Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Niemieckie firmy transportowe walczą o przetrwanie

ID: 265301


W obliczu rosnących od wielu miesięcy kosztów w branży transportowej, BGL wzywa władze do wdrożenia szybkich i praktycznych środków zaradczych w związku z trwającą eksplozją cen paliw, która przynosi katastrofalne skutki dla niemieckich przedsiębiorstw transportowych.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (66)

~STOP tęczowym
Niech zdychają szwaby I ruskie
jacek-kuba
Nie martw się -zaqpłacą złodzieje z odsetkami.
~tago
Dziadów nigdzie nie brakuje u Niemca również. Z przykrością muszę stwierdzić, że Nasze firmy, które ostatnio w związku z wprowadzeniem Pakietu Mobilności, masowo porejestrowały spółki córki w Niemczech, zaczęły totalnie psuć ten rynek dla kierowców. Zmiana szyldu na GmbH nie zmieniła ich systemów, sposobów podejścia oraz traktowania kierowców. Osobiście sprawdziłem dzwoniąc do takich dwóch firm, podając się za kierowcę szukającego pracy. Proponuję dobrze zastanowić się przed podjęciem pracy w takiej GmbH z Polskim kapitałem i dokładne czytanie umów o pracę. Jeśli Waszym zdaniem stwierdzicie, że jesteście dymani przez menegerów takich firm, to nie denerwujcie się i nie kłóćcie, tylko zgłoście problem Niemieckiemu Związkowi Zawodowemu. Gwarantuję, że zadziałają bardzo szybko i bardzo skutecznie. Z przykrością to stwierdzam, ale potrzebny w tym momencie jest Niemiec, aby sprowadzić takich pseudo menegerów na ziemię i do parteru. Tam już tak nie pofisiują jak w Polsce. Stawki oczywiście takie same jak w Polsce z tą tylko różnicą, że w euro. Sory, ale samo mi się ciśnie w tym momencie na usta powiedzenie, że z chama nigdy nie będzie pana !!!
~Hjjjh
Od dawna twierdzę, że grillowanie Polski tzw. praworządnością jest częścią składową Niemiec paktu Merkel- Putin. Otumanieni przez Tuska pożyteczni idxxci, szczególnie z PO, tego nie dostrzegają lub w swoim postępowaniu kierują się chęcią osiągnięcia władzy (pod nadzorem Niemiec) i zapewnienia sobie bezkarności.
~tago
Również z przykrością stwierdzam, to co zawarł w swoim wpisie kolega Hjjjh.
~tago
Jeśli ktoś dzisiaj tego nie dostrzega, to lepiej jakby zamilkł na wieki !!!
negro_
a czego ty się ~tago spodziewałeś? nie umiesz liczyć? 9. 82 euro brutto razy 9 czy 10 godzin dziennie przemnóż razy dni pracjące w miesięcu to ile ci wyjdzie? 1800 8364; brutto? możesz do tego dodawac wszsytkie możliwe dodatki, diety, kindergeldy i inne *ły no i ile ci wyjdzie? 2200 8364; brutto? możesz nawet mieć dajmy na to 118364; na godzine i niech ci wyjdzie 2500 8364; czy 2700 8364; brutto, na rękę dostaniesz ok 1800 8364; i to za cały miesiac dymania, nie za 3 tygodni i zjazd do kraju na koszt szefa ciężarówką, powodzenia
negro_
a czego ty się ~tago spodziewałeś? nie umiesz liczyć? 9. 82 euro brutto razy 9 czy 10 godzin dziennie przemnóż razy dni pracjące w miesięcu to ile ci wyjdzie? 1800 euro brutto? możesz do tego dodawac wszsytkie możliwe dodatki, diety, kindergeldy i inne *ły no i ile ci wyjdzie? 2200 euro brutto? możesz nawet mieć dajmy na to 11 euro na godzine i niech ci wyjdzie 2500 euro czy 2700 euro brutto, na rękę dostaniesz ok 1800 euro i to za cały miesiac dymania, nie za 3 tygodni i zjazd do kraju na koszt szefa ciężarówką, powodzenia
negro_
i w razie wątpliwości, w Niemczech za pracę uważa się tylko czas jazdy, pauzy i młotki odpadają
~kiero
Negro pisałem o tym jeszcze przed wejściem PM, minimalna stawka za pracę w Niemczech szału nie robi.
I wyszło na moje.
Nikt z automatu podwyżek nie dostał.
Każdy musi sam negocjować
~kiero
Poza tym większość szoferakow nie umie liczyć swego czasu pracy.
Piszą, że mają po 13 czy 15 godzin pracy dziennie, a co lepsi, ze 24 godziny na dobę
~tago
Kierowco Twoje prawa!

Kiedy jeździsz w Niemczech przysługuje Ci ustawowa płaca minimalna. W tym przypadku nie ma znaczenia, czy Twój pracodawca jest z Niemiec czy z zagranicy:
Do czasu pracy wlicza się:

- jazda + młotki + koperty = 9, 50 euro na godzinę

Pracodawc a musi uzasadnić wszelkie potrącenia, których dokonuje z Twojego wynagrodzenia. Zwróć się do nas, gdy jakaś część Twojego wynagrodzenia zostaje potrącona.

Warto wystąpić z roszczeniem o wynagrodzenie za pracę z mocą wsteczną. Jeżeli nie otrzymywałeś płacy minimalnej, możesz jej dochodzić nawet za okres ostatnich trzech lat. Warunkiem tego jest dobrze udokumentowany Twój czas pracy.
Wsparcie!

W poradniach Faire Mobilität możesz uzyskać bezpłatną poradę prawną, na przykład dotyczącą następujących kwestii:

-brak wypłaty wynagrodzenia, diet lub wynagrodzenia za nadgodziny
-sprawdzanie wymiaru przysługującego Ci urlopu i wyegzekwowanie go
-problemy z wynagrodzeniem za czas choroby lub ubezpieczeniem zdrowotnym
-problemy ze świadczeniami socjalnymi lub zasiłkiem dla osób bezrobotnych

Więc pseudo menagerze nie tak jak piszesz, że tylko jazda wlicza się do wynagrodzenia !!!

Ustawowa płaca minimalna będzie stopniowo wzrastać:
od 1 stycznia 2022 r. do 9, 82 EUR/brutto za godzinę;
od 1 lipca 2022 r. do 10, 45 EUR/brutto za godzinę.
~kiero
Niemieckie prawo nie nakłada, obowiązku wypłaty diet.
Jeśli nie ma ich w umowie o pracę, to nie będzie.
~Kolega Pozdrawiam
Te mecenas- na umowie nie ma natomiast w innych załącznikach do umowy są wyszczególnione wszystkie dodatki.
~tago
Tak więc ogromny apel do wszystkich Kolegów kierowców: Zaniechajcie kręcenia pauz w czasie za i rozładunków. Wszystko dokumentować zgodnie ze stanem faktycznym, czyli ustawiać w tacho młoteczki. Nie przejmować się, że zabraknie Wam czasu na kolejny za bądź rozładunek. Przepisywacze zleceń dokonają stosownych zmian i przesuną Wasz przyjazd. Nie poddawajcie się ich presji. Przepisywacze muszą nauczyć się pracy jak w Niemieckich spedycjach. Nie słuchajcie, że będzie kara jakaś. Taką karę niech z własnej kieszeni zapłaci przepisywacz, jeśli zbyt szybko i pochopnie przyjął kolejne zlecenie. My jeździmy ciężarówkami i nie latamy odrzutowcami !!!
~kiero
W Niemczech nadgodziny nie są dodatkowo płatne.
~kiero
Podobnie z pracą w godzinach nocnych.
~tago
Informować najlepiej sms-ami (aby był czytelny dowód), że kończy się Wam czas i nie zdążycie w wyznaczone kolejne miejsce.
~tago
kiero mam prośbę. Przestań siać dezinformację jak ruski troll !!!
~kiero
Kolega Pozdrawiam
2022-03- 18 13:44:44
Te mecenas- na umowie nie ma natomiast w innych załącznikach do umowy są wyszczególnione wszystkie dodatki.


Przecież wszelkie załączniki, aneksy, dodatki stanowią integralną część umowy o pracę.
~kiero
tago
2022-03-18 13:54:53
kiero mam prośbę. Przestań siać dezinformację jak ruski troll !!!


Podaj przykład dezinformacji i uzasadnienij.
~kiero
I nie zaklinaj niemieckiej rzeczywistości.
Od tego nie bedzie lepszs
~tago
Dalsze wsparcie:

Działan ia związków zawodowych mają na celu zapewnienie dla wszystkich sprawiedliwego wynagrodzenia. Jest to możliwe tylko wówczas, kiedy działamy razem. Zostań członkiem związku

zawodoweg o, wówczas będziesz mógł coś zmienić! W Niemczech kierowcy ciężarówek są zrzeszeni w związku zawodowym ver. di. Na stronie internetowej www. verdi. de/ueber-uns/verdi-i nternational znajdziesz informacje o członkostwie w wielu językach.

Choroba/uraz, gdy jesteś w trasie? www. docstop. eu to mobilne usługi lekarskie. Zadzwoń, aby dowiedzieć się, gdzie na swojej obecnej trasie możesz zaparkować ciężarówkę w pobliżu lekarza i jak się do niego dostać. Infolinia: 00800 03627867 (dostępna z całej UE)

UWAGA! Czy Twoja kasa chorych wydała Ci kartę EKUZ? Kartę ubezpieczeniową UE poznasz po gwiazdkach unijnych na jej odwrocie. Dzięki niej możesz się udać do lekarza na terenie całej UE.

Pakiet mobilności: Od pewnego czasu obowiązuje zakaz nocowania w kabinie podczas 45-godzinnej przerwy oraz obowiązują określone prawa umożliwiające Twój powrót do domu. Ich celem jest zapewnienie Ci odpoczynku. Twój pracodawca musi Ci go zorganizować. Ulotka organu kontrolnego BAG zawiera informacje na ten temat w wielu językach: s://www. bag. bund. de/DE/Navigation/Ver kehrsaufgaben/Kontro llen/kontrollen_node . html
~tago
Co należy zrobić, jeżeli pracodawca każe mi sporządzać fałszywą dokumentację lub łamać inne przepisy?

Jeśli przykładowo podczas 45-godzinnego okresu odpoczynku pracodawca każe Ci nocować w kabinie, powinieneś otrzymać potwierdzenie takiego polecenia SMS-em. Może to być później ważny dowód na to, że to pracodawca zażądał od Ciebie złamania prawa.

Przekaż informacje kolegom i wręcz im tę ulotkę. Możesz również przesłać innym osobom poniższy link do naszej platformy informacyjnej:

ww w. fair-arbeiten. eu

Znasz kolegów, których pracodawca ma siedzibę firmy za granicą? Im również przysługują prawa wynikające z niemieckiego ustawodawstwa i to od momentu wjechania na niemieckie drogi. Na powyższej stronie internetowej zestawiliśmy też informacje istotne dla kierowców z zagranicznymi umowami o pracę.
~tago
Wynagrodzenie przysługuje Ci za każdą przepracowaną godzinę. Które godziny są uznawane za czas pracy, a które za czas wolny?

Pracodawca musi Ci wypłacić wynagrodzenie za: czas prowadzenia pojazdu, czas wykonywania innych prac oraz czas pozostawania w dyspozycji.

Istotne jest rozróżnienie pomiędzy czasem pracy, czasem pozostawania w dyspozycji i przerwami. Zwróć uwagę na symbole na tachografie:

Tachograf automatycznie rejestruje czas prowadzenia pojazdu za pomocą symbolu kółka.
Rejestracji innych prac dokonuj ręcznie używając symbolu młotka. Do takich prac należą na przykład: czas załadunku (wystarczy, jeżeli nadzorujesz załadunek), tankowanie, wypełnianie dokumentów i inne czynności, a w wielu przypadkach także czas pozostawania w dyspozycji.
Czas, kiedy ciężarówka stoi, a Ty musisz pozostać dostępny dla swojego pracodawcy, jest uważany za czas pozostawania w dyspozycji, który można zapisać przy użyciu dwóch różnych symboli:

1. symbolu młotka, który służy do rejestrowania czasu pozostawania w dyspozycji, jeżeli wcześniej nie wiadomo, o której godzinie się on skończy,

2. symbolu koperty, który służy do rejestrowania czasu czas pozostawania w dyspozycji, jeżeli wcześniej dokładnie wiadomo, o której godzinie się on skończy.

Za wszystkie te czasy musisz otrzymać zapłatę:

4. Jedynie za czas wolny od pracy pracodawca nie musi Ci płacić. Wciśnij na tachometrze symbol krzesła/łóżka tylko wówczas, gdy możesz oddalić się od ciężarówki i nie musisz być dostępny dla pracodawcy. Wszystkie wymagane przez prawo czasy przerwy i odpoczynku są czasem wolnym od pracy. Pracodawca nie może wymagać od Ciebie w czasie wolnym od pracy, abyś był dostępny lub wykonywał prace.
negro_
możesz sobie ~tago pukać tym młoteczkiem pół dnia, drugie tyle w swój pusty dekiel, nic z tego nie wyniknie, jest tak jak napisałem, dostajesz kase za jazde, reszta to grosze pomniejszone o te kolosalne podatki, im wiecej zarobisz tych dietek, dodatków itp. tym wiecej oddasz do niemieckiej skarbówki,
negro_
w Polsce zresztą też już, aktualnie wszystkie młotki itd. wrzucamy w podstawe wynagrodzenia i do widzenia
~tago
Ty wiesz lepiej. Chciałbym kiedyś spotkać się z tobą w Niemieckim Sądzie. Wówczas dopiero zobaczysz jaki jesteś mały.
negro_
na pewno byś chciał. byś musiał te kindergeldy przez 5 lat zbierać żeby cie było na adwokata stać gołodupcu, puściłbym sie na samych gaciach potem, koszty sądowe byś odrabiał nastepne 10 lat, niemiecki sąd to ty widziałeś jak świnia niebo
kiero82
~kiero
2022-03-18 13:51:38
Zanim zaczniesz pisać takie brednie, dowiedz się u wiarygodnego źródła, jak jest naprawdę.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.223.107.149

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels