~kiero
| Proste | | | |
~owow
| Artykuł 6
1. Dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 9 godzin.
Jednakże dzienny czas prowadzenia pojazdu może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu.
2. Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i nie może skutkować przekroczeniem maksymalnego tygodniowego czasu pracy ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE.
Artykuł 8
1. Kierowca korzysta z dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku.
2. W każdym 24 godzinnym okresie po upływie poprzedniego dziennego okresu odpoczynku lub tygodniowego okresu odpoczynku kierowca musi wykorzystać kolejny dzienny okres odpoczynku.
Jeśli część dziennego okresu odpoczynku zawarta w 24 godzinnym okresie wynosi co najmniej 9 godzin, ale mniej niż 11 godzin, wówczas ten dzienny okres odpoczynku uznaje się za skrócony dzienny okres odpoczynku
Artyku ł 12
Pod warunkiem, że nie zagraża to bezpieczeństwu drogowemu oraz umożliwia osiągnięcie przez pojazd odpowiedniego miejsca postoju, kierowca może odstąpić od przepisów art. 6-9 w zakresie niezbędnym dla zapewnienia bezpieczeństwa osób, pojazdu lub ładunku. Kierowca wskazuje powody takiego odstępstwa odręcznie na wykresówce urządzenia rejestrującego lub na wydruku z urządzenia rejestrującego, albo na planie pracy najpóźniej po przybyciu do miejsca pozwalającego na postój.
Pod warunkiem że nie zagraża to bezpieczeństwu ruchu drogowego, w wyjątkowych okolicznościach kierowca może także odstąpić od art. 6 ust. 1 i 2 oraz art. 8 ust. 2, przekraczając dzienny i tygodniowy czas prowadzenia pojazdu o maksymalnie jedną godzinę, aby dotrzeć do centrum operacyjnego pracodawcy lub swojego miejsca zamieszkania w celu wykorzystania tygodniowego okresu odpoczynku.
Na tych samych warunkach kierowca może przekroczyć dzienny i tygodniowy czas prowadzenia pojazdu o maksymalnie dwie godziny, pod warunkiem że wykorzystał on przerwę trwającą nieprzerwanie 30 minut bezpośrednio przed tym dodatkowym czasem prowadzenia pojazdu niezbędnym, aby dotrzeć do centrum operacyjnego pracodawcy lub swojego miejsca zamieszkania w celu wykorzystania regularnego tygodniowego okresu odpoczynku.
Kierowca wskazuje powody takiego odstępstwa odręcznie na wykresówce urządzenia rejestrującego, na wydruku z urządzenia rejestrującego lub na planie pracy najpóźniej po przybyciu do miejsca docelowego lub odpowiedniego miejsca postoju.
Każdy wydłużony okres pracy musi być kompensowany równoważnym okresem odpoczynku wykorzystywanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia następującego po danym tygodniu.
naprawde tak ciezko przeczytac ze zrozumieniem tych kilka wersow? az tacy ci kierowcy sa tepi? | | | |
~Nikodem
| ~kiero
2022-05-08 23:48:27
"... nie możliwości przedłużenia czasu jazdy tygodniowego... "
2022-05-10 08:08:40
"Kolego szoszon wprowadził Cię jak zwykle w błąd... "
2022-05-10 08:22:25
"Tak więc przedłużamy:
...
Tygodniowy czas jazdy
... "
Czyja by krowa muczała o tym, kto zwykle wprowadzać kogoś w błąd, a twoja (szoknięty "znawcio" pachołek-lizus zaoceanicznego chadzieja) by pomilczała. :-)
Z powodu napływu do Polski ukraińców, ta jeszcze z tej części Ukrainy gdzie władza wypuściła z więzień przestępców i bezkontrolnie porozdawała wszystkim życzącym broń palna i nie tylko, głośne wyzuwanie ich szoszonami jest teraz "najmądrzejszym" zajęciem. Tak trzymaj. :-) | | | |
~Hugo
| Jako informacja o szokniętym na głowę oraz w tyłek obłudniku / kłamcopajacu forumowym.
Wątek "jak skończyć z dziad transami?"
~kiero
2021-04-06 09:31:53
"Płaca z kilometra to najlepsza forma wynagradzania kierowców... "
2021-04-06 11:15:48
"Moja stawka kilometrowa jest wysoka... Trza się cenić"
2021-04-09 13:48:34
To że mam z kilometra nie oznacza, że muszę wyprzedzać, bo wtedy więcej zarobię.
2021-04-15 19:14:01
"... Kierowcy podobno robią po 20tys w pojedynczej na legalu... "
Wątek "Ostrzegamy przed oszustami"
~kiero
2021-08-15 23:03:35
"Uwaga na kierowców z pakietem świadectw.
Ja pracuje 10 lat w jednej firmie, Jestem lojalnym bardzo dobrze zarabiającym kierowcą. Za sam staż dostaje 5000zł razem mam grubo ponad dychę.
Wkurzają mnie polscy kierowcy. To ciągle jęczy, narzeka, pije, pali i nic nie umie poza tym. Już nie mogę togo słuchać. Łazicie po parkingach i ciągle gadacie to samo. W weekendy to już istna masakra. Tego nie da się słuchać. Każda nachlana mo... a klepie to samo. "
Wątek "Dotkliwsze kary, tachografy - jak zmieni się transport o DMC do 3, 5 tony?"
~kiero
2021 -09-14 19:52:35
"Na hui... kierowcy diety... zarabia godziwe pieniądze... "
2021-09-14 20:04:25
"Zarabiam takie pieniądze, że nie przejmuję się wydatkami na jedzenie czy inne sprawy... od dawna... tego nawet nie liczę. "
Wątek " Protest"
~kiero
20 21-09-02 20:44:56
"kierowcy są niezdolni do żadnego protestu. Dostają sraczki, że mogą spoznic się na awizacje do biedronki"
Wątek "Strajk Generalny Kierowców"
~kiero
2021-09-15 08:14:29
"... Kierowcy to najsłabsza grupa zawodowa"
2021-09-1 5 08:23:52
"... nie wezmą udziału w żadnym strajku... będą... wyśmiewać strajkujących... "
2021-09-15 08:26:20
"Przykro.. . że... takie qurwy"
Wątek "Wysokie zarobki to mit. Kierowcy zawodowi jedną z najniżej opłacanych grup zawodowych"
~kiero
2021-10-23 10:49:19
"Polaczki zyebali totalnie... "
Wątek "Ja Ukrainiec polaku mów mi per Pan"
~kiero
2021-1 1-21 17:52:13
"... firmy wymieniły w 80% polaków na Ukraińców i te 20 % tez trzeba wymienić... "
2021-11-21 17:55:48
"Powiedzci e korą firma zatrudnia jeszcze polskich szoferów? NIKT! Jesteście nic. nie warci... Zniknięcie całkiem. Znaczycie tak mało, że nikt się wami nie przejmuje. A poczekajcie jak Niemcy sprawdzą Ukraińców. Polsk icieć kieroffca wyleci na dobre z kabiny. Jak na was patrzę bierze mnie na mdłości. Na szczęście już was prawie nie ma dziady szofery !"
2021-11-21 20:14:00
"Polki pracodawca ma solidnych pracowników z Ukrainy. Niemiec ma... parobków z Polski, dlatego tak marnie im płaci. "
Wątek "Mała rewolucja cz. 1"
~kiero
2022-01- 06 17:37:48
"Przeciętn y kiero jest uwalony alimentami, długami, a połowę ściga komornik. Bez pracy w nowym ładzie wylądują pod mostem... "
2022-01-06 17:59:09
"... to co uwarza jakiś wypierdek giówninenio nikogo nie obchodzi. On będzie zap. ier za najniższa. A z wypłaty ma ledwie przeżyć... "
2022-01-06 18:02:01
Polski kierowca to dzisiaj ok 20% kadry kierowców. Z tych 20% 90% boi się o pracę. Trzęsą gaciami i siedzą cicho... "
2022-01-06 18:16:57
"Trzeźwieć nieroby... każdy z was... za każdy 1 km/h więcej straci kilka dniówek. "
2022-01-06 18:19:13
"Zarabiaci e za dużo. Nie chcieliście się dzielić, to teraz się podzielicie. Zapłacicie w końcu uczciwie podatki i mandaty... "
Wątek " Kierowca zawodowy - kim jest naprawde?"
