Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Konsekwencje będą kosztować branżę transportową dodatkowe 30 mld zł rocznie

ID: 261314


Wynika to ze szczegółowej analizy zaproponowanych rozwiązań wykonanej przez Związek pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Zdaniem Macieja Wrońskiego, prezesa TLP, takiego wzrostu kosztów branża nie wytrzyma.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (157)

~Ordynator orginał!
Kris bredzisz.
Przecież helmut nie przyjedzie do Polski z sidłami, i nie będzie łapał pracowników jak murzynów na plaży.
~Tolek
Na jakim świecie ty żyjesz Łatwiej spotkać polaka na niemieckiej ciężarówce niż na polskiej Ponad polowa emigrantów na ciężarowych w De to Polacy
~Kris
Mowisz ze polowa. To dlaczego nie calosc? Myslisz ze po to wymyslili pm zeby sciagnac reszte?
~x-man
tak tak dziady padna w niemiecki pan bedzie na was czekal. niewiadomo czy sie smiac czy plakac. efekt bedzie taki ze wiecej was bedzie pracy szukac a to sie wiaze tylko z jendym bedzie wiekszy wybor a tym samym pensjje takie same albo nawet realnie w dol. tyle zarobicie wiecej. coraz wiecej niemickich firm sciaga litwinow, bialoruisnow czy nawet serbow. nie jestescie pemkiem tego swiata. a gospodarka nie lubi prozni.
~driver
gdyby było parcie na kierowców to zarobki byy by 2x wieksze niz minimum w niemczech i nie dawali by umow czasowych na 3/4 etatu
~Tolek
Co by tu nie napisać to dziad powtarza te swoje brednie. Wcale się nie zdziwie jak za chwile będą przekonywać że angole czy hiszpanie chcą u nich pracować
~Chris
jakie brednie Tołdi? takie kmio. tki jak ty szczekają bez przerwy, same nie wiedząc o co... ujadacie dla samego ujadania, temat nawet nie jest ważny, byle poszczekać
~henio
dziady zaklinają rzeczywistość, 20 lat siedzieli i drapali się po jajcach, a kasa jak manna spadała z nieba
nie chcą pogodzic się z myślą, że trzeba stare 60-tki wyciągać za stodoły i wracać do uprawiania pola.
~Chris
henio, 20 lat drapiesz się po jajcach, to umyj w końcu...
~!!!iiii
w Niemczech kierowca LKW nie jest zawodem deficytowym i dlatego żadna osoba z UA, BA itp nie dostana pozwolenia na prace dłużej niż 18m-c i to tylko przez zarejestrowana agencje pracy.
W Niemczech brakuje kierowców regionalnych (krajowych) bo Ci są najtańsi i ich zarobki sa nie wiele wyższe niż operatora małego wózka widłowego. Polscy kierowcy dlatego tak tam lgną (w przeciwieństwie do LT, LV, Est, Ro, BG), bo maja blisko do domu i mogą żyć w PL za minimalna pensje DE. Romania, Estonia, wprowadziła udogodnienia dla deficytowych zawodów (kierowca międzynarodowy, lekarz, informatyk itp) i prace tych zawodów oraz składki ustaliła dla tych zawodów na poziomie paru procent 2-8proc. Dziki temu wydymała cały PM. Cieszą się kierowcy, ze zabraknie im pracy lub jej wyboru, to ewenement na skale światowa. Nawet związki Solidarności, które tak walczyły o uchwalenie PM zauważyły swój błąd i podpisały się pod apelem związków pracodawców. Jakim to trzeba być nie poprawnym optymista, ze jak padną firmy to pracownikowi się poprawi. Poprawi się tym firma, które to przetrwają, bo mniej konkurencji to większe zapotrzebowanie na usługi, to wyższe stawki, to więcej osób do pracy a to znowuż obniża presje płacową u wzmaga patologie (szarą strefę) w zatrudnieniu.

1

~Chris
~!!!iiii
2021-09-07 15:29:31

komu ty tłumaczysz... barany potrafią tylko beeeeczeeeećć: "za mao!" i "dziady bendom padać, hurra!!!"

1

~henio
~Chris
2021-09-07 15:06:15 henio, 20 lat drapiesz się po jajcach, to umyj w końcu...

ujadaj dalej dziadu, , po nowym roku będziesz kwiczec jak zarzynana świnia
~Chris
a PiS ma wyj. ebane nie tylko na transport polski, ale całe MŚP, dla nich jak dla beczących baranów przedsiębiorca to samo zło. Poczytaj co się dzieje nawet na okręcie flagowym pisiorów Orlenie, w którym momencie kończy się kult "ludzia pracy" - na menadżerach z nadania pisiorowego, jak ajenci (którzy są przedsiębiorcami) rzucają w pisdu stacje, bo maja dosyć "dobrej zmiany". Pisiory usilnie chcą stworzyć nową "klasę średnią" wdzięczną za benefity, *cą 8 h na podatki i przetrwanie i starczy... wdzięczność, równość, oddanie, już tak było.
~Chris
~henio
2021-09-07 15:36:21 ~Chris
202 1-09-07 15:06:15 henio, 20 lat drapiesz się po jajcach, to umyj w końcu...

ujadaj dalej dziadu, , po nowym roku będziesz kwiczec jak zarzynana świnia

tyle razy już pisałeś, że wracasz na traktor, to odpalaj i w pole bucu. tylko takie wyjście widzisz, gdybyś stracił możliwość poskramiania 40 tonowego smoka, bo na nic więcej cię nie stać.

1

~jojo
Cytay z tekstu: 30 miliardow rocznie, ale nie dopisali ze na taka sume od 1989r sefy wydymaly Polskich Kierowcow, Von gumofilce
~!!!iiii
Czy miedzy 89-2021r byl przymus pracy jako kierowca? Czy szarych komórek brakowało i nie rozumiało się na jakich warunkach idzie sie do pracy? Na 30mld/rok to PiS każdego z nas pracujących w transporcie chce wydymać, bo to będą obciążenia pracy a nie wypłaty netto. Uja każdy z nas z tego zobaczy. będzie na ochronę karłowatej, tchórzliwej kaczki, i tysiące na innych Obajtków. Czyli wzrośnie każdemu pensja na papierze a nie na koncie. Jak ma komornika to jeszcze mniej zarobi, a za PIT 22r odda dwa razy więcej podatku i de facto okaże się, ze kiero do reki zarabia mniej niż przed PM, bo wejdzie na wyższy próg podatkowy.
Nawet pan Kucharski z Solidarności to już poją a wy jeszcze nie.

1

~Tolek
Jade do Danii a tu mam zagwarantowane od lutego 2022 164 korony !!! Jak to się dziady ma do waszych obliczeń. Minimalna stawka jaką mają niemcy to jakieś 9. 5 euro. No dziady wyjmijcie liczydła i zacznijcie liczyć
~Tolek
No dziady co wam wyszło po skrupulatnych obliczeniach? ?? Wysyłasz kierowce na trzy tygodnie na przeżuty teraz płacisz mu jakieś 7000 zł i najniższą krajową Co będzie za pięć miesięcy? ??
~!!!iiii
Pozdrawiam mam spółkę Gmbh ale to i tak się nie opłaci lub wyjdzie 1 do 1. Nie będę się rozpisywać dlaczego ale główną przyczyną to brak możliwości bezpośrednio zatrudnienienia kierowców obywateli z BY, UA i tzw kraje trzecie. Jak wcześniej pisałem, po mimo powszedniego obiegu braku kierowców w Arbeit Amt to nie jest zawód deficytowy. Pozwolenia dostaniesz na Azylanta. Ja mam kierowców w 60proc z UK i BY i jestem z tej załogi zadowolony, więc będę walczył. Jest wiele innych powodów, dlatego nawet DK wycofują swoje firmy z DE. W Niemczech jest parcie na kierowców krajowych. Transport międzynarodowy w DE nie będzie opłacalny nawet po wprowadzeniu PM.
~!!!iiii
Tolek w DE dla prostego liczenia 10e/h w 3tyg 150h to 1500eu/brutto. (koszt pracodawcy 1900e) czyli kierowca ok 1150 na rękę. Pomyśl zanim coś napiszesz. Tak dla pewności pierwsze 20h nadgodzin jest po normalnej stawce i na L4 można zwolnić w DE. Oraz czas pracy który jest wykonany na inne czynności niż podstawowe wynikające z regulaminu można stawkę godzinową obniżyć do 50proc
~!!!iiii
I w takim systemie musisz przepracować ok 7lat aby otrzymać wypłatę emerytury z pracę w DE z polskiego ZUS a on i tak obliczu ja po swojemu. 5 lat pełnoetatowej pracy w DE pozwala dopiero łączyć emerytury między DE i PL ale nie licz na minimalną emeryturę z DE, bo po emeryturę będziesz musiał zgłosić się do ZUS oddział Opole i tam tobie naliczą ten czas pracy (potrąca swoje) i złącza z emeryturą z PL. Nie musisz mi wierzyć tylko sobie sprawdź obyś się nie zdziwił.
~Rafał tir
Hejka znowu pitolicie o tym samym w kółko ja już pisałem wcześniej wielokrotnie co będzie nie ubljzajcke szefom bo oni i tak mają tyle kasy odłożone ze i tak stać ich na ten cały PM
A co będzie nic nie będzie jest kilka opcji kierowcy nie będą mieli wyjścia i będą musieli przejść na działalność lub będą dzierżawić ciężarówki od szefów na zasadzie franszczyzny ja ludzie biorą chociażby ząbki w ajencję i tak będzie
Po wtóre nikt znas kierowców nie dostanie pracy bezpośrednio u niema a bez bieglej znajomości niemieckiego a agencje pracy to złodziej na złodzieju złodziejem pogania stawki głodowe sprawdzałem wszystkie oferty z neta max 1800 euro w sys 3/1 brak urlopów wpisane w system inna kwota wyn w ogłoszeniu inna dużo niższa jak się przechodzi do konkretów więc tak nie zachwycajcie się helmutami
Po następne może się okazać że transport międzynarodowy i to na to wiele wskazuje przestanie mieć rację bytu a towary będzie się wozić do centrów przeładunkowych blisko granicy i tam będzie odbierał ów Helmut czy inny pepiczek itd
Koniec końców praca etatowego kierowcy zaniknie i będziemy mieli wybór albo działalność albo własne auto na dzierżawę lub lizing pozdro dla normalnych kierowców i szefów
~henio
poziom kwiku dziadów oceniam na 6/10 a to dopiero początek
dziady już kombinują własna działalność, franczyza haha co jeszcze wymyślicie dziady?
mam zakładać swoją firme transportową, żeby dziada dorabiać? niedoczekanie
najpi erw to zdajcie certyfikat na przewoźnika, co jest dla niektórych nierealne

wyciąga ć stare 60-tki zza stodoły i pole obrabiać od wiosny to was czeka
~Krzysztof
henio aj biada ci biada !!
Współczuję twojej rodzinie
~Tolek
Dziad nie da się przegadać Już dziś macie problem z obstawianiem taboru Nawet nieograniczony dostęp do szoszonów nie zaspokaja potrzeb z brakiem kierowców. Faktem jest że masa firm z Niemiec oferuje stawki zbliżone do tych z Polski. Jestem koło Hanoweru kierowcą lokalnym Nie śpię w aucie tylko na bazie Za 19 dni pracy dostaję ok 9000 złotych Muszę dojechać na własny koszt (400zł) Mieszkania nie płacę Przebitki takiej jak chociażby 10 lat temu nie ma ale z dziadem co tu porównywać Teraz najlepsze w tamtym roku od ciapatego niemca wszyscy kierowcy dostali po 250 euro na święta !!! Ile dziady (katolicy) daliście swoim pracownikom? ??
~Chris
Dzięki Tolek za przedstawienie realiów, krzykaczom może da to do myślenia.
~Chris
Taka prawda, gówn. o więcej zarabiacie w Niemczech niż z kierowcy w polskich firmach. Oczywiście z braku argumentów finansowych zaczną się te z d. upy.
~henio
Gulden
2021-09-09 17:01:21 jeszcze pol roku mozecie belkotac na parkingach o 400 zeta dnowka :-)
nastepny stopien bedzie 4000 zeta na miesiac :-)

gostek co kosi trawę za 8 godzin pracy dziennie dostaje 3, 2-3, 5 k netto a ty dla pana siofera chcesz tyle dać, może i dobrze by nawet wyszło, połowa kiero by jepła kluczyki do baku i by stał się koniec tego wielkiego polskiego transportu na glinianych nogach

kwiczeć dziady !!!
~Chris
henio, przestań skomleć, bo więcej tyle nie dostaniesz, płaciłem ci tylko dlatego aż 3, 2 k za koszenie trawy, bo nie widzieli nigdy kolesia, który rozkłada sobie czerwony dywan i idzie bokiem w drewniakach za kosiarką. Wszystkim tłumaczyłem wtedy, że to Jaśnie Pan Kierowca, który "SIE CENI" i za marne 8 k - 10 k nie będzie pracował... Było śmiesznie, ale już mnie wkurzasz, od jutra 1, 5 k dostajesz i trawa ma być ładnie przycięta, bo obiadu z Mcdonalds nie dostaniesz o określonej porze!!!
~Mariusz
Ile bezsensownej złości w tych wpisach. To dorośli mężczyźni piszą czy jakieś cioty?
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.144.151.106

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels