ID: 264575
Jakie stawki dzienne w firmie 2022 dla kierowcy
ID: 264575
ID: 264575
Jakie są obecnie stawki dla kierowcy?
Jakie są obecnie stawki dla kierowcy?
~Tadek*.lyon2.fr.psi.net
*.lyon2.fr.psi.net
Posty (260)
~ldbfgf | ~Wapniak Szacunek . Więcej by takich myślących. | |||
~K. | Szoszon Ty to masz po problemie Nikt takich debesciakow nie przyjmie teraz Już widać wielkie powroty do Polski z zachodu Płacą się wyrówna i problem niedoboru w Polsce zniknie Nikt nie będzie się użerać z Białorusi Mój szef dziś zwolnił 12szt że wschodu A w tym miejscu są już Polacy | |||
~Wapniak | Zmieniliście temat, porozmawiajmy o tym, czy kierowcy wykonującemu transport bilateralny z pl do es np nie należy się dieta i ryczałt za spanie w kabinie. | |||
~K. | Nic się nie należy poza płacą minimum +nadgodziny +dyżury +premia uznaniowa | |||
~kdnbvg | ~K. 2022-02-14 21:00:32 "... widać wielkie powroty do Polski z zachodu Płacą się wyrówna i problem niedoboru w Polsce zniknie... " No... , no... w snach. :-) Nie trzeba być ekspertem żeby zrozumieć że, po tamtych zmianach dyskryminacyjnych (z porą nocną, podróżą służbową i t. d. ) w polskich przepisach, jeszcze więcej kierowców będą bardziej zmotywowane odejść od polskiego "pana" pracować do zagranicznego pracodawcy bo tam (D, F i t. d) o takich głupstwach nie ma nawet i mowy. | |||
~!!!iiiii | Wapniak mi też tak się wydaje ale jesteśmy za malutcy aby to przerobić. Rozmawiałem, bo mam taką możliwość z Buczkiem, Wrońskim i jakoś nikt nie chciał mnie (pracodawcy) słuchać aby sposób wynagradzania był równy i nie dzielił kierowców na krajowych i międzynarodowych. Miała być pensja podstawowa (indeksowana od długości pracy/zatrudnienia) dieta w wysokości krajowej (powiększona do 45zł netto/doba gwarantowana) dla każdego i od tej kwoty płacone składki i podatki oraz ekwiwalent (tak jak pranie za ubiór) za każdą godzinę pracy zagranicznej. Łatwo i prosto do policzenia dla każdego, każdy kierowca (krajowy czy zagraniczny) dostaje stałe wynagrodzenie diet (od ich wysokości netto naliczone są składki) i dodatek nie opodatkowany i oskladkowany za godziny pracy zagranicznej. (Należny za pracę za granicą zapisany w ustawie i egzekwowany w sądzie) ale ktoś miał większą siłę przebicia. Trochę zrobił kierowca pod prąd. Pan Kucharski chyba mało miał wyobraźni pod czym się podpisał. | |||
~Www | Szoszon oglaszaj się w D, F, Nl po kiego grzyba szukasz pracy w Polsce | |||
~Wapniak | Ano właśnie o tym mówię "K". Nowe przepisy wydaje mi się, że zamiast zlikwidować wypłacanie należności kierowcy pod stołem, wręcz dają kuvtemu przyzwolenie, do tego dochodzi szantaż kierowcy, zmuszanie do ciężkiej pracy, w zamian dostanie to, co zechce szef. Zamiast iść do przodu cofamy się i to w majestacie prawa | |||
Antydziadtrans1
| K. : Gdzie ty widzisz te powroty? Za kilka miesięcy, najpóźniej po nowym roku w Polsce ( na przeżutach międzynarodowych ) będzie przypadać 5 klamotów na jednego kierowcę. Na przewozach np. PL - E, na zachodzie zarobisz w skali roku ( w zależności od kraju ) do 20 do 50 procent więcej. Dziadtransy mogą dalej prać pieniądze na tych trasach ( dawać pod stołem ) tu się prawie nic nie zmieniło. Najlepiej z tego wszystkiego wychodź krajówka największa wzwyżka | 1 | ||
~K. | I bardzo dobrze takim dziękują odrazu Sprawiedliwość doszła w końcu | |||
~Wapniak | !!!III trudno się z Tobą nie zgodzić. | |||
~K. | U szefa dziś było 8 kierowców z najbliższej okolicy 3 pracowało u Niemca 5 w okolicznych firmach które zakończyły działania A z tego co mówił to jeszcze jest umówionych 10 Bo zmienia system jazdy i wynagrodzenia | |||
~jdggftft | ~K. 2022-02-14 21:04:38 "... należy... +premia uznaniowa" Niby jaka podstawa prawna obowiązuje pracodawce wypłacać jakąkolwiek premie pracownikowi? "pan" i premia to nonses (narzędzie dla zwabiania głupków). :-) | |||
Antydziadtrans1
| K: u szefa było. Napiszę ci pewną bajkę. Kolega prowadzi firmę transportową, dzisiaj było 15 na rozmowie, jutro ma być 20 a u kolegi, jego kolega ma umówionych codziennie po 50 kierowców i wszyscy rzucili pracę na zachodzie i przychodzą odbudować polski transport i oddać podatki na nierobów. Chłopie obudź się coraz to więcej polskich ( typowo polskich ) firm ucieka z transportem za Odrę, zaklinasz rzeczywistość | 1 | ||
~Wapniak | Ano pewnie, że tak, premia uznaniowa różni się od premi regulaminowej. Muszę to powiedzieć, są uczciwi pracodawcy, którzy szanują swoich kierowcow, ale większość to kombinatorzy, dlatego wydaje mi się, że od 2. 02. 2022r pogorszyły się warunki wynagradzania kierowcy. Przed zmianami przepisów, gdyby Pracodawca uczciwie płacił kierowcy za wszystkie godz nadliczbowe, dyżury, godz nocne, prace w dni wolne, to w sumie kierowca osiągnąłby zarobki wyższe niż obecnie. Oczywiście do tych zarobków należałoby doliczyć diety i ryczałty za spanie w kabinie. Zmianie powinny ulec tylko podstawy, ponieważ zawód kierowcy jest bardzo odpowiedzialny, różni się znacząco od pracy pracownika stacjonarnego, przysłowiowej babci klozetowej (osobiście bardzo szanuje pracę "babci") | 1 | ||
~djfgfh | Asus750 Szacunek. Więcej by takich myślących. | |||
~Wapniak | Asus, bo potrzebna by była sieć hoteli przy każdym parkingu chociaż jeden:) | |||
~kdfbn | Te zmiany (z porą nocną, podróżą służbową i t. d. ) w polskich przepisach wobec tylko kierowców na międzynarodówce to (jednym słowem) dyskryminacja. Ktoś nie do końca zdawał sobie sprawę wprowadzając te zmiany czym ta dyskryminacja może skończyć się w przyszłości. Jak mówi się: - "wiara w brak konsekwencji, frajera zniszczyła". ; -) | |||
~Wapniak | kdfbn pewnie ze tak, dlatego mam żal do Kucharskiego, bo przecież on i jego zaplecze prawników ma ogromne możliwości, zeby przepis ten zakwestionować w trybunale konstytucyjnym. W pojedynkę nie osiągniemy niczego, żadne pismo do RPO nam nie pomoże. Spróbuję napisać do Tadka, kiedyś się znaliśmy, dlatego tak trudno mi zrozumieć, że bez sprzeciwu połknął nowe przepisy. Dam Wam znać, co mi odpowie Dobranoc | |||
~!!!iiii | Asus bo ja jako pracodawca nie przyjmę takiej faktury. Nie masz wg przepisów zwrotów za taki chotel. Więc nawet jak pójdziesz do takiego hotelu i wykorzystują dane firmy weźmiesz na nią fakturę to najpierw zapłacisz gotówka a ja jej nie przyjmę w koszty, bo nie było podstawy prawnej. Czyli De facto zapłaciłeś z własnych pieniędzy za ten hotel i w żadnym sądzie nie uzyskasz zwrotu poniesionego kosztu zakwaterowania. Czyli naraziłeś sam siebie na koszty ale kto Tobie zabroni spać w hotelach za własne ciężko zarobione pieniądze. | |||
~hfgvbf | ~!!!iiii 2022-02-14 23:13:07 "... Nie masz wg przepisów zwrotów za taki chotel... " KŁAMSTWO!!! "... nie przyjmę w koszty, bo nie było podstawy prawnej... " Jaka podstawa prawna zmusza kierowcę w trasie nocować w pojeździe? No... , jaka??? No właśnie, żadna, "... w żadnym sądzie nie uzyskasz zwrotu poniesionego kosztu zakwaterowania... " KŁAMSTWO!!! Mo żliwość (wskazana w przepisie Uoczpk Art. 14 ust. 1) nie jest zmuszeniem. Ustawa o czasie pracy kierowców Art. 14. "1. W każdej dobie kierowcy przysługuje prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku. DOBOWY ODPOCZYNEK, z wyłączeniem odpoczynku kierowców o których mowa w rozdziale 4a (kierowców tramwajów), MOŻE być wykorzystany w pojeździe jeżeli pojazd znajduje się na postoju i jest wyposażony w miejsce do spania. Powtarzam (dla prawdziwych kierowców), CZYTAJCIE WSZYSTKO CO PODPISUJECIE (dużo czego ciekawego dowiecie się) i jeśli coś NIE ROZUMIECIE albo NIE ZNACIE - NIE PODPISUJCIE!!! NI E DAJCIE SIĘ OSZUKAĆ!!! | |||
~!!!iiii | Wapniak ciekaw jestem co on na to powie, bo ja słyszałem, że te przepisy o zniesieniu zwrotów kosztów podróży były zmienione właśnie w skórek wyroku TK. Określił on, że zwrot kosztów podróży występuje wtedy i dla takich zawodów u których tak podróż jest incydentalna. Kierowca pojazdu z zasady jest w ciągłej podróży czyli na tym polega jego praca i wszystkie składniki wynagrodzenia są jego pensją. Jeśli się nie mylę to właśnie Kucharski z tym wnioskował do TK. Nie rozumiem dlaczego w transporcie krajowym pozostały zwrotu kosztów. Może całe szczęście, że tak zostało, bo wtedy już w ogóle inflacja poszłaby jeszcze o 1-2proc. Nasz pomysł z ekwiwalentem z godziny zagraniczne oraz z dodatkiem dziennym (wysokość diet krajowych netto) jakoś nie znalazł uznania, bynajmniej wśród związków TLP i ZNPD. Był prosty, egzekwowalny wpisywał się w wyrok TK i rozwiązywał też problem PM jak i płacy oraz składek dla każdego zawodowego kierowcy nie poróżniając ich w zależności od kierunków podróży. W tym pomyśle nawet zbyt wiele w ustawie nie trzeba było zmienić jakieś dwa akapity a resztę rozporządzeniem. Jak pisałem jesteśmy za malutcy na to, bo w państwie brakuje pieniędzy i najłatwiej ściągnąć od takich ja my. Czyli kierowców i MSP. | |||
~Pinkeln | TERAZ juz nie ma stawek dziennych. TERAZ jest podstawa 6000 brutto plus wyrownania wynikajace z milog, loi, i tak dalej przy czym nie platne sa przewozy tranzytowe i dwustronne import-export. | |||
~Patryk pogromca dziadow | Teraz to dziad ma płacić jak się należy albo samemu najlepiej na 8 tygodni niech wsadzi najbliższa rodzinę. Nie to klamot zarośnie w pokrzywach. Dziad trans ma przechlapane czasy ale bardzo dobrze. | |||
~!!!iiii | Pinkel prawie dobrze napisałeś ale jest mała nieścisłość. Podstawa na umowie może być minimalna (3010brutto) ale jeśli z innych dodatków (za godziny w PM czy premie, nagrody) wyjdzie więcej to składki na ZUS płacisz do 5922brutto (mogą być składki od wyższej kwoty jeśli wyjdzie inaczej z algorytmu ulg na ZUS) a to co powyżej tej kwoty na podatek pit w innym algorytmie. | |||
~!!!iiii | Patryk nie chce byś odebrał, że się czepiam ale czy Ty wiesz ile za luty dostaniesz pensji netto/brutto. Czy jesteś w stanie powiedzieć ile zarobisz w marcu wg nowych przepisów? Trochę inaczej zasieje ziarno niepewności :-) Idziesz po kredyt w banku to jak odpowiesz na pytanie ile Pan zarabia lub co wpiszesz we wniosku o kredyt? Taka dygresja do Twojego wpisu, że ma płacić jak się należny to odpowiedz skoro wiesz ile się należny? ? | 1 | ||
~!!!iiii | Wapniak i jak Pan Kucharski, bo ja nie mam przebicia?? | |||
~!!!iiii | Patryk ponawiam pytanie??? Szukam pierwszej osoby w transporcie międzynarodowym, która potrafi powiedzieć ile zarobi netto/brutto za miesiąc pracy i wg jakiego klucza to policzyła. Ja tylko widzę patologie większa niż była i chyba większa niepewność wśród kierowców z tych zmian niż wśród szefów. | 1 | ||
~!!!iiii | Wapniak jak tam rozmowa z Kucharskim? Serio pytam, bo w TLP czy ZMPD chyba za bardzo lobbują duzi oraz firmy rozliczeniowe, bo dzięki komplikacji przepisów mają z czego żyć. | |||
~Pioter | Patryk pogromca dziadów to nieszczęśliwy człowiek który po obszczaniu koła wyzywa się na forum bo tylko to potrafi. Jak upadną te dziady to u Twojej super firmy będą kierowcy za płotem stać i za pół pensji Twojej pojadą bo nic więcej w życiu nie potrafią robić zatem kolego czeka Cię bruk | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.