ID: 252806
Polskie firmy transportowe już od sierpnia czeka kosztowna rewolucja
ID: 252806
ID: 252806
Przewoźnicy drogowi mają raptem kilka tygodni na przygotowanie do zmian wprowadzonych pakietem mobilności, bo pierwsze przepisy – dotyczące m. in. odpoczynku kierowców – wejdą w życie już w sierpniu. Krajowa branża transportowa od początku prac nad dokumentem podnosiła, że spowoduje on wzrost kosztów i spadek konkurencyjności przewoźników m. in. z Polski, Bułgarii, Litwy i Łotwy.
Przewoźnicy drogowi mają raptem kilka tygodni na przygotowanie do zmian wprowadzonych pakietem mobilności, bo pierwsze przepisy – dotyczące m. in. odpoczynku kierowców – wejdą w życie już w sierpniu. Krajowa branża transportowa od początku prac nad dokumentem podnosiła, że spowoduje on wzrost kosztów i spadek konkurencyjności przewoźników m. in. z Polski, Bułgarii, Litwy i Łotwy.
~etransport.pl
Posty (355)
~kris | kiero jak PM wpłynie na wynagrodzenie kierowcy? | |||
~kiero | U mnie bez zmian | |||
~kris | No to czym sie jarasz? | |||
~Plum | PavelSPM, w naszym języku zamiast "Nie certuj" używaj "Ni e martw się" a zamiast "Stanie lżej" używaj "Lżej na duszy stanie się" . Koniecznie używaj "się" przy czasownikach jak inni. Pozdrawiam | |||
~driver | pozyjemy zobaczymy | |||
~kiero | Kris mam polewkę z tutejszych kierowczyn, nic więcej. | |||
~Gucio | Firmy transportowe mają nad czym myśleć, bo PM swoje zrobi ale co za tym idzie wschodnia konkurencja już Naszym przewoźnikom depcze po pietach i co za tym idzie Łotwa planuje w około 40-50% przenieść swoje firmy do PL lub Niemiec tu zarejestrować swoje firmy i auta by móc konkurować na rynku zachodnim. Stali ramię w ramię z PL w walce o PM, a teraz wezmą sobie znaczny kawałek tortu z Naszego rynku transportowego jest się czego bać?Jako źródło info artykuł na 40 ton. | 1 | ||
jacek-kuba
| Na 40 T czytam od 10 lat, od nowego roku tacho na busy. Następnie od lat czytam o winietach w D na małe, mało tego, oglądałem nawet ceny winiet i ich zdjęcia. | |||
~Tomek | kris nie sil się, marny z ciebie a*alityk, sumarycznie kierowcy mają tyle samo, rozbawiłeś mnie. Nie wszędzie mają podobnie. W Duisburgu w firmie X, która nie jest znana etransportowym pajacom, przy obecnym kursie euro na pierwszej klasie kierowcy mają około 8600 złociszy, ci na trzeciej klasie mają około 9200 złociszy, system 3 na jeden, plus i tu rzadkość urlop 24 dni w systemie, plus ci co maja ADR mają jeszcze 100 euro dodatku, premia roczna 1200 euro brutto, każdy weekend na bazie z pełnym socjalem. Ci którzy pracują nie w systemie, mają takie samo wynagrodzenie jak kierowcy niemieccy, nie w każdej firmie tak jest. Reasumując za 20 dni w miesiącu poza domem zarobić tyle w PL jest mało realne, nawet przy diecie dziennej 60 euro i przy podstawie w granicach 3000 złociszy brutto. Inna inszość, że do dziś nie każda firma w PL płaci diety itp. Kierowcy rozliczani są od frachtu, kilometra czy kółka, a to, że w papierach jest inaczej, zgodnie z przepisami, to taka polska rzeczywistość. Wszak papier przyjmie wszystko. Z jednym się z tobą zgodzę, kierowca w PL nie ma szans na lepszy zarobek, nawet gdyby polscy przewoźnicy jeździli na stawkach firm zachodnich. | 1 | ||
~kris | Gucio ty czytasz swoje własne posty? Przeciez to sie kupy nie trzyma co piszesz. Jak firmy wschodnie maja przejąć naszą czesc rynku skoro przenoszą bazy do polski a wiec bedą musieli działąc na takich samych warunkach jak polskie firmy. No chyba ze oni maja patent jak ominąć ten PM. jesli tak to znaczy ze polacy tez na to wpadną. A jesli nie tzn ze ten pakiet nie bedzie miał na nic wpływu | |||
~kris | Tomek to chyba nie czytasz postów swoich kolegów. Przeciez w wielkopolsce płacą po 9, 6 tys za 3 tygodnie. Tak jak piszesz papier wszystko przyjmie. Tyle ze papier mnie nie interesuje tylko ile realnie sie zarabia. A zarabia sie tyle samo wiec tylko sie dorobi inne papiery do tego. Wiec pytam po raz kolejny co PM zmieni dla kierowcy? | |||
~x-man | panowie, bedzie wieksza podaz kierowoc na rynku szukajacych pracy wiec obawiam sie ze stawki zostana obnozine do minimalnych, na pewno kierowca nie zarobi wiecej. wroca lata 90 nie pasuje to 5 czeka za brama do podjecia pracy. na tym forum czesc nie zalapalo ze rynek sie posypal i to po calosci. nadal twierdza ze im wiecej dziadow padnie to lepiej dla kierowcow. kilka dni temu widzialem ogoszenie w zakladce poszukuje pracy jednego z tych co sie tu udzielaja i swoje teorie sprzedaja. po tym ogloszeniu mozan tylko stwierdzic ze my zyjemy w matrixie albo on 3-4 pracy i 5-7 dni wolnego do tego cala lista warunkow. nie ma sie co dziwic ze sie tu tak udzielaja bo juz siedza na bezrobotnym i swoje fantazje tu wypacaja | -1 | ||
~Tomek | Tylko koledzy co mają po 9, 6 tysięcy za trzy na jeden, to nie wiem w jakiej walucie operują, złotówki to nie są. Rozumiem w pewnym sensie gawędziarzy parkingowych, co z wypitą ilością alkoholu... coraz więcej zarabiają, to wytłumaczyć można alkoholem. Napisałem tak jak jest, tu gdzie pracuję, są firmy w DE totalne porażki, ale bardzo często kierowcy jak i pracownicy z biura/spedycji z Polski są temu winni. Nie jestem dumny, że pracuję w DE, taka konieczność, mi się kalkuluje, coś kosztem czegoś. Wybrałem takie a nie inne zajęcie, nie mam zamiaru dowartościowywać się podkręcając swoje dochody by robić wrażenie, płakać też nie mam zamiaru. Moja rodzina/ wuj, ma transport od 1989 roku, w 1990 lub w 1991 roku zaczęli jeździć zagranicę, w 2004 roku wchodząc do unii mieli 18 koncesji (tzw. dużych), 20 aut. Dziś ile mają, nie mam bladego pojęcia, sporo. W każdym razie, od dzieciaka pamiętam, że płakali jak im ciężko, że transport się nie opłaca, że lepiej to już było, kolejne lata, kolejne spotkanie rodzinne i ta sama śpiewka. Za dzieciaka w latach dziewięćdziesiątych parę razy byłem z nimi po zezwolenia w Warszawie, trzymałem kolejkę. Nasłuchałem się wówczas płaczu transportowców z tamtych lat. Realia obecnie są inne, nie ma zezwoleń, koncesji, granic... ale płacz i narzekanie pozostało. I powtarzane motto przewoźników, że kierowca jest najtańszą, najbardziej zawodną częścią w aucie, którą można łatwo zastąpić. Pozdrawiam | 1 | ||
~kris | A to ciekawe. Jeden kierowca nie wierzy w zarobki innych kierowców. Ale sie narobiło :) | |||
~x-man | tomek to co piszesz jest niestety prawda ale to chyba juz taka Polska mentalnosc. nie wiem dlaczego sie wstydzis ze pracujesz za granica. od 30 lat Polksa rzadza sprzedajne mendy tylko szyldy zmieniaja. masz prace zarabiasz przyzwoicie wiec nie ma sie z tego powodu "smucic". niestety to co na temat kierowcow slyszales jest praca z tej calej liczby tzw kierowocow to moze 30-40% mozesz nazwac kierocami z krwi i kosci. reszta to ludzie z pryzpadku albo robia to bo musza bo idzie zarobic wiecej jak na pryzslowiowej kasie w biedronce | 1 | ||
~x-man | kros tomek napisaj jak jest w systemie sa zarobki miedzy 1800-2200 brutto. nieliczne firma placa wiecej ale tez wiecej wymagaja i praca do lekkich i przyjemnych nie nalezy. | 1 | ||
~Gucio | ~kris 2020-07-15 12:57:12 Oczywiście że PM będzie dotyczył wszystkich, ale chodziło mi o to, że będziemy musieli walczyć o ładunki na własnym podwórku - kto tańszy ten jedzie z towarem na zachód, czyli oprócz walki o frachty na zachodzie za opłacalne stawki dojdzie nam jeszcze większa konkurencja u siebie. | 1 | ||
~Tomek | U mnie w systemie jest 2150 brutto po 6 miesiącach okresu próbnego, na początek jest 2100 brutto, ci bez systemu mają 2700 brutto plus miesięczna premia 200 euro, jak pisałem my w systemie mamy rocznie 1200 premii brutto (400 za tacho+400 za bezszkodową jazdę+400 za brak zwolnień lekarskich), +100 euro za ADR, diety 24 euro płatne w systemie też w weekend i 24 dni urlopu, jak wspominałem nie każda firma w systemie daje urlop i to pełen. Ci bez system prócz 24 standardowych mają 10 dni dodatkowego urlopu. W poprzedniej firmie miałem podobnie, ale nie było urlopu, teraz jestem na urlopie z tym, że nie chcą go dawać w całości, teraz trzy tygodnie, reszta w grudniu i na początku stycznia. Po trzech tygodniach pracy wolny tydzień a po nim dopiero urlop, tak to nawet w Polsce nie miałem. kris tu nie chodzi o wiarę co kto mówi, tylko o realia. Na razie Panowie Z doświadczenia wiem, że czym bliżej Polski tym stawki mniejsze dla kierowców, pewno są wyjątki. | 1 | ||
~Gucio | Przykładem jest Girteka zobacz ile Naszych firm wycięła z kontraktów, widziałeś kiedyś Girtekę żeby ciągała naczepy Amazona, a teraz pełno ich - dlaczego bo są jeszcze tańsi od Nas, a przy takiej flocie aut biorą udział w największych przetargach. Jeszcze 2 lata temu zobaczyć Girtekę z naczepą Amazona we Wrocławiu, Sosnowcu nie było takiego widoku dziś pełno ich, a robili to głównie przewoźnicy z PL (owszem są, ale już im ten tort LT odgryzła). | 1 | ||
~kris | Gucio niby patrzysz na swiat tak jak wszyscy tylko błędne wnioski z tego wyciagasz. Jak myslisz dlaczego Giretka wycina polskie firmy? Dlatego ze wiecej płacą kierowcom? Czy jak polskie firmy będą płacic wiecej to moga konkurowac z Giretką? | |||
~Gucio | Kris jak firmy z Łotwy otworzą swoje odziały w PL i tu porejestrują auta to tu zjadą na Pauzę co 8 tygodni do PL, czyli żeby wyjechać w kierunku zachodu też będą chciały auta załadować i tu się zacznie konkurencja. | 1 | ||
~kris | Tomek wszystko super tylko napisz ile z tych 2150 brutto to jest netto | |||
~Gucio | Kris ale ja nigdzie ni piszę o wynagrodzeniu kierowcy tylko o konkurencji na własnym podwórku o ładunki. | |||
~kris | Gucio a twoim zdaniem to nie ma zwiazku ze sobą? | |||
~Gucio | Patrząc na wszystkie składowe transportu wynagrodzenie kierowcy też ma związek -tak jest i wszyscy o tym wiemy. | |||
~Gucio | Ja jestem realistą i nie słucham opowieści parkingowych, ale wiem jedno że idą ciężkie czasy dla transportu i coraz trudniej będzie w tej całej transportowej "rodzinie" wielu firmą przetrwać nie tylko z PL -wszystkim, ale będą też tacy co zrobią na tym dobry interes i rozwiną skrzydła, tak jak niektóre firmy na tym "koronawirusie" zarobiły krocie, a ilu się wysypało lub ledwo ciągnie no właśnie. | 1 | ||
~driver | pewnie z 1450e na 1klasie +22x24e = no w sumie wyjdzie z 9600pln ale odemiesz koszty gdy masz z 1000km do przejazdu dwa dni w * z odpoczynku to raptem moze wyjdzie z 1000zł wiecej jak w polsce z pracą max 100km od domu bo szczesciarze pracuja w tej samej miejscowosci co zyją | |||
~Dawid87 | w Gierteka jest 55 euro dzień z podstawą, większośc podwójna obsada | |||
~driver | i zadam kolejne pytanie czy opłaca sie ryzykowac zyciem dla 1000pln moze wiecej dopóki jest dobrze to jest dobrze a gdy trafi cos w twoją osobowkę jak pedzisz do pracy | |||
~driver | i cos mi sie wydaje ze zaden niemiec by nie pracował za takie stawki jak wy Bo ma wiecej na arbaitlouse A wy kraczecie na ukraincow ze oni robią w polsce za grosze |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.