ID: 260707
Zamiast pomóc branży rozwiązania zawarte w projekcie polskiej ustawy ja dobiją
ID: 260707
ID: 260707
29 lipca br. na stronach Rządowego Centrum Legislacji ukazał się projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw, który ma dostosować polskie prawo krajowe do przepisów Pakietu Mobilności, a także rzekomo wykonać wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 24 listopada 2016 r. w sprawie K11/15 (diety i ryczałty za nocleg).
29 lipca br. na stronach Rządowego Centrum Legislacji ukazał się projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw, który ma dostosować polskie prawo krajowe do przepisów Pakietu Mobilności, a także rzekomo wykonać wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 24 listopada 2016 r. w sprawie K11/15 (diety i ryczałty za nocleg).
~etransport.pl
Posty (106)
~Kierowca | Wielu zrobi jeb na cyce | |||
~Kris | Dziad ktory sprzedal ojcowizne wzial leasing zalatwil robote w spedycji zatrudnil kierowce sobie nie poradzi. Ale kierowca de. bil co oprocz cofania pod rampe nic nie potrafi sobie poradzi. Ciekawa logika | |||
~iii | Nie dziadygi będą jęczeć tylko kierowcy ale cieszycie się z tego że wam powoli zakładają pętlę na szyję i jakim kr*ynem trzeba być żeby nie rozumieć że jak jakakolwiek Polska firma transportowa padnie to automatycznie tracicie pracę a na zachód tak nie liczcie bo jest spora konkurencja i której oczywiście Polscy kierowcy obrabiają dupę ale zachodni pracodawcy są innego zdania odnośnie polskiej konkurencji | |||
~Kierowca | To nie Polski kierowca straci pracę tylko ukrainski widzicie | |||
~Zaszczepiony Ordynator! | Kris, a czy ja pisałem że dziada sobie nie poradzi? Nie interesuje mnie los dziada i jego Brunchildy. Niech robią co chcą. Pracy jest dużo, nikt nie musi przecież za karę być przewoźnikiem. A kierowców się nie martw. Po co się martwić o kogoś, kto nie potrafi cofnąć pod rampę? | |||
g-a
| O tym "padaniu" mowa była zanim jeszcze internet powstał. | |||
~Tolek | Kris Ja juz dawno wyjechałem Na dzień dzisiejszy nawet w Niemczech bardzo brakuje kierowców Do tego stopnia ze biorą jak leci Jak w Polszy dziady padną to tu będzie jeszcze lepiej Nawet ci co u ciebie pod rampe cofnąć nie potrafiący pracę na zachodzie dostaną he he | 1 | ||
~bary | Tyle lat grali na czas żeby na końcu się popłakać. Średniowiecze biznesowe ich kręci tak jak Niewolnictwo. Jeszcze zachód powinien rzadac wiz dla pracowników z po za Schengen i zostanie postronek i klamoty do opłacenia. | |||
~Kris | To moze ja tez zrobie ce i razem w jednym kontenerze weekendy bedziemy spedzac | |||
~dobry kolega | Zgadzam sie z tabo Tolek, zeby te dziady szybciej padly, Wszystkie dziad transy to firmy zalozone przez kierowcow, myslleli ze jak sie nasluchaja na parkingach ze to taki biznes. A kierowca to tylko kierowac powinien a nie udawac bizmessmena. Doic tych dziadtransow | |||
~Kierowca | Wielu przez braku pomysłu na życie i braku chęci do pracy też stali się przewoźnikami licząc na szybki zarobek. Ilu takich jest co ledwo kategorie B posiadają. | |||
~Kierowca | Kumidan. Dziękuję wzruszyłem się do łez. Bo mnie już noga boli od kopania dziad- gumiaków. Piękna rymowanka:-) :-) | |||
~Zaszczepiony Ordynator! | Eeeee tam kumimadam. Po równo to już było. Za Edwarda. Nie może być po równo, bo wychodzi z tego zawsze gówno. Ale warto jest jednak zachować odpowiednie proporcje. Jakie? "W tem "jest właśnie cała okoliczność. | |||
~Kierowca | Kumidan. Ale nasze i tak na wierzchu. | |||
szatan
| Może ktoś napisać co tak zmniejszy konkurencyjność polskiego transportu? Niekończące się kabotaże? | |||
szatan
| ,... dokumentów zawierających informacje na temat organizowana przewozów w taki sposób, aby pojazdy, którymi dysponuje przedsiębiorca i które są wykorzystywane w przewozach międzynarodowych, wracały do bazy eksploatacyjnej nie później niż w ciągu ośmiu tygodni od jej opuszczenia. 8221; chyba powrót raz na 8tygodni nikogo nie wykończy? | |||
~zebi | Hahahaha... Tolki i inne ćwierć mózgi. Do niemca to wy nijak nie pasujecie, tam nie mówi się Łaciną, czy rękoma. A poza tym, czemu brakuje kiero??? Bo Niemiec ma was w doopie i tak samo płaci, ale jełop tego nie kuma, bo kolega mówił... | 1 | ||
~zebi | Szatan poczytaj troszkę więcej jak 2 linijki... może zakumasz... Te zjazdy do kraju to ŻADEN problem!!! | 1 | ||
~zebi | I tak to zrodzi się legenda, że to te 8 tygodni wykończyło transport... beznadzieja panowie... | |||
szatan
| Kierowca odbywający podróże w ramach wykonywania umówionej pracy i na określonym w umowie obszarze jako miejsce świadczenia pracy nie jest w podróży służbowej w rozumieniu art. 775 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. kodeks pracy. To chyba dla przewoźników lepiej? | |||
szatan
| Wynagrodzenia z tytułu dyżurów kierowcy, o których mowa w ust. 5 i 6, nie mogą być wliczane do minimalnego wynagrodzenia, w rozumieniu ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu (Dz. U. z 2020 r. poz. 2207). Do wynagrodzenia minimalnego można zaliczyć wynagrodzenia z tytułu dyżurów, które stanowią uzupełnienie wymiaru czasu pracy, w przypadku jego niewypracowania przez kierowcę w danym okresie rozliczeniowym. A to wynikało już dawno z innych przepisów, czyli poza pracą i jazdą wszystkie aktywności z wyjątkiem odpoczynku dobowego są dyżurem 100 procent o ile nie były zaplanowane wcześniej. Czyli czekamy za załadunek na pauzie i mamy za to pieniądze 100 procent. | |||
szatan
| Ogólnie nawet w równoważnym systemie pracy średni czas pracy wynosi 40h, więc jeśli ktoś wykorzystuje czas pracy kierowcy ma max to ma nadgodziny że o nielegalnym ich przekroczeniu nie wspomnę. | |||
szatan
| Mowa oczywiście o 40 na tydzień a nadgodzin w roku 260. | |||
~jojo | miske ryzu najnizsza krajowa 30 pln diety niech sami w*aja po 15 godzinach pracy, Amen | |||
~PAKIET MOBILNŚCI | Walczcie dalej polskie gumowiny, żeby utrzymać ukraiński transport na Polskich tablicach rejestracyjnych. A na żebry już za późno fujary do Brukseli, bo jesteście wyzerowani. Zwroccie się o pomoc do rządu ukrainskiego- on was wspomoże. Nie osmieszajcie już dalej Polski, bo macie najlepszych Kierowców. Strach w oczach, bo znowu wrócą czasy jak pierdzieliscie fasolą. A było tak fajnie... | |||
~tago | Narobili sobie związków i stowarzyszeń o poważnie brzmiących nazwach i sądzą, że każdy będzie ich po dupskach całował i na rączkach nosił. Pytam, co wy tam w ogóle robicie poza biciem piany i wzajemnym wmawianiu sobie jacy jesteście ważni i potrzebni. Europa poszła do przodu, a wy dziadkowie w tych stowarzyszeniach zostaliście gdzieś bardzo daleko z tyłu. Nie protestowaliście nigdy, kiedy polski kiero w wyniku wypadku przy pracy, przebywając kilka miesięcy na zwolnieniu lekarskim już w drugim miesiącu nie miał za co wykarmić dzieci, bo ZUS płacił mu od tego co miał na umowie o pracę, czyli najniższej krajowej. Nie słyszałem o przypadku, aby dziadtrans zainteresował się i dał kierowcy coś dodatkowo. O urlopach nie wspomnę. Gdzie do tej pory byli dziadkowie ze stowarzyszeń wzajemnej adoracji w walce o zwiększenie ilości parkingów z czystymi sanitariatami w kraju i za granicą. Pytam gdzie byli? ! Teraz wyszli z nor i obrażonym tonem twierdzą, że nikt nic z nimi nie uzgadniał. A ja pytam was dziadkowie o czym z wami rozmawiać i w jakim celu? ! Aby dalej Polski kierowca nie miał za co wykarmić dzieci w czasie zwolnienia lekarskiego? ! Nie chcę być uważany za adwokata rządzących, ale w tym momencie trzymam za nich kciuki i apeluję, aby konsekwentnie do końca wprowadzili przepisy dopasowujące Polskę do pakietu mobilności. Bez żadnej taryfy ulgowej. Rozumny przewoźnik, przedsiębiorca zrozumie i dostosuje się - również finansowo, a dziady do zsypu. Wy dziadkowie z tych stowarzyszeń skupcie się lepiej na imprezkach dla przewoźników, bo to wam najlepiej wychodzi, a przewoźnicy sądzą, że są tacy poważani, będąc na nie zapraszanym. Dziady nie biorą nawet tego pod uwagę, że za składki, które na was przeznaczają, mogliby własnym kierowcom i innym pracownikom firmy takich imprez w roku zrobić ze dwie. Czas dziadów zbliża się nieuchronnie ku końcowi. | |||
~tago | Zapomniałem jeszcze dodać. Lepiej będzie jak te swoje stowarzyszenia i związki rozwiążecie. Przestańcie uważać się za zbawców i partnerów do jakichkolwiek rozmów - z kimkolwiek. Wreszcie polscy kierowcy nie będą musieli dorabiać niemieckiego pana, aby na starość mieć przyzwoite emerytury. Tyle i tylko tyle. Dziadów pragnę uspokoić, że w ich miejsce, szanujące się polskie firmy szybko zagospodarują wakaty. Nie strasznie kierowców, że nie będą mieli gdzie pracować. To wy nie będziecie mieli gdzie pracować - martwcie się o swoje tylki, a nie o kierowców. Nadszedł czas, że znikną z waszych twarzy szydercze uśmieszki. | |||
Piotrek1984
| Jakby to powiedział Stanisław Lem "Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Czytam te komentarze i jak widzę Lem mial rację. 95% nadaje na jedno kopyto. "Zniszczyć dziada". Jeszcze za tym dziadem zatęsknisz jeden z drugim, jak ci przyjdzie dojeżdżać do niemieckiego Pana i spać w kabinie, tu gdziez baraku z grzybem miesiącami. No cóż, chcą naszego narodu jest zawiść, zazdrość ze ktoś ma więcej i krótkowzroczności na to co czeka go w przyszłości. | 1 | ||
~kiero | Ja to widzę inaczej troche inaczej Piotrek. Dopóki żeś nie skorzystał z internetu, to tylko rodzina wiedziała, żeś idiota. | |||
~Tolek | Co za kwik się robi !!! Dziady zdają sobie sprawę że bez niewolnika w kabinie padną. W sumie to tak naprawdę bez znaczenia Tak mało rodzi się dzieci w Pl i tak dużo młodych ludzi wyjeżdza że nawet bez Pakietu Mobilności ludzi do pracy brakuje. Jak dziady nie wlezą na swoją starą i nie narobią małych dziadów to i tak padną He He |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.