ID: 266155
Powrót do bazy i przedłużenie czasu pracy
ID: 266155
ID: 266155
Zgodnie z pakietem mobilności przy zjeździe na bazę celem zrobienia pauzy można przedłużyć czas jazdy (tak jest napisane, nie czas pracy tylko jazdy do 2 godzin, oczywiście najpierw pauza itp. ) W tygodniu wykorzystałeś 3 skrócone pauzy np w poniedziałek wtorek i środę. Jest piątek i chcesz skorzystać z tych dodatkowych dwóch godzin dodatkowo. I tak 4. 5 godziny jazdy, 45 minut pauzy, 4. 5 godziny jazdy, 45 minut pauzy 1 godzina jazdy (do dziesiątki), 45 minut przerwy i 2 godziny jazdy. Razem 14, 15 godziny, ale już nie masz piętnastek i przedłużasz czas pracy ponad 13 godzin. U mnie w firmie jedna osoba twierdzi, że można przedłużyć a ja myślę, że nie bardzo. I jeszcze czy o te 2 godziny można przedłużyć tydzień do 58 godzin?
Zgodnie z pakietem mobilności przy zjeździe na bazę celem zrobienia pauzy można przedłużyć czas jazdy (tak jest napisane, nie czas pracy tylko jazdy do 2 godzin, oczywiście najpierw pauza itp. ) W tygodniu wykorzystałeś 3 skrócone pauzy np w poniedziałek wtorek i środę. Jest piątek i chcesz skorzystać z tych dodatkowych dwóch godzin dodatkowo. I tak 4. 5 godziny jazdy, 45 minut pauzy, 4. 5 godziny jazdy, 45 minut pauzy 1 godzina jazdy (do dziesiątki), 45 minut przerwy i 2 godziny jazdy. Razem 14, 15 godziny, ale już nie masz piętnastek i przedłużasz czas pracy ponad 13 godzin. U mnie w firmie jedna osoba twierdzi, że można przedłużyć a ja myślę, że nie bardzo. I jeszcze czy o te 2 godziny można przedłużyć tydzień do 58 godzin?
~P. dom*.centertel.pl
*.centertel.pl
Posty (47)
~P. dom | jak w temacie... | |||
~kiero | Dotyczy tylko dziennego czasu jazdy, nie możliwości przedłużenia czasu jazdy tygodniowego i dwutygodniowego. | |||
~Grzeg | Tylko nie ma możliwości wykroczenia poza 90h jazdy w drugim tygodniu, czyli jak w pierwszym tygodniu pojedziesz 54h, to w drugim tygodniu możesz wcale nie dotrwać do piątku. Tym samym kończąc w czwartek na wieczór, masz wolne do niedzieli 23:59 zgodnie z definicją tygodnia. | |||
~Albert | ~P. dom "... W tygodniu wykorzystałeś 3 skrócone pauzy np w poniedziałek wtorek i środę. Jest piątek i chcesz skorzystać z tych dodatkowych dwóch godzin dodatkowo. I tak 4. 5 godziny jazdy, 45 minut pauzy, 4. 5 godziny jazdy, 45 minut pauzy 1 godzina jazdy (do dziesiątki), 45 minut przerwy i 2 godziny jazdy. Razem 14, 15 godziny, ale już nie masz piętnastek i przedłużasz czas pracy ponad 13 godzin. U mnie w firmie jedna osoba twierdzi, że można przedłużyć a ja myślę, że nie bardzo. I jeszcze czy o te 2 godziny można przedłużyć tydzień do 58 godzin?" Jako informacja. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 Art. 12. "... Pod warunkiem że nie zagraża to bezpieczeństwu ruchu drogowego, w wyjątkowych okolicznościach kierowca MOŻE także ODSTĄPIĆ od art. 6 ust. 1 i 2 (Art. 6. 1. Dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 9 godzin. Jednakże dzienny czas prowadzenia pojazdu może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu. 2. Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i NIE MOŻE SKUTKOWAĆ PRZEKROCZENIEM MAKSYMALNEGO TYGODNIOWEGO CZASU PRACY ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE DYREKTYW A 2002/15/WE Art. 4. Maksymalny tygodniowy czas pracy Państwa Członkowskie podejmą środki niezbędne w celu zapewnienia, że: a) średni tygodniowy czas pracy nie może przekraczać 48 godzin. Maksymalny tygodniowy czas pracy może być przedłużony do 60 godzin jedynie wówczas, gdy w ciągu czterech miesięcy nie została przekroczona średnia 48 godzin na tydzień. Art. 6 ust. 1 akapit czwarty i piąty rozporządzenia (EWG) nr 3820/85 lub, w miarę potrzeb, art. 6 ust. 1 akapit czwarty Umowy AETR mają pierwszeństwo przed niniejszą dyrektywą w zakresie, w jakim odnośni kierowcy nie przekraczają 48 godzin średniego tygodniowego czasy pracy w ciągu czterech miesięcy; b) czas pracy dla różnych pracodawców jest sumą godzin pracy. Pracodawca w drodze pisemnej prosi odnośnego pracownika wykonującego pracę w trasie o WYKAZ CZASU PRZEPRACOWANEGO DLA INNEGO PRACODAWCY. PRACOWNIK wykonujący pracę w trasie POWINIEN DOSTARCZYĆ taką informację NA PIŚMIE. ) oraz art. 8 ust. 2 (Art. 8. 2. W każdym 24 godzinnym okresie po upływie poprzedniego dziennego okresu odpoczynku lub tygodniowego okresu odpoczynku kierowca musi wykorzystać kolejny dzienny okres odpoczynku. Jeśli część dziennego okresu odpoczynku zawarta w 24 godzinnym okresie wynosi co najmniej 9 godzin, ale mniej niż 11 godzin, wówczas ten dzienny okres odpoczynku uznaje się za skrócony dzienny okres odpoczynku. ) , przekraczając DZIENNY i TYGODNIOWY czas prowadzenia pojazdu o maksymalnie jedną godzinę, aby dotrzeć do centrum operacyjnego pracodawcy lub swojego miejsca zamieszkania w celu wykorzystania tygodniowego okresu odpoczynku. NA TYCH SAMYCH WARUNKACH kierowca może przekroczyć DZIENNY i TYGODNIOWY czas prowadzenia pojazdu o maksymalnie dwie godziny, pod warunkiem że wykorzystał on przerwę trwającą nieprzerwanie 30 minut bezpośrednio przed tym dodatkowym czasem prowadzenia pojazdu niezbędnym, aby dotrzeć do centrum operacyjnego pracodawcy lub swojego miejsca zamieszkania w celu wykorzystania REGULARNEGO tygodniowego okresu odpoczynku... " Czyli ta "jedna osoba w firmie" ma racje że można, opierając się na Art. 12 ("... kierowca MOŻE także ODSTĄPIĆ od... art. 8 ust. 2... ") Rozp. (WE) nr 561/2006/2020, przedłużyć pracowniczą zmiane ponad 13 / 15 godzin, jak i spolojnie, opierając się na Art. 12 ("... kierowca MOŻE także ODSTĄPIĆ od art. 6 ust. 1 i 2... ") Rozp. (WE) nr 561/2006/2020, można o te 2 godziny przedłużyć tydzień do 58 godzin jazdy. | |||
TransPOrtowyDYMOMIERZ
| Prava po 13h to już *DYMY: 8/10. (!!!) * ale chęć przedłużenia dnia pracy 15h to... *DYMY: 10/10. (!!!) *. | |||
Puchacż1
| Odstąpienie od przepisów w celu zjazdu na bazę czy dom celu odbycia odpoczynku a odstępstwa w celu zapewnienia bezpieczeństwa to dwie różne sprawy. | |||
Puchacż1
| Wspomniane 13 bądź 15 godzin między dwoma odpoczynkami dziennymi to nie jest żadna zmiana pracownicza, nie jest to również czas pracy, choć jest tak mylnie i powszechnie nazywany przez kierowców. | |||
~ono | Tylko jeśli pozwalają godziny (do 90h). | |||
~Oliwier | 2022-05-09 08:18:23 "... Wspomniane 13 bądź 15 godzin między dwoma odpoczynkami dziennymi to nie jest żadna zmiana pracownicza... " Jako informacja. Z instrukcji tachografu cyfrowego VDO DTCO 1381 wersja 4. 0 (tak zwany inteligentny, czyli rejestruje automatycznie dane dotyczące lokalizacji) w języku polskim 09. 2018r. : "... Piktogramy: "I>" - rozpoczęcie zmiany (początek dziennego okresu pracy) "I>I" - zakończenie zmiany (koniec dziennego okresu pracy) "o I>" - miejsce (kraj / region), w którym rozpoczęto dzień pracy (zmianę) "I>I o" - miejsce (kraj / region), w którym zakończono dzień pracy (zmianę)... " h t t p s://www. fleet. vdo. com/media/1974/ba_dt co_40_pl_internet. pdf (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nich odstępy) A jednak wspomniane 13 bądź 15 godzin między dwoma odpoczynkami dziennymi to, prosto mówiąc, jest zmiana pracownicza / robocza. :-) | |||
~PWWiN | kacap, co tak krótko? | |||
~P. dom | ALBERT, to co napisałeś to wszystko prawda, ale mnie chodziło o czas aktywności kierowcy (czas pracy) od momentu rozpoczęcia zmiany do jej zakończenia. Jak policzysz to wychodzi 144 godziny na 2 tygodnie. Tak więc czy w danym tygodniu jeżeli wykorzystałeś 3 skrócone odpoczynki czyli pracowałeś 3x15 godzin i zostały ci tylko 13-stki, możesz przy zjeździe na do centrum logistycznego firmy przedłużyć czas pracy do 15 godzin (czwarta 15-stka w danym tygodniu). | |||
~kiero | Kolego szoszon wprowadził Cię jak zwykle w błąd. Przepis mówi, że możesz odstąpić od od art. 6 ust. 1 i 2 oraz art. 8 ust. 2, Art 8. 2 mówi właśnie o odpoczynku dziennym, więc możesz ten "czas pracy" również przedłużyć. | |||
~Abdul Wisimulacha! | Co tu się kurna znowu dzieje bolszewiki! | |||
~kiero | Tak więc przedłużamy: dzienn y czas jazdy Tygodniowy czas jazdy Dzienny "czas pracy" czyli przesuwamy dzienny odpoczynek poza 24 godziny od rozpoczęcia pracy. | |||
~kiero | Rozpoczynamy pracę a nie zmianę roboczą. To nie kołchoz i nie sowchoz jak u szoszona | |||
~Hieronim | Puchacz zgadza się 15h to nie czas pracy, czyli że nie masz zapłacone za każdą jedną godzinę, jest to czas W_PRACY od rozpoczęcia pracy w tacho do zakończenia pracy w tacho, wraz z niepłatnymi okresami przestoju (pierwsze 15 minut przerwy [łóżko], które wlicza się do czasu pracy, jest płatne potem już nie). A takiej przerwy może być i 6 godzin gdzieś w oczekiwaniu na załadunek jak wiesz kiedy będzie załadunek. | |||
~P. dom | Nie rozbijając dalej g... na atomy i nie rozwijając pobocznych tematów, informuję, ze zadzwoniłem do ITD w Katowicach i ustaliłem, że mając wykorzystane w danym tygodniu 3 zmiany 15-sto godzinne, w piątek możesz jechać dalej i przekroczyć nawet 15 godzin pracy, oczywiście jazda zgodnie z pakietem mobilności po pauzie 45 minut możesz jeszcze jechać 2 godziny. Warunkiem jest zjazd na bazę na pauzę weekendową i to, że wydłużenie czasu jazdy o 2 godziny nie jest zaplanowane, wypadło w związku z przedłużonym załadunkiem, korkiem, wypadkiem itp. Trzeba zrobić wydruk i opisać go powołując się na art. 12. Nie piszcie głupot nie na temat, o płacy, godności kierowcy itp, bo nie o to chodzi. Pozdrawiam i szerokości... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.