REKLAMA

Bez spalin dostarczy materiały na plac budowy
ID: 257712

Po wprowadzeniu na rynek gamy elektrycznych pojazdów dystrybucyjnych, Renault Trucks podąża dalej drogą wiodącą w kierunku zeroemisyjnego transportu. Producent przedstawił właśnie pierwszą elektryczną ciężarówkę służącą do przewozu materiałów na place budów.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej
REKLAMA

Posty (4)

~zcx
2021-02-27 12:29:37
przecież to ciężarówka na węgiel
~zcx
2021-02-27 12:32:35
Ja takim wywożę obornik
~zcx
2021-02-27 12:36:53
zcx
2021-02-27 12:32:35 Ja takim wywożę obornik


won wieloryjowa qurvo
~Cyprian Kleofas Kozłowicz
2021-02-27 12:53:43
Jak to bezemisyjny..
Przecież zanim wyjechał na drogę, to przez całą noc pobierał prąd. A prąd jest bezemisyjny?
W polsce elektrownie stoją na węglu i masy dymu idą w powietrze. WIęc tak siak czy owak, spaliny w powietrze pójdą. Jak nie w ten, to w inny sposób.
Tyle że auto spalinowe będzie jeździło 15 lat, a zabaweczka na prąd będzie za 4 lata miała 350 kg akumulatorów do utylizacji. Gdzie ta ekologia?
Akumulato r codziennie rozładowany i ładowany do pełna, wytrzyma maksymalnie 4 lata i to pod warunkiem, że nie będzie mroźnych zim, bo przy ostrych zimach wytrzyma dwa lata, jeśli nie będzie trzymany w cieple.
Wystarczyły dwa weekendy, kiedy temperatury spadły do -15 i wszystkie pojazdy elektryczne zniknęły z dróg.
Już widzę jak TIR jedzie na prąd. Codziennie 5 h jazdy i 19 h ładowania baterii, a po pół roku z dwie tony baterii do utylizacji.
O ile mi wiadomo, to baterie to najtańszego elektryka kosztują 40 000 i ważą 350 kg, a wymieniać je trzeba co 4 lata.
Już widzę, jak kupuję w salonie nowe auto za 120 000zł i będzie mnie kosztowało 40 000zł, co 4 lata za same baterie. To jest ponad 800zł miesięcznie. Do tego doliczcie koszty prądu, ubezpieczenia i założcie że służy do jazdy tylko po mieście, bo ma zasięg 330 km.
Już widzę jak się tym jedzie na wczasy 1500km. (powiedzmy Chorwacja)
Urlopu dwa tygodnie, a tu 5 dni w drodze w jedną stronę.
Co 330 km trzeba się na 8h zatrzymać żeby "zatankować". Trzeba by wziąć przyczepę z zapasem baterii, ale wtedy przy 5 kompletach baterii na przyczepce, (pomijając koszt 200 000zł), masa pojazdu wzrośnie o 1800 kg, plus przyczepka. Baterie zainstalowane w aucie ważą 350 kg.

Już bym wolał jechać trabantem, albo maluchem. Ciasno, ale przez noc bym zajechał na wczasy.

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.238.88.35

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2021
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels