Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Norma roczna nadgodzin - wyrobiona w 2 miesiące...

ID: 257220


Jak pracodawca rozwiązuje ten temat? Skoro roczny limit nadgodzin to 150 godzin, a ja w ciągu jednego miesiąca zrobiłem 70 nadgodzin, czyli w 2 miesiące praktycznie dobijam do limitu... jak pracodawca to obchodzi? Bo nadgodziny klepię cały rok. Jeździmy po kraju w podwójnej obsadzie, kolega siedzący obok cały czas ma włożoną kartę i leci mu dyżur - czyżby dyżur nie był liczony do tego limitu nadgodzin? (na te moje 70godz. nadgodzin, jakieś 50 to dyżur) Czy jest ktoś w stanie łopatologicznie to wyjaśnić?

~Vik
*.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

Posty (27)

~Vik
jak w temacie...

-1

~El Ordynatores.
Jest, pip.

1

~El Ordynatores.
Nie rozumiesz? naciskasz klakson i jest pip.

1

~El Ordynatores.
Podróbka wypad.
~Ordynator jest jeden!
Wypad flejsie bo się wcórwię.
~Ordynator jest jeden!
Yarek teraz siedzi na krześle tak lubi.
~kiero
70 nadgodzin w miesiącu?
Głupcze liczyć nie umiesz.
Pracodawca umie to i dlatego nie ma z tym problemu.
~kiero
Dyżur nie liczy się do czasu pracy.
Wystarczy pobrać dane z karty kierowcy i wszystko widać
~kiero
Pracą jest to co jest zarejestrowane jako jazda bądź młotki
~Kris
Jak kolega siedzi z boku to pracuje? Na czym ta praca polega? I jeszcze uwaga w transporcie jest 220 nadgodzin
~kiero
Pierdzi w fotel
~Kris
No to należy się 150%stawki
~//~
~Vik

Ustawa o czasie pracy kierowców.

Art. 20.
1. Praca wykonywana ponad obowiązujące pracownika normy czasu pracy, a także praca wykonywana ponad dobowy przedłużony wymiar czasu pracy, wynikający z obowiązującego kierowcę systemu i rozkładu czasu pracy, stanowi pracę w godzinach nadliczbowych.
2. Praca w godzinach nadliczbowych jest dopuszczalna w razie:
1) sytuacji i zdarzeń wymagających od kierowcy podjęcia działań dla ochrony życia lub zdrowia ludzkiego oraz mienia albo usunięcia awarii;
2) szczególnych potrzeb pracodawcy.
3. Liczba godzin nadliczbowych przepracowanych przez kierowcę w związku z okolicznościami określonymi w ust. 2 pkt 2 nie może przekroczyć 260 godzin w roku kalendarzowym.
4. W układzie zbiorowym pracy lub w regulaminie pracy albo w umowie o pracę, jeżeli pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym pracy lub nie jest obowiązany do ustalenia regulaminu pracy, można ustalić inną liczbę godzin nadliczbowych w roku kalendarzowym niż określona w ust. 3, z zastrzeżeniem art. 12.

Art. 12.
1. Tygodniowy czas pracy kierowcy, łącznie z godzinami nadliczbowymi, nie może przekraczać przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy.
2. Tygodniowy czas pracy, o którym mowa w ust. 1, może być przedłużony do 60 godzin, jeżeli średni tygodniowy czas pracy nie przekroczy 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy.
3. Wymiar czasu pracy określony w ust. 1 i 2 obowiązuje także kierowcę zatrudnionego u więcej niż jednego pracodawcy.

Art. 9.
3. W przypadku gdy pojazd jest prowadzony przez dwóch lub więcej kierowców, czas nieprzeznaczony na kierowanie pojazdem jest czasem dyżuru.
5. Za czas dyżuru, o którym mowa w ust. 1, z wyjątkiem dyżuru pełnionego w domu, kierowcy przysługuje czas wolny od pracy w wymiarze odpowiadającym długości dyżuru, a w razie braku możliwości udzielenia czasu wolnego - wynagrodzenie wynikające z jego osobistego zaszeregowania, określonego stawką godzinową lub miesięczną, a jeżeli taki składnik wynagrodzenia nie został wyodrębniony przy określaniu warunków wynagradzania - 60% wynagrodzenia.
6. Za czas dyżuru, o którym mowa w ust. 2 i 3, kierowcy przysługuje wynagrodzenie w wysokości określonej w przepisach o wynagradzaniu obowiązujących u danego pracodawcy, nie niższe jednak niż w wysokości połowy wynagrodzenia określonego w ust. 5.

Art. 10.
3. W przypadku gdy kierowca, do którego stosuje się zadaniowy czas pracy, nie wypracował dobowego wymiaru czasu pracy, okresy, o których mowa w ust. 1 (dyspozycjia), zalicza się do czasu pracy w wymiarze 8 godzin, a w pozostałym zakresie do czasu dyżuru
~//~
~Vik

Inaczej, czyli po ludzku. :-)

Czekanie, w trakcie wykonania zadania służbowego, to nie inaczej jak jest "OKRES GOTOWNOŚCI" - 100% wynagrodzenia podczas dyspozycji ("koperta"), czyli w normalnych godzinach pracy wynikającej z umowy o pracę; 60% (30% w załodze) wynagrodzenia (albo czas wolny w wymiarzy czasu 1/1 - na wniosek pracownika lub 1/1. 5 - na wniosek pracodawcy) podczas dyżuru ("koperta"), czyli poza normalnymi godzinami pracy (Uoczpk Art. 9-10).
~Kris
Ferdek Kkiepskinie miał pracy bo z jego wykształceniem nie ma takiego stanowiska. Białoruski kolchozniku jest bezrobotny bo nikt w Polsce nie potrafili tak jak on policzyć wynagrodzenia :)
~//~
~Vik

Jako dodatkowa informacja. :-)

Rozporządzenie (WE) nr 561/2006.
Art. 4.
d) "PRZERWA" oznacza OKRES, w którym kierowca nie może prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy, WYKORZYSTANY WYŁĄCZNIE DO WYPOCZYNKU;
e) "INNA PRACA" oznacza czynności zdefiniowane jako czas pracy w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, z wyjątkiem "prowadzenia pojazdu", włącznie z wszelką pracą dla tego samego lub innego pracodawcy, w sektorze transportowym lub poza nim;
f) "ODPOCZYNEK" oznacza NIEPRZERWANY OKRES, w którym kierowca może SWOBODNIE DYSPONOWAĆ SWOIM CZASEM;
Art. 6.
5. KIEROWCA ZAPISUJE jako INNĄ PRACĘ cały czas określony w art. 4 lit. e), a także cały czas spędzony na prowadzeniu pojazdu używanego do działalności zarobkowej nieobjętej zakresem stosowania niniejszego rozporządzenia ORAZ ZAPISUJE WSZELKIE OKRESY GOTOWNOŚCI określone w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE zgodnie z art. 34 ust. 5 lit. b) ppkt (iii) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 (*). Zapisu tego dokonuje się ręcznie na wykresówce, na wydruku lub przy użyciu funkcji ręcznego wprowadzania danych do urządzenia rejestrującego.
(*) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz. U. L 60 z 28. 2. 2014, s. 1) ;

Rozporządzenie (UE) nr 165/2014/2020.
Art. 34.
5. Kierowcy:
b) obsługują przełączniki umożliwiające osobną i wyraźną rejestrację następujących okresów:
(i) pod symbolem kierownica : czas prowadzenia pojazdu;
(ii) pod symbolem młotki : "inna praca", która oznacz wszelkie czynności inne niż prowadzenie pojazdu, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, a także wszelkie prace wykonywane dla tego samego lub innego pracodawcy w sektorze transportowym lub poza nim;
(iii) pod symbolem koperta : "okresy gotowości" zgodnie z definicją w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE;
(iv) pod symbolem łóżko : przerwy, odpoczynek, urlop wypoczynkowy lub zwolnienie lekarskie;
(v) pod symbolem na oznaczenie "promu/pociągu" : dodatkowo oprócz symbolu łóżko : okres odpoczynku spędzany na promie lub w pociągu zgodnie z wymogami art. 9 rozporządzenia (WE) nr 561/2006. ;

Dyrektywa 2002/15/WE.
Art. 3.
a) "CZAS PRACY" oznacza:
1. w przypadki pracowników wykonujących pracę w trasie: czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, w którym pracownik wykonujący pracę w trasie, znajduje na swoim stanowisku pracy, jest w dyspozycji pracodawcy i wykonuje swoje funkcje lub czynności, to znaczy:
- czas poświęcony wszelkim czynnościom w zakresie transportu drogowego.
Czynności te, w szczególności, obejmują:
(i) kierowanie;
(ii) załadunek i rozładunek;
(iii) pomaganie pasażerom we wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu;
(iv) sprzątanie i konserwację techniczną;
(v) każda inna praca zmierzająca do zapewnienia bezpieczeństwa pojazdu, jego ładunku i pasażerów lub do wypełnienia ustawowych lub wykonawczych zobowiązań bezpośrednio związanych z trwającą operacją transportową, włącznie z nadzorowaniem załadunku i rozładunku, formalnościami administracyjnymi z policją, cłem, urzędnikami imigracyjnymi, itd.,
- okresy, w których nie może on swobodnie dysponować swoim czasem i zobowiązany jest pozostawać na swoim stanowisku pracy, w gotowości do podjęcia normalnej pracy, wraz z niektórymi zadaniami związanymi z dyżurowaniem, w szczególności podczas okresów oczekiwania na załadune lub rozładunek, w przypadku, gdy przypuszczalny czas ich trwania nie jest z góry znany, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych i/lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich;
2. w przypadku kierowców pracujących na własny rachunek, tę samą definicję stosuje się do czasu między rozpoczęciem i zakończeniem pracy, w którym kierowca pracujący na własny rachunek pozostaje na swoim stanowisku pracy, będąc do dyspozycji klienta i wykonując swoje zadania lub funkcje inne niż ogólna praca administracyjna, która nie jest związana bezpośrednio z trwającą operacją transportową.
Przerwy wymienione w art. 5, okresy odpoczynku określone w art. 6 i, bez uszczerbku dla ustawodawstw Państw Członkowskich lub porozumień między partnerami społecznymi stanowiących, że takie okresy powinny być wyrównane lub ograniczone, okresy gotowości określone w lit. b) niniejszego artykułu, są wyłączone z czasu pracy;
b) "OKRESY GOTOWNOŚCI" oznaczają:
- okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku, podczas których pracownik wykonujący pracę w trasie nie jest zobowiązany pozostawać na swoim stanowisku pracy, ale musi być dostępny, aby odpowiedzieć na każde wezwanie do rozpoczęcia lub kontynuowania jazdy lub wykonania innej pracy. W szczególności, do takich okresów gotowości należą okresy, w których pracownik wykonujący pracę w trasie towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub koleją, jak również okresy oczekiwania na granicy lub wynikające z zakazu ruchu.
Okresy te i ich przewidywalna długość będą z góry znane przez pracownika wykonującego pracownika w trasie, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed właściwym rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich,
- dla pracowników wykonujących pracę w trasie, którzy jeżdżą w zespole, czas spędzony na siedzeniu obok kierowcy lub na kuszetce, gdy pojazd jest w ruchu;
~//~
~Vik

Inaczej, czyli po ludzku. :-)

Kierowca znajdujący się w pracy, pod warunkiem że nie odbiera, wymagane przepisami, przerwy lub odpoczynki ("łóżko"), do momentu otrzymania polecenia od pracodawcy, znajduje się w stanie dyspozycji lub dyżuru ("koperta"). Po otrzymaniu polecenia do momentu zaparkowania pojazdu w bezpiecznym miejscu, po wykonaniu polecenia, kierowca wykonuje konkretne czynności pracy ("jazda" i/lub "młotki") z odbieraniem wymaganych przepisami przerw i odpoczynków ("łóżko") a tak samo w odpowiednych przypadkach wykonuje dyżury ("koperta") podczas załog oraz wykonuje dyspozycji ("koperta") w czasie przepraw prom/pociąg (bez dostępu do dyspozycji kabiny sypialnej, koji lub kuszetki), oczekiwań na przejściach granicznych i w związku z ograniczeniami w ruchu drogowym (Uoczpk, Roz. nr 561/2006).

Przerwy i odpoczynki ("łóżko") spełniają swoje warunki tylko wtedy gdy znany jest czas ich trwania i czas jest wykorzystywany wyłącznie do wypoczynku i nieprzerwanego swobodnego dysponowania (Roz. nr 561/2006 Art. 4 ust. d i f).

Czas spędzony kierowcą na dojazd z miejsca zamieszkania do biura Firmy (do nadanego firmą auta, busa i t. d. dojazdowego do miejsca postoju pojazdu) jak i przeciwnie to jest - odpoczynek ("łóżko").
Czas spędzony kierowcą na dojazd od biura Firmy do miejsca postoju pojazdu jak i przeciwnie to jest - dyspozycja ("koperta"), jeśli kierowca jest pasażerem, lub inna praca ("młotki"), jeśli kierowca kieruje autem dojazdowym (Roz. nr 561/2006 Art. 9 ust. 2-3).
~//~
~Vik
"... jak pracodawca to obchodzi?... "

Wprowadzeniem 3-miesięcznego okresu rozliczeniowego.

Wyjdzie to że płacę za nadgodziny dostaniesz jako średnią za trzy miesiące.
Może tak stać się, jak przykład, że w pierwszym miesiącu będziesz miał 10 nadgodzin, w drugim i trzecim nie wypracujesz po 5 godzin do całego etatu, to w wyniku kompensacje za nadgodziny (10 nadgodzin w pierwszym miesiącu) w ogóle nie dostaniesz. Dla tego i wprowadzają kwartalne (3 - miesięczne) okresy rozliczeniowe (z reguły, w większości przypadkach bez prawnych podstaw ), żeby nadgodziny "rozpuściły się" lub co najmniej maksymalnie zmniejszyli się wobec zwrotu kompensacji (płacy lub czasu wolnego).

Czytaj wszystko co podpisujesz (dużo czego ciekawego dowiesz się) i jeśli coś nie rozumiesz albo nie znasz - NIE PODPISUJ!!!


Jak o informacja.

Ustawa o czasie pracy kierowców
Art. 15.
3. Okres rozliczeniowy nie może być dłuższy niż 1 miesiąc, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.
4. W SZCZEGÓLNIE UZASADNIONYCH PRZYPADKACH okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 3 miesięcy.
5. Przy pracach UZALEŻNIONYCH od PORY ROKU lub WARUNKÓW ATMOSFERYCZNYCH okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 4 miesięcy.

Czyli, jeśli udaje się zamieścić, w okresie 1 miesiąca, pracę i chociażby część odpoczynku w domu (w miejscy zamieszkania) to nie ma prawnych podstaw żeby ustalać więcej niż 1-miesięczny okres rozliczeniowy, oprócz zastrzeżenia ust. 5. Art. 15. Uoczpk (sezonowa praca).
Jako przykład :
Kadencja 1-4 tygodni pracy w trasie (w podróży służbowej) - 1-miesięczny okres rozliczeniowy.
Kadencja 5-8 tygodni pracy w trasie - 2-miesięczny okres rozliczeniowy.
Kadencja 9-"... " tygodni pracy w trasie - 3-miesięczny okres rozliczeniowy.

Jeśli prasownik zatrudniony na pelny etat z tych czy innych przyczyn (nie zależnych od pracownika) nie wypracowuje w 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym całych godzin 1 etatu to pracodawca jest zobowiązany zgodnie prawnych podstaw wypłacić za cały etat, co najmniej minimalną podstawe.
~El Ordynatores.
O mieliście prowokować kołchożnika?
Przeci eż ten hcoojek nie pójdzie spać i do rana zasyfi wszystko.
~kiero
zyli, jeśli udaje się zamieścić, w okresie 1 miesiąca, pracę i chociażby część odpoczynku w domu (w miejscy zamieszkania) to nie ma prawnych podstaw żeby ustalać więcej niż 1-miesięczny okres rozliczeniowy, oprócz zastrzeżenia ust. 5. Art. 15. Uoczpk (sezonowa praca).
Jako przykład :
Kadencja 1-4 tygodni pracy w trasie (w podróży służbowej) - 1-miesięczny okres rozliczeniowy.
Kadencja 5-8 tygodni pracy w trasie - 2-miesięczny okres rozliczeniowy.




Kolchoznik u nie ma czegoś takiego w polskich przepisach
~kiero
Poza tym szoszonie kierowca wykonujący swoją pracę nie jest w podróży służbowej.
Skończ bredzić
~zcx
idiota.
Pan_Ordynator
Ilość nadgodzin w roku może być inna niż 150.
W umowie o pracę można ustalić to indywidualnie na dowolnym poziomie.
~El Conductore Ordynator!
A ilu czyta umowę przed podpisaniem jej?
~//~
~Vik

Nie zwracaj uwagę na prowokujących zawoalowanych "pracodawców" / "przewoźników" i na liżących / wyginających "kierowców" niby to "panów" (nie mylić z prawdziwymi). Im "tylki" bolą od penetracji (Pakiet Mobilności). Oni są poklepane po popie i teraz są w wspierającej LGBT Europie, czyli wśród swoich "tylno-napędzonych". Nic dziwnego że kwiczą :-)

Popamiętaj na przyszłość, najgorszy dla pracownika doradca to jest przełożony, kierownik i pracodawca, ta jeszcze zawoalowany na forum.
Kierowcy ani jak nie zabrania się prowadzić dla siebie ewidencję i archiwizację godzin pracy i w razie czego (problemy z wypłatami całego zarobku i/albo wypłat związanych z podróżami służbowymi) mieć dowody na rękach (będzie w przyszłości z czym pójść do PIP, sądu i t, d). Kopii (ksero, skany, zdjęcia) wykresówek (dodatkowo CMR-ek i t. d. ) jak i sczytujące urządzenie dla karty kierowcy (KK) nie drogo kosztują.
Wystarczy nie podpisywać wątpliwych dokumentów, ta jeszcze inblanko, i po sprawie (nie trzeba będzie w przyszłości iść po swoje zarobione i przysługujące pieniądze do sądu).
~El Conductore Ordynator!
Ale kołchoz dojepał.
~Ł ysy
Kuku walnął kloca pod prysznicem na żarskiej wsi.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 216.73.216.214

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels