Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Scania 410 e6 duży pobór oleju

ID: 275876


Dzien dobry. Od 6miesiecy jestem posiadaczem scani r410 e6. Stwierdziłem duży ubytek oleju 1l/1000km przebieg 900 tys km. Jakie mogą byc przyczyny proszę o pomoc gdzie szukac

~Michal
*.146.122.44.mobile.internet.t-mobile.pl

Posty (56)

~Michal
jak w temacie...
~sid
zapytaj tego co ci to sprzedal
~Michal
Wiesz jak to jest jak kupujesz samochód. Do silnika nie zajrzysz
~Michal
Scania cały czas był serwisowana. Przed sprzedażą był wymieniany czujnik ciśnienia oleju- ma to jakiś wpływ?
~Michal
Dodam ze nie ma plam wycieków samochod nie kopci
~sid
jezdzilem nowym MAN raz w miesiacu dolewalem 2 litry oleju... serwis w niemczech powiedzial ze tak ma byc
~sid
dodam ze wiele nie jezdzilem bo to hakowiec byl
~Btk
Na jakim oleju silnikowym jeździ?
~Michal
Nigdy MANem nie jezdzielm, całe życie tylko Scania e3 e4 bardzo dobre samochody. E6 zawiodłem się. Jeszcze pali 29l przy ładunkach 13ton głownie autostrady PL
~Michal
Orlen 10w40 tylko ten najlepszy jakościowo. Wymieniony 10tys km temu. Wcześniej total 8600 10w40 zalany przez poprzedniego wlasciciela
~Michal
Mechanik ze stażem serwisowym 15 lat.
~driver
Ma klasę ldf-3? Scania potezebuje takiego oleju
~Michal
Tak
~driver
Spalanie to dpf przytkany w kompie powinna być data wymiany +/-400tys należy się wymiana może być też turbina tam jest ze zmienna geometria ale pobór oleju to nie tak prosto
~Michal
Olej jako laik mam oczytany. Wszystkie fora i nigdzie nie znalazłem podobnego problemu.
~Michal
Dpf był czyszczony, turbina przy przebiegu 700 była wymieniana w serwisie
~Michal
Mechanik powiedzial ze może być separator, nie wiem nie znam się, ale czy to dobry trop, czy kolejny bezsensu wydatek
~Dziad cebulowy
A puszcza chmurę niebieskiego dymu co jakis czas w czasie jazdy?
~Michal
Nic żadnej chmurki dymku
~300D
ani troszeczkę, nawet malutkiego dymusia?
szatan
Skoro nie ma dymu ani wycieku to olej ulega spaleniu, stawiam więc uszczelniacze zaworowe albo pierścienie tłokowe (chyba że z płynem chłodniczym coś nie gra). Częstszy serwis dpf byłby podpowiedzią. Niestety bez prawidłowej diagnostyki się nie obejdzie, a oddanie ciężarówki zgadywaczom i wymieniaczom wiąże się z dużymi kosztami (jeszcze wyjdzie że lepiej byłoby dolewać).
~300D
szatan głuptoku, skoro tak twierdzisz, to nie ma hcooya coś w tym musi być
~300D
jeśli dobrze rozumiem motor bierze litr na tysiąc km.
nawet najgłupszy kierowca nie jest temu winień
turbo albo motor kaput a kierowca głupek nie widzi że kopci, nic nowego nic dziwnego w tym że kierowca to głupek, to oczywiste.
niech zgadnę... zaczął sie psuć po wymianie oleju, znaczy się, po wymianie motodoktorów na olej.
~300D
natomiast myśląc pozytywnie, czasem warto, wymiana turbiny załatwi problem znikającego oleju
~Michal
Olej został wymieniony z racji iz miało to pomóc, niestety nic się nie zmieniło. Plyn jest czysty, nie ubywa, nie miesza sie z olejem. Samochód nie jest pilowany max 87 jazda po plaskim
~300D
dlatego napisałem że nawet najgłupszy kierowca nie jest temu winien

nie uwasz mechanikowi to znajdź innego, powodzenia,
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.145.204.201

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels