ID: 251869
Zbyt wielu ludzi ginie w wypadkach z udziałem ciężarówek - czas na zmiany
ID: 251869
ID: 251869
Jedna czwarta (25%) wypadków śmiertelnych na drogach w Unii Europejskiej to skutek kolizji z udziałem pojazdów ciężarowych. Tak wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez Europejską Radę Bezpieczeństwa Transportu (ETSC).
Jedna czwarta (25%) wypadków śmiertelnych na drogach w Unii Europejskiej to skutek kolizji z udziałem pojazdów ciężarowych. Tak wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez Europejską Radę Bezpieczeństwa Transportu (ETSC).
~etransport.pl
Posty (21)
~Olac uk | Tiry robią najwięcej kolizji weź ty się redaktor jeb... nij... W łeb pacanir | 1 | ||
~ze jak | widziałem ostatnio na słowacji sytuacje... nowiutka ciężarówka pewnej marki zestaw ciągnik naczepa załadowany 24 t... pusta droga zero przeszkód itp... cięzarówka nówka zaznaczam pełna tych nowych systemów i bajerów... nagle ta cięzarówka dała po hamulcach az prawie dęba staneła, powtarzam auto było załadowane 24 t ale niski towar... słowak wyskoczył z kabiny cały blady i az za głowe sie łapie bo mu nagle cięzarówka zahamowala sama!!! myslalem ze cos mu sie stało i poszedłem do niego a on mówi ze auto samo po heblach dało poszlismy na naczepe zobaczyć ale oprócz 1 palety gdzie towar sie troche przesunał nic wiecej sie nie stało | 1 | ||
~Orban | Pojazdy użytkowe powyżej 3, 5t czyli ciężarówki nie Tiry czy zestawy lub solówki. 1/4 czy to dużo? Pojazdy powyżej 3, 5 t generują bardzo duży plynny ruch co było widać podczas ostatniej pandemii. Moim zdaniem 1/4 zdarzeń to nie jest dużo w porównaniu z 3/4 aut osobowych z których połowa nie powinna być w ruchu, a są bo brakuje m. in. bezpiecznej infrastruktury rowerowej. | 1 | ||
~Orban | Młodzi kierowcy... kto liczył że podczas pandemii ilość wypadków śmiertelnych z udziałem aut osobowych będzie zerowa tan się przeliczył. Tej wiosny nieliczne osobówki na pustych polskich drogach kierowane przez młodych samobójców wygeberowały ilość trupów jak codzień. Poproszę o artykuł o ile tej wiosny a. d. 2020 zwiększyła się ilość wypadków gdzie sprawcą był pojazd ciężarowy. | 1 | ||
~Orban | I pandemia przy tym to pikuś. Jakiś nie słychać żeby młodzi kierowcy powiedzmy przez pierwsze 3 lata musieli jeździć z włączoną aplikacja w telefonie powiedzmy "jadę bezpiecznie dla siebie i innych" która rejestrowała by przekroczenia prędkości i niebezpieczne sytuacje i oczywiście meldowała by policji lub podobnej służbie gdzie najlepiej się ustawić, pozatym byłby dowód przy kontroli - zapis ostatnich 30 min. Pozycja, czasy, prędkość i prawdopodobne przypadki złamania przepisów. Te dane pozwoliłby określić czy mają do czynienia z jednostkowym przypadkiem czy właśnie wyłowili przestępcę. | |||
~Donn Diego | Tak dlugo jak kierowcy beda karani za tacho wypadki beda. Mandat za predkosc czy wyprzedzanie jest nizszy niz za tacho, i za tacho placisz 28 dni do tylu. Juz w USA zauwazyli, ze wprowadzenie tacho zwiekszylo ilosc przekroczen przepisow ruchu drogowego. | |||
~Ordynator zostań w domu! | Te Diego, jaką ty kreche brałeś? | -1 | ||
~Marek | Dodałbym do tego jedną ważną uwagę - mówimy o 25% wypadków Z UDZIAŁEM pojazdów powyżej 3, 5 tony, więc wcale nie mówimy o wypadkach SPOWODOWANYCH przez kierowców tych pojazdów (tych będzie znacznie mniej - pamiętam gdzieś dane policji mówiące, że we wszystkich wypadkach wina kierowców ciężarówek to dosłownie KILKA %. Wracając do początku, w tych 25% wypadków z udziałem zawierają się także wypadki takie jak: kierowca osobówki przysnął i wyjechał na czołówkę, albo zagapił się i najechał na tył naczepy, albo wymusił pierwszeństwo... Ale oczywiście, najlepiej i najłatwiej powiedzieć tiry na tory, bo to w lewackiej jewropie lepiej się sprzedaje... | 2 | ||
~madmax | Nie ma dnia, zeby samochód ciezarowