ID: 266335
Kierowca ciężarówki, który spowodował śmiertelny wypadek na DK5 aresztowany
ID: 266335
ID: 266335
Sąd Rejonowy w Świeciu zastosował środek zapobiegawczy w postaci tymczasowego aresztowania na okres trzech miesięcy wobec 53-letniego kierowcy volvo podejrzanego o spowodowanie śmiertelnego wypadku w Niewieścinie.
Sąd Rejonowy w Świeciu zastosował środek zapobiegawczy w postaci tymczasowego aresztowania na okres trzech miesięcy wobec 53-letniego kierowcy volvo podejrzanego o spowodowanie śmiertelnego wypadku w Niewieścinie.
~etransport.pl
Posty (76)
~kiero | Gwoli ścisłości. Ja jestem kiero przez małe k | |||
~Tadeusz | to przepraszam, ja piszę do tego przez duże K, który wie "po co" w ustawie tłumaczen ie dla małego k : Po to, abyś nie mógł odmówić swojemu pracownikowi naprawy lodówki jak się zepsuje, sprawności klimy postojowej (bo 42 stopnie to takie przyjemne ciepełko, wyobraź sobie zimę, kiedy webasto szwankowało i objedziesz jeszcze), oraz prysznica. Warto dopisać jeszcze: -obowiązek wyposażenia w sprawne ogrzewanie postojowe od 1 września do 30 kwietnia i przy lodówce i klimie dodać słowo SPRAWNE | |||
~Kiero | Myślę że udcziwe wynagrodzenie w pełni o zusowane, wszystko płacone na konto bez kopert pod stołem, praca etat 168 godz. Jak kodeks pracy mówi, problem sam się rozwiąże nie będzie pośpiechu itp. | |||
Puchacz1
| ~Kiero 2022-05-20 16:19:22 Myślę że udcziwe wynagrodzenie w pełni o zusowane, wszystko płacone na konto bez kopert pod stołem, praca etat 168 godz. Jak kodeks pracy mówi, problem sam się rozwiąże nie będzie pośpiechu itp. I to jest "złoty środek" na bezmózgi za kierownicami ciężarówek? Idiota pozostanie idiotą, bez różnicy czy będzie otrzymywał 5000PLN czy 10000PLN. | |||
Puchacz1
| Tylko nieuchronność kary za wykroczenia i łamanie przepisów może spowodować dyscyplinę u kierujących. Zawodowców i amatorów. | |||
Puchacz1
| Wczoraj wracałem polską A4 z Niemiec. Grzecznie przez CB zwróciłem uwagę jadącemu za mną, by nie trzymał się tak blisko bo przy hamowaniu jest na mojej naczepie. W odpowiedzi poleciał stek wyzwisk z czego najgrzeczniejszym życzeniem było- "żeby ci kot zdechł". Na szczęście nie mam kota w domu. Wszyscy jechali mniej więcej równo 87-88km/h. Ale musi się trafić "mądry inaczej", który mimo zakazu wyprzedzania usiłuje coś nawywijać bo mu "idzie"92 a rejestruje 90km/h. | |||
~Kiero | Puchacz kim ty jesteś myślę że nikim ważnym może jakimś dyspozytorem, czytaj ze zrozumieniem żadne kary nie pomogą do puki nie zmieni się system pracy i płacy nie może być tak że kierowca na nic nie ma czasu wszędzie pośpiech 8 godz pracy tak powinna być zaplanowana trasa max do 10 godz w wyjątkowych sytuacjach i nie pisz że się nie opłaca, stawki można podnosić tak żeby się opłacało a jeżeli ktoś nie potrafi to niech nie bierze się za transport i nie psuje rynku innym udciwym przewoźnikom | |||
~kiero | Dziś już jest bardzo mało pracodawców co płacą pod stołem na międzynarodowce. Odliczyc od kosztów nie ma co, frachtow bez faktury też nie ma. Więc lepiej zapłacić kierowcy pensję w pelni ozusowana niż zapłacić podatek | |||
~kiero | Maksymalne składki na ZUS są do kwoty 5900 brutto, wszystko co ponad jest zwolnione i tu jest zysk | 1 | ||
~kiero | Na kraju może być inaczej, sprzada taki przewoźnik kilka ton cebuli bez faktury to ma by zapłacić kierowcy pod stołem | 1 | ||
Puchacz1
| ~Kiero 2022-05-20 16:48:01 Jestem kierowcą. Nikim ważnym. Widzę idiotyzm kierujących prosto z za szyby ciężarówki od wielu lat. I jest coraz gorzej. Nikt nie kształci kierowców. Posiadacz uprawnień po dwóch trzech wyjazdach na Zachód czuje się "mistrzem kierownicy". Nie zdaje sobie sprawy jak zachowuje się np cs z naczepą załadowany po sam dach. Nikt mu takiej wiedzy nie przekazuje. I zestawy leżą na boku bo "mistrz" wykonał gwałtowny manewr a środek ciężkości wysoko. Jak wytłumaczysz najechania na tył poprzedzającego pojazdu? Systemem pracy? Czy brakiem wyobraźni, praktyki i po prostu bezmyślnością? | 1 | ||
~300D | brak wykształcenia. bez tego nie ruszy wyobraźnia | |||
Puchacz1
| ~Tadeusz 2022-05-20 16:12:01 Zaintrygow ało mnie żądanie zapisu w ustawie prysznica. Ktoś komuś zabrania opłukania się po pracy pod prysznicem? 2-3 eur i jest prysznic na stacji paliw. Tylko niektórzy taka kwotę przeliczają na ilość piwa. Ale można i prysznic i zimne piwo. | |||
~kiero | Wyższe wykształcenie w żaden sposób nie gwarantuje bezpiecznego zachowania na drodze. | 1 | ||
~kiero | Na większości tras można codziennie wziąć prysznic za darmo, nie jest to żadnym problemem. | |||
~300D | wykształcenia z budowy techniki i prowadzenia pojazdu + podstawy praw fizyki to nie jest wyższe, to jest podstawowe do podjęcia pracy za fajerą | |||
Puchacz1
| Podstawową wiedzę uzyskiwali kierowcy w szkołach zawodowych. Ci co mieli większe ambicje i patrzyli w przyszłość, kończyli Technika Samochodowe z egzaminem maturalnym. | |||
~Ordynator jest jeden! | Najważniejsze w obecnych czasach prawo fizyki brzmi, bez łoma nie wychodź z doma! Za rogiem bowiem może czaisz się, jakiś nawiedzony pissior! | |||
Puchacz1
| ~kiero 2022-05-20 16:05:10 Po co petycja i po co nowa ustawa. Ja i inni normalni kierowcy mają to wszystko bez żadnej ustawy. I powiem więcej, mam tak od dawna. Klime postojowa miałem już w 2006 roku, kiedy tacy jak ty pytali co to za lampa na dachu. Miałeś ten "wodny napęd" czy jakiś inny wynalazek? | |||
~300D | no i odrobinę koorva talentu do wykonywania zawodu powinno się posiadać | |||
~Ordynator jest jeden! | O ile dobrze pamiętam pierwsza klasa to były tematy ścisłe, plus praktyka (młotek, piłka i imadło). W drugiej dochodziła elektronika, budowa i eksploatacja pojazdów, plus praktyczna nauka zawodu (w moim przypadku byłem też "silnikowcem". Młotek i imadło szło w pissdu. W trzeciej dochodziły przepisy ruchu drogowego plus nauka jazdy (na B+C). Nikt po takiej szkole pewnie nie wychodził kompletny, ale przynajmniej znał zasadę działania sprzęgła, skrzyni biegów lub mechanizmu różnicowego. | |||
~300D | generalnie chodzi tylko o to by nie psuć nie wyjepac do rowu i nie pozabijać | |||
~300D | dalsze niuanse waszego zawodu to inne lewel | |||
Puchacz1
| Tak "Pantofel". Ale by podwyższyć kategorie PJ na C+E, D, D+E należało mieć praktykę. Był co prawda taki kurs "kaskaderski" dla posiadaczy B, którzy mogli zdobyć kat D (autobusy) ale mogli pracować tylko na terenie działalności firmy która im taka kategorię "zrobiła". Np teren działalności PKS Lublin. Na pielgrzymkę do Częstochowy naród już mógł wozić tylko pełnoprawny kierowca. | |||
~300D | jest jeszcze problem który widzę na co dzień stan techniczny pojazdów i tzw. reksio na oskp | |||
~Kiero | Czemu nic nie piszecie o godzinach pracy! Wy nie wiecie nawet ile możecie pracować, patrzycie na tacho a tacho to nie wszystko prawo pracy dla wszystkich jest takie same 168h więcej nikt nie musi pracować ni chyba że nie legalnie tak jak wy kierowcy którzy nie znają przepisów z prawa pracy!!! | |||
~Ordynator jest jeden! | Puchacz tak było. Kilka lat spędziłem w krakowskim M. P. K. Było tam wielu kaskaderów. Ja zawitałem tam ze swoim "D", przed którym zresztą bardzo się broniłem. Uważałem że B, C, E, w zupełności mi wystarczy. Kopa w tym kierunku zadała mi małżonka. I miała rację. Przyszedł czas że robota siadła, a mnie do komunikacji przyjęli z otwartymi "recami". Zresztą, potem jeszcze wiele razy korzystałem z kategorii D. Jednym słowem, opłaciło się. | |||
Puchacz1
| ~Kiero 2022-05-20 19:14:43 Czy kierowca który pracuje np 120h w miesiącu i jest za to wynagradzany kwotą 10000PLN będzie przez to mądrzejszy na drodze? | 1 | ||
~hboss | dobrze bo wielce zawodowi kierowcy a trzymają się na * osobówek a ważą 40 ton nie myślące tempaki sam jestem kierowca i widzę dziennie ich zachowanie myślą że jadą chyba maluchem a jak trzeba hamować to potem takie skutki | 2 | ||
~Jest wesoło | Puchacz 1 (19, 20'46). Jak myślisz gdy kierowca ustala czas pracy na 120 godzin i zarobek za to rzędu 10 tys pln to jest głupcem? Ja myślę że to mądry gość i w negocjacjach i na drodze. Co rusz widzę (a raczej słyszę) cieńkich bolków co godzą się na wszystko co zaproponuje właściciel firmy lub ktoś do tego wyznaczony. A z reguły płaci jak najmniej w/g zasady "zapłacę innemu mniej - więcej zostanie dla mnie". Tylko trzeba rozumieć reguły ekonomii że praca jest towarem i jak za każdy inny towar trzeba za nią zapłacić. Niestety wśród kierowców wiedzą o tym tylko wyjątki... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.