~Mis
| Co to tachograf? | | | |
~Robson
| Przy logowaniu karty kierowcy brak wymaganych wpisów manualnuch lub wpisy niepoprawne. | | | |
~Ordynator jest tylko 1!
| Przy obecnych tachografach?
Przec ież one same wszystko sugerują?
Jak można przy tym popełnić błąd?
Chyba tylko jak się ręka trzęsie z przepicia. | | | |
~Robson
| Dość częsty błąd w podwójne obsadzie.
Zmiana kart kierowcy wraz ze zrobieniem wpisów o kraju zakończenia/rozpoczę cia. | | | |
~Robson
| Ordynator tachografy sprzed 10 i więcej lat nadal są w użyciu. | | | |
~Ordynator jest tylko 1!
| I co z tego?
Jakim błędem jest kilkakrotne zakończenie i ponowne rozpoczęcie, skoro nie wykracza to poza rozp. 561? | | | |
~Robson
| Jeśli już podajesz rozporządzenie to 165/20014 a nie 561/2006 | | | |
~Ordynator jest tylko 1!
| I co z tego?
Przekracza to przepisy? | | | |
~Robson
| ~Ordynator jest tylko 1!
2022-10-26 21:06:10
I co z tego?
Jakim błędem jest kilkakrotne zakończenie i ponowne rozpoczęcie, skoro nie wykracza to poza rozp. 561?
Niewielu kierowców sobie zdaje sprawe, że może to skutkować mandatem. | | | |
~Ordynator jest tylko 1!
| Robson weź nie "piertol".
Skoro wszystko mieści się w dobie z odpoczynkiem, kontrolujący może tylko kierowcę cmoknąć. | | | |
~Ordynator orginał!
| Za co mandat?
Na każdej granicy trzeba teraz kończyć i zaczynać tacho.
O ile w trakcie pauzy nie ma takich manewrów to wszystko mieści się granicach przepisów. | | | |
~Robson
| Mandat 100 złotych za brak wpisu o kraju zakończenia bądź rozpoczęcia za każdy dzień bez tego.
Słyszałeś ordynator o takim wykroczeniu? | | | |
~Ordynator orginał!
| Jak się to ma do kilkukrotnego zakończania i rozpoczęcia tacho?
Sam pptwierdzasz, że można to robić wielokrotnie podczas doby.
Oczywiście za brak wpisu po przekroczeniu granicy jest punktowane mandatem. | | | |
~Ordynator jest tylko 1!
| Robson "wybitny myślicielu", nikt tu nie pisze o braku wpisu.
Piszę się o jego kilkakrotnym użyciu.
Czaisz bazę "myßlicielu"? | | | |
~Robson
| Widzę, że niby ordynator, a nadal nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji robienia niepotrzebnych wpisów na karcie kierowcy..
Wielu kierowców tego nie wie i tak robią. | | | |
~Robson
| Nadmiar tych niepotrzebnych wpisów prowadzi w konsekwencji do braku tych potrzebnych, a których brak grozi mandat.
Czaisz myslicielu? | | | |
~Kolego Maliniaka
| Robson w ciągu doby pracy kierowcy mogę sobie klikać do woli ile chce
Bele bym nie przekroczył czasów jazdy i pracy.
Jeśliś taki skrupulatnym jesteś to przepis mówi, że powinieneś wyciągać kartę z racja za każdym razem opuszczenia pojazdu
Ale każdy w Europie inspektor czy policmajster wie że to chory przepis i go nie kara | | | |
~Robson
| Jaki to przepis nakazuje wyciąganie karty przy opuszczaniu pojazdu? | | | |
~Ordynator jest tylko 1!
| Robson wie tyle co zje, a chyba ostatnio chodzi głodny. | | | |
~Robson
| Nie ma takiego przepisu. | | | |
~Robson
| Zapamiętajcie tumany.
Na waszej karcie kierowcy mieści się 112 takich wpisów o rozpoczęciu i zakończeniu.
Jeśli będziecie robić każdego dnia niepotrzebne wpisy, to te ostatnie wam znikną z karty.
Podczas kontroli z 28 dni nie będzie wszystkich wymaganych wpisów.. . Przez waszą głupotę. | | | |
~Robson
| Zrozumiały tumany swój błąd? | | | |
~Ordynator jest tylko 1!
| Ty normalnie głupszy jesteś od Józka, psa mojego dozorcy. | | | |
~Robson
| Ordynator jełop nadal nie kuma?
Masz jełopie miejsca na 112 wpisów, dlatego nie możesz walić wpisów do woli, masz robić tylko te wymagane.
Inaczej będzie biedniejszy o 100 złotych dziennie. | | | |
~Ordynator jest tylko 1!
| Idioto, od czego jest szczytowanie kk? | | | |
~Ordynator jest tylko 1!
| Ktoś jeździ np. przez 3 tygodnie na "krótkich przerzutach"
D, NL, B.
Które wg idioty będą wymagane te wpisy na których granicach? | | | |
~Scania
| Panowie ostrożnie z tymi wpisami, karta kierowcy rzeczywiście ma ograniczoną pojemność i może się zdarzyć, że ostatnie wpisy będą utracone przed upływem 28 dni.
Pobranie danych z karty nic nie zmienia. | | | |
~Robson
| Jełopy tego nigdy nie pojmą | | | |
~Robson
| Jełop myśli, że jak zczyta kartę to mu wolnego miejsca na karcie przybędzie.
Pier dolniety ordynator | | | |
~Karol
| Jako informacja.
W związku z ograniczonej możliwości karty kierowcy zapamiętywać tylko 42-56 par (zależy od typu karty) wpisów symbolów państw ("I> kod kraju" / "I>I kod kraju"), wiele firm transportowych sczytuje dane z kart kierowców co tydzień przed tygodniowym odpoczynkiem.
Wcześniejsze niż bezpośrednio przed 28 dniami (z tych czy innych przyczyn) sczytywanie danych z karty kierowcy ani jak nie zabrania się, jednakowo jak i z tachografu cyfrowego wcześniej niż bezpośrednio przed 90 dniami.
W pamieńci sczytującego urządzenia, które nie drogo kosztuje, dane zawsze bęndą (są mnóstwa możliwości szybko przekazać daną informacje kontrolującemu inspektorowi) i tego starczy żeby uniknąć kary / mandatu.
Rozporządzenie nr 165/2014/2020.
Art. 36. Zapisy przechowywane przez kierowcę.
3. Upoważniony funkcjonariusz służb kontrolnych może sprawdzić przestrzeganie przepisów rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 POPRZEZ an alizę WYKRESÓWEK, WYŚWIETLONYCH, WYDRUKOWANYCH LUB POBRANYCH DANYCH zapisanych przez tachograf NA KARCIE kierowcy, LUB w przypadku ich braku, WSZELKICH INNYCH DOKUMENTÓW POMOCNICZYCH, usprawiedliwiających nieprzestrzeganie przepisów, jak określono między innymi w art. 29 ust. 2 i w art. 37 ust. 2 niniejszego rozporządzenia.
ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 1360/2002
ZALĄCZNIK
"ZALĄCZNIK I B"
WYMAGANIA DOTYCZĄCE BUDOWY, BADAŃ, INSTALACJI I KONTROLI
III. WYMAGANIA ODNOŚNIE DO KONSTRUKCJI I FUNKCJONALNOŚCI URZĄDZENIA REJESTRUJĄCEGO
12. 5. Miejsca rozpoczęcia i/lub zakończenia dziennego okresu pracy.
Urządzenie rejestrujące rejestruje i przechowuje w swojej pamięci danych za każdym razem gdy wspólkierowca wprowadza miejsce rozpoczęcia i/lub zakończenia dziennego okresu pracy:
- gdy dotyczy, numer karty (współ-) kierowcy i Państwo Czlonkowskie, które wydalo kartę,
- datę i godzinę wprowadzenia danych (lub datę/godzinę odnoszące się do wpisu, jeżeli wpisu dokonano w ramach procedury ręcznego wprowadzania danych),
- typ wpisu (rozpoczęcia lub zakończenia, status wpisu),
- wprowadzone kraj i region,
- stan licznika kilometrów.
Pamięć danych wystarcza do przechowywania danych dotyczących rozpoczęcia i/lub zakończenia dziennego okresu pracy przez przynajmniej 365 dni (przy zalożeniu, że jeden kierowca wprowadza dwa zapisy dziennie).
W przypadku zapelnienia pamięci danych nowe dane zastępują najstarsze dane.
Dodatek 2
SPECYFIKACJA KART DO TACHOGRAFÓW
4. STRUKTURA KART DO TACHOGRAFÓW
4. 1. Struktura karty kierowcy
TCS_404 W tabeli poniżej podano wartości odnoszące się do tabeli powyżej, wyznaczające minimalne i maksymalne liczby zapisów, które musi stosować struktura danych karty kierowcy:
n4 No Of Card Place Records - 84 (min. ) / 112 (maks. ) | | | |