Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Zmiany w wynagrodzeniu kierowców - symulacje kosztów

ID: 260346


Nowe przepisy unijne (pakiet mobilności) zakładają, że kierowca polskiego przewoźnika wykonujący międzynarodowy transport drogowy ma zarabiać co najmniej tyle samo, co kierowca w danym kraju, w którym wykonuje pracę.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (334)

~Rico
Zmieni się tyle, że prokurator będzie miał pełne ręce roboty, a dziadtransy których ulubionym powiedzeniem jest: "Papier wszystko przyjmie" będą mniej czasu spędzać na ET, bo u niemca na polu szparagów internet słabo funguje:D
~Ekspert
niestety glowna cecha polskich sioferow to kompletny an alafabetyzm ekonomiczny. Nie dociera do pustakow ze jak ubedzie firm to i znikna miejsca pracy. A nowych moze wcale nie przybyc bo przy tak duzych kosztach nie bedzie to oplacalne a molochy beda was traktowac jak bydlo
kiero82
Expert
Taki z Ciebie ekspert, jak z koziej d upy trąba.
Pamiętaj, że nie na kierownicy świat się kończy.
Sa inne i ciekawsze branże, w których pracujesz 8-10 godzin, jesteś codziennie w domu, a i zarobisz normalnie, bo obecnie jeździć po dwa tygodnie, zarabiając 7 czy 8 tysięcy złotych, to żenada.
Szkida życia i czasu na taką wegetacje.

1

~Rico
A zakochani w ukraińskich nowo przybyłych driverach będą musieli liczyć się z tym, że pozwolenia na pracę nie będą wydawane w nieskończoność, bo rząd nie pozwoli sobie na zasiłki dla bezrobotnych Polaków. Myślicie, że Ukrainiec który już jest dłuższą chwilę w polsce nie czeka na wejście pakietu? Uważacie ich za głupków? Oni mają tą przewagę, że w przeciwieństwie do Polaków będą umieli się zorganizować i postawia dziadowi cały tabor w pokrzywy. Mało tego, że nie zaoszczędzicie na nich, bo te ich siedzenie w budzie po 3 miesiące zmusi was do zapewnienie im mieszkań, a jak nie to będziecie płacic za całe 3 miesiące od deski do deski. Skończy się weekendowanie na niemieckich parkingach, a stawki na powrocie tak spadną, że jak ktoś będzie chciał wysłać list z Dortmundu do Poznania, to taniej będzie wynająć 13, 6 niż kupować znaczek:)

1

~Ekspert
Ktos powie ze pracy jest duzo ale wiekszosc to slabe stawki z minimalnym zyskiem jak sie do tego dokreci koszty to przyjdzie fala upadlosci. Uwazam ze przyszlosc jest niepewna niby robota sie kreci ale w kazdej chwili moga przyjsc upowcy do firmy i stawki spadna jeszcze bardziej
~Ordynator orginał!
Gumofilce muszą odejść!
~Rico
Ekspert. Nie ubędzie ładunków, bo producenci nadal będą exportowac. Zmieni się tylko przewoźnik. Kierowca zwyczajnie zmieni firmę. Ładunki i kierowców przejmą te firmy którym się "Opłaca", a wy przestaniecie wreszcie "dokładać do interesu" i zostaniecie szczęśliwymi sprzedawcami okularów przeciwsłonecznych na miejscowych targowiskach.

1

~Ekspert
w duzych firmach kierowcy nie dyktuja warunkow albo pasuje albo wypad nie ma zadnych negocjacji
~Ordynator orginał!
Dziadów bierze się na przetrzymanie, mają błagać panów kierowców!
~Ekspert
Kto cie bedzie blagal? Nie pasuje robota to do widzenia przyjdzie inny do molocha im wsio rawno
~Rico
Słabe stawki? Słabe to one są po przejściu przez pośrednika. Sami ich stworzyliście podbijając z tańszymi ofertami. Wyliczyliscie, że upiertoli się trochę więcej kierowcy i można obniżyć stawkę. Teraz będziecie liczyć tak samo, tyle że upiertalac będziecie sobie. Wasze Karyny zamiast jechać o 10h do butiku, to będą jechać na 7h do pracy. Skończą się czasy, że w firmie jest księgowa, a do tego żona też księgowa i córka też księgowa. Skończy się spedytor który robi całą robotę, a obok niego jeszcze 4 biurka i tam synek spedytor, zięć spedytor i cała reszta pociotków ktorych liczycie jako koszty transportu i potem niby wam tak mało zostaje.
~Rico
W dużych firmach typu Vlatana-Norge też tak mówili:D
~Kris
Kierowcom się wydaje ze transport to działa w oderwaniu od całej gospodarki. I zmiana w transporcie nie pociaga zmian w innych obszarach i odwrotnie. Na w takim hutnictwie producencie konkurują cenami na poziomie 10-20 euro na tonie. I teraz wyobraźmy sobie że rosnie koszt zatrudnienia kierowcy w polskiej firmie. To powoduje że przewoznik zamiast za 900 euro ze slaska na niemieckie zagłębie musiałby mieć stawkę 1200 euro. To z kolei powoduje ze polska huta albo wezmie ten koszt na siebie albo podniesie cenę stali a wtedy juz przestanie być konkurencyjne z hutą niemiecką. To powoduje ze przestaje sprzedawać stal. A jak przestaje sprzedawać to firma transportowa nie jest juz nikomu potrzebna. Widac więc że nie jest to takie proste jak się wszystkim wydaje.
~Rico
Kierowca o nic nie musi się prosić. Wyciąga komórkę, robi MEMORY 5 i przyjeżdża służba która ustawia dziada na baczność. Będziecie chodzić jak szwajcarskie zegarki!
~Rico
Kris Twój problem polega na tym, że ta huta płaci 1200, a Ty jedziesz za 900.
~Kris
Rico na jakiej podstawie tak twierdzisz? Wiesz cos na moj temat czy tylko ci sie wydaje bo dla ciebie kazda firma transportowa to dziad. Oczywiscie oprócz twojej. Tak sie skłąda ze jezdzę bezposrednio w kilku hutach polskich i czeskich oraz jednej niemieckiej i wiem jakie są stawki z pierwszej ręki
~Rico
A jak już tak liczysz, to wiedz, że np. Fiat, Wielton czy inne nie przestaną produkować tylko dlatego, że polska huta jest mniej konkurencyjna. A towar do nich przywiezie nikt inny jak PRZEWOZNIK.
~Ekspert
Rico nikt ci nie wyczaruje wyplaty z nieba a sam jestes za glupi zeby to ogarniac jak zlozony jest system zalezbosci gospodarczych. Kris ci to opisal transport jest tylko skladowa a jak nie bedzie konkurencyjny to nie bedzie pracy.
~Ccc
Siofer wchodzi do biura, spuszcza głowę, bierze długopis, podpisuje listę płac i wszelkie załączone dokumenty, wychodzi z biura. Za 2 dni dostaje przelew na konto najniższa krajowa. Tyle się dla bohaterów zmieni
~Rico
Kris z waszym taborem to "BEZPOSREDNIO" możecie sobie conajwyzej kupić świeże ziemniaki prosto od rolnika..
~Kris
Zresztą nie chodzi dokałdnie o kwotę tylko mechanizmy który ty kurzym móżdżkiem nie ogarniasz. Ktoś ta podwyżkę będzie musiał zaabsorbować i napewno nie bedzie to firma transportowa bo tu zysk jest w granicach błędu statystycznego. Taka giretka ma 1 tys zł z auta to wzrost kosztów pracownika o 3 tys powoduje stratę 2 tys/auto x 8 tys to daje 16 mln straty miesiecznie
~Rico
Expert. Mówisz, że nikt nie wyczaruje.. A myślisz, że Niemiec to jak płaci? Dolarami z eurobiznesu?
~Piotr
Kiero 82 jak popadają dziady to zmniejszy się konkurencja na rynku pracy, bo chciał nie chciał dziady też konkurują o robotę i o pracownika. Jak zostaną same "stabilne firmy" dostaniesz klasyczna "miskę ryżu" i będziesz siedział 4 tygodnie w budzie jak pies.
~driver
Szkoda Kris czasu na tuczenie prawdy Można tylko czekać na rozwój sytuacji Jeżeli 86% firm w Polsce posiada 1-5autek to można zakładać ze po zmianach tych firm już nie ma A pracować ludzie będą musieli Tylko chyba wszyscy nie znajdą miejsca w kolhozach
~Rico
Nie 16mln straty, tylko 16mln mniej zysku matole!!
~Kris
Rico myslisz ze dlaczego Fiat ma tutaj fabrykę? Z sympatii dla polaków? Ma nizsze koszty. Jak mu koszty wzrosną to po co ma produkowac tutaj jak moze produkowac u siebie albo w meksyku. Naprawdę nie rozumiesz tych prostych zależności. Ja nie pisze tego przeciwko kierowcom tylko pokazuję w jakiej dziurze jestesmy jako kraj. za chwilę może sie okazac ze będziemy skansenem bo nawet montownie sie nie będą opłacały
~Ekspert
To uzasadnia tezy ze siofer jest od wykonywania polecen. On jest zbyt ciemny zeby szef mu tlumaczyl zasady ekonomii w firmie. Do roboty lenie a nie brac sie za filozofowanie.
~Rico
Piotr. Tą właśnie klasyczna miskę ryżu reguluje pakiet i będzie ona lepszą miska ryżu niż obecne pół miski ryżu.
~Kris
Rico to moze zacznijmy od podstaw. Zysk jest wtedy jak przychód jest wyzszy niz koszty. A jak koszty są wyzsze od przychodów to jest strata a nie mniejszy zysk
~Ekspert
Polska zostala ogloszona na liscie 10 krajow na swiecie gdzie obecnie sa najgorsze warunki do prowadzenia biznesu. A pis dodatkowo chce jeszcze powiekszyc podatki i obciazenia dla firm. Ten ich caly nowy lad to tylko sciema i doprowadzi dp inflacji i bankructw. Ale oczywiscie durne siofery beda sie z tego cieszyc.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.139.98.10

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels