~megadziadtrans
| koorwa po czteropaku zubra z biedry to kozaczą, taa... | 1 | | |
~!!!iiii
| Patryk postrzega świat inaczej, bo w szkole nie uczyli o mechanizmach ekonomi nawet takiej prostej jak popyt i podaż ale i tak jest super i w lepszej pozycji niż inni kierowcy, bo wie (chyba) ile się należy płacić. Czekam na jego odpowiedź. | 1 | | |
~Patryk pogromca dziadow
| Ja wiem co mi się opłaca i dlatego kierowca już nie jestem. Mam kilku kolegów którzy też jeździli po kilka lat i to jebli. Po czasie każdy twierdzi że to najlepsza decyzja w życiu bo kasa z tego taka jak na miejscu za 8h.
Dlatego dziad transi pakować weki kalesony i wypad w trasę :) | | | |
~Patryk pogromca dziadow
| Ja mogę jechać w trasę 5dni Max i później 9dni wolnego.
Chce za to 10 tysięcy złotych netto.
Nie pasuje? to wypad w trasę samemu ja mam co robić na miejscu za fajne pieniążki :) | | | |
~!!!iiii
| Czyli nie wiesz ile się należy. Skoro nie pracujesz w zawodzie to po co się tak stresujesz nie swoim problemami. Już myślałem, że trafił się jeden oświecony a Ty tylko tak dla towarzystwa tu zaglądasz i piszesz co ci się wydaje a nie z wiedzy. Jak będziesz chciał kiedyś pracować to życzę Tobie aby ktoś spełnił Twoje zachcianki. Na tą chwilę zamiast być pogromcą dziadów co najwyżej jesteś byłym kierowcą, bo aby kogoś poskromić to trzeba mieć z nim kontakt teraz co najwyżej możesz koleżeńsko wymienić swoje opinie i nie koniecznie poparte bierzaca praktyką. | 1 | | |
~Pinkeln
| system 2tyg/week/2tyg
[PLN ] 5922brut - 4323nett
+dodatki z milog 1162nett
+dodatki z loi 755nett
6240nett za 24dni (260/dz)
wczesniej 8280nett (345/dz)
teraz juz nie ma sensu spieszyc sie, premii nie ma, 70-80 przelotowa
ryzyko przy tych wichurach zostawiam dla mlodych | | | |
~!!!iiii
| Skąd masz 5922 brutto?? | | | |
~!!!iiii
| Ta kwota 5922 jest podstawą do naliczenia ZUS (jeśli nie przekroczysz dochodu którego nie pomniejszysz o ulgę w kwocie odpowiadającej kiedyś przysługującym dietom) ale umowa może być na 3010brutto i do niej dokladasz godziny z Milogi itp. A potem pomnniejszasz o te kosmiczne nie istniejące diety ale nie mniej jak 5922 brutto ZUS i PiT plus jeszcze PiT 30% pomniejszony też od tych wirtualnych diet. No to przecież proste jest i kierowca w kalendarzu Tracker napewno policzy sobie od ręki od tak. Tym bardziej, że operujemy kwotami brutto. Więc to nie będzie problem dla żadnego kierowcy policzyć ile się należy :-) | | | |
~!!!iiii
| No i nie zapominajmy, że jak robimy Import/Export lub pełno / pusto za granicę i na zad to należy się kwota z podstawy na umowie reszta można wypłacić ale nie ma obowiązku. Czyli jak kierowca rzuci robotę z dnia na dzień to może okazać się że zobaczy tylko podstawę. Reszty nawet w sądzie nie wygra. | | | |
~!!!iiii
| Od takie piękne czasy dla kierowców co chcą być co weekend w domu najlepiej bez "przerzutów" Dla takich należy się tylko podstaw z umowy i nadgodziny od niej naliczone reszta to wg uznania szefa.
I to tyle co się NALEŻY Patryku. | | | |
~Pinkeln
| do "iiii" nasi współbracia ze wschodu są bardzo uprzejmi w kwestii umów, 3010 do pierwszej kontroli, potem tyle razy 30tys ile jest nie podpisanych 5922 | | | |
~Gucio
| Prawda jest taka że PIS tymi swoimi zmianami w kwestii dostosowania płac do PM, spowodował jeszcze szybszy odpływ kierowców zawodowych na zachód, kto potrafi liczyć wie o co chodzi. | | | |
~!!!iiii
| A co ich obchodzi ile jest na umowie nawet tego nie widzą. Mają być naliczone godziny wg PM jeśli takowe są, bo była taka praca co podlegała pod PM. Te kwoty godziny mają być wykazane i wypłacone wg ich wysokości wg kraju delegowania i to tylko sprawdzą gdy poproszą Online szefa przez portal imi. | | | |
~!!!iiii
| Gucio słyszałeś o podatkowej rezydencji wg Polskiego Wału?
Nie każdemu transgraniczny do pracy się opłaci tak samo jak przeniesienie działalności. Nie dopłacony podatek wg polskich przepisach o podatku dochodowym będzie trzeba dopłacić w polskim PiT. Chyba, że się wyprowadzisz za granicę z rodziną lub rozwiedziesz. | | | |
~Pinkeln
| dobra dobra, douane i zoll nie śpią 7tys eur też może być | | | |
~Milicja
| Ale nie wszystkie godziny są liczone, są wyłączenia.
Ładujesz z Dania - Portugalii do PM są liczne godziny w DK oraz PT reszta za polską podstawę. Umowa od 6 tyś brutto, czyli można obciążyć kierowcę trzy krotnością wypłaty w takim przypadku gdy podskoczy jakiś łącznik dostaje note na 18 tys zł i narka. | | | |
~!!!iiii
| Pinkeln
Na razie to nawet w BAG nie rozumieją nowych zasad kabotażu.
A w PM nie będą zaliczać zwrotów kosztów podróży do kwot należnych z PM i właśnie dlatego nie ma już w ustawie o pracy kierowcy zagranicznej podróży służbowej i nie ma z tego względu zwrotów takiej podróży. Czyli jak nie ma pracy w PM to nie ma obowiązku dodatków. | | | |
~!!!iiii
| Milicja ale jak jeździsz Polska - Francja pusto do Belgii lub Niemca i powrót do Polski to co się należy. Po co wkładać 6tys do podstawy? ??
Znam firmę w której tak właśnie jeżdżą i wszyscy kierowcy, ponad 40, zgodziło się na bodajże 3500brutt powiedzmy co łaska :-) bez kwitów. Propozycja była chyba 8000brutto na papier albo 7500 do ręki a umowa jak wyżej. To nie jest sp. z o. o. to tam tak mógł szef zrobić. Wszyscy na to poszli. Nie chcieli być okradani przez państwa. | | | |
~Cysterna
| Panowie, pytanie trochę z innej beczki, jak się ma sprawa przy ubieganiu się dodatku za godziny pracy w warunkach niebezpiecznych i szkodliwych w autocysternie podczas transportu paliwa. Mam adr, pracodawca odmawia wypłaty za szkodliwe i niebezpieczne podczas transportu a tylko przy załadunku i rozładunku. Ktoś miał takie doświadczenia lub podobny problem? | | | |
~!!!iiii
| Nie będę się mądrzyć, bo nie wie nic w tej kwestii.
Może załóż osobny wątek z tym zagadnieniem. | | | |
~Piotr
| ~!!!iiii : Znam firmę w której tak właśnie jeżdżą i wszyscy kierowcy, ponad 40, zgodziło się na bodajże 3500brutt powiedzmy co łaska :-) bez kwitów.
Powiedz mi teraz skąd wziąć 40 x 4, 5-5 tys gotowką co miesiąc? Bez kwitów, bez kosztów, etc? | | | |
~!!!iiii
| Jak to jest zwykłą działalności to z opodatkowanych pieniędzy. | | | |
~!!!iiii
| Policz ile dochodowego zapłacisz od 5 tys a jaki koszt jest od 4netto.
Ktoś to policzył i stwierdził, że to wyjdzie lepiej. Taki patologiczny system nam stworzyli rządzący z solidarnością i związkami pracodawców. | | | |
~!!!iiii
| przy z o. o. tak nie zrobisz ale JDG już tak | | | |
~Piotr
| ~!!!iiii czyli mówisz, że ktoś policzył, że lepiej zapłacić podatek oraz składkę zdrowotną, aby potem wypłacić kierowcy pieniądze bez kwitów i bez kosztów? To ciekawa teoria jest, ale wg mnie fałszywa. Dodam do tego ewentualną wizytę PIP, ZUS i US na podstawie przepisów Polskiego Ładu. | | | |
~kumidan
| Panie Piotrze, jestem po wizycie PIP (Y) i jezdem bardzo zadowolony!
Masakra , PM już jest, a the besciaki dalej kwiczo. Mao, Mao, dać w kakoo. bo Mao, Mao, Mao. Groteska, wychowują nie swoje, bo ciągle w budzie, kwiczo mao, ale komu mao???, listonoszowi... ? ? | 1 | | |
~!!!iiii
| Piotr zapytam po weekendzie co i jak jeśli będzie chciał ktoś podzielić się tą wiedzą. Tylko co pip i US ma do tego, że podatek zapłacony a pensje wg nowych przepisów zapłacone.
Policz ile koszt pracownika wynosi dla firmy w jednym i drugim przypadku. Nie zagłębiałem się co do złotówki ale chyba lepiej jest zapłacić realnie pod stołem opodatkowanymi pieniędzmi niż odporowadzic wszystkie obciążenia za pracownika i od strony pracodawcy. | 1 | | |
~Piotr
| ~!!!iiii, pozwól, że zestawię ze sobą dwa fragmenty z Twojej wypowiedzi:"Tlko co pip i US ma do tego, że podatek zapłacony a pensje wg nowych przepisów zapłacone" oraz " Nie zagłębiałem się co do złotówki ale chyba lepiej jest zapłacić realnie pod stołem opodatkowanymi pieniędzmi niż odporowadzic wszystkie obciążenia za pracownika i od strony pracodawcy. "
Teraz proponuję poczytać przepisy odnośnie tzw" sygnalisty" a potem udowodnić inspekcjom, że kierowca zarabia 3500 zl brutto. | | | |
~!!!iiii
| Piotrek a to już nie mój problem.
A teraz tak realnie co urząd skarbowy ma do Pana X który prowadzi JDG i miał ochotę komuś podarować pieniądze od których zapłacił podatek. Wg tras które wykonuje się w jego firmie kierowcy należy się polska pensja (może być 3010brutto) to problem ma kierowca (czyli potebcjalny sygnalista) że nie wykazał darowizny. Jak płacisz na tace w kościele to też US się dowali. Tak skonstruowany jest ten system. | 1 | | |
~!!!iiii
| Dla prostego liczenia aby pracownik otrzymał 6000 netto to koszt pracodawcy jest 10000 (czyli 4tys różnych danin) ile od 4tys jest dochodowego nawet ze składka zdrowotną 17-32% pewnie zależy od sposobu rozliczenia JDG. Nie siedzę w tamtej firmie w książkach podatkowych więc nie wiem jak jest dokładnie.
Myślę, że w opisanym przypadku na każdym kierowcy w firmie zostaje po 1000-1500 (które też trzeba opodatkować jeśli w ogóle zostaną) od kierowcy a kierowcy otrzymują o ok 500zł więcej co miesiąc jak by mieli wszystko na papier. Taka optymalizacja kosztów przez inżynierię podatkową.
Każdej ze stron opłaca się taka patologia a sygnalista tylko sobie zrobi problem. Firma i szef nie złamali prawa. | 1 | | |