ID: 253894
Duża awaria DAF XF 106 2014r 516tys
ID: 253894
ID: 253894
Witam wszystkich forumowiczów, wczoraj zmieniłem zdanie na temat bezawaryjnosci Daga. Otóż spotkała mnie ciekawa historia. Jadę sobie moim camionem pod górę, taka górka nie za duża, do 4 wysokiej schodzę, minutka podjazdu i dup. Klekot z silnika auto stracilo moc chmura dymu za mną. Na wyświetlaczu błędy silnika i wysoka temperatura w katalizatorze. Myślę sobie padło turbo, ale jakby tak było to bym się cieszył. Niestety poszedł plyn ma tloki bo brak płynu w zbiorniczku i chwycony silnik. Auto zholowane do mechanika, dodam że koszty holowania już mnie z butów wytrwały a to dopiero początek. Jak rozbiorą jutro głowicę to opiszę co się stało
Witam wszystkich forumowiczów, wczoraj zmieniłem zdanie na temat bezawaryjnosci Daga. Otóż spotkała mnie ciekawa historia. Jadę sobie moim camionem pod górę, taka górka nie za duża, do 4 wysokiej schodzę, minutka podjazdu i dup. Klekot z silnika auto stracilo moc chmura dymu za mną. Na wyświetlaczu błędy silnika i wysoka temperatura w katalizatorze. Myślę sobie padło turbo, ale jakby tak było to bym się cieszył. Niestety poszedł plyn ma tloki bo brak płynu w zbiorniczku i chwycony silnik. Auto zholowane do mechanika, dodam że koszty holowania już mnie z butów wytrwały a to dopiero początek. Jak rozbiorą jutro głowicę to opiszę co się stało
Posty (42)
~pks poland | DAF= Dojedziesz Ale Fuksem... taki żart... Każde auto ma jakąś wadę, nie ma idealnych jak stare audi. Ogólne Daf ma swoje wady, ale Man też idzie w tysiące. Osobiście Volvo lub Scania ale z obstawką na Volvo. Daf dobry tylko szczelające interculery czujniki noxa a Man lecą klawiatury a to spory wydatek. W każdym wozie dużo zależy od furmana. | |||
~Da_las | Głównym problemem DAFa nie jest samo auto, lecz typ użytkowników tych aut. | |||
~prawda | Tomek... a g... prawda separator g... robi tylko dzieki niemu nie musisz tak czesto filtrow wymieniac. To ze wtryski i pompa siada jak nie ma separatora mozesz miedzy bajki wlozyc. Wtryski i pompy siadaja jak lejecie jakas najtansza gnojowe. Cieszycie sie ze ktos wam przywiozl 6 gr tansze paliwo, a potem placzecie ze wtryski padaja. Nie ma nic za darmo... G... lejesz to i wszystko siada. | |||
~prawda | Da las -glownym problemem dafa nie sa uzytkownicy tylko to ze to kiepskie auto nie jest do konca dorobione. Niby jest takie jak w volvo ale jednak cos jest sknocone jak to w dafie. Niby silnik taki jak w volvo ale to w dafie od lat opadaja tuleje -szybciej lub pozniej ale opadna. Co z tym robi DAF -nic. Zawsze opadaja po gwarancji to im to lotto. Jak zobaczysz konstrukcje auta niby wydaje sie wszystko solidne ale gdzies w szczegolach jak to daf jest *... a... ne. Zawsze gnija ponizej drzwi -mozna by wydluzyc nadkole 25 cm ktore osloni kabine od spodu by woda spod kol nie uderzala w kabine od dolu -ile na to DAF nie wpadl -raptem od poczatku modelu 95 ile to lat temu 32 -i co zrobiono przez te 32 lata NIC. Zawsze cos sie pier... w elekktryce co zrobil DAF nic -jeszcze doklada tej *locej sie elektryki. Ulatuja przewody przy rozruszniku w DAF -co zrobil DAF nic -niech ulatuja. | |||
~Da_las | prawda - Volvo to było kiedyś. Teraz to gorszy badziew niż DAF. Spalanie o 2, 5 - 3 litry wyższe. Awaryjność też, ceny części i serwisu też. DAF to auto z supermarketu, a i tak przy dobrym użytkowaniu robią po 1, 5 mln km. W transporcie koszty TCO są ważne, a nie wyciągnie pojedynczych tematów. | |||
~prawda | nie mamy nowych volvo -tzn fh4. Ale te od f przez fh12 do fh13 i uwazam ze pod wzgedem awaryjnosci to sa genialne auta-bezawaryjne. Wiem ze te najnowsze juz nie sa niestety tak udane -ale to tylko zaslyszana opinia. A spalanie raczej nie jest wyzsze -chyba ze porownujesz do fh12 i starsze te to zlopaly okrutnie. | |||
~Ł ysy | Tylko renault premium z odzysku. | |||
~zcx | A dlaczego upaliła się końcówka wtrysku? Bo była za duża temperatura spalin. Dlaczego była za duża temperatura spalin? min spalanie oleju silnikowego, który jak wiadomo jest bardziej kaloryczny niz ON. | |||
~Da_las | prawda- stare fh wciagaja paliwo wiadrami, ale odwdzieczaja sie bezawaryjnoscia. Takze cos za cos. FH 4 jak to nazywasz, pali mniej niz stare Volva, ale i tak o 2-3 litry wiecej od aut z czolowki. DAF pali praktycznie tyle samo co Scania. Jak wozisz lekko, Scania wychodzi minimalnie lepiej, ale za to z tonami DAF spala minimalnie mniej. Srednia wychodzi na zero. Mowa o Scanii i DAFie Euro 6. | |||
~El Ordynatores. | Każde auto dużo spali jak prowadzi je cipa. | |||
~zcx | zabójstwem jest ten cały ekodrajwing. | |||
~prawda | DA las Fh13 jest oszczedniejszy pod tonami od dafa e5. poza tym Fh idzie do przodu a daf mo*duje. po lekkim wychodzi podobnie. | |||
~Da_las | prawda- Euro 5 to inna bajka. Nie mam pojecia co ludzie w 105 widza. Typowy Jelcz. Euro 6 to przeskok bardzo duzy na plus. Moze demon mocy to nie jest, ale jak dbasz to pali bardzo rozsadnie. | |||
pawelfh
| A mnie smiesza takie przepychanki słowne, bo ten pali tyle a ten tyle, mi volvo jak to mówia fh4 pali 25, z 20 tonami na chlodni jak jade na Holandie, ale jak jade na francje to juz pali 35, kolega kupowal nowego actrosa, handlowiec go zapewniał ze wiecej niz 28l nie ma prawa spalic, przy pierwszym przegladzie kolega pyta tego handlowca, panie auto pali ponad 30, handlowiec na to, bo pan ciezkie ładunki wozisz i po górach. dawno temu spytalem na serwisie jak mnie posadzili na nowe volvo to byl pierwszy model fh, ile to ma palic, odpowiedz brzmiala od 25 do 50, tyle w temacie spalania | |||
~Toldi | To podobnie jak kierowca? Czym wiencej zje to lepiej i wydajniej pracoje, | |||
~Kris | A scania od Wojtyły pali 27. 8 litra. Z tym że on na 12 tys 7 robi na pusto więc nie wiem czy to się liczy :) | |||
~Da_las | Te 27, 8 to z wyswietlacza czy z liczenia z dystrybutora??? | |||
gigi
| scania jest mistrzem wskazywania spalania na wyświetlaczu, pamiętam jak stara 420 hpi na wyświetlaczu pokazywała 5-6 l mniej niż pod pompą... ciut młodsza juz kłamała potem tylko 3 l... ale kłamała | |||
masius85
| Aktualizacja wątku. Autko DAF128545;, zostało dzisiaj odebrane od mechanika i jadę się ładować i test. Koszt takiej imprezy to 17000 brutto. Regeneracja głowicy, wszystko wyprute i osadzone nowe 7500. Wymieniony jeden wtrysk 2500, bo wtrysku nie są regenerowalne do tego wspaniałego auta. Reszta sprawdzona i wyczyszczona. Nowy jeden tłok i pierścienie. Uszczelki wszystkie wymienione dają takie koszty. Kup pan nowe auto to będziesz pan jeździł i jeździł tak powiadali | |||
~zcx | Typ naprawy zapowiada problemy na pozostałych cylindrach. | |||
masius85
| ~zcx dlaczego tak sądzisz? może mnie oświecisz i rozwiniesz swoją myśl? | |||
~Da_las | Masius85, jakie Ty nowe auto kupiles??? | |||
gigi
| koszt wtrysku do dafa w opoltransie po dobrych rabatach 1600 netto, naprawa prowizorka jak kolega pisał wcześniej... watek pewnie się dalej rozwinie | |||
~zcx | masius85 2020-09-15 19:45:41 Masz teraz mocną szczelną górę i stary dół, więc pomyśl sam | |||
masius85
| Czyli sugerujecie, że po każdej naprawie głowicy trzeba wymieniać tłoki tuleje korbowody i wał korbowy bo nie rozumiem? | |||
~Krokodyl | przy jakim przebiegu te ekscesy w Dafie? | |||
~Krokodyl | sorka juz widze... | |||
~alfred nie nobel | u mnie tez przebieg 450 tys i widze ze kompresja idzie do ukladu chlodzenia | |||
~maly | daf i volvo to to samo hahahaha dobre sobie od kiedy szwedzi klada silniki paccara? | |||
~JAREK | żaden eco driving tylko ogień na tłoki i będzie klamot chodził |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.