~Patryk pogromca dziadow
| Szofer ma albo dobrze zarabiać albo dziad kalesony w trasę spakować i samemu heja na miesiąc bo zjechać to się nie opłaca chyba że dziad złodziej to przyjedzie na paliwie sąsiada za free | | | |
~Rico
| To może lepiej wytłumaczę tak. Cały łańcuch zostanie zachowany, ceny się nie zmienią. Jedyne co się zmieni, to proporcje w zarobkach kierowca-przewoznik. Może, to was zmusi do zmiany typowo polaczkowego zachowania typu-wizyta w spedycji z kwiatami, czekoladkami i kopertą dołączoną do tańszej oferty. | | | |
~Gucio
| Polski transport opierał swoją konkurencyjność tylko i wyłącznie dzięki taniej sile roboczej, pierwsze rzuty kierowców ze wschodu- UA to był istny zysk dla firm, tak jak ich firmy robiły na wynagrodzeniach to masakra, ale zaczęli kierowcy z UA uczyć się liczyć i teraz okazuje się że są lepiej w tej kwestii wyedukowani od Polaków, nauczyli się Cenić za pracę - co do umiejętności i samych uprawnień pomijam temat -bo też jest tematem rzeka -stąd wiele ofert pracy z dopiskiem wytłuszczonym drukiem -Nie zatrudniamy obcokrajowców. Problemem polskich firm jak i zachodnich jest coraz trudniejsze znalezienie właśnie tej taniej siły roboczej która niestety się kończy. | | | |
~Grzegorz
| Wystarczy 7 tys km aby zapłacić dla kierowcy i wszystkie opłaty. wszystko po za to czysty zysk. a gadanie że nie mogę więcej bo transport nie opłaca się to kpina. w Anglii 20f za godzinę płacą i chyba przeniose się | | | |
~Kris
| No i teraz takie zadanie na logikę. Giretka otwarła w polsce oddział bo polska jest w unii a do tego ma nizsze koszty pracownicze. Oni pokazuja zysk z auta na poziomie 1 tys zł/ miesiac. I tearaz koszty pracownicze rosną im o 3 tys zł to wychodzi ze na aucie tracą 2 tys zł/miesiac. I teraz pytanie co sie stanie w tej sytuacji? Kto ma do tego dołozyć 192 mln zł/rok. czyli zamiast zysku 23 mln euro za 2020 rok będą mieli 46 mln euro straty. | | | |
~Rico
| Kris. Zwolnij żonę- niech idzie pozorować gdzieś indziej. Przestań wrzucać w koszty nawet papier toaletowy w prywatnym kiblu to może się okazać, że koszty możesz robić mając jeden dodatkowy zestaw. | | | |
~driver
| Za pakiet zapłacą kierowcy bezrobociem Zanim się wszystko ustatkuje po zmianach może się okazać że transport jest zbędny A w wyniku rosnących kosztów każdy będzie się starał produkować z najblizszych materiałów | | | |
~Kris
| A nie sory giretka nie bedzie miałą straty bo zaoszczędzą na kwiatach i czekoladkach dla spedycji. Rico wiesz moze pod jaka spedycją jezdzi Giretka? | | | |
~driver
| Pakiet wymusi przeniesienie firm transportowych na zachód i tam płacić podatki i zatrudniać pracowników Tylko ten scenariusz doprowadzi że w Polsce i krajach ościennych nie będzie niczego związanego z transportem | | | |
~Rico
| Girteka ma zysk 1 tys z auta miesięcznie.. i dobiera jednorazowo po 500 zestawów. Hmmm... | | | |
~Ekspert
| Driver gospodarka jest przegrzana. Zeroc uwage ze boom budowlany nie wynika z realnego zapotrzebowania tylko ze spekulacji i ta banka peknie a wtedy wiele firm budowlanych i pidwykonawcow tez wyladuje na ulicy | | | |
~Kris
| Rico rozumiem twoje zdziwienie ale to nie ja wymysliłem takie są oficjalne dane. Przychód ok 1mld euro zysk 23 mln euro, ponad 8 tys aut. Taki bystry facet jak ty policzy to w 30 sekund | | | |
~Ekspert
| wszyscy zaczeli inwestowac w mieszkania nawet firmy nie zwiazane z branza i teraz deweloperzy sztucznie podnosza ceny dla zysku bez zadnego uzasadnienia ekonomicznego to powoduje ze dla przecietnego zjadacza chleba mieszkanie w Polsce staje sie coraz trudniej dostepne mimo tak wielu ofert | | | |
~Rico
| Girteka! Odnośnik w sprawach pracy, płacy, transportu itd. Polski dziad z kilkoma klamotami wie lepiej i w Girtece pierwszego miesiąca powiększył y zysk czterokrotnie, ale oni wolą zatrudniać matolow.. | | | |
~Kris
| Ekspert to podsumujmy. Bęka bańka na surowcach (w USA drewno spadło juz o 60%, w DE wstrzymują inwestycje, w polsce firmy zamawiają stal na poziomie z grudnia). Sporo firm zamowiło nowe auta na I kwartał 2022 roku a w lutym wchodzi pakiet a nadal nie wiadomo jaki system płac. Jak dla mnie to armagedon bedzie | | | |
~Rico
| 23mln podzielić na 8tys to jest jeden tysiąc? | | | |
~Ekspert
| Prosze nie dyskutowac tu z sioferami o ekonomii. Te matoly maja tylko jezdzic z punktu A do B. Prowadzenie dialogu z absolwentami podstawowek uwlacza godnosci ludzi wyksztalconych. | | | |
~Kris
| Tak a dla rico jedynym ekspertem jest on sam. On wie ze wszyscy to dziady co to zeby dostac robotę dają czekoladki w spedycji i zatrudniaja swoją rodzinę. Jego nikt nie przekona że białe jest białe. | | | |
~Ordynator orginał!
| Dziady mają błagać.
Wszystko w temacie. | | | |
~Rico
| Kris. System plac jest jasny i klarowny- nie wiesz co narzuca pakiet?? Zmiany w polskich przepisach których nie jesteś pewien możesz liczyć tylko na plus. | | | |
~Kris
| Rico załamałes mnie. 23 mln euro to zysk roczny podzielony na 8 tys aut daje 2875 euro na rok podzielone na 12 miesiecy daje 240 euro. | | | |
~Ekspert
| Kris jeszcze uwzglednij lokalne problemy z wdrazaniem e -toll gdzie cala odpowiedzialnosc za wady systemy spada na uzytkownika. To obnaza kokejny raz dyletanctwo wladzy w Polsce i kolejne koszty nieuzasadnionych kar | | | |
~Kris
| Ekspert ja uwazam ze te zaleznosci są proste i jak je wytłumaczysz to nawet kierowca zrozumie. Pod warunkiem ze chce zroumiec a nie zatyka uszy i krzyczy ze wszyscy to dziady i złodzieje. Wszyscy jestesmy na tym samym wózku i we wzajemnych powiazaniach. Zmiany wpłyna na wszystkich nawet tych co nie siedza w transporcie | | | |
~Rico
| Kris. Popraw mnie jeśli się mylę! Pakiet chcę żebyście zabierali te same ładunki co np. Niemcy płacąc kierowcom tyle samo co oni? Może zadzwoń do jakiegoś Niemca i zapytaj jak oni to robią, że im się opłaca.. Tylko najlepiej dzisiaj, bo w tygodniu raczej nie będą mieli czasu. Najlepiej zadzwoń do takiego który mając 20 zestawów milion razy kalkuluje czy dobrać 21. | | | |
~Ekspert
| Ludzue swiatli widza wszystko dalej niz tylko tydzien do przodu. Dlatego to my jestesmy elita i potrafimy przewidywac to co sie moze stac zakladajac wariant pesymistyczny. Kierowcy sluza tylko do wozenia towaru i uswiadamianie im rzeczy ktorych nie ogarniaja rozumem jest bez sensu. | | | |
~Ordynator orginał!
| Zaraz wpadnie tu digital transporte glatze Internationale und spedytion, i napisze że komu nie pasuje to kluczyki na stół. | | | |
~Kris
| Rico skoro jestes taki ekspert to napisz mi ile w niemczech jest podatku od srodków transportu. Jaka jest kwota ubezpieczenia od kabotazu. A nie sory niemiec nie płaci takiego ubezpieczenia. Napisz mi jaki tam sie płaci podatek dochody jaki ichni ZUS, jakie są odsetki od kredytu/leasingu itd itp. Ja nie wiem ale ty pewnie wiesz jakie są całkowite koszty prowadzenia firmy w DE. Wtedy sobie porównamy i policzymy dlaczego kierowca niemiecki i polski maja inne zarobki. | | | |
~Ekspert
| To jest sedno sorawy. Niemiecki Finanzamt nie jest tak pazerny jak polski dlatego widocznie tam latwiej prowadzic biznes. Jak wczesniej napisalem Polska zostala uznana jako jedno z 10 miejsc na swiecie z najgorszymi warunkami do prowadzenia biznesu | | | |
~Rico
| Kris. Mój były szef z Polski ma około 20 zestawów. Jesteśmy teraz na stopie takiej trochę koleżeńskiej i często rozmawiamy. On jeździ głównie FR i SP, kierowcy u niego mają około 10tys, bo zaliczają weekendy. Wiesz co mi powiedział? Że z auta zostaje mu 2, 5 tys i że to jest absolutne minimum. Wiesz ile osób pracuje w jego firmie??? Pracuje u niego tyłu ile jest zestawów plus on jeden który ogarnia wszystko. Jak to jest możliwe??? | | | |
~Rico
| Proszę bardzo! Maj- 2432, 30 Netto... 2850. 35 Brutto... 3261, 5 Całkowity koszt pracodawcy. III klasa podatkowa. | | | |