ID: 275876
Scania 410 e6 duży pobór oleju
ID: 275876
ID: 275876
Dzien dobry. Od 6miesiecy jestem posiadaczem scani r410 e6. Stwierdziłem duży ubytek oleju 1l/1000km przebieg 900 tys km. Jakie mogą byc przyczyny proszę o pomoc gdzie szukac
Dzien dobry. Od 6miesiecy jestem posiadaczem scani r410 e6. Stwierdziłem duży ubytek oleju 1l/1000km przebieg 900 tys km. Jakie mogą byc przyczyny proszę o pomoc gdzie szukac
~Michal*.146.122.44.mobile.internet.t-mobile.pl
*.146.122.44.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (56)
~Michal | jak w temacie... | |||
~sid | zapytaj tego co ci to sprzedal | |||
~Michal | Wiesz jak to jest jak kupujesz samochód. Do silnika nie zajrzysz | |||
~Michal | Scania cały czas był serwisowana. Przed sprzedażą był wymieniany czujnik ciśnienia oleju- ma to jakiś wpływ? | |||
~Michal | Dodam ze nie ma plam wycieków samochod nie kopci | |||
~sid | jezdzilem nowym MAN raz w miesiacu dolewalem 2 litry oleju... serwis w niemczech powiedzial ze tak ma byc | |||
~sid | dodam ze wiele nie jezdzilem bo to hakowiec byl | |||
~Btk | Na jakim oleju silnikowym jeździ? | |||
~Michal | Nigdy MANem nie jezdzielm, całe życie tylko Scania e3 e4 bardzo dobre samochody. E6 zawiodłem się. Jeszcze pali 29l przy ładunkach 13ton głownie autostrady PL | |||
~Michal | Orlen 10w40 tylko ten najlepszy jakościowo. Wymieniony 10tys km temu. Wcześniej total 8600 10w40 zalany przez poprzedniego wlasciciela | |||
~Michal | Mechanik ze stażem serwisowym 15 lat. | |||
~driver | Ma klasę ldf-3? Scania potezebuje takiego oleju | |||
~Michal | Tak | |||
~driver | Spalanie to dpf przytkany w kompie powinna być data wymiany +/-400tys należy się wymiana może być też turbina tam jest ze zmienna geometria ale pobór oleju to nie tak prosto | |||
~Michal | Olej jako laik mam oczytany. Wszystkie fora i nigdzie nie znalazłem podobnego problemu. | |||
~Michal | Dpf był czyszczony, turbina przy przebiegu 700 była wymieniana w serwisie | |||
~Michal | Mechanik powiedzial ze może być separator, nie wiem nie znam się, ale czy to dobry trop, czy kolejny bezsensu wydatek | |||
~Dziad cebulowy | A puszcza chmurę niebieskiego dymu co jakis czas w czasie jazdy? | |||
~Michal | Nic żadnej chmurki dymku | |||
~300D | ani troszeczkę, nawet malutkiego dymusia? | |||
szatan
| Skoro nie ma dymu ani wycieku to olej ulega spaleniu, stawiam więc uszczelniacze zaworowe albo pierścienie tłokowe (chyba że z płynem chłodniczym coś nie gra). Częstszy serwis dpf byłby podpowiedzią. Niestety bez prawidłowej diagnostyki się nie obejdzie, a oddanie ciężarówki zgadywaczom i wymieniaczom wiąże się z dużymi kosztami (jeszcze wyjdzie że lepiej byłoby dolewać). | |||
~300D | szatan głuptoku, skoro tak twierdzisz, to nie ma hcooya coś w tym musi być | |||
~300D | jeśli dobrze rozumiem motor bierze litr na tysiąc km. nawet najgłupszy kierowca nie jest temu winień turbo albo motor kaput a kierowca głupek nie widzi że kopci, nic nowego nic dziwnego w tym że kierowca to głupek, to oczywiste. niech zgadnę... zaczął sie psuć po wymianie oleju, znaczy się, po wymianie motodoktorów na olej. | |||
~300D | natomiast myśląc pozytywnie, czasem warto, wymiana turbiny załatwi problem znikającego oleju | |||
~Michal | Olej został wymieniony z racji iz miało to pomóc, niestety nic się nie zmieniło. Plyn jest czysty, nie ubywa, nie miesza sie z olejem. Samochód nie jest pilowany max 87 jazda po plaskim | |||
~300D | dlatego napisałem że nawet najgłupszy kierowca nie jest temu winien nie uwasz mechanikowi to znajdź innego, powodzenia, |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.