~Mat
| jak w temacie... | | | |
~Bolek
| odpowiedź - NIE. | | | |
~Bolek
| wykręcić możesz sobie bączka ale to się nie liczy. | | | |
~Mat
| A możesz bardziej rozwinąć to " NIE ", poprzeć to jakimiś dowodem, ustawa ktora zabrania czy cokolwiek? Czy " NIE " bo kolega Ci tak powieział, bo ta odpowiedź taka mało satysfakcjonująca. Jedni mówią że można drudzy że nie, liczę na jakąś konkretniejszą odpowiedź. Pozdrawiam | | | |
~Kuc
| Ile miałeś jazdy przed tą przerwą? | | | |
~Kuc
| Czas pracy nie ma w tym wypadku związku z przerwą bo masz 15 godzin pracy do wykorzystania. | | | |
~Mat
| Art. 13.
1. Po sześciu kolejnych godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przezna-
czona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niz 30 minut, w przypadku gdy
liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin oraz w wymiarze nie krótszym niż
45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin.
Przerwa może być dzielona na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut
każdy, wykorzystywane w trakcie sześciogodzinnego czasu pracy lub bezpo-
średnio po tym okresie.
2. Przerwy określone w ust.
1 oraz art. 28 ulegają skróceniu 0 przerwę, o której
mowa w art. 6 ust. 3. | | | |
~Mat
| I przykład :
Rozpocząłem dzień o 7:00
5min jazdy+ 15min pauza +4h25min jazdy+15min jazdy + 3h jazdy i zakańczam dzień
Czy musi to wyglądać w ten sposób:
4h30min jazdy + 30 min pauza+ 3h jazdy zakańczam dzień.
W obu przypadkach mój czas pracy nie przekroczył 9h czyli według ustawy o czasie pracy kierowcy mam prawo wykorzystać 30 min przerwy, tylko czy można ją podzielić czy nie? | | | |
~robert2
| Mylisz czas pracy z czasem jazdy. Po 4, 30 jazdy musisz zrobić min 45min przerwy. W opisanym przypadku 5min jazdy 15 min pauza 4, 25 jazdy pauza musi być min 30min 15+30=45 i jest git | | | |
~nadaje spod
| ciężlo mu postać te pełne 30 min, sef goni | | | |
~driver
| A gdzie znalazłeś uprawnienia? W chrupkach? Urząd Pracy sponsorował? | 1 | | |
~Mat
| A to nie jest tak że na czas pracy składa się czas jazdy, czas na mlotkachi i dyspozycja?
Pytam bo jeżdżę czasami na wywrotce i rzadko kiedy mój całkowity czas pracy od rozpoczęcia do zakończenia przekracza 9h czyli muszę zrobić 30 min pauza po 6h pracy i często zdarza się okazja zrobienia 15 min pauzy. | | | |
~driver
| Kup 0. 5l i nie lam sobie głowy bo i tak to jest dla Ciebie nie do ogarnięcia Bo przecież trzeba mieć trochę pojęcia żeby zrozumieć w 6h musisz mieć zrobione min 45min odpoczynku Odpoczynek dzielony to 15min+30min W dobie możesz pracować 3x15h i w tym czasie nie możesz jeździć więcej niż 9h i 2x w tyg max 10h Odpoczynek dobowy to min 9h 3x wtyg tzw skrócony a 11h to Odpoczynek regularny Możesz podzielić Odpoczynek regularny z czego pierwszy min 3h i 9h =11h a to w komplecie z jazda młotkami i dyspozycja musisz zamknąć w 24h czyli doba kierowców Jprd czy to trudno pojąc zrozumieć i zapamiętać? | | | |
~driver
| Dwutyg czas prowadzenia to 90h
Tygodniowy max 56h czyli jak w jednym zrobisz 56h to w drugim 34 Tydzień pracy jest liczony od poniedziałku 00 utc Tyle powinien znać uchwyt do kierownicy wersja minimum | | | |
~Dziad cebulowy
| Driver skończ te brednie głąbie.
W kilku zdaniach tyle błędów | | | |
~Dziad cebulowy
| Po 6 godzinach pracy wymagana jest przerwa 30 minut, nie 45.
I te 30 minut można podzielić na 2×15 | | | |
~Dziad cebulowy
| Po drugie tumanie 15minut +30 minut to nie jest odpoczynek, to są przerwy.
Podstawowe pojęcia mylisz | | | |
~Dziad cebulowy
| Po trzecie tumanie 9 godzin to odpoczynek dzienny skrócony, nie dobowy.
I takich odpoczynków w tygodniu można mieć dowolną ilość, a nie tylko 3 | | | |
~Mat
| Kolego wstawiłem wyżej artykuł z ustawy o czasie pracy kierowcy w którym pisze, cytuje ponownie: ". Po sześciu kolejnych godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przezna-
czona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niz 30 minut, w przypadku gdy
liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin oraz w wymiarze nie krótszym niż
45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. " To Ty w upór będziesz mi wciskał że muszę zrobić
45 min Odpoczynku po 6h pracy. | | | |
~Dziad cebulowy
| Tumanie w tygodniu można mieć wszystkiego odpoczynki 9, bo nie ma przepisu co to ogranicza | | | |
~Kuc
| ~Mat
Widzisz?! Twój post jest obarczony grzechem niewiedzy podstawowej. Nawet forumowe profesory biorą się za swoje nietrzeźwe łby.
Coś na podobę- czy osoboczłowiek Wąsik Kamiński ma siedzieć czy stać. | | | |
~Dziad cebulowy
| Tumanie rozp 561 /2006 nie określa żadnym przepisem ilości odpoczynków skróconych w tygodniu | | | |
~Kuc
| Jest tak
Mat
7 godzin temu I przykład :
Rozpocząłem dzień o 7:00
5min jazdy+ 15min pauza +4h25min jazdy+15min jazdy + 3h jazdy i zakańczam dzień
Czy musi to wyglądać w ten sposób:
4h30min jazdy + 30 min pauza+ 3h jazdy zakańczam dzień.
W obu przypadkach mój czas pracy nie przekroczył 9h czyli według ustawy o czasie pracy kierowcy mam prawo wykorzystać 30 min przerwy, tylko czy można ją podzielić
******
P owinno być tak
*
7 godzin temu I przykład :
Rozpocząłem dzień o 7:00
5min jazdy+ 15min pauza +4h25min jazdy+45min pauza + 3h jazdy i zakańczam dzień.
Czy musi to wyglądać w ten sposób:
4h30min jazdy + 45 min pauza+ 3h jazdy zakańczam dzień
Ale możesz jeszcze jeszcze jechać 2h30min do 10 godzin jazdy w przeciągu 15 godzin pracy w dobie.
Tzn. jeśli zacząłeś o 7:00 to kategoryczny koniec jakiejkolwiek dzielności do godziny 22:00. (7:00 +15 = 22:00).
Dotyczy tez działalności na tachografie. Bo jeśli przyjdzie ci do głowy gmerać przy nim na pauzie a wciśniesz przypadkowo pracę albo co innego co zostanie zarejestrowane jako czynność to robisz pauzę od chwili gmerania w nim. | | | |
~Dziad cebulowy
| Tumanie to nie to samo tydzien.
Tydzień masz od poniedziałku do niedzieli | | | |
~Dziad cebulowy
| Poniedziałek wtorek środa robisz 9, w czwartek robisz odpoczynek skrócony tygodniowy 24, potem piątek sobota niedziela zgodnie z prawem znów głupcze możesz robić 9 | | | |