~kiero
2022-01-18 08:19:37
"... Wielokrotnie pisałem o sobie, że jestem kierowcą zawodowym. Tylko tyle i aż tyle. "
Wątek "DEBATA: skutki Pakietu Mobilności"
~kiero
2022-02-04 17:30:47
"W większości tras kierowca ma mniejsze koszty utrzymania niż gdyby codziennie wracał do domu... "
2022-02-04 17:33:35
"... Z jakiej okazji kierowcy należy coś zwracać? Spanie ma za darmo, ciepło ma za darmo, woda za darmo, prąd za darmo... "
2022-02-04 17:37:15
"... nawet na poscieli zaoszczędzi sobie, bo cały miesiąc w budzie prześpi w dresie pod kocem"
2022-02-04 17:53:10
"Nadszedł czas skończyć z tą obłudą, że kierowca w trasie ma jakieś zwiększone koszty utrzymania. "
Nic tak nie identyfikuje / charakteryzuje "człowieka" jak jego cytaty. :-) | | | |
~Dariusz
| Jako informacja o szokniętym na całą głowę oraz "kołchoźnikami" w tyłek obłudniku / kłamcopajacu forumowym, niby to "znawcy" / "doradcy".
Wątek " Przerwa po 6 godzinach pracy"
~kaziu
2021 -05-02 09:16:54
"Cześć a powie mi ktoś czy moje gapiostwo moze sie skonczyc mandatem
zacząłem prace o 18; 00
wyjechałem 3. 34
zrobiłem pauze 53min
pozniej mialem
2. 01 jazdy
1. 15 praca
12 min jazda
1. 24 praca
16 min jazda
55 min pracy
24 min jazdy
i zakończyłem o 7; 11 rano"
~kiero
2021 -05-02 09:22:37
"Masz w porządku wszystko. "
2021-05-02 09:23:32
"O ile możesz jeszcze mieć 9 czyli skrócony odpoczynek dzienny. "
Wyjaśnienie (dla tych które nie zrozumiały o co chodzi).
"... zacząłem prace o 18; 00
wyjechałem 3. 34
zrobiłem pauze 53min... "
Tu jest OK.
"... 2. 01 jazdy
1. 15 praca
12 min jazda
1. 24 praca
16 min jazda
55 min pracy
24 min jazdy... "
Tu jest ŹLE (przekroczenie dozwolonych maksymalnych 6 godzin pracy ("jazda"+"młotki") bez przerwy na odpoczynek (Uoczpk Art. 13), czyli w sumie tu jest 6 godzin i 27 minut pracy - za to jest mandat).
Od "... zacząłem prace o 18:00... " do "... zakończyłem o 7:11 rano" (w okresie czasu 13 godzin i 11 minut) jest 10 godzin i 1 minuta pracy ("jazda"+"młotki") - tu też jest ŹLE (maksymalny czas pracy w porze nocnej - 10 godzin; Uoczpk Art. 21).
Wątek "Dwuosobowa"
~Janus z
2021-06-26 17:51:49
"Jeżeli zaczynam pracę w dwuosobowej i po 6 godz przesiadam się do innego kierowcy, mam dalej dwuosobowa, czy już nie? Ten, do którego się dosiadłem, pracował już 4h"
~kiero
2021- 06-26 20:34:05
"Nie, pracujecie każdy już jako pojedyncza. Czyli po 13/15 godzinach pracy jednego z kierowców auto na parking i odbiór odpoczynku. "
Wyjaśnienie.
Są niuanse.
Jeśli ten kierowca (w innym pojeździe), do którego dosiadłeś, też pracował 4h w dwuosobowej załodze to dalej macie dwuosobową załogę (od początku w tym pojeździe była stworzona dwuosobowa załoga i nadal trwa), licząc czas (21h) od twego rozpoczęcia (masz więcej (6h) wypracowanych godzin zmiany pracowniczej).
Czyli w przypadku gdy, pracę w dwuosobowej załodze rozpoczyna pierwszy i drugi kierowca i, powiedzmy (jak wariant), po 4 godzinach pierwszy kierowca opuszcza auto a na jego miejsce wchodzi inny kierowca (po odpoczynku lub z innego pojazdu z innej dwuosobowej załogi) i kontynuuje dalej pracę w dwuosobowej załodze z drugim kierowcą to maksymalny czas w którym ta załoga musi rozpocząć okres odpoczynku mija po upływie 21 godzin od rozpoczęcia pracy w pierwotnopoczątkowej dwuosobowej załodze (w tej, która ma więcej wypracowanych godzin zmiany pracowniczej).
Jeśli ten kierowca (w innym pojeździe), do którego dosiadłeś, pracował 4h w pojedynczej to dalej, chociaż faktycznie ty nadal pracujesz w dwuosobowej załodze a on tylko dopiero od teraz w załodze, już was obowiązuje 13/15h zmiana pracownicza (od początku w tym pojeździe nie była stworzona dwuosobowa załoga), licząc czas (13/15h) od twego rozpoczęcia (masz więcej (6h) wypracowanych godzin zmiany pracowniczej).
REKOMENDUJĘ zapoznać się (różne przykłady z rysunkami pracy kierowców w załodze).
s://blog. etransport. pl/transe*spert/publ ikacja, 227, cala_prawda_o_zalodz e_czyli_jak_prawidlo wo_policzyc_czas_pra cy. html
(żeby link zadziałał trzeba: z przodu do niego dodać h t t p, zamienić * na x, usunąć w nim wszystkie odstępy)
Na ten link powołuje się wiadomość : "Cała prawda o załodze, czyli jak prawidłowo policzyć czas pracy?" Utworzona : 2012-12-27 Źródło : etransport. pl
Też REKOMENDUJĘ zapoznać się (wyjaśnienie Rozp. (WE) nr 561/2006 ułatwiające zharmonizowane egzekwowanie przepisów podczas kontroli drogowych; strona 49-50 "... Przykłady dotyczące załogi kilkuosobowej... ", są rysunki).
s://ec. europa. eu/transport/sites/d efault/files/modes/r oad/social_provision s/doc/trace_explanat ory_text_pl. pdf
(żeby link zadziałał trzeba: z przodu do niego dodać h t t p, usunąć w nim wszystkie odstępy)
Wątek " Tachograf nie rejestrował pauzy dobowej"
~kiero
20 22-04-15 08:46:44
"... W rozp 561 nie ma nic o obsadzie podwójnej... Opisany... niuans w rzeczywistości jest obsadą potrójną... "
Wyjaśnienie.
Rozp. (WE) nr 561/2006/2020
Art. 4.
o) "załoga kilkuosobowa" oznacza sytuację, w której w trakcie każdego okresu prowadzenia pojazdu pomiędzy dwoma kolejnymi dziennymi okresami odpoczynku, lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku, W POJEŹDZIE PRZYBYWA CO NAJMNIEJ DWÓCH KIEROWCÓW w celu prowadzenia pojazdu. PRZEZ PIERWSZĄ GODZINĘ obsady kilkuosobowej OBECNOŚĆ INNEGO KIEROWCY LUB KIEROWCÓW JEST FAKULTATYWNA, ale PRZEZ POZOSTAŁĄ CZĘŚĆ tego OKRESU JEST OBOWIĄZKOWA;
Opuszczanie pojazdu jednego kierowcy z dwuosobowej załogi i przybycie w zamian na jego miejsce innego kierowcy z innego pojazdu z innej dwuosobowej załogi ani jak nie stwarza trzyosobową załogę / obsadę potrójną bo przybytego innego kierowcy (niby to "trzeciego") nie było w pojeździe od początku, również przed pierwszą godziną, stworzenia załogi co jest obowiązujące zgodnie Rozp. (WE) nr 561/2006/2020 Art. 4. Czyli, po pierwszej godzinie po stworzeniu dwuosobowej załogi ani jak, zgodnie przepisu, nie może stworzyć się trzyosobowa lub wieńksza zaloga.
Obecność w pojeździe innego kierowcy, czyli znajdowanie w tachografie dwóch kart kierowców, (w opisanym niuansie) przed opuszczaniem pojazdu jednego kierowcy z dwuosobowej załogi i po przybyciu w zamian na jego miejsce innego kierowcy z innego pojazdu z innej dwuosobowej załogi jest stale (na cały okres czacu dwuosobowej załogi) całkiem spełniona.
Wątek "Niemal 122 tysiące euro tytułem kaucji zabezpieczających - kolejna akcja BAG"
~kiero
2021-0 9-17 16:33:34
"... wszyscy którzy w ubiegłym tygodniu mają prawidłowo odebrany odpoczynek regularny, to nie mogą być być ukarani w tym tygodniu za odpoczynek w kabinie dłuższy niż 45 godzin. "
Wyjaśnienie.
Rozp. (WE) nr 561/2006/2020.
Art. 8.
8. REGULARNE tygodniowe okresy odpoczynku ORAZ DOWOLNY tygodniowy okres odpoczynku trwający PONAD 45 GODZIN wykorzystywany jako rekompensata za wcześniejsze skrócone tygodniowe okresy odpoczynku NIE MOGĄ BYĆ wykorzystywane W POJEŹDZIE. Muszą one być wykorzystane w odpowiednim dla każdej płci miejscu zakwaterowania wyposażonym w odpowiednią infrastrukturę noclegową i sanitarną.
Wszelkie koszty zakwaterowania poza pojazdem pokrywa pracodawca.
Maksymalny dzienny okres odpoczynku - 23:59h
Maksymalna rekompensata za skrócenie tygodniowego odpoczynku - 21h
Razem - 44:59h
Czyli jakikolwiek dowolny odpoczynek ponad 45 godzin automatycznie jest co najmniej tygodniowym okresem odpoczynku wykorzystywanym jako rekompensata za wcześniejsze skrócone tygodniowe okresy odpoczynku bo a priori innym być nie może.
Mandaty za 45 godzin odpoczynku w pojeździe :
Niemcy
Mandat 500 EUR dla kierowcy i 1500 EUR dla przewoźnika (60 EUR za każdą godzinę dla kierowcy i 180 EUR dla przewoźnika)
Francja
Mandat średnio 2300 EUR dla przewoźnika (maksymalna kara to 30 000 EUR, rok pozbawienia wolności)
Belgia
Mandat do 1800 EUR (przy postępowanio sądowym do 60 000 EUR)
Niderlandy
Mandat do 1500 EUR
Wielka Brytania
Mandat 300 GBP
Hiszpania
Mand at 2000 EUR
Włochy
Mandat do 1700 EUR oraz konieczność odebrania pełnego odpoczynku tygodniowego poza kabiną pojazdu.
Źródło: h t t p s://blogtransportowy . pl/tag/odpoczynek-ty godniowy/ (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy)
REKOMENDUJĘ, jak przykład, popatrzeć ten film (mandat za 45 godzin odpoczynku w kabinie pojazdu w Nienczech).
h t t p s://www. youtube. com/watch?v=SAYyd14H DrI
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy)
=> | | | |
~Fryderyk
| =>
Wątek "Zjazd z ronda i przepisy wg Pani w BMW"
h t t p s://www. youtube. com/watch?v=R32g_ViD PAE
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy)
~kiero
2021-0 9-21 21:13:22
Sprawa jest prosta.
Wjeżdżający na rondo nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu pojazdowi BMW, który poruszał się po rondzie.
2021-09-23 20:38:49
"... Cwaniaczek nie ustąpił i wyebal się na prawy pas blokując BMW możliwość bezpiecznego zjazdu z ronda"
Wyjaśnieni e.
20 21-09-24 16:59:46
"... Spojrzyj na początku tego filmu, jakie auto stoi na lewym pasie obok "filmowca".
To moim skromnym okiem pani w "bawarce".
A jeśli to ona, zmienia to całkowicie ocenę sytuacji.
Ona nie była w ruchu po skrzyżowaniu.
Wystartowała jak rakieta z lewego i wcięła się przed nos "filmowcowi"... "
2021-09-2 4 18:28:14
"Nawet czerwona strzałka (dla wątpliwych) w nagrywaniu z lewej strony wskazuje że to jest te same BMW... "
Wątek "Jak jest płacona dniówka na busach?"
~kiero
20 21-09-29 07:23:33
"A kilka lat temu zez bredził, ze czas jazdy w jednej dobie to 10 godzin i tylko 2 razy w, tygodniu"
Wyjaśni enie.
Przykład - "... Powedzmy ruszyles o 00. 00 godzinie. Marz w ciongu 11 godzin powedzmy 9 godzin jazdy. Po pauzie 9 godzin chcerz zaczonc prace o 20. 00 godzinie. Od 20. 00 do 24. 00 godziny morzesz jechac tylko 1 godzine, rzeby nie przekroczyc 10 godzin jazdy w jednej dobie co dozwolone tylko dwa razy w tygodniu... ", wzięty z wątku "Pauza 9 godzin a praca 13godzin" (PavelSPM 201 8-08-23 08:28:08) jako odpowiedź na pytanie ~Slaws72 "Czy po 11godzinach pracy mogę skrócić pauza do 9 czy muszę robić 11"
Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 6.
1. "Czasem pracy kierowcy jest... w szczególności:
1) prowadzenie pojazdu (czyli jazda) ;... "
Art. 2.
6a) pora nocna - okres czterech godzin pomiędzy godziną 00:00 i godziną 07:00; definicję pory nocnej zawartą w tym przepisie stosuje się wyłącznie do celów ustalania czasu pracy;
Art. 21.
W przypadku gdy praca (przypomnę, jazda - to jest praca) jest wykonywana w porze nocnej (przypomnę z przykładu, "... ruszyles o 00. 00 godzinie. Marz w ciongu 11 godzin powedzmy 9 godzin jazdy... "), czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej DOBIE.
Art. 8.
1 "... przez DOBĘ należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. "
Rozporzą dzenie (WE) nr 561/2006/2020.
Art. 6.
1. "... dzienny czas prowadzenia pojazdu (czyli jazda) może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu. "
Art. 4.
k) "dzienny czas prowadzenia pojazdu" oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku;
i) "tydzień" oznacza okres od godz. 00. 00 w poniedziałek do godz. 24. 00 w niedzielę;
Wątek "15h "
~kiero
2022-02-0 2 22:51:15
"Nie ma czegoś takiego jak odpoczynek dobowy"
Wyjaśnien ie.
Ustawa o czasie pracy kierowców
Art. 14.
"1. W każdej dobie kierowcy przysługuje prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku. DOBOWY ODPOCZYNEK, z wyłączeniem odpoczynku kierowców o których mowa w rozdziale 4a * (kierowców tramwajów), MOŻE BYĆ * (nie znaczy że musi być) wykorzystany W POJEŹDZIE jeżeli pojazd znajduje się na postoju i jest wyposażony w miejsce do spania.
(*) - wyjaśnienie
Wąt ek "Plusy i minusy systemu 2/1"
~kiero
2022-0 2-23 17:34:28
"... 2 skrócone odpoczynki tygodniowe w trasie. Wtedy nie ogranicza cię 90 dwutygodniowy czas jazdy. "
Wyjaśnienie.
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020
Art. 4.
i) "tydzień" - oznacza okres od godz. 00. 00 w poniedziałek do godz. 24. 00 w niedzielę (czyli dwa kolejne tygodni - oznacza okres od godz. 00. 00 w poniedziałek pierwszego tygodnia do godz. 24. 00 w niedzielę drugiego tygodnia)
Art. 6.
3. Łączny czas prowadzenia pojazdu W CIĄGU DWÓCH KOLEJNYCH TYGODNI nie może przekroczyć 90 godzin.
Wątek " Tygodniowy czas pracy kierowcy 60 godzin"
~kiero
202 2-03-29 13:17:28
"... 561/2006 nie reguluje czasu pracy kierowcy"
Wyjaśni enie.
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020
Art. 6.
2. Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i NIE MOŻE SKUTKOWAĆ PRZEKROCZENIEM MAKSYMALNEGO TYGODNIOWEGO CZASU PRACY ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE.
DYREKTYWA 2002/15/WE
Art. 4.
Maksymalny tygodniowy czas pracy
Państwa Członkowskie podejmą środki niezbędne w celu zapewnienia, że:
a) średni tygodniowy czas pracy nie może przekraczać 48 godzin. Maksymalny tygodniowy czas pracy może być przedłużony do 60 godzin jedynie wówczas, gdy w ciągu czterech miesięcy nie została przekroczona średnia 48 godzin na tydzień. Art. 6 ust. 1 akapit czwarty i piąty rozporządzenia (EWG) nr 3820/85 lub, w miarę potrzeb, art. 6 ust. 1 akapit czwarty Umowy AETR mają pierwszeństwo przed niniejszą dyrektywą w zakresie, w jakim odnośni kierowcy nie przekraczają 48 godzin średniego tygodniowego czasy pracy w ciągu czterech miesięcy;
b) czas pracy dla różnych pracodawców jest sumą godzin pracy. Pracodawca w drodze pisemnej prosi odnośnego pracownika wykonującego pracę w trasie o WYKAZ CZASU PRZEPRACOWANEGO DLA INNEGO PRACODAWCY. PRACOWNIK wykonujący pracę w trasie POWINIEN DOSTARCZYĆ taką informację NA PIŚMIE. | | | |
~Seweryn
| Jak to jest śmieszne gdy ktoś z pachołeków-lizusów zaoceanicznego chadzieja próbuje kogoś wyzywać szoszonem, starając się podkreślić swoją niby to"wyższość", ta jeszcze z polskomownych skrzywdzonych szowinistów prowokatorów wtenczas gdy sam szoka, przeka i coka. :-)
Jak widać, wyzywanie z pomówieniem, jak i łotrowska / podła / uboga mentalność / treść, to jest "wizytówka" niby to "panów szlachciców" (nie mylić z prawdziwymi) ta jeszcze kłamliwych szowinistów. :-) | | | |
~~Albert
| ~P. dom
2022-05-10 07:33:25
"ALBERT... jeżeli wykorzystałeś 3 skrócone odpoczynki czyli pracowałeś 3x15 godzin i zostały ci tylko 13-stki, możesz... przedłużyć... do 15 godzin (czwarta 15-stka w danym tygodniu). "
Powtarzam (2022-05-09 04:30:13) można, opierając się na Art. 12 ("... kierowca MOŻE także ODSTĄPIĆ od... art. 8 ust. 2... ") Rozp. (WE) nr 561/2006/2020, przedłużyć zmiane pracowniczą / roboczą (okres czasu od wpisu rozpoczęcia pracy - I> do wpisu zakończenia pracy - I>I) ponad 13 / 15 godzin (nawet gdy są wykorzystane 3 skrócone dzienne odpoczynki pomiędzy dwoma tygodniowymi odpoczynkami), nie przekraczając łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni 90 godzin. | | | |
~Szoszon beton
| Bredzisz | | | |
~David
| 2022-05-09 08:18:23
"Wspomnian e 13 bądź 15 godzin między dwoma odpoczynkami dziennymi... nie jest to... czas pracy, choć jest tak mylnie i powszechnie nazywany przez kierowców.
Jako informacja.
Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 6. 1. Czasem pracy kierowcy jest czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, która obejmuje wszystkie czynności związane z wykonywaniem przewozu drogowego...
Jak (pechowo-mylnie) ustawodawca podaje tak w przyszłości inni powszechnie i nazywają. :-) | | | |
~Niebieskozolte
| Szoszon będzie teraz uczył i poprawiał polskich prawników.
Co za kacap :D | | | |
~kiero
| Szoszon szkoli inspektorów ITD i BAG, bo oni nie zrozumieli rozp 561/2006 | | | |
~kiero
| Czas przerwy i czas dyspozycji nie liczą się do czasu pracy, więc nie można uznawać zex te 13/15 godzin między dwoma dziennymi odpoczynkami to jest czas pracy.
Koniec.
Kropka. | | | |
~Bena
| Oskaar, fajnie, ze zauwazyles,
-jechac mozna 8h 30m, bo 15m mlotki z rana (obsl. codzienna, obejscie zestawu, sprawdzenie s czepienia i dzialania swiatel) i 15m przerwy wliczanej pow. 6h pracy,
-nie oplaci sie PRACOWAC wiecej jak 8h, bo ryczalt za nadgodziny czesto wpisany w umowach to 100zl brutto (nadgodzin od 01. 01. 22 nie mozna wliczac do podstawy wiec ryczalt za nadgodziny jest niele galny), a jak spedzasz w pracy po 13h to i tak na podstawie art. 10 ust. 3 samo sie uzupelni do 8h, a teraz wprowadzono stosunkowo wysokie premie uznaniowe bez gwarancji otrzymania, bo jak uzna ze nie, to po co sie starac? Teraz mlotki juz nie maja zadnego znaczenia oprocz obsl. codziennej porannej, uzupelniania dokumentow, meldowania w biurze, oczekiwania na portierni kiedy nie wiesz kiedy zostaniesz poproszony do wjazdu, zaladunku, rozladunku i sprzatania kabiny. | | | |
~kiero
| Kolejny idiota się objawił. | | | |
~Bena
| kto wyzywa drugiego niech spojrzy w lustro (do "kiero") jak masz argumenty merytoryczne to komentuj co sie nie podoba, a nie podbijasz bez sensu | | | |
~kiero
| Nie pisz głupot, to zwrócę Ci honor.
Póki co same głupoty napisałeś, | | | |
~kiero
| "" Od 01. 01. 22 nie mozna wliczac do podstawy wiec ryczalt za nadgodziny jest niele galny)
Bzdura
Nie może stanowić składowej wynagrodzenia minimalnego, bo to minimum musisz dostać bez nadgodzin | | | |
~Bena
| a ty nie pisz bez odniesien (do "kiero") art. 6 ust. 3 uoczpk jest dla mnie jasny, art. 10 ust. 3 uoczpk jest dla mnie jasny -co ci wyjasnic w tych przepisach? | | | |
~kiero
| Nadgodziny masz rozliczane w okresie rozliczeniowym, najczęściej w każdym miesiacu, a nie w każdym dniu osobno | | | |
~kiero
| Więc wyjasnij mi szczegółowo co masz na myśli | | | |
~Bena
| co oznacza, ze jak masz (do "kiero") w okresie 3-miesiecznym np. 20 nadgodzin to rozliczanych jest 5 nadgodzin po 19, 70 brutto (do limitu ryczaltu 100zl z umowy), a 15 nadgodzin jest oficjalnie oddawanych poprzez dni wolne zazwyczaj podczas jego przestoju w wolnym tygodniu. Dlatego twierdze, ze z punktu widzenia kierowcy nie oplaca sie robic 15 nadgodzin za darmo. | | | |
~kiero
| Po pierwsze dziennie możesz mieć 12, godzin pracy, reszta to przerwy i dyspozycja, których się do czasu pracy nie liczy. | | | |
~kiero
| To czy się opłaca?
Chyba jednak tak, bo tak działa praca w popularnych systemach 2/1 czy 3/1
Wypracujesz szybciej etat i masz więcej wolnego.
W systemie podstawowym musisz być w pracy w każdy roboczy dzień | | | |
~Bella
| ale głupek HAHA | | | |
~TadziuBździu
| no kiero nie popisałeś się, po przeczytaniu ze zrozumieniem powyższych, 12 h pracy dzień w dzien, minus 8 godzin 30 minut to 3 godziny 30 minut niepłatnych nadgodzin dziennie.
Liczę 30 minut płatnych czyli 12 dni po 19, 70 brutto czyli 236, 40 brutto ryczałtu (rzadko kto tyle ma wpisane ale przyjmijmy aby nie było pultania).
Zakładam że tylko 12 dni w miesiącu jest z nadgodzinami.
To oznacza, że 3 godziny 30 minut razy 12 dni to 39 godzin 30 minut oddawane (bezpłatnie) za czas wolny -w czasie, który i tak Ci przysługuje wolny do oddania za odpoczynki tygodniowe skrócone, ale okresy mogą się nakładać, więc tyle czasu pracodawca Ci nie oddaje ponad Twoje godziny wolnego. Czyli tak jakbyś te godziny robił dla przyjemności, takie praktyki szkolne, co miesiąc, miesiąc w miesiąc.
Pozdrawiam osobę zastanawiającą się czy wybrać ten zawód. (tylko jeśli jesteś alienem i w szkole Cię bili) | | | |
~TadziuBździu
| Oczywiście w przykładzie jest podane 236, 40
bo jak wiadomo niektórzy pracują dzień w dzień po 8godzin 30minut jazdy (plus 15 minut młotki poranne obejście, plus 15 minut przerwa przy powyżej 6godzin pracy) więc wychodzi 9 godzin i minus 8 godzin planowe to po 1 godzinie nadgodzin przez 12 dni.
Ale jak tyrasz 2 tygodnie praca /weekend wolne /2 tygodnie praca, to można to dać, że wyrobisz jeszcze więcej nadgodzin niepłatnych. Bo taki ryczałt jaki masz wpisany do umowy podzielić przez taką godzinówkę minimalną w 2022 daje ile masz nadgodzin płatnych. Podziękował. | | | |
~Jola
| Tadziu, ja wpisuje moim 120 brutto ryczałtu za nadgodziny HEHE a oni podpisują. | | | |
~kiero
| ~TadziuBździu
2022- 05-12 18:18:39
no kiero nie popisałeś się, po przeczytaniu ze zrozumieniem powyższych, 12 h pracy dzień w dzien, minus 8 godzin 30 minut to 3 godziny 30 minut
Tak się liczy nadgodziny w podstawowym systemie pracy, a kierowcy w takim nie pracują.
W systemie rownowaznym inaczej jest to liczone. | -1 | | |
~Klet
| Ja liczę w równoważnym:
-wszys tko sumuję do okresu rozliczeniowego (ja mam 3-mies) odejmuję 3x normę miesięczną (168h, 176h, 160h) po czym zostają nadgodziny, (ktoś wyżej podał prawidłowy wskaźnik 19, 70 na godzinę) taki jaki mam ryczłt dzielę go przez wskaźnik godzinowy, to jest ilość płatnych, którą odejmuję od wszystkich nadgodzin, pozostałe wrzucam do czasu wolnego (bez opłat, zwykle około 80 godzin). Za dni wolne, bez rozpoczętego tacho, nie płacę bo nie muszę (jak ktoś się nie zgadza to poproszę przepis, ja mam pakiet mobilności, 1057/2020). W godzinach nocnych zabraniam jeździć, więc problem 10h też odpada.
Kierowcy jeżdżą te nadgodziny bo jeszcze nigdy nie obciąłem premii uznaniowej, a jak jest strata to wrzucam w koszt jako strata. | | | |