Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Przeciążenie pędnej a komputer

ID: 267650


Witam,

Jeżdżę Actrosem MP4 z naczepą pod kontenery morskie. Załadowali mi w Antwerpii kontener 45'', wg wskazań komputera obciążenie osi napędowej było 11, 4, nacisk na naczepie 23, 9. Czyli wydawało by się, że dobrze.

Po 20 kilometrach zatrzymali mnie Belgowie na kontrolę i się okazało, że chociaż DMC nie przekroczyłem, to na osi pędnej było 12, 8. Czyli mandat i przymusowy postój, o o*lu od szefa i grożeniu, że za wszystko zapłacę nie wspomnę. Nie powiem, mam złe wizje, ale... Jak się przed tym chronić? Bo ufałem komputerowi, a w kontener przecież nie mam jak zajrzeć. Jakieś sensowne porady na przyszłość?

~JanekMgielny
*.play-internet.pl

Posty (17)

~JanekMgielny
jak w temacie...
Puchacz1
Przeprowadź kalibrację komputera wskazującego naciski na osie.
~JanekMgielny
Czyli że był nieskalibrowany i muszę jechać na serwis?
Puchacz1
Nie wiem czy musisz jechać na serwis.
Nie znam MP4 i czy kierowca ma dostęp do kalibracji wagi.
Może fachowcy jeżdżący Actrosem coś podpowiedzą.
~kiero
Dziwne wskazania, 12. 8 na napedowej, to na przedniej 8 ton plus naczepa 23.. 9 to razem 44. 700
~kiero
Trzeba sobie wjechać kontrolnie na płaską wagę, zwazyc każdą oś, napędową sobie skalibrowac albo brać potem poprawkę.
~Marcin
Daj spokój te wagi w pojazdach o kant doopy rozbić. Przedewszystkim musiałbyś mieć wagę w naczepie.
~kiero
Przecież jest i w naczepie.
W stanach ważą +- 100 kg i jest git
~kiero
W Scaniach nie w stanach
~gę ba w smarze spod TGA
cudowny sef
~JanekMgielny
Tak, człowiek nie sef. Aż chce się dalej u niego jeździć.
~Dryn
Jak masz przeciążenie pędnej
to musisz średnicę rurki zwiększyć
albo pchać mniej kartofli
wtedy przepływ zmniejszy się
~kierowiec
wage na osiach, komputer " oblicza " na podstawie cisnienia w poduchach. wystarczy ze auto bedzie krzywo stalo, lub poduchy nie beda dopompowane i wage zanizy.
czasami zeby waga prawidlowo wskazala, trzeba przejechac kilka km
ile pokaze nacisku na osiach naczepy, to zalezy od naczepy, bo to komputer w naczepie " wazy " a nie auto. auto tylko wyswietla.
jak sie uchronic?
brac poprawke na ewentualne bledy, lub w przypadku podejzenia przeciazenia ktorejkolwiek osi, tel do szefa czy spedzia jak jest i niech organizuja wazenia na jakiejs wadze.

no tak, ale do takiego dzialania to trzeba miec jaja, nie wydmuszki.

1

~maly
taki sief to zloto
daj namiar na firme

1

~Dryn
Jak nikt nie uczył jakie mają być przeciążenia
tylko klikanie a skupienie na jedzeniu pączka
to kierowca nie może ponosić winy za przeładowanie.
Wszak nie kierowca ustawia towar.
~kiero
Prawda, że nie wszędzie wpuszczają na załadunek i ładują jak chcą.

Jak jest źle, to cofam z powrotem pod rampę i przestawiają.
Łaski nie robią.
~kiero
Należy pamiętac że kara moze byc za przeciążenie osi, ale też za jej niedociazenie i za sumę dwóch osi ciagnika, czyli przedniej i napędowej.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.15.27.232

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels