ID: 258862
Pieniądze to (nie)wszystko. Dlaczego brakuje kierowców i jak to zmienić
ID: 258862
ID: 258862
Każda profesja ma swoje plusy i minusy. Atutem roli drivera są m. in. zarobki, do tego kierowanie autem, ciekawe sytuacje, w przypadku jazd międzynarodowych szansa na odwiedzenie interesujących miejsc.
Każda profesja ma swoje plusy i minusy. Atutem roli drivera są m. in. zarobki, do tego kierowanie autem, ciekawe sytuacje, w przypadku jazd międzynarodowych szansa na odwiedzenie interesujących miejsc.
~etransport.pl
Posty (466)
~//~ | Jak widać, coraz mniej chętnych popracować za podstawę minimalną 2800 zł. brutto (około 2061. 67 zł. netto) za 1 etat plus powiedzmy 200 zł. brutto (około 138. 33 zł. netto) dodatków jako symboliczne (niepokrywające prawie nic) ryczałty (za prace w porze nocnej - 3. 66 zł/h brutto, za nadgodziny w dnie powszednie - 27. 45 zł/h brutto, niedziele / święto - 36. 6 zł/h brutto, za dyspozycji/dyżury - 100/60% (30% w załodze) wynadrodzenia, za tak zwaną "płacę minimalną" - Milog (D) - 9. 5 e/h brutto, Loi Makron (F) - 10. 39 e/h brutto i t. d. ) z 3-miesięcznym okresem rozliczeniowym bez szczególnie uzasadnionych przyczyn przy 75 zł. (30 zł. + 45 zł. ) krajowej diety z ryczałtem za nocleg, ta jeszcze podczas zagranicznych podróż służbowych (zgodnie Rozp. MPiPS od 01. 03. 2013r. dieta - 38-79 EURO, ryczałt za nocleg - 21-50 EURO) z codobowym płaceniem, w rozmiarze oddawania części dijety z ryczałtem za nocleg, za korzystanie kabiną pojazdu jako niby to "pokojem" / "sypialnią". Od tego są tyle tu negatywu od zawoalowanych pseudo "przewoźników". Pętla na szyi co raz mocniej zaciąga się... | 1 | ||
~Gucio | Co się musi zmienić by zachęcić ludzi do bycia kierowcą zawodowym trzeba zrobić wynagrodzenia kierowców jak na zachodzie wysoka podstawa -od tego zależy przyszła emerytura, wynagrodzenie w razie choroby, wypadku itp. , do tego pomyślałbym o skróceniu wieku emerytalnego dla kierowców zawodowych z udokumentowanym np. 25-30 letnim stażem pracy w transporcie. | 1 | ||
~Cyprian Kleofas Kozłowicz | Czy zarobki są atutem kierowcy? Polemizowałbym. Niech każdy policzy ile godzin w miesiącu spędził w samochodzie i ile zarobił. Teraz wystarczy wynagrodzenie podzielić na ilość godzin i wam wyjdzie ile macie za godzinę. Ja wiem, że takie skomplikowane dzielenie może wielu trzymaczy kierownicy przerosnąć, ale można użyć kalkulatora. Jeśli kierowca zjeżdża na bazę co drugi weekend, na przerwę 66H, a 24h robi w aucie, to pracuje prawie 11 dni. Startuje w niedzielę o 18:00 i pracuje 6 dni, do soboty do 18:00. Później robi 24h przerwy i w niedzielę o 18 znów start i tym razem pracuje 4 dni do czwartku do północy. Żeby znów wyjechać w niedzielę o 18tej, musi zaparkować auto do piątku do drugiej rano. (znaczy w nocy z czwartku na piątek) Więc licząc tylko że w pierwszym tygodniu robi 3x po 15h pracy, oraz 3 razy po 13 godzin, a w drugim 3x po 15 i raz 13. to daje w dwa tygodnie 142h pracy. O ile policzymy że noc w aucie to jest odpoczynek i poza pracą. W 4 tygodnie, kierowca pracuje 284 godzniny. Ludzie w fabryce mają w 4 tygodnie 160 godzin. Jeśli miesiąc jest dłuższy niż 4 tygodnie, czyli każdy poza lutym, to macie dodatkowe dwa dni. Policzmy że jeden jest 13, a drugi 15 godzinny. Czyli dodajemy jeszcze 28h. 284 + 28 = 312 godzin w pracy. Facet w fabryce ma 172h i 3440zł pensji, ponieważ już nikt nie płaci mniej, niż 20 zł/h. A kierowca zarobi 6 do 7 tysięcy złoty i się cieszy jak rusek bateryjką. No więc policzmy średnio. 6500 zł podzielić na 312 godzin. 20, 83 zł/h. 20 zł na godzinę i jeszcze musi spać w aucie i nie może wrócić na noc do domu. Brawo. Brawo, brawo. A policzmy czas spędzony w aucie. W miesiącu zjeżdża się do domu dwa razy na 66 godzin. Miesiąc ma 30 dni. 30 x 24h, to daje nam 720h. 720 - 132 (czas w domu) = 588 godzin poza domem. 6500zł podzielić na 588h to wychodzi 11zł/h poza domem. Lepiej chyba trafić niesłusznie do więzienia i później wziąć odszkodowanie. Ile dostał Tomasz Komenda?. I nie musiał wstawać codziennie do roboty i kręcić 13h dziennie kierownicą. | |||
~skg dk | nie musisz byc kierowca i po sprawie jedyna mozliwoec jaka masz to niepodejmowac pracy jesli uwazasz ze firma oferuje za malo problem w tym ze druga da moze 100 zl wiecej wiec wyboru i tak nie ma | |||
Puchacz1
| ~Cyprian Kleofas Kozłowicz 2021-04-2 4 15:37:18 Wiele razy to już było pisane. To nie jest praca dla cieniasów. Coś za coś. | |||
~Czoboś | W sumie teraz leżę i pije piąte piwko, szef płaci. Robota nie zając, najwyżej nie przyjadę na rozładunek w poniedziałek a w środę. Dziad kierowca, zrozumiałem co to oznacza. Mam wszystko w dup. ie. Płacz i płać dziadu. | |||
~kiero | Cyprian Kleofas Kozłowicz 2021-04-2 4 15:37:18 Czy zarobki są atutem kierowcy? Polemizowałbym. Niech każdy policzy ile godzin w miesiącu spędził w samochodzie i ile zarobił. Teraz wystarczy wynagrodzenie podzielić na ilość godzin i wam wyjdzie ile macie za godzinę. Ja wiem, że takie skomplikowane dzielenie może wielu trzymaczy kierownicy przerosnąć, ale można użyć kalkulatora. Cypek przyglupie Policz czas pracy. W kodeksie pracy nie ma czegoś takiego jak czas spędzony w pracy. | |||
~300D | nie dla cieniasów i dla swego rodzaju zboczeńców w pozytywnym sensie oczywiście panie Pychaty. ja położyłem laske na kierowanie kierownicą bo to nie moja bajka. Czuby czubusie czobosie mają niestety inaczej. | |||
~kiero | Poza tym każdy kierowca, który zakończy dzienny czas pracy ma prawo opuścić pojazd i udać się w dowolne miejsce w celu odebrania dziennego odpoczynku. | |||
~300D | prawdopodobnie tak samo ja ty cieciówke | |||
~kiero | 300 ty jesteś cienias, nie dałeś rady w FM, ale Fm to nie jest cały rynek transportu, tylko jego mała część | |||
~kiero | Zgodnie z przepisami to kierowca decyduje o miejscu odbioru odpoczynku. Nie pasuje mu kabina to udaje się do domu bądź w inne miejsce. | |||
~300D | nawet twój pierd jest więcej wart niż mój epizod z fm | |||
~Gucio | Nie chcę być złym prorokiem ale jeszcze kilka lat i dopiero pracodawcy będą narzekać -dlaczego bo wchodzi na rynek pracy pokolenie coraz bardziej roszczeniowe, coraz bardziej świadome prawa, przepisów, które chce zarobić a nie za bardzo "zakasać rękawy", mało tego jest jeszcze jeden bardzo ważny aspekt młodzi uczą się na potęgę, znają języki obce, coraz więcej ludzi ma wykształcenie wyższe. Jakiś czas temu robione były takie badania wśród maturzystów ile czasu chciałbyś poświęcić pracy - prawie 70% padała od pn-pt 9-17, weekendy wolne, na pytanie kim chciałbyś być to wiadomo oprócz zawodów typu lekarz, prawnik, informatyk, programista itp. spore grono odp. youtuberem, influencer, . Zobaczcie jak ciężko jest znaleźć dziś dobrego fachowca stolarza, cieślę, tokarza, frezera, murarza, takich typowo technicznych zawodów nikt z młodych nie chce się za to brać, bo trzeba się napracować a każdy szuka lekkiej pracy z dobrym zarobkiem. Zlikwidowano szkoły zawodowe i mamy efekty. Tak samo zlikwidowanie obowiązkowej służby wojskowej dało efekty braku kierowców i to samo zauważyli nawet w Niemczech. | 1 | ||
~300D | ja to widze inaczej Guciu. juz dziś mamy stada wykształconych depili. depile owi nie poradzą sobie w życiu bez sterownika jakim jest menager w *korporacji którego zadaniem jest wysłanie instrukcji stawiania klocka smsem na smartfon. depile owi nie wiedzą w którą stronę odwrócić swój pusty wykształcony łep by wiatr nie wiał w oczy. nie wiedzą bo jak wiatr wieje w oczy to nie widać ekranu smartfona. | |||
~Pozdrawiamy | "~Lulek Eleganca praca to jezdzenie w miedzynarodowce. 380zl dniowki. " Naprawdę:) ponad 9 tys za każdy weekend w domu, bo tak to i wiecej. A jak weekend wypadnie akurat przypadkiem w trasie to szef hotel funduje:) Strach pomyśleć ile się zarabia na własnej działalności. | |||
~300D | zobaczcie ile zarobił youtuber od lodów ekipa... mimo to, ja tam dalej robie swoje i cały czas uczę się swojego fachu. jak synuś zapytał zapytał czy kupie mu punkty do jakieś gry za 47zeta to odpowiedziałem: -a po co pytasz, przecież wiesz że nie. | |||
~Radek | I bardzo dobrze, że młodzi się do tego syfu nie garną, w życiu nie chodzi o to żeby yebać po 15 h za miske ryżu i tracić zdrowie, tylko wlaśnie jak najmniej się narobić i dobrze zarobić czyt doktor, prawnik youtuber itp itd | 1 | ||
~Radek | dla takiego glacy i tysięcy podobnych w gumiakach takie prymitywne ukry życie ratują, gdzie takiego glacę do pracy by przyjeli no gdzie? ?? | |||
~Radek | ale to już też tyko kwestia czasu, i ukry się skończą a robić nie będzie komu oj nie będzie pokolenie smartfoniarzy i rurkowców bez skarpet za kółko nie pójdzie | 1 | ||
~300D | no to masz problem. skoro Twój żywot zaczyna się kończy na glacach to współczuję | |||
~300D | widzisz Radek, kilka lat temu jako taki glaca jepłem transport i teraz naprawiam samochody. uwolniłem sie od depilnych kierowców i od tamtej pory mam wrażenie że mój p*ni* ciągle rośnie. | |||
~Ł ysy | Kto twardo w bitwie trwa upartej przeciw ciemnosciom i bezprawiu , ten umie pokierować wiatrem, ten słońcu wymagania stawia. Kto strzegł jak oka w głowie rewolucji , kto do zwycięstwa wiódł narody, ten umie rzeki bieg odwrócić, ten prawa stwarza dla przyrody. To Stalin lasy w pochód śle, rzekom w pustynie płynąć każe. Stalin -wódz Stalin. On inżynier naszych marzeń. | |||
~300D | 25 lat wstecz za fajerą zarabiałem kasę i byłem szanowany. Zarobiłem i zostałem trans dziadem i dalej zarabiałem i dalej byłem szanowany. Teraz naprawiam samochody i dalej zarabiam i jestem szanowany. Zatrudniam mechaników i tu przy pełnej kontroli nie ma że boli, pracownik odpowiada za to co robi i tyle. Sam też oczywiście zapitalam, bo za free nie będę młodzieży uczył. Tak więc, dziady glace itd. poradzą sobię a Ty co potrafisz, pewnie nic po za fajerą. | |||
~300D | właściwie to przecież o to w życiu chodzi. żeby banana na ryju było jak najwięcej. | |||
~Gucio | Bum na bycie kierowcą zawodowym dawno się skończył mam kolegę co ma OSK jak to powiedział żeby nie kursanci na kat. B to ciężko byłoby tą działalność utrzymać, bo zainteresowanie na kat C, CE, D nie ma za wielu chętnych. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz jak w pewnym momencie był taki bum celebrytów asfaltowych, pokazywali ach jak to pięknie, ach jak to kierowca ma wspaniale, kobiety za kierownicą zestawu prężyły się przy ciężarówkach - patrzcie jadę ciężarówką róbcie uprawnienia jest wspaniale - to już od dłuższego czasu ten trend upadł, bo się wielu połapało że to nie ma się ni jak do rzeczywistości. | 1 | ||
~300D | papierów na dignostę też młodzież nie chce robić, a to juz naprawdę dziwne | |||
~Gucio | Przewoźnicy módlcie się codziennie o zdrowie waszych kierowców i o jak największe chęci do pracy, bo jak przyjdzie Wam zatrudniać kolegów w rurkach to dopiero będziecie płakać i nie raz wspomnicie jakich to kiedyś mieliście kierowców, a to nie są bajki bo ten czas już się zaczął i kolejne lata już będą tylko gorsze. | 1 | ||
~Radek | a co mało takich szczawików po20 lat pryszczatego ogląda, naoglądali się filmów ciuszki, czapeczki przybijanie piąteczek bmw w leasingach, ogólnie super i polecieli oddali ostatni hajs na kurs, a teraz weź to i odrób a rzeczywistość o 180 stopni inna | |||
~Radek | 300D 2021-04-24 17:22:42 25 lat wstecz za fajerą zarabiałem kasę i byłem szanowany. Zarobiłem i zostałem trans dziadem i dalej zarabiałem i dalej byłem szanowany. Teraz naprawiam samochody i dalej zarabiam i jestem szanowany. Zatrudniam mechaników i tu przy pełnej kontroli nie ma że boli, pracownik odpowiada za to co robi i tyle. Sam też oczywiście zapitalam, bo za free nie będę młodzieży uczył. Tak więc, dziady glace itd. poradzą sobię a Ty co potrafisz, pewnie nic po za fajerą. glaca sobie poradzi? ?? i tysiące innych gumofilców hahha wątpie ich tylko UA i BY ratuje, nie wiem co oni by robili i gdzie pracowali, jak by przyszedł młody celebryta w rurkach i bez skarpetek i kazał 10 k na kraju płacić to szybko by te firemki pozamykali, bardzo szybko |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.