ID: 259240
Obsługa codzienna auta.
ID: 259240
ID: 259240
Czy obsługa codzienna musi byś zapisana na karcie jako minimum innej pracy?
Bo Niemcy się o to czepiają i wlepiaja mandaty za brak tego.
Czy obsługa codzienna musi byś zapisana na karcie jako minimum innej pracy?
Bo Niemcy się o to czepiają i wlepiaja mandaty za brak tego.
~Wictor*.dynamic.gprs.plus.pl
*.dynamic.gprs.plus.pl
Posty (54)
~Wictor | jak w temacie... | |||
~Wictor | Jako minimum 15 minut innej pracy dokładnie. | |||
~//~ | ~Wictor Czynność (działalność) kierowców nie jest ograniczona albo objęta tylko prowadzeniem pojazdu ("jazda") i przerwami / odpoczynkami ("łóżko"). Są jeszcze inna praca ("młotki" ) i dyspozycji / dyżury ("koperta"), które obowiązkowo trzeba rejestrować w czasie zmiany pracowniczej bo to też są prawidłowe i wymagane czynności przy obsłudze tachografu (w pewnych warunkach wynagradzają się nawet 100%). REKOMENDUJĘ zapoznać się. Wiadomość : "Czas pracy: nie tylko za kółkiem" Utworzona : 2020-10-15 Źródło : etransport. pl | |||
~Wictor | Możesz coś jaśniej wytłumaczyć? | |||
~Wictor | Czy za brak tych 15 minut grozi mandat? | |||
~//~ | ~Wictor Jako informacja. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020. Art. 4. d) "PRZERWA" oznacza OKRES, w którym kierowca nie może prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy, WYKORZYSTANY WYŁĄCZNIE DO WYPOCZYNKU; e) "INNA PRACA" oznacza czynności zdefiniowane jako czas pracy w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, z wyjątkiem "prowadzenia pojazdu", włącznie z wszelką pracą dla tego samego lub innego pracodawcy, w sektorze transportowym lub poza nim; f) "ODPOCZYNEK" oznacza NIEPRZERWANY OKRES, w którym kierowca może SWOBODNIE DYSPONOWAĆ SWOIM CZASEM; Art. 6. 5. KIEROWCA ZAPISUJE jako INNĄ PRACĘ cały czas określony w art. 4 lit. e), a także cały czas spędzony na prowadzeniu pojazdu używanego do działalności zarobkowej nieobjętej zakresem stosowania niniejszego rozporządzenia ORAZ ZAPISUJE WSZELKIE OKRESY GOTOWNOŚCI określone w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE zgodnie z art. 34 ust. 5 lit. b) ppkt (iii) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 (*). Zapisu tego dokonuje się ręcznie na wykresówce, na wydruku lub przy użyciu funkcji ręcznego wprowadzania danych do urządzenia rejestrującego. (*) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz. U. L 60 z 28. 2. 2014, s. 1) ; Art. 9. 2. CZAS spędzony NA DOJEŹDZIE DO miejsca postoju POJAZDU objętego zakresem niniejszego rozporządzenia LUB POWROTU z tego miejsca, JEŻELI POJAZD nie znajduje się ANI W MIEJSCU ZAMIESZKANIA kierowcy, ANI W CENTRUM OPERACYJNYM pracodawcy, W KTÓREJ KIEROWCA ZWYKLE PRACUJE, NIE JEST liczony jako ODPOCZYNEK lub PRZERWA, CHYBA ŻE KIEROWCA znajduje się na promie lub w pociągu i MA DO DYSPOZYCJI KABINĘ SYPIALNĄ, KOJĘ lub KUSZETKĘ. 3. CZAS spędzony przez kierowcę KIERUJĄCEGO POJAZDEM nieobjętym zakresem niniejszego rozporządzenia DO LUB Z POJAZDU objętego zakresem niniejszego rozporządzenia, KTÓRY NIE znajduje się W MIEJSCU ZAMIESZKANIA kierowcy ANI W BAZIE pracodawcy, GDZIE KIEROWCA ZAZWYCZAJ PRACUJE, JEST traktowany jako "INNA PRACA". Rozporządzenie (UE) nr 165/2014/2020. Art. 34. 5. Kierowcy: b) obsługują przełączniki umożliwiające osobną i wyraźną rejestrację następujących okresów: (i) pod symbolem kierownica : czas prowadzenia pojazdu; (ii) pod symbolem młotki : "inna praca", która oznacz wszelkie czynności inne niż prowadzenie pojazdu, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, a także wszelkie prace wykonywane dla tego samego lub innego pracodawcy w sektorze transportowym lub poza nim; (iii) pod symbolem koperta : "okresy gotowości" zgodnie z definicją w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE; (iv) pod symbolem łóżko : przerwy, odpoczynek, urlop wypoczynkowy lub zwolnienie lekarskie; (v) pod symbolem na oznaczenie "promu/pociągu" : dodatkowo oprócz symbolu łóżko : okres odpoczynku spędzany na promie lub w pociągu zgodnie z wymogami art. 9 rozporządzenia (WE) nr 561/2006. ; Dyrektywa 2002/15/WE. Art. 3. a) "CZAS PRACY" oznacza: 1. w przypadki pracowników wykonujących pracę w trasie: czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, w którym pracownik wykonujący pracę w trasie, znajduje na swoim stanowisku pracy, jest w dyspozycji pracodawcy i wykonuje swoje funkcje lub czynności, to znaczy: - czas poświęcony wszelkim czynnościom w zakresie transportu drogowego. Czynności te, w szczególności, obejmują: (i) kierowanie; (ii) załadunek i rozładunek; (iii) pomaganie pasażerom we wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu; (iv) sprzątanie i konserwację techniczną; (v) każda inna praca zmierzająca do zapewnienia bezpieczeństwa pojazdu, jego ładunku i pasażerów lub do wypełnienia ustawowych lub wykonawczych zobowiązań bezpośrednio związanych z trwającą operacją transportową, włącznie z nadzorowaniem załadunku i rozładunku, formalnościami administracyjnymi z policją, cłem, urzędnikami imigracyjnymi, itd., - okresy, w których nie może on swobodnie dysponować swoim czasem i zobowiązany jest pozostawać na swoim stanowisku pracy, w gotowości do podjęcia normalnej pracy, wraz z niektórymi zadaniami związanymi z dyżurowaniem, w szczególności podczas okresów oczekiwania na załadune lub rozładunek, w przypadku, gdy przypuszczalny czas ich trwania nie jest z góry znany, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych i/lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich; 2. w przypadku kierowców pracujących na własny rachunek, tę samą definicję stosuje się do czasu między rozpoczęciem i zakończeniem pracy, w którym kierowca pracujący na własny rachunek pozostaje na swoim stanowisku pracy, będąc do dyspozycji klienta i wykonując swoje zadania lub funkcje inne niż ogólna praca administracyjna, która nie jest związana bezpośrednio z trwającą operacją transportową. Przerwy wymienione w art. 5, okresy odpoczynku określone w art. 6 i, bez uszczerbku dla ustawodawstw Państw Członkowskich lub porozumień między partnerami społecznymi stanowiących, że takie okresy powinny być wyrównane lub ograniczone, okresy gotowości określone w lit. b) niniejszego artykułu, są wyłączone z czasu pracy; b) "OKRESY GOTOWNOŚCI" oznaczają: - okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku, podczas których pracownik wykonujący pracę w trasie nie jest zobowiązany pozostawać na swoim stanowisku pracy, ale musi być dostępny, aby odpowiedzieć na każde wezwanie do rozpoczęcia lub kontynuowania jazdy lub wykonania innej pracy. W szczególności, do takich okresów gotowości należą okresy, w których pracownik wykonujący pracę w trasie towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub koleją, jak również okresy oczekiwania na granicy lub wynikające z zakazu ruchu. Okresy te i ich przewidywalna długość będą z góry znane przez pracownika wykonującego pracownika w trasie, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed właściwym rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich, - dla pracowników wykonujących pracę w trasie, którzy jeżdżą w zespole, czas spędzony na siedzeniu obok kierowcy lub na kuszetce, gdy pojazd jest w ruchu; Najważniejsze że czekanie pracownika w trakcie wykonania zadania służbowego musi być wynagrodzone. Czekanie, będąc w pracy, to nie inaczej jak jest "OKRES GOTOWNOŚCI" - 100% wynagrodzenia podczas dyspozycji ("koperta"), czyli w normalnych godzinach pracy wynikającej z umowy o pracę; 60% (30% w załodze) wynagrodzenia (albo czas wolny bez użycia rocznego urlopu w wymiarzy czasu 1/1 - na wniosek pracownika lub 1/1. 5 - na wniosek pracodawcy) podczas dyżuru ("koperta"), czyli poza normalnymi godzinami pracy (Uoczpk Art. 9-10). | |||
~//~ | ~Wictor 2021-05-12 16:24:17 "Czy za brak tych 15 minut grozi mandat?" USTAWA o transporcie drogowym. Załącznik nr 1 (ART. 92 UST. 1 USTAWY O TRANSPORCIE DROGOWYM1; dotyczy kierowców) 7. 12. Okazanie podczas kontroli wykresówki, wydruku z tachografu lub karty kierowcy, które nie zawierają wprowadzonych ręcznie bądź automatycznie wszystkich wymaganych danych dotyczących okresów aktywności kierowcy lub symbolu państwa miejsca rozpoczęcia lub zakończenia dziennego okresu pracy, w ciągu bieżącego dnia oraz poprzednich 28 dni - za każdy dzień 100 zł. 2. 23 BPN Załącznik nr 3 (ART. 92A UST. 1 USTAWY O TRANSPORCIE DROGOWYM1; dotyczy przewoźników) 6. 3. 8. Niespełnienie wymogu ręcznego wprowadzenia danych na wykresówkę lub kartę kierowcy - za każdy wpis 50 zł. 2. 17 BPN | |||
~Wictor | Ale o czym Ty piszesz? | |||
~Wictor | Bo nie rozumiem. Pytam czy za brak tych 15 minut pracy jest mandat u BAG? | |||
~//~ | Po ludzku. :-) Kierowca znajdujący się w pracy, pod warunkiem że nie odbiera, wymagane przepisami, przerwy lub odpoczynki ("łóżko"), do momentu otrzymania polecenia od pracodawcy, znajduje się w stanie dyspozycji lub dyżuru ("koperta"). Po otrzymaniu polecenia do momentu zaparkowania pojazdu w bezpiecznym miejscu, po wykonaniu polecenia, kierowca wykonuje konkretne czynności pracy ("jazda" i/lub "młotki") z odbieraniem wymaganych przepisami przerw i odpoczynków ("łóżko") a tak samo w odpowiednych przypadkach wykonuje dyżury ("koperta") podczas załog oraz wykonuje dyspozycji ("koperta") w czasie przepraw prom/pociąg (bez dostępu do dyspozycji kabiny sypialnej, koji lub kuszetki), oczekiwań na przejściach granicznych i w związku z ograniczeniami w ruchu drogowym (Uoczpk, Roz. nr 561/2006). Dyspozycja w okresie zadaniowego czasu pracy przy nie wypracowaniu dobowego wymiaru czasu pracy zalicza się do czasu pracy w wymiarze 8 godzin (100% wynagrodzenia), a ponad do czasu dyżuru (Uoczpk Art. 10 pkt. 3). Za czas dyżuru kierowcy przysługuje się czas wolny od pracy bez użycia rocznego urlopu a w razie braku możliwości udzielenia czasu wolnego - 60% (30% w załodze) wynagrodzenia (Uoczpk Art. 9 pkt. 2-3 i 5-6). Przerwy i odpoczynki ("łóżko") spełniają swoje warunki tylko wtedy gdy znany jest czas ich trwania i czas jest wykorzystywany wyłącznie do wypoczynku i nieprzerwanego swobodnego dysponowania (Roz. nr 561/2006 Art. 4 ust. d i f). Czas spędzony kierowcą na dojazd z miejsca zamieszkania do biura Firmy (do nadanego firmą auta, busa i t. d. dojazdowego do miejsca postoju pojazdu) jak i przeciwnie to jest - odpoczynek ("łóżko"). Czas spędzony kierowcą na dojazd od biura Firmy do miejsca postoju pojazdu jak i przeciwnie to jest - dyspozycja ("koperta"), jeśli kierowca jest pasażerem, lub inna praca ("młotki"), jeśli kierowca kieruje autem dojazdowym (Roz. nr 561/2006 Art. 9 ust. 2-3). Z reguły, żeby nie zaniżać samemu sobie zarobku i/lub odpoczynku (dziennego i/lub tygodniowego), kierowca (będąc w pracy) w ciągu zmiany pracowniczej czyni nie więcej niż dwie przerwy ("łóżko") po 45 minut (przez +/- 4 godziny zmiany) a reszta czasu (oprócz jazdy) rejestruje jako inna praca ("młotki") i/albo dyspozycja / dyżur ("koperta") w zależności od tego jaką czynność w tym czasie wykonuje. Tylko nie trzeba przy tym zapominać o ograniczeniach - 10 lub 12 godzin pracy ("jazda" i/lub "młotki") w dobie pracowniczej, 60 godzin pracy w tygodniu i średnie 48 godzin pracy w tygodniu w okresie rozliczeniowym (Uoczpk Art. 12, Art. 15, Art. 21 oraz Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2), 9 czy 10 godzin jazdy w zmianie pracowniczej, 56 godzin jazdy w tygodniu, 90 godzin jazdy w dwóch kolejnych tygodni (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 1-3). Tylko "stuknięci na całą głowę" chodzą do pracy "kręcić" przerwy / odpoczynki ("łóżko"), zapominając korzystać "kopertą" (dyspozycja / dyżur -100% / 60% (30% w załodze) wynadrodzenia lub czas wolny bez użycia rocznego urlopu w wymiarzy czasu 1h/1h - na wniosek pracownika lub 1h/1. 5h - na wniosek pracodawcy) i "młotkami" (inna praca - 100% wynadrodzenia) mając "w swoich rękach" urządzenia ewidencji i rejestracji swojego czasu czynności jako karta kierowcy i tachograf. | |||
~//~ | ~Wictor 2021-05-12 16:45:34 "... Pytam czy za brak tych 15 minut pracy jest mandat u BAG?" Sam odpowiedziałeś na swoje pytanie - "... Niemcy się o to czepiają i wlepiaja mandaty za brak tego... " | |||
~Wictor | Przepraszam, lecz nie rozumiem o czym piszesz. A Ty chyba nie rozumiesz o co pytam. | |||
~Wictor | Znasz podstawę prawną do nałożenia mandatu za brak obsługi codziennej podjazdu?W Polsce nie jest to karane, pytam o Niemcy. | |||
~Ordynator jest jeden! | Możesz robić obsługę 5 min, albo godzinę jak rano jest kapeć i musisz kolo zmienić | |||
fahrer80
| Wiktor.. Co się tak boisz tego mandatu.? Zapłać, zapamietaj, w razie obawy o ulotnienie tuszu zrobić kilka kopi. ! Następnie powieś sobie przed oczami żebyś nie zapomniał. ! A skoro już masz prawo jazdy.. bo tak się jakoś złożyło, to teraz każdą wolną chwilę, zamiast chlać i awantury robić.. wertuj forum Et. ! To prawdziwa kopalnia wiedzy jest wszelakiej.. Tylko nie bądź arogancki. ! Grzecznie pytaj, i grzecznie czekaj na odpowiedzi.. Plecam wątek pt. "Pytania do inspektora ITD.. | |||
~Wictor | Pytam grzecznie, tylko nikt nie potrafi odpowiedzieć. Włącznie z Tobą Fahrer. | |||
~//~ | ~Wictor 2021-05-12 16:52:24 "... Przepraszam, lecz nie rozumiem o czym piszesz... " No trudno. :-) 2021-05-12 16:52:24 "... Ty chyba nie rozumiesz o co pytam. " A ty rozumiesz o co pytasz? :-) ID: 259240 "Czy obsługa codzienna musi byś zapisana na karcie jako minimum innej pracy?... " Tak, musi. 2021-05-12 16:24:17 "Czy za brak tych 15 minut grozi mandat?" Tak, grozi mandat. | |||
~Ordynator jest jeden! | Te firer, nie podskakuj chłopie bo ci portki skopie. Ty kurduplu mały nie przeginaj pały! | |||
~Wictor | Jaki mandat i na jakiej podstawie? Na każdym mandacie musi być napisany jaki artykuł. Pytam więc jaki w tym przypadku. | |||
~Ordynator jest jeden! | O jest i moja marna hetero podrobka. Wypad bo cię przegwintuję | |||
~Wictor | Fahrer jest ok, tylko ten drugi jakiś dziwnie nawiedzony. Nie wiem o co mu chodzi. | |||
fahrer80
| Wiktor.. Kwestię k którą pytałeś już Ci wjasniono. ! Przeczytaj swój wątek spokojnie, powoli jeszcze raz. ! A jak dalej nie będziesz rozumiał, to czytaj znowu. ! Czyli co.? Umawiamy się że do jutra już się nie odezwiesz, tylko bedzesz czytał, czytał, czytał.. ? | |||
~Wictor | Nie ma tu nigdzie napisane, czy się mandat należy. | |||
~Wictor | Ten nawiedzony ma jakieś urojenia, że tyle pisze i wszystko nie na temat. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.