Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Dlaczego firmy nie wypłacają nadgodzin w systemie równoważnym?

ID: 260942


Jedno jest pewne: ponad 90% kierowców pracuje w nadgodzinach. Niestety znaczna część pracowników traci należne wynagrodzenie za „nadliczbówki” z powodu błędów w rekompensowaniu tej pracy – wynika to z przyjęcia złej metody rozliczania. Błąd ten jest na tyle poważny, że został ujęty nawet w najnowszym projekcie zmian zasad rozliczania kierowców.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (54)

~skg dk
szmaciarzu jakies smieszne komentarze kilku parkingowych brudasow tak nazywasz to gratulacje przeciez oni jutro ledwo wstana do pracy ktora jest kara
~300D
nie jutro tylko za dwa dni, dwa pijane beznadziejne dni... hehe.
skg dk jest wpożo.
~300D
2021-08-14 12:52:46 Małymi krokami może wreszcie w Polsce coś się zmieni w kwestii naliczania wynagrodzeń w transporcie, powinno być jak w krajach UE zachodniej jasno i klarownie i wszystko na papierze legalnie.

buhahahaha... ten laki81 to rasowy przygłup, rasowy kierowajca durzego przez rz.
buhahaha... ale kurna guptok.
~300D
~driver
2021-08-14 14:57:31

ooo... , kurna ten to sie dopiero osłuchał na parkingach... fiu fiu, nima co... buhahahaha.
~//~
"... Niestety znaczna część pracowników traci należne wynagrodzenie za "nadliczbówki" z powodu błędów w rekompensowaniu tej pracy - wynika to z przyjęcia złej metody rozliczania... "

Winny jest błąd i zła metoda rozliczania.
Mało nie puściłem łzę. :-)
~300D
... a ja bąka z kleksem
~Olo
Pracowałem wcześniej u takiego gumiaka na szczęście szukałem firmy takiej która nie żyje z transportu tylko z produkcji wywozimy własny produkt powroty na pusto i mam płacone za każdą godzinę jazdy oraz pracy z techo do tego premia dochodzi uznaniowa 300 za brak przegięc w miesiącu 300 plus eko jazda 300 razem 900 czasami wiadomo eko odpadnie ale zawsze 600 premki jest i powiem tak nigdy więcej firm która żyje z transportu.
~Lkw Fahrer
Ostatnia wypłata z 20 nadgodzinami 4 tyś euro brutto na konto 3 tyś i mi pasuje teraz spędzam czas na urlopie z rodziną w Chorwacji za urlaubsgeld :) dodam że system pracy to 168 h w miesiącu a reszta nadgodziny y dodatek nocny 25% i na już szukają 10 kierowców bo brakuje rąk do pracy.
~Lkw Fahrer
Więc wszystko idzie tylko chęci trzeba i dziada trochę przycisnąć!!! A jak nie to niech wraca kartofle z pola zbierać!!!
~//~
"... Branża przymyka oko... "

Pakiet Mobilności jeszcze dużo komu i na co otworzy oczy. :-)
~Www
Ty szoszon to możesz sobie tylko poszczekac. Jak do tej pory roboty w Polsce nie znalazłeś ze swoimi ambicjami to jak wejdzie PM tak długo przez Ciebie oczekiwany to zapomnij o pracy w PL
~//~
Jak to jest śmieszne gdy ktoś skrzywdzony szoszonami próbuje kogoś wyzywać szoszokaniem wtenczas jak sam przeprzeka i cocoka.
Oj jak "bogato" ukraiński pracownik (banderowiec) na pożegnanie "odwdzięczył" swoją "buławą" niby to "pana" (nie mylić z prawdziwym) pseudo "pracodawcę" w jego "tyłek". Jak widać, "pan" w gumiakach z wystającą słomą od "zadowolenia" stale szoszoka i szoszoka, cały czas :-)
~Www
Napisz szoszon na temat a nie szokasz
~//~
NIE DAJCIE SIĘ OSZUKAĆ!!!

Poważn e i solidne Firmy (uczciwe) rozliczają wszystkie wypłaty kierowców tylko po fakcie z danych ewidencji (cyfrowa karta kierowcy, wykresówki i t. d. ) z reguły w 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym (Uoczpk. Art. 15 ) za zeszły zużyty miesiąc i wypłacają ich w ustalonym terminie zgodnie przepisów (nikt nikomu nic nie nadpłaca jak i nie dokłada).

Ustawa o czasie pracy kierowców
Art. 15.
3. Okres rozliczeniowy nie może być dłuższy niż 1 miesiąc, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.
4. W SZCZEGÓLNIE UZASADNIONYCH PRZYPADKACH okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 3 miesięcy.
5. Przy pracach UZALEŻNIONYCH od PORY ROKU lub WARUNKÓW ATMOSFERYCZNYCH okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 4 miesięcy.

Czyli, jeśli udaje się zamieścić, w okresie 1 miesiąca, pracę i chociażby część odpoczynku w domu (w miejscy zamieszkania) to nie ma prawnych podstaw żeby ustalać więcej niż 1-miesięczny okres rozliczeniowy, oprócz zastrzeżenia ust. 5 Art. 15 Uoczpk (sezonowa praca).
Jako przykład :
Kadencja 1-4 tygodni pracy w trasie - 1-miesięczny okres rozliczeniowy.
Kadencja 5-8 tygodni pracy w trasie - 2-miesięczny okres rozliczeniowy.
Kadencja 9-"... " tygodni pracy w trasie - 3-miesięczny okres rozliczeniowy.

Zarobek pracownika (jak i wszystkie przysługujące należności) rozlicza się z danych ewidencji (cyfrowa karta kierowcy, wykresówki i t. d. ) po fakcie w odpowiednim okresie rozliczeniowym (z reguły w 1-miesięcznym okresie) za zużyty miesiąc i zależy od ilości wykorzystanych pracowniczych godzin w dobie i w okresie rozliczeniowym. W ramach czasu jednego etatu (19-23 dni pracowniczych, 152-184 godzin pracy ("jazda" + "młotki"), zależy od miesiąca) płaci się - podstawa (od 2800 zł. brutto) lub pogodzinna płaca (od 18. 3 zł. brutto) z dodatkiem za pracę w porze nocnej, czyli pomiędzy 21. 00 a 07. 00 (20% stawki godzinowej). Powyżej czasu jednego etatu przysługuje czas wolny bez użycia rocznego urlopu (w wymiarzy czasu 1/1 - na wniosek pracownika lub 1/1. 5 - na wniosek pracodawcy) i / albo płaci się - nadgodziny (pogodzinna płaca) plus dodatki za nadgodziny (% stawki godzinowej).
Dodatek za nadgodziny pracy - 50%.
Dodatek za nadgodziny pracy w porze nocnej, niedzielę czy święto - 100%.
Płaca za dyspozycji / dyżury - 100% / 60% (30% w załodze) wynadrodzenia.

Wyrównana tak zwana "płaca minimalna" - pogodzinna płaca (stawka godzinowa z należnymi dodatkami) zobowiązująca w odpowiednych krajach (D, F, B, NL, DK, A, I i t. d. ) przy pewnych warunkach i okolicznościach (kabotaż i/albo rozładunek / załadunek z/do trzecich krajów), opierając się na wewnętrzne przepisy krajów oddelegowania (Milog (D) - 9. 5 eur/h brutto, Loi Makron (F) - 10. 39 eur/h brutto, B - 10-15 e/h brutto, NL - 9. 72 e/h brutto, DK - 164. 96 dkk/h (22. 18 e/h) brutto, A - 10. 09 e/h brutto, I - 10. 12 e/h brutto i t. d. ; źródło: s://csk. pl/placa-minimalna/) .

Kodeks pracy (PL) pozwala pracodawcy zastąpić wynagrodzenia za godziny nocne, za godziny dyżuru, za nadgodziny i dodatek za nadgodziny ryczałtami. WYSOKOŚĆ RYCZAŁTÓW POWINNA ODPOWIADAĆ PRZEWIDYWANEMU WYMIAROWI GODZIN PRACY w porze nocnej, w godzinach dyżury i w godzinach nadliczbowych. Każda godzina przepracowana ponad przewidywanego wymiaru godzin pracy tych ryczałtów powinna być płatna osobno, poza ryczałtami. Sąd Najwyższy wielokrotnie stwierdzał (n. p. Wyrok SN z 27 stycznia 2016 r, sygn. I PK 25/15; czy starsze Wyroki SN z 12 września 2008 r., I BP 4/08 i z 17 czerwca 2008 r., I PK 307/07), iż ryczałt nie pozbawia pracownika roszczeń o wynagrodzenie za pracę nieobjętych ryczałtem.

Zgoda pracowników (kierowców) na wypłaty zarobku z przedłużonym okresem rozliczeniowym bez szczególnie uzasadnionych na to przyczyn i/lub z symbolicznymi (niepokrywającymi prawie nic) ryczałtami bez obowiązkowego przewidywanego wymiaru czasu nie pokrywającymi calego należnego kierowcom wynagrodzenia i dodatku za godziny nocne, za godziny dyżuru i za nadgodziny oraz bez ewidencji wyrównanej tak zwanej "płacy minimalnej" w odpowiednich okolicznościach - doprowadza do zaniżenia zarobku.

Tak zwany "zarobek" jako km, %, okordy, obroty i t. d. to da się legalne zapłacić pracownikowi tylko jako opodatkowywane premiowe (bonusy) do pensji (co najmniej do podstawy minimalnej lub stawki godzinowej) i pod warunkiem że ich stosowanie nie zagrożą bezpieczeństwu drogowemu lub nie zachęcą do naruszeń (Uoczpk Art. 26, Roz. (WE) nr 561/2006. Art. 10 ust. 1), lecz ani jak nie w zamian podstawy lub pogodzinnej płacy z należnymi dodatkami jak i nie w zamian stawek kwot diet i ryczaltów za noclegi przeznaczonych (jako kompensacja) na pokrycie zwiększonych kosztów na wyżywienia, inne drobne wydatki i noclegi w czasie podróży służbowych.

Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 26. Warunki wynagradzania kierowców nie mogą przewidywać składników wynagrodzenia, których wysokość jest uzależniona od liczby przejechanych kilometrów lub ilości przewiezionego ładunku, jeżeli ich stosowanie wpłynęłoby na pogorszenie bezpieczeństwa jazdy.

Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020.
Art. 10.
1. Przedsiębiorstwo transportowe nie może wypłacać kierowcom zatrudnionym lub pozostającym w jego dyspozycji żadnych składników wynagrodzenia, nawet w formie premii czy dodatku do wynagrodzenia, uzależnionych od przebytej odległości, szybkości dostawy lub ilości przewożonych rzeczy, jeżeli ich stosowanie może zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego lub zachęcać do naruszeń niniejszego rozporządzenia.

Wypłat jako jakieś tam za dzień ("dniówki" / "dobówki") nie istnieje a priori w prawnym polu (wymyślona abstrakcyjna wypłata ta jeszcze z reguły zawsze jest znacznie zaniżona w porównaniu do wypłat, zadokumentowanych w Umowie o pracy czy w innych wewnętrznych dokumentach Firmy). Każdy wkłada do definicji za dzień ("dniówki") wszystko cokolwiek zachce się w miarę własnej "rozwiązłości".
Za dzień ("dniówka") pochodzi ze starych czasów (bez prawnych) kiedy chadziaj płacił parobku za bezmierny dzień pracy (miarą czasu pracy wtedy był - dzień, czyli abstrakcyjna wielkość z reguły od wschodu do zachodu słońca).

Zgoda pracowników (kierowców) na wypłaty zarobku od wymyślonych wypłat jako, tak zwane, "dniówki" / "dobówki", "km", "%", "okordy", "obroty" i t. d. doprowadza do sytuacji gdy minimalna podstawa (stawka godzinowa) wzrasta a wypłaty zostają nie zmienne albo tego gorzej zaniżają się.

Przy rozliczenio wypłat zgodnie przepisów pracownk (kierowca), co najmniej, chociaż gwarantowano otrzymuje swoje nie zależnie od okoliczności pracy i ma realne (większe) odliczenia opodatkowania na ubezpieczenie i emeryturę w przyszłości.
~//~
Przeciętny pięciodniowy tydzień.

Kodeks pracy.
Dział szósty.
Czas pracy.
Rozdział I-VII.

OGÓLNE REGUŁY
Art. 129. § 1. Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym, z zastrzeżeniem art. 135-138, 143 i 144 k. p. Przepisy te wskazują na możliwość stosowania wydłużeń czasu pracy w zakresie doby, a niekiedy także tygodnia. Nie pozwalają jednak stosować organizacji pracy pozwalającej na wykonywanie pracy przez przeciętnie więcej niż 5 dni w tygodniu.
Z zasady przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy wynika, że średnio w każdym tygodniu okresu rozliczeniowego pracownik powinien pracować maksymalnie 5 dni oraz mieć 2 dni wolne. Pierwszym dniem wolnym jest niedziela (dzień ustawowo wolny do pracy). W przypadku osób wykonujących dozwoloną pracę niedzielną za taki dzień należy uznać dzień wolny udzielony w zamian za pracę w niedzielę. Dniem wolnym wynikającym z zasady przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy jest zaś drugi dzień w tygodniu, wyznaczony na jakikolwiek dzień przypadający poza niedzielą (lub odpowiednio - dniem wolnym wyznaczonym za pracę w niedzielę).
ŚREDNIO W OKRESIE
"Przeciętni e" to nie w każdym tygodniu, ale średnio w okresie rozliczeniowym. Możliwe jest zatem np. świadczenie pracy przez 3 tygodnie z rzędu przez 6 dni tygodniowo, a w kolejnych 3 tygodniach przypadających na ten sam okres rozliczeniowy po 4 dni na tydzień.
Mówimy tutaj jednak nie o liczbie godzin, ale o samych dniach pracy. Nic w zakresie zaistnienia naruszenia nie zmieniłoby to, że pracownik pracowałby co prawda 40 godzin tygodniowo, ale 6 dni na tydzień. Liczba godzin by się zgadzała, ale ilość dni już nie.
LICZBA DNI WOLNYCH
W okresie rozliczeniowym niezbędne jest zapewnienie odpowiedniej liczby dni wolnych od pracy. Musi być ona co najmniej równa liczbie niedziel, świat przypadających w inne dni niż niedziela oraz dni wolnych wynikających z zasady przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy.
Minimalną liczbę dni wolnych ustala się następująco:
1. obliczamy maksymalną liczbę dni pracy:
dzielimy wymiar czasu pracy dla danego okresu rozliczeniowego przez dobową normę czasu pracy (czyli zasadniczo przez 8),
2. od liczby dni kalendarzowych w okresie rozliczeniowym odejmujemy maksymalną liczbę dni pracy.
RÓWNOWAŻNY NIE POMOŻE...
System ten polega na możliwości stosowania wydłużeń dobowego czasu pracy przy odpowiednich skróceniach czasu pracy lub dodatkowych dniach wolnych od pracy w okresie rozliczeniowym. Może opierać się na stałym rozkładzie wprowadzonym regulaminem lub - najczęściej - tworzy się harmonogramy pracy dla poszczególnych pracowników.
Miałoby to sens, gdy przynajmniej w niektóre dni poza sobotą, na przestrzeni okresu rozliczeniowego pracownicy (ci, którzy świadczą pracę w sobotę) byli potrzebni dłużej niż 8 godzin. Możliwe byłoby wtedy "odjęcie" jednego z dni pracy w tygodniu (czyli w dniach poniedziałek - piątek). Oczywiście w systemie równoważnym również należałoby tak "układać" pracę, aby przestrzegać zasady przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy.
... ALE NIŻSZY ETAT JUŻ TAK
Jeżeli pracownicy są potrzebni jedynie we wskazanych godzinach, to w zasadzie jedynym rozwiązaniem jest zatrudnienie w systemie podstawowym, z jednym czy dwiema pracującymi sobotami w okresie rozliczeniowym i wyznaczonymi za to innymi dniami wolnymi. Skutkowałoby to niedopracowywaniem 2 lub 4 godzin do wymiaru czasu pracy w okresie rozliczeniowym, co jednak nie mogłoby powodować obniżenia wynagrodzenia.
Rozwiązaniem może być zatrudnienie pracownika lub kilku osób w niepełnym wymiarze czasu pracy, przy rozkładach regularnie obejmujących pracę w soboty. Wydaje się, że - przyjmując konieczność mniejszej obsady w soboty - może to być optymalnie najrozsądniejsze dla firmy.
Publikacja: 21. 09. 2017
Źródło: gazeta Rzeczpospolita

Cz as pracy pracownika zatrudnionego W SYSTEMIE ZADANIOWYM również nie może przekraczać 8 godzin na dobę i 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy (art. 129 K. p. ). Jednocześnie, w razie wątpliwości w tym zakresie, pracodawca ma obowiązek wykazać, że powierzał pracownikowi zadania możliwe do wykonania w czasie pracy, który wynika z norm określonych w Kodeksie pracy, co podkreślił Sąd Najwyższy w wyroku z 15 marca 2006 r. (II PK 165/05, OSNP 2007/5 - 6/69).
Jeśli zatem pracodawca wyznaczy pracownikowi zadania, których pracownik nie jest w stanie wykonać w normalnym czasie pracy, oznacza to wykonywanie pracy w czasie przekraczającym normy czasu pracy, a pracownik może domagać się zapłaty wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych.

Tak zwany "nienormowany czas pracy" dotyczy tylko pracowników zarządzających w imieniu pracodawcy zakładem pracy (KP Art. 131. ust. 2. ). Kierowca takim pracownikiem nie jest.
~//~
Żaden PRZEŁOŻONY z własnej chęci (kaprysu) NIE MOŻE ZMUSIĆ kierowcę ZROBIĆ OBNIŻONY do 9 godzin dzienny albo do 24 godzin tygodniowy ODPOCZYNEK (KP Art. 132, Art. 133, Art. 151 oraz Uoczpk Art. 14, Art. 20).

Jeżeli pracodawca w zwyczajnych (w nie wyjątkowych) okolicznościach nie zapewni pracownikowi dobowego (co najmniej 11 godzin) lub tygodniowego (co najmniej 35 godzin) odpoczynku od pracy, podwładny może żądać zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych (wyr. SN, II PK 228/09).

Przy podstawowym rozkładzie czasu pracy nadgodziny następują po 8 godzinach dobowych godzin pracy ("jazda"+"młotki).
Przy indywidualnym lub zadaniowym rozkładzie czasu pracy w ramach systemu równoważnego czasu pracy (w którym jest dopuszczalne przedłużenie dobowego wymiaru czasu pracy do 12 godzin) nadgodziny następują po 152-184 (zależy od miesiąca) godzin pracy w miesiącu (przy 1 etacie).

Kodeks Pracy.
Art. 151. § 1. (oraz Uoczpk Art. 20 ust. 1) Praca wykonywana ponad obowiązujące pracownika normy czasu pracy, a także praca wykonywana ponad przedłużony dobowy wymiar czasu pracy, wynikający z obowiązującego pracownika (kierowcę) systemu i rozkładu czasu pracy, stanowi pracę w godzinach nadliczbowych.
~//~
Wiedza to światło a niewiedza to jak tylko trochę staje się jasno od razu do pracy. :-)
~Www
Szoszon to z tą twoją wiedzą siedź dalej na bezrobociu. Zaraz będzie switac
~Chris
Uwielbiam, jak ktoś w "rzeczowy" sposób próbuje wyjaśnić wszystkim jak to powinno się rozliczać kierowcę... Prawda jest taka, że porąbane, wróć, poj. ebane do granic możliwości przepisy kodeksu pracy nijak się mają do specyfiki pracy kierowców. Projekt nowej ustawy jeszcze bardziej zaognia sytuację pod względem formalnym. Efekt gów. nianego prawa pracy + cel pożal się Boże projektu ustawy może być tylko jeden: Zniszczyć polski transport, a dokładniej, stworzyć takie warunki formalne zatrudniania kierowców, żeby nie były możliwe do spełnienia zarówno pod względem finansowym jak i formalnym. Chodzi o to, że nawet gdyby znalazła się firma, którą będzie stać na ozusowanie całego wynagrodzenia kierowcy, to ta firma i tak pójdzie z torbami, bo dobiją ją kontrolami lub roszczeniami, co będzie łatwe przy tak poj. ebanym prawie pracy jakie mamy i jeszcze gorszymi zapisami w projekcie. Pan Mariusz widząc potencjalnych klientów z obu stron nakręca atmosferę i rozgrzewa do czerwoności. Po co Pan wyskakuje ze starym jak świat tematem w tym momencie? Szykuje Pan podłoże do przyszłych pozwów o nadgodziny, gdy projekt wejdzie w życie? Piękna reklama! Zamiast pracować nad rozwiązaniem tacy jak ty już ostrzą sobie ząbki na kasę ze szkoleń, które nic nie wnoszą na razie do tematu, bo mamy totalny chaos i nikt nie wie jak to się skończy. Później będziesz reklamował cudowny środek dla przedsiębiorców, jednocześnie reklamując się wśród kierowców: jak wydymać pracodawcę w sądzie. Tylko się nie przelicz, bo wiemy jak się skończyły słynne ryczałty noclegowe. Też wtedy hieny dobierały się do każdego kierowcy jak do Świętego Grala i co? Po za tym jak jesteś pisiorem to może i w to wierzysz, że my się dostosujemy, ale możesz obudzić się z ręką w nocniku, bo moim zdaniem skończy się jedną wielką patologią na arenie krajowej, powolnym wygaszaniem firm w PL w miarę możliwości na rynku międzynarodowym, exodusem kierowców do Niemiec i krajów starej UE i na koniec totalną zapaścią polskiego transportu. Polecam pisiorom jeszcze podwyżkę akcyzy na fajki tak z 10 razy i alkohol, efekt będzie ten sam - sprzedaż fajek spadnie do zera, a wszyscy będą palić... magia...
~Www
I tu Chris napisałeś całą prawdę ale przetłumacz teraz to szoszonowi
~Lkw Fahrer
Kundiman ku*dlu do budy!!!
Bardzo dobrze że przepisy się zmieniają!!! Polski dziad chciałby jak zawsze najniższą płacić i ch... J. Ale dobre czasy przychodzą
~kiero
Wystarczy ryczalt za nadgodziny I sprawa zalatwiona bez zbednych ceregieli
~kiero
Wliczony w postage oczywiscie
~Pozdrawiam
kiero- ma tu rację. Ryczałt za nadgodziny, plus do podstawy, reszta jako odsiadka ( wolne) w domu. Sprawa załatwiona.
~PAKIET MOBILNŚCI
To już nie tylko Bruksela ma dosyć gumowinowej patologii w Europie. Juz nawet Polska instytucja jednoznacznie stwierdza z jakimi oszustami ma do czynienia. Brawo, tylko szkoda, że ja już nie będę miał nic do roboty. Wystarczy każdy przypadek zgłosić do PIP, a Oni się pięknie tym zajmą. Beda ogromne kary dla gumowiny, a oszukiwany pracownik otrzyma ukradzione i należne mu wynagrodzenie. Plus podatek od tych wynagrodzeń zapłaci gumowina. Jest zielone światło, PIP lubi takie konkretne sprawy. Do dzieła Panowie!
~driver
DG lub b2b Tyle wygra pracownik
~kiero
~PAKIET MOBILNŚCI
2021-08-1 5 11:42:14
To już nie tylko Bruksela ma dosyć gumowinowej patologii w Europie. Juz nawet Polska instytucja jednoznacznie stwierdza z jakimi oszustami ma do czynienia. Brawo, tylko szkoda, że ja już nie będę miał nic do roboty. Wystarczy każdy przypadek zgłosić do PIP, a Oni się pięknie tym zajmą.

Jakoś się jednak nie zajmują, gdyż w większości nie podstaw do wszczęcia postępowania.

Powodem jest to że szoferaki nie umią liczyć czasu pracy i nie wiedzą nawet co mają napisane w umowie o pracę
~kiero
Praktycznie PIP ma niewiele pracy w firmach transportowych, 95 procent kontroli nie wykazuje naruszen, pozostałe 5 procent jest nalozona kara 300 do 500 zlotych
~PAKIET MOBILNŚCI
Spokojnie PIP teraz zrobi swoje, a resztę gumowiny wciągnę jedną dziurką od nosa. To nie przeciwnik, są tacy słabi, że walka będzie króciutka i dla gumowiny nokautująca. RSC w pierwszej sekundzie-. Bedzie, będzie zabawa, będzie się działo... Zapraszam gumowino do tańca!
~kiero
Praktycznie PIP ma niewiele pracy w firmach transportowych, 95 procent kontroli wykazuje rażące naruszenia, pozostałe 5 procent jest nalozona kara 300 do 500 zlotych
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.189.170.17

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels