~kiero
| Bzdury z odmową wypłaty odszkodowania za wypadek, bo tacho było na pauzie | | | |
~kiero
| Zawsze jest to wypadek w pracy. | | | |
~Marrek
| kiero, zgadza się, w pracy. Więc JAK NIE MA w umowie
stanowiska pomocnik magazynowy,
albo młotków w tachografie,
to na magazynie W PRACY nie jest.
Piszę o sytuacji na zachód za Odrą.
Jak w pracy nie jest a tknie się pracy -TO JEGO WINA. (praca na czrno) | | | |
~kiero
| W Polsce nie musi mieć wpisanego takiego stanowiska
Ustawa o czasie pracy kierowcy określa jasno jakie czynności robi kierowca | | | |
~Marrek
| kiero = teoretyk (spedytor z biura)
zostaw te zagadnienia praktykom
Autorze poczytaj jakie były wyroki sądów w podobnych sprawach (pracodawca nie odpowiada za czynności samodzielnie wykonane przez kierowcę), OCEŃ SAM | | | |
~kiero
| Rozładunek /załadunek to czynności zaliczone w ustawie do czasu pracy kierowcy. | | | |
~Naczelny ordynator et!
| Wszystkie czynności nie związane z odpoczynkiem, nie są odpoczynkiem (kierowca nie dysponuje w sposób dowolny swoim czasem).
Nawet dolewanie "adblu", lub tankowanie paliwa.
Ja nawet udając się do kibla włączam młotki, bo to nie ja wtedy dysponuję swoim czasem. | | | |
~Ordynator jest jeden!
| Stawiam klocka w kabinie do reklamówki też na mlotkach. | | | |
~Oktawian
| ~Dawid
Czynność (działalność) kierowców nie jest ograniczona albo objęta tylko prowadzeniem pojazdu ("jazda") i przerwami / odpoczynkami ("łóżko"). Są jeszcze inna praca ("młotki" ) i dyspozycji / dyżury ("koperta"), które obowiązkowo trzeba rejestrować w czasie zmiany pracowniczej bo to też są prawidłowe i wymagane czynności przy obsłudze tachografu (w pewnych warunkach wynagradzają się nawet 100%).
REKOMENDUJĘ
Wia domość : "Czas pracy: nie tylko za kółkiem"
Utworzona : 2020-10-15 Źródło : etransport. pl
Z reguły, żeby nie zaniżać samemu sobie zarobku i/lub odpoczynku (dziennego i/lub tygodniowego), kierowca (będąc w pracy) w ciągu zmiany pracowniczej czyni nie więcej niż dwie przerwy ("łóżko") po 45 minut (przez +/- 4 godziny zmiany) a reszta czasu (oprócz jazdy) rejestruje jako inna praca ("młotki") i/albo dyspozycja / dyżur ("koperta") w zależności od tego jaką czynność w tym czasie wykonuje.
Tylko nie trzeba przy tym zapominać o ograniczeniach - 6 kolejnych godzin pracy ("jazda" i/lub "młotki") w zmianie pracowniczej, 10 godzin pracy ("jazda" i/lub "młotki") z godzinami pracy w pore nocnej w zmianie pracowniczej, 12 godzin pracy ("jazda" i/lub "młotki") w dobie pracowniczej, 60 godzin pracy ("jazda"+"młotki") w tygodniu kalendarzowym i średnie 48 godzin pracy ("jazda"+"młotki") w tygodniu kalendarzowym w okresie rozliczeniowym (Uoczpk Art. 12, Art. 13, Art. 15, Art. 21 oraz Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2), 9 lub 10 godzin jazdy w zmianie pracowniczej, 56 / 34 godzin jazdy w tygodniu kalendarzowym, 90 godzin jazdy w dwóch kolejnych tygodni kalendarzowych (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 1-3).
Tylko "stuknięci na całą głowę" chodzą do pracy "kręcić" przerwy / odpoczynki ("łóżko"), zapominając korzystać "kopertą" (dyspozycja / dyżur -100% / 60% (30% w załodze) wynadrodzenia lub czas wolny bez użycia rocznego urlopu w wymiarzy czasu 1h/1h - na wniosek pracownika lub 1h/1. 5h - na wniosek pracodawcy) i "młotkami" (inna praca - 100% wynadrodzenia) mając "w swoich rękach" urządzenia ewidencji i rejestracji swojego czasu czynności jako karta kierowcy i tachograf :-) | | | |
~Radosław
| Jako informacja
Kierow ca znajdujący się w pracy, pod warunkiem że nie odbiera, wymagane przepisami, przerwy lub odpoczynki ("łóżko"), do momentu otrzymania polecenia od pracodawcy, znajduje się w stanie dyspozycji lub dyżuru ("koperta"). Po otrzymaniu polecenia do momentu zaparkowania pojazdu w bezpiecznym miejscu, po wykonaniu polecenia, kierowca wykonuje konkretne czynności pracy ("jazda" i/lub "młotki") z odbieraniem wymaganych przepisami przerw i odpoczynków ("łóżko") a tak samo w odpowiednych przypadkach wykonuje dyżury ("koperta") podczas załog oraz wykonuje dyspozycji ("koperta") w czasie przepraw prom/pociąg (bez dostępu do dyspozycji kabiny sypialnej, koji lub kuszetki), oczekiwań na przejściach granicznych i w związku z ograniczeniami w ruchu drogowym (Uoczpk, Roz. nr 561/2006).
Dyspozycja w okresie zadaniowego czasu pracy przy nie wypracowaniu dobowego wymiaru czasu pracy zalicza się do czasu pracy w wymiarze 8 godzin (100% wynagrodzenia), a ponad do czasu dyżuru (Uoczpk Art. 10 pkt. 3). Za czas dyżuru kierowcy przysługuje się czas wolny od pracy bez użycia rocznego urlopu a w razie braku możliwości udzielenia czasu wolnego - 60% (30% w załodze) wynagrodzenia (Uoczpk Art. 9 pkt. 2-3 i 5-6).
Przerwy i odpoczynki ("łóżko") spełniają swoje warunki tylko wtedy gdy znany jest czas ich trwania i czas jest wykorzystywany wyłącznie do wypoczynku i nieprzerwanego swobodnego dysponowania (Roz. nr 561/2006 Art. 4 ust. d i f).
Czas spędzony kierowcą na dojazd z miejsca zamieszkania do biura Firmy (do nadanego firmą auta, busa i t. d. dojazdowego do miejsca postoju pojazdu) jak i przeciwnie to jest - odpoczynek ("łóżko").
Czas spędzony kierowcą na dojazd od biura Firmy do miejsca postoju pojazdu jak i przeciwnie to jest - dyspozycja ("koperta"), jeśli kierowca jest pasażerem, lub inna praca ("młotki"), jeśli kierowca kieruje autem dojazdowym (Roz. nr 561/2006 Art. 9 ust. 2-3).
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020.
Art. 4.
d) "PRZERWA" oznacza OKRES, w którym kierowca nie może prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy, WYKORZYSTANY WYŁĄCZNIE DO WYPOCZYNKU;
e) "INNA PRACA" oznacza czynności zdefiniowane jako czas pracy w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, z wyjątkiem "prowadzenia pojazdu", włącznie z wszelką pracą dla tego samego lub innego pracodawcy, w sektorze transportowym lub poza nim;
f) "ODPOCZYNEK" oznacza NIEPRZERWANY OKRES, w którym kierowca może SWOBODNIE DYSPONOWAĆ SWOIM CZASEM;
Art. 6.
5. KIEROWCA ZAPISUJE jako INNĄ PRACĘ cały czas określony w art. 4 lit. e), a także cały czas spędzony na prowadzeniu pojazdu używanego do działalności zarobkowej nieobjętej zakresem stosowania niniejszego rozporządzenia ORAZ ZAPISUJE WSZELKIE OKRESY GOTOWNOŚCI określone w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE zgodnie z art. 34 ust. 5 lit. b) ppkt (iii) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 (*). Zapisu tego dokonuje się ręcznie na wykresówce, na wydruku lub przy użyciu funkcji ręcznego wprowadzania danych do urządzenia rejestrującego.
(*) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz. U. L 60 z 28. 2. 2014, s. 1) ;
Art. 9.
2. CZAS spędzony NA DOJEŹDZIE DO miejsca postoju POJAZDU objętego zakresem niniejszego rozporządzenia LUB POWROTU z tego miejsca, JEŻELI POJAZD nie znajduje się ANI W MIEJSCU ZAMIESZKANIA kierowcy, ANI W CENTRUM OPERACYJNYM pracodawcy, W KTÓREJ KIEROWCA ZWYKLE PRACUJE, NIE JEST liczony jako ODPOCZYNEK lub PRZERWA, CHYBA ŻE KIEROWCA znajduje się na promie lub w pociągu i MA DO DYSPOZYCJI KABINĘ SYPIALNĄ, KOJĘ lub KUSZETKĘ.
3. CZAS spędzony przez kierowcę KIERUJĄCEGO POJAZDEM nieobjętym zakresem niniejszego rozporządzenia DO LUB Z POJAZDU objętego zakresem niniejszego rozporządzenia, KTÓRY NIE znajduje się W MIEJSCU ZAMIESZKANIA kierowcy ANI W BAZIE pracodawcy, GDZIE KIEROWCA ZAZWYCZAJ PRACUJE, JEST traktowany jako "INNA PRACA".
Rozporządzenie (UE) nr 165/2014/2020.
Art. 34.
5. Kierowcy:
b) obsługują przełączniki umożliwiające osobną i wyraźną rejestrację następujących okresów:
(i) pod symbolem kierownica : czas prowadzenia pojazdu;
(ii) pod symbolem młotki : "inna praca", która oznacz wszelkie czynności inne niż prowadzenie pojazdu, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, a także wszelkie prace wykonywane dla tego samego lub innego pracodawcy w sektorze transportowym lub poza nim;
(iii) pod symbolem koperta : "okresy gotowości" zgodnie z definicją w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE;
(iv) pod symbolem łóżko : przerwy, odpoczynek, urlop wypoczynkowy lub zwolnienie lekarskie;
(v) pod symbolem na oznaczenie "promu/pociągu" : dodatkowo oprócz symbolu łóżko : okres odpoczynku spędzany na promie lub w pociągu zgodnie z wymogami art. 9 rozporządzenia (WE) nr 561/2006. ;
Dyrektywa 2002/15/WE.
Art. 3.
a) "CZAS PRACY" oznacza:
1. w przypadki pracowników wykonujących pracę w trasie: czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, w którym pracownik wykonujący pracę w trasie, znajduje na swoim stanowisku pracy, jest w dyspozycji pracodawcy i wykonuje swoje funkcje lub czynności, to znaczy:
- czas poświęcony wszelkim czynnościom w zakresie transportu drogowego.
Czynności te, w szczególności, obejmują:
(i) kierowanie;
(ii) załadunek i rozładunek;
(iii) pomaganie pasażerom we wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu;
(iv) sprzątanie i konserwację techniczną;
(v) każda inna praca zmierzająca do zapewnienia bezpieczeństwa pojazdu, jego ładunku i pasażerów lub do wypełnienia ustawowych lub wykonawczych zobowiązań bezpośrednio związanych z trwającą operacją transportową, włącznie z nadzorowaniem załadunku i rozładunku, formalnościami administracyjnymi z policją, cłem, urzędnikami imigracyjnymi, itd.,
- okresy, w których nie może on swobodnie dysponować swoim czasem i zobowiązany jest pozostawać na swoim stanowisku pracy, w gotowości do podjęcia normalnej pracy, wraz z niektórymi zadaniami związanymi z dyżurowaniem, w szczególności podczas okresów oczekiwania na załadune lub rozładunek, w przypadku, gdy przypuszczalny czas ich trwania nie jest z góry znany, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych i/lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich;
2. w przypadku kierowców pracujących na własny rachunek, tę samą definicję stosuje się do czasu między rozpoczęciem i zakończeniem pracy, w którym kierowca pracujący na własny rachunek pozostaje na swoim stanowisku pracy, będąc do dyspozycji klienta i wykonując swoje zadania lub funkcje inne niż ogólna praca administracyjna, która nie jest związana bezpośrednio z trwającą operacją transportową.
Przerwy wymienione w art. 5, okresy odpoczynku określone w art. 6 i, bez uszczerbku dla ustawodawstw Państw Członkowskich lub porozumień między partnerami społecznymi stanowiących, że takie okresy powinny być wyrównane lub ograniczone, okresy gotowości określone w lit. b) niniejszego artykułu, są wyłączone z czasu pracy;
b) "OKRESY GOTOWNOŚCI" oznaczają:
- okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku, podczas których pracownik wykonujący pracę w trasie nie jest zobowiązany pozostawać na swoim stanowisku pracy, ale musi być dostępny, aby odpowiedzieć na każde wezwanie do rozpoczęcia lub kontynuowania jazdy lub wykonania innej pracy. W szczególności, do takich okresów gotowości należą okresy, w których pracownik wykonujący pracę w trasie towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub koleją, jak również okresy oczekiwania na granicy lub wynikające z zakazu ruchu.
Okresy te i ich przewidywalna długość będą z góry znane przez pracownika wykonującego pracownika w trasie, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed właściwym rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich,
- dla pracowników wykonujących pracę w trasie, którzy jeżdżą w zespole, czas spędzony na siedzeniu obok kierowcy lub na kuszetce, gdy pojazd jest w ruchu;
REKOMENDUJĘ popatrzeć (w w w. akademiaczasupracy. pl).
Co jest a co nie jest czasem pracy kierowców i jak / ile za to płaci się.
h t t p s://www. youtube. com/watch?v=dFtR9I2d k48
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) | | | |
~Lutek
| Szoszon odpalił race jo ci tu wytłumace hehehe | | | |
~Emil
| Jak to jest śmieszne gdy ktoś z pachołeków-lizusów zaoceanicznego chadzieja próbuje kogoś wyzywać szoszonem, starając się podkreślić swoją niby to "wyższość", ta jeszcze z polskomownych skrzywdzonych szowinistów prowokatorów wtenczas gdy sam szoka, przeka i coka. :-)
Szoszonem, jak widać po twoim zachowaniu, to był ten, z którym twoja babcia w młodości nastawiała "rogi", zachodząc w ciążę, twemu dziadkowi.
Więc, aż tak nerwowo, nie kompleksuj, demonstrując swoje niby to "szlachetne" pochodzenie. :-) | | | |
~Lutek
| Staszka nie śpisz już baćka pogonił do obory? A pozdrów go odemnie słowami ; żebyś pęk stary z* " | | | |
~Lutek
| A i jeszcze jedno nie pisz na forum co robiła twoja babka bo nikogo to nie interesuje ponial? | | | |
~Gracjan
| Ubogi niby to "szlachcic", nie szczekaj na baćke w dzień wprowadzenia bez wiza (do nowego roku), a szybciutko stawaj w kolejkę razem z litwinami i łotyszami w szop tur do Białorusi po tańsze paliwo, produkty, leki i t. d. :-) | | | |
~kiero
| Widać polskie diengi potrzebne bardzo na Białorusi,
A spiryt u was skolko stoit szoszon. | | | |
~Lutek
| Pavel po pierwsze taki zemnie szlachcic jak z koziej * klakson po drugie skrytykowałem Cię bo masz manię do wklejania trawy ustawowej chcesz popisać to pisz od siebie prostym ludzkim językiem, . A jeśli jesteś dotknięty określeniem szoszon to ja się Tobie dziwię namnie powiedział byś lach i ok na Niemca szwab na Francuza żabojad i to tak jest skonstruowany świat ! Więc szlachcic to ty raczej rzniesz | | | |
~kiero
| Zauważ, że on wkleja wielokrotnie gotowe teksty zredagowane przez kogoś innego. | | | |
~cyk cyk
| szoszon jest genetycznie niezdolny do przyswajania jakiejkolwiek wiedzy.
to tak jakbys chcial nauczyc kamien zaglowania | | | |
~Lutek
| Cyk czemu nie śpisz? | | | |
~Pavel
| Jak widać, wyzywanie z pomówieniem, jak i łotrowska / podła / uboga mentalność / treść, to jest "wizytówka" niby to "panów szlachciców" (nie mylić z prawdziwymi) ta jeszcze kłamliwych szowinistów.
Znając moje prawdziwe imie, dobrze znacie że jestem etnicznym Polakiem również jak i katolikiem (jak ze strony ojca tak i matki) chociaż i nie jestem obywatelem Polski jak i nie mieszkam w Polsce.
Nie bez przyczyn niektórych, niby to "panów" / "pań" (nie mylić z prawdziwymi), w starej Europie i nie tylko traktują jako świń (zwierzów).
Te, które nie przyznają / nie szanują jak i przygnębiają / wprowadzą w błąd / okradają nawet swoich rodaków (ludzi jednej narodowości), poprawnie zasługują stosunku / traktowania wszystkimi w całym świecie nie inaczej jak do świń.
Nic dziwnego że Polacy żyjące poza Polską rzadko przyznają się (nawet rodakom) że mają polską narodowość.
Wyzywanie to tylko rozśmiesza (nic więcej), a informacja rozbraja i ma wpływ na finanse. :-)
Tak, między innymi (dla edukacji), chamsko-niskie obrażanie / ubliżanie jest słabo denerwujące, w porównaniu do inteligentnie-wysoki ego, bo charakteryzuje odpowiedni poziom pochodzenia, wychowania, rozwoju, edukacji, wykształcenia, kultury i t. d.
Czyli, żeby kogoś dotkliwie obrazić aż do nerwowego szału, ta jeszcze i samemu nie ośmieszyć się, trzeba wiele czego mieć, wiedzieć i umieć, a z tym, jak tu widać, u niektórych są bardzo duże problemy.
Ten kto nie w stanie ocenić (w szerokim sensie) zdolności człowieka (oponenta, przeciwnika i t. d. ) - zawsze skazany na przegranie jak i na pośmiewisko. Historia to potwierdza. | | | |
~Kionki
| Doskonały przykład szoszona.
Caly czas te same wkleiki.
W świecie cywilizowanym dawno już ogarnęli boty.
U szoszonow siedzą szoszony i wrzucają wklejki :D | | | |
~kiero
| Niby Polak, a nie umie samodzielnie napisać zdania po polsku. | | | |
~Ignacy
| Na te same szoszokająco prowokacyjne brednie - są te same wklejki.
Jest to w miarę logiczne. :-)
Jako informacja o szokniętym na głowę oraz w tyłek obłudniku / kłamcopajacu forumowym.
Wątek "jak skończyć z dziad transami?"
~kiero
2021-04-06 09:31:53
"Płaca z kilometra to najlepsza forma wynagradzania kierowców... "
2021-04-06 11:15:48
"Moja stawka kilometrowa jest wysoka... Trza się cenić"
2021-04-09 13:48:34
To że mam z kilometra nie oznacza, że muszę wyprzedzać, bo wtedy więcej zarobię.
2021-04-15 19:14:01
"... Kierowcy podobno robią po 20tys w pojedynczej na legalu... "
Wątek "Ostrzegamy przed oszustami"
~kiero
2021-08-15 23:03:35
"Uwaga na kierowców z pakietem świadectw.
Ja pracuje 10 lat w jednej firmie, Jestem lojalnym bardzo dobrze zarabiającym kierowcą. Za sam staż dostaje 5000zł razem mam grubo ponad dychę.
Wkurzają mnie polscy kierowcy. To ciągle jęczy, narzeka, pije, pali i nic nie umie poza tym. Już nie mogę togo słuchać. Łazicie po parkingach i ciągle gadacie to samo. W weekendy to już istna masakra. Tego nie da się słuchać. Każda nachlana mo... a klepie to samo. "
Wątek "Dotkliwsze kary, tachografy - jak zmieni się transport o DMC do 3, 5 tony?"
~kiero
2021 -09-14 19:52:35
"Na hui... kierowcy diety... zarabia godziwe pieniądze... "
2021-09-14 20:04:25
"Zarabiam takie pieniądze, że nie przejmuję się wydatkami na jedzenie czy inne sprawy... od dawna... tego nawet nie liczę. "
Wątek " Protest"
~kiero
20 21-09-02 20:44:56
"kierowcy są niezdolni do żadnego protestu. Dostają sraczki, że mogą spoznic się na awizacje do biedronki"
Wątek "Strajk Generalny Kierowców"
~kiero
2021-09-15 08:14:29
"... Kierowcy to najsłabsza grupa zawodowa"
2021-09-1 5 08:23:52
"... nie wezmą udziału w żadnym strajku... będą... wyśmiewać strajkujących... "
2021-09-15 08:26:20
"Przykro.. . że... takie qurwy"
Wątek "Wysokie zarobki to mit. Kierowcy zawodowi jedną z najniżej opłacanych grup zawodowych"
~kiero
2021-10-23 10:49:19
"Polaczki zyebali totalnie... "
Wątek "Ja Ukrainiec polaku mów mi per Pan"
~kiero
2021-1 1-21 17:52:13
"... firmy wymieniły w 80% polaków na Ukraińców i te 20 % tez trzeba wymienić... "
2021-11-21 17:55:48
"Powiedzci e korą firma zatrudnia jeszcze polskich szoferów? NIKT! Jesteście nic. nie warci... Zniknięcie całkiem. Znaczycie tak mało, że nikt się wami nie przejmuje. A poczekajcie jak Niemcy sprawdzą Ukraińców. Polsk icieć kieroffca wyleci na dobre z kabiny. Jak na was patrzę bierze mnie na mdłości. Na szczęście już was prawie nie ma dziady szofery !"
2021-11-21 20:14:00
"Polki pracodawca ma solidnych pracowników z Ukrainy. Niemiec ma... parobków z Polski, dlatego tak marnie im płaci. "
Wątek "Mała rewolucja cz. 1"
~kiero
2022-01- 06 17:37:48
"Przeciętn y kiero jest uwalony alimentami, długami, a połowę ściga komornik. Bez pracy w nowym ładzie wylądują pod mostem... "
2022-01-06 17:59:09
"... to co uwarza jakiś wypierdek giówninenio nikogo nie obchodzi. On będzie zap. ier za najniższa. A z wypłaty ma ledwie przeżyć... "
2022-01-06 18:02:01
Polski kierowca to dzisiaj ok 20% kadry kierowców. Z tych 20% 90% boi się o pracę. Trzęsą gaciami i siedzą cicho... "
2022-01-06 18:16:57
"Trzeźwieć nieroby... każdy z was... za każdy 1 km/h więcej straci kilka dniówek. "
2022-01-06 18:19:13
"Zarabiaci e za dużo. Nie chcieliście się dzielić, to teraz się podzielicie. Zapłacicie w końcu uczciwie podatki i mandaty... "
Wątek " Kierowca zawodowy - kim jest naprawde?"
~kiero
2022-01-18 08:19:37
"... Wielokrotnie pisałem o sobie, że jestem kierowcą zawodowym. Tylko tyle i aż tyle. "
Wątek "DEBATA: skutki Pakietu Mobilności"
~kiero
2022-02-04 17:30:47
"W większości tras kierowca ma mniejsze koszty utrzymania niż gdyby codziennie wracał do domu... "
2022-02-04 17:33:35
"... Z jakiej okazji kierowcy należy coś zwracać? Spanie ma za darmo, ciepło ma za darmo, woda za darmo, prąd za darmo... "
2022-02-04 17:37:15
"... nawet na poscieli zaoszczędzi sobie, bo cały miesiąc w budzie prześpi w dresie pod kocem"
2022-02-04 17:53:10
"Nadszedł czas skończyć z tą obłudą, że kierowca w trasie ma jakieś zwiększone koszty utrzymania. "
Wątek "Diety, ryczałty i likwidacja delegacji"
~Kiero
2022-05-04 22:43:10
"... Polska ma być biedna i tania. Wy (kierowcy) macie na miskę ryżu pracować miesiąc... "
Nic tak nie identyfikuje / charakteryzuje "człowieka" jak jego cytaty. :-) | | | |
~Ordynator jest jeden!
| Kołchoźnik złapał faze. | | | |
~kiero
| No i nadal nic szoszon nie potrafi zrozumieć...
Tylko wciąż szo, szo, szo... | | | |
~Miłosz
| Szoknięty znawcio-kłamcio (~kiero), nie obrażaj szokaniem przodków (ukraińców, zwolenników bandery) swojego prezydenta - doody, a skacz i krzycz zigując - slawa ukrainie... , bo inaczej na giliaku (na gałęź). :-)
Z powodu napływu do Polski ukraińców, ta jeszcze z tej części Ukrainy gdzie władza wypuściła z więzień przestępców i bezkontrolnie porozdawała wszystkim życzącym broń palna i nie tylko, głośne wyzuwanie ich szoszonami jest teraz "najmądrzejszym" zajęciem. Tak trzymaj. :-) | | | |
~Witold
| Tak do szoszokniętych "wyjątkowo utalentowanych" forumowiczów prowokatorów, jak widać, i nie dochodzi że czym więcej starają się z kimś "zadierać się", tym jeszcze więcej są "oblane swoimi pomyjami".
Co za uboga mentalność / treść. :-)
Nie obrażajcie żonę i szwagra z wszystkimi ich krewnymi, które mieszkają w Białorusi, "szlachetnego pana" Łysego bo zaraz odezwie się, zdenerwuje się i nie daj Bóg jeszcze dostanie zawal serca. Jak wtedy Polska będzie bez "prawdziwego" syna ziemi polskiej... :-)
Wątek "Ile kierowca powinien zarabiać?"
~Łysy ("specjalista" od lokówki, dychlofosu i zachowania "szlachetnego pana")
2020-07-23 20:55:00
"... Szwagier pod Mińskiem... ma... plantacje borówki amerykańskiej... "
2020-07-24 23:05:44
"... po takich... dziadkowie mojej żony na koń wsiadali. Pod Kobryniem dzięki dziadkom ze sześćdziesiąt rodzin kmieci... żyło... "
2020-07-25 21:59:15
"... moja żona... Jest z "tych Pieńkowskich " spod Kobrynia... "
2020-07-25 21: 57: 05
"Mądrzejsi Polacy... uciekli (z Białorusi)... Kto został? Czworakowa hołota... "
Lepiej powiedzcie jak etniczne Polacy okazały się i pozostały "pod ruskimi" w Białorusi? Jak "bawienie" rządu polskiego w politykę doprowadziło do rozdziału kraju, jak rząd polski w banicji (w Anglii) walczył za polskie ziemie i swoich ludzi, jak 75-tysięcznej "armii Andersa", nabranej w 1941r. z Polaków znajdujących się w związku radzieckim (w tym uciekinierzy-uchodźc y, internowani Wojska Polskiego i amnestiowane więźniowie), zabronił wyzwalać Polskę na wschodnim froncie (armia rządem polskim była wysłana w 1942r. na więcej niż rok do Iranu "opalać się" a potem w 1944r. do Włoch na zagładę - Monte Cassino), jak po wojnie "pomagał" rodakom (ludziom polskiej narodowości) przeprowadzić się na "odnowione" (podarowane Stalinem) polskie ziemie że aż tak wiele pozostało "pod ruskimi" i t. d?
To znam nie z pogłosek a z własnej rodzinnej tragedii.
No dawajcie, nie wstydźcie się, przecież tak lubicie wspominać o Polakach z tak zwanych "wschodnich kresów" które niby to są "kołchoźnikami".
Pryzpomnę, jak zapomniałeście lub nie wiecie, te tak zwane "kolchozniki" (Słowianie i inne narody z wschodu) nie raz w historii dawali odpór niby to "szlachetnym" agresorom - kolonizatorom z zachodu (jak przykład, napoleonowców, w tym 120 tysięcy polskiej narodowości, gnały aż do Paryża, hitlerowców, w tym pól miliona polskiej narodowości, do Berlina). Popamiętajcie, jeśli trzeba będzie, to oni bez wahania jeszcze raz to powtórzą.
Co do konkretnie "kołchoźników" Białorusi to ten wielonarodowy naród (w tym i polskiej narodowosci) jeden z dwóch (drugi to były jugosłowiański) który faktycznie sam wyzwolił od hitlerowców swój kraj przed przyjściem armii czerwiennej.
O awanturniczej próbie samodzielnego wyzwolenia chociażby Warszawy (1 sierpnia - 3 października 1944) "panami szlachcicami" rusofobami pod przywództwem Tadeusza Bór-Komorowskiego (nie powiadomienie o czasie i planach powstania nawet częściom polskich pospolitaków lojalnych związkowi radzieckiemu oraz Anglii - Churchilla i Rosji - Stalina, proszenie i błaganie podczas powstania o pomocy Churchilla i Stalina, haniebna kapitulacja przed hitlerowcami po powstaniu z wnioskiem o przyznaniu statusu branców wojskowych tylko dla żołnierzów armii krajowej i t. d. ) nawet i nie wspominam.
Gdyby nie te "kolchozniki" to przy hitlerowcach polski naród (jako też słowiański) ukończył by pod postacią skóry na garbarskich fotelach lub popiołu jako nawóz albo w lepszym wypadku pachołkami - niewolnikami (odtajniające niemieckie i inne archiwa jednoznacznie o tym mówią - plan "Ost"). Wbijcie to sobie do pustych głów i przekażcie innym.
Tak że nie wam (skrzywdzone pańskie / unijne / anglosaskie pachołeki / lizusu ta jeszcze szowiniści), kraj którego teraz znany jako walczący metodami gestapo z martwymi, pomnikami, historią jak i z zaproszonymi Unią Europejską migrantami / uchodźcami, z zarozumiałością wspominać o "kołchoźnikach". Tym zachowaniem tylko hańbicie siebie i cały naród swojej narodowości. | | | |
~kiero
| Ha ha ha
Szoszon wklej cuś nowego.
Nie masz?. Jaka szkoda...
Centrala nowych tekstów nie dosłała?
Jaka szkoda... | | | |
~Edward
| Oj jak "bogato" pracownik z "czubem" na pożegnanie "odwdzięczył" swoim "trójzębem" niby to "pana szlachcica" (nie mylić z prawdziwym) pseudo "KIEROwnika" w jego "tyłek". Jak widać, "pan" w gumiakach z wystającą słomą od "zadowolenia" stale szoka i szoka, cały czas. :-)
Nie kompleksuj. Przecież jesteś w wspierającej LGBT części Europy, czyli wśród swoich "tylno-napędzonych". Trochę "tyłek" po boli i przestanie (gdy się ma wysoki poziom edukacji to dużo się zna / wie). :-) | | | |