Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Zbyt wielu ludzi ginie w wypadkach z udziałem ciężarówek - czas na zmiany

ID: 251869


Jedna czwarta (25%) wypadków śmiertelnych na drogach w Unii Europejskiej to skutek kolizji z udziałem pojazdów ciężarowych. Tak wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez Europejską Radę Bezpieczeństwa Transportu (ETSC).

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (21)

~Olac uk
Tiry robią najwięcej kolizji weź ty się redaktor jeb... nij... W łeb pacanir

1

~ze jak
widziałem ostatnio na słowacji sytuacje... nowiutka ciężarówka pewnej marki zestaw ciągnik naczepa załadowany 24 t... pusta droga zero przeszkód itp... cięzarówka nówka zaznaczam pełna tych nowych systemów i bajerów... nagle ta cięzarówka dała po hamulcach az prawie dęba staneła, powtarzam auto było załadowane 24 t ale niski towar... słowak wyskoczył z kabiny cały blady i az za głowe sie łapie bo mu nagle cięzarówka zahamowala sama!!! myslalem ze cos mu sie stało i poszedłem do niego a on mówi ze auto samo po heblach dało poszlismy na naczepe zobaczyć ale oprócz 1 palety gdzie towar sie troche przesunał nic wiecej sie nie stało

1

~Orban
Pojazdy użytkowe powyżej 3, 5t czyli ciężarówki nie Tiry czy zestawy lub solówki.
1/4 czy to dużo? Pojazdy powyżej 3, 5 t generują bardzo duży plynny ruch co było widać podczas ostatniej pandemii.
Moim zdaniem 1/4 zdarzeń to nie jest dużo w porównaniu z 3/4 aut osobowych z których połowa nie powinna być w ruchu, a są bo brakuje m. in. bezpiecznej infrastruktury rowerowej.

1

~Orban
Młodzi kierowcy... kto liczył że podczas pandemii ilość wypadków śmiertelnych z udziałem aut osobowych będzie zerowa tan się przeliczył. Tej wiosny nieliczne osobówki na pustych polskich drogach kierowane przez młodych samobójców wygeberowały ilość trupów jak codzień.

Poproszę o artykuł o ile tej wiosny a. d. 2020 zwiększyła się ilość wypadków gdzie sprawcą był pojazd ciężarowy.

1

~Orban
I pandemia przy tym to pikuś. Jakiś nie słychać żeby młodzi kierowcy powiedzmy przez pierwsze 3 lata musieli jeździć z włączoną aplikacja w telefonie powiedzmy "jadę bezpiecznie dla siebie i innych" która rejestrowała by przekroczenia prędkości i niebezpieczne sytuacje i oczywiście meldowała by policji lub podobnej służbie gdzie najlepiej się ustawić, pozatym byłby dowód przy kontroli - zapis ostatnich 30 min. Pozycja, czasy, prędkość i prawdopodobne przypadki złamania przepisów. Te dane pozwoliłby określić czy mają do czynienia z jednostkowym przypadkiem czy właśnie wyłowili przestępcę.
~Donn Diego
Tak dlugo jak kierowcy beda karani za tacho wypadki beda. Mandat za predkosc czy wyprzedzanie jest nizszy niz za tacho, i za tacho placisz 28 dni do tylu. Juz w USA zauwazyli, ze wprowadzenie tacho zwiekszylo ilosc przekroczen przepisow ruchu drogowego.
~Ordynator zostań w domu!
Te Diego, jaką ty kreche brałeś?

-1

~Marek
Dodałbym do tego jedną ważną uwagę - mówimy o 25% wypadków Z UDZIAŁEM pojazdów powyżej 3, 5 tony, więc wcale nie mówimy o wypadkach SPOWODOWANYCH przez kierowców tych pojazdów (tych będzie znacznie mniej - pamiętam gdzieś dane policji mówiące, że we wszystkich wypadkach wina kierowców ciężarówek to dosłownie KILKA %.
Wracając do początku, w tych 25% wypadków z udziałem zawierają się także wypadki takie jak: kierowca osobówki przysnął i wyjechał na czołówkę, albo zagapił się i najechał na tył naczepy, albo wymusił pierwszeństwo...
Ale oczywiście, najlepiej i najłatwiej powiedzieć tiry na tory, bo to w lewackiej jewropie lepiej się sprzedaje...

2

~madmax
Nie ma dnia, zeby samochód ciezarowy nie byl uczestnikiem wypadku. W 80 % przypadków winni sa kierowcy ciezarowek. wyliczenia niemieckich służb i urzędów związanych z transportem. Co dziennie najechanie na tyl, roztrzaskanie pojazdów stojących na poboczu, najechanie na pojazdy robót drgowych, nie wyrobienie sie na zakrecie, wywrotki na łukach. cos jeszcze przygłupie Olac uk?

-1

~Marek
madmax - to, co napisałeś to totalna BZDURA. Znalazłem specjalnie dla ciebie statystyki Policji na rok 2019 - ://statystyka. policja. pl/st/ruch-drogowy/7 6562, Wypadki-drogowe-rapo rty-roczne. html (strona 33)

Wypadki wg pojazdu sprawcy - samochód ciężarowy o DMC powyżej 3, 5 tony w 2019 roku:
3% ogólnej liczby wypadków
5, 1 % ogólnej liczby zabitych
3% ogólnej liczby rannych

W tych samych kategoriach sprawcą wypadku był kierujący samochodem osobowym:
74, 7% ogólnej liczby wypadków
70, 8 % ogólnej liczby zabitych
77, 4% ogólnej liczby rannych

Problem NIE LEŻY w kierowcach samochodów ciężarowych ani w samych pojazdach o DMC powyżej 3, 5 tony, nie dajmy sobie tego wmówić, a powyższe statystyki powinny być nagłaśniane przez branżowe organizacje po to, żeby odkłamać mity o mo*derczych ciężarówkach...

2

~Mad Max
Ciężarowych samochodów jest 11 krotnie mniej. Ja piszę i danych z Niemiec. Zresztą żadnych statystyk nie potrzeba. Wystarczy śledzić wiadomości. A kierowcy ci to podobno zawodowcy... Przestań bronić to bydło drogowe. Widać codziennie na drogach co wyprawiają. A przez CB radio słychać. Ich nadzwyczaj inteligentny język. Słowa typu k, CH, poj, i inne to ich jedyny sposób wymowy. Tyle w temacie przygłupy.

-1

~Marek
Nie piszesz o danych z Niemiec, tylko o swoich odczuciach na temat tego, co słyszysz w radiu, na CB, czy w internecie. To nie są miarodajne informacje.
Ja przedstawiłem ci twarde dane z Polski i nie wierzę, żeby statystyki różniły się między PL i DE o kilka wielkości, można oczekiwać, że z grubsza rzecz biorąc jest to jeden poziom.

Absolutnie nie bronię też generalnie wszystkich kierowców ciężarówek, sam spędziłem trochę czasu za kółkiem, na codzień pracuję z nimi jako dyspo i mam pod sobą zarówno świetnych fachowców, kulturalnych i znających się na rzeczy, jak i z bala ciosanych tłumoków i zwykłych chamów... Ale kultura osobista i nawet kultura jazdy to jedno, a powodowanie wypadków w ruchu drogowym to drugie, a przedstawione dane są jednoznaczne - gdyby ktoś chciał zmniejszyć liczbę wypadków / zabitych i rannych powinien szukać problemu w kierowcach osobówek

1

~Tedi
Andrzej jest w porządku
Twardy72
Kiedyś prof Bartoszewski mówił o dyplomatołkach, a teraz czytając wypociny tych eurokratów śmiało można powiedzieć że w tej Brukseli są euromatołki.
~uytutuuyuuuuu
mad max... to ze kierowcy klną to jeszcze idzie zrozumieć bo tacho korki itp... wejdz sobie w srodowisko policyjne wojskowe itp... a nawet lekarzy zobaczysz jakie tam jest piękne słownictwo :]]]]
kevlar
Marek mam takie samo zdanie na ten temat. Sprawstwo a udział to dwa zupełnie różne czyny.
Wiadomo że masa pojazdu w trakcie zdarzenia generuje większe uszkodzenia niż samochody osobowe. Nie rozumiem dlaczego ma to być powodem ograniczeń z wjazdem do miast.
Moim zdaniem lepiej by było uświadamiać uczestników ruchu o skutkach nieprzestrzegania obowiązujących przepisów oraz zwiększyć kary za przewinienia.
~Oburzony
Tiry na tory!!! Mieszkam w wiosce, przy drodze krajowej, zgadnijcie ilu kierowców ciężarówek jedzie tam zgodnie z przepisami? Chyba tylko wtedy, gdy krzyknę przez radio, że susza na 114km
~Mad Max
I proszę. To o czym wczoraj pisałem. Dzisiaj rano na S5 najechanie na tył ciężarówki na stojąca druga na pasie awaryjnym. Skutki tragicznie.
~Ryszard
Mad Max, to po UJ staje na awaryjnym kręcić pauzę?
~givera
Do Oburzony, a powiedz czy ktos z osobowego auta jedzie przepisowo? 99% wypadkow z udzialem ciezarowych nie jest z winy kierowcy ciezarowego, to auta osobowe generuja wypadki, nie maja kultury jazdy i obycia z autami ciezarowymi, osobowe auta powinny placic tyle samo za autostrady albo nawet wiecej niz TIRY poniewaz to dzicz i jezdzi bez celu i oni powoduja zatory na drogach!
~Marek
Jeszcze raz krótko w temacie (na podstawie statystyk Policji w Polsce za rok 2019) :
kierowcy pojazdów ciężarowych o DMC pow. 3, 5 tony byli SPRAWCAMI 3% wszystkich wypadków i odpowiadają za 5, 1% wszystkich ofiar śmiertelnych.

Mówiąc wprost, sytuacja w której osobówka wbija się pod naczepę zestawu stojącego w korku na autostradzie zalicza się do sprawców w kategorii kierujących osobówkami, ale jednocześnie podnosi statystyki wypadków Z UDZIAŁEM ciężarówek, nawet jeśli nie było w tym żadnej firmy szofera dużego mobila.

To nie ciężarówki i ich kierowcy stanowią największe zagrożenie na naszych drogach!
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.117.152.251

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels