ID: 267650
Przeciążenie pędnej a komputer
ID: 267650
ID: 267650
Witam,
Jeżdżę Actrosem MP4 z naczepą pod kontenery morskie. Załadowali mi w Antwerpii kontener 45'', wg wskazań komputera obciążenie osi napędowej było 11, 4, nacisk na naczepie 23, 9. Czyli wydawało by się, że dobrze.
Po 20 kilometrach zatrzymali mnie Belgowie na kontrolę i się okazało, że chociaż DMC nie przekroczyłem, to na osi pędnej było 12, 8. Czyli mandat i przymusowy postój, o o*lu od szefa i grożeniu, że za wszystko zapłacę nie wspomnę. Nie powiem, mam złe wizje, ale... Jak się przed tym chronić? Bo ufałem komputerowi, a w kontener przecież nie mam jak zajrzeć. Jakieś sensowne porady na przyszłość?
Witam,
Jeżdżę Actrosem MP4 z naczepą pod kontenery morskie. Załadowali mi w Antwerpii kontener 45'', wg wskazań komputera obciążenie osi napędowej było 11, 4, nacisk na naczepie 23, 9. Czyli wydawało by się, że dobrze.
Po 20 kilometrach zatrzymali mnie Belgowie na kontrolę i się okazało, że chociaż DMC nie przekroczyłem, to na osi pędnej było 12, 8. Czyli mandat i przymusowy postój, o o*lu od szefa i grożeniu, że za wszystko zapłacę nie wspomnę. Nie powiem, mam złe wizje, ale... Jak się przed tym chronić? Bo ufałem komputerowi, a w kontener przecież nie mam jak zajrzeć. Jakieś sensowne porady na przyszłość?
~JanekMgielny*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (17)
~JanekMgielny | jak w temacie... | |||
Puchacz1
| Przeprowadź kalibrację komputera wskazującego naciski na osie. | |||
~JanekMgielny | Czyli że był nieskalibrowany i muszę jechać na serwis? | |||
Puchacz1
| Nie wiem czy musisz jechać na serwis. Nie znam MP4 i czy kierowca ma dostęp do kalibracji wagi. Może fachowcy jeżdżący Actrosem coś podpowiedzą. | |||
~kiero | Dziwne wskazania, 12. 8 na napedowej, to na przedniej 8 ton plus naczepa 23.. 9 to razem 44. 700 | |||
~kiero | Trzeba sobie wjechać kontrolnie na płaską wagę, zwazyc każdą oś, napędową sobie skalibrowac albo brać potem poprawkę. | |||
~Marcin | Daj spokój te wagi w pojazdach o kant doopy rozbić. Przedewszystkim musiałbyś mieć wagę w naczepie. | |||
~kiero | Przecież jest i w naczepie. W stanach ważą +- 100 kg i jest git | |||
~kiero | W Scaniach nie w stanach | |||
~gę ba w smarze spod TGA | cudowny sef | |||
~JanekMgielny | Tak, człowiek nie sef. Aż chce się dalej u niego jeździć. | |||
~Dryn | Jak masz przeciążenie pędnej to musisz średnicę rurki zwiększyć albo pchać mniej kartofli wtedy przepływ zmniejszy się | |||
~kierowiec | wage na osiach, komputer " oblicza " na podstawie cisnienia w poduchach. wystarczy ze auto bedzie krzywo stalo, lub poduchy nie beda dopompowane i wage zanizy. czasami zeby waga prawidlowo wskazala, trzeba przejechac kilka km ile pokaze nacisku na osiach naczepy, to zalezy od naczepy, bo to komputer w naczepie " wazy " a nie auto. auto tylko wyswietla. jak sie uchronic? brac poprawke na ewentualne bledy, lub w przypadku podejzenia przeciazenia ktorejkolwiek osi, tel do szefa czy spedzia jak jest i niech organizuja wazenia na jakiejs wadze. no tak, ale do takiego dzialania to trzeba miec jaja, nie wydmuszki. | 1 | ||
~maly | taki sief to zloto daj namiar na firme | 1 | ||
~Dryn | Jak nikt nie uczył jakie mają być przeciążenia tylko klikanie a skupienie na jedzeniu pączka to kierowca nie może ponosić winy za przeładowanie. Wszak nie kierowca ustawia towar. | |||
~kiero | Prawda, że nie wszędzie wpuszczają na załadunek i ładują jak chcą. Jak jest źle, to cofam z powrotem pod rampę i przestawiają. Łaski nie robią. | |||
~kiero | Należy pamiętac że kara moze byc za przeciążenie osi, ale też za jej niedociazenie i za sumę dwóch osi ciagnika, czyli przedniej i napędowej. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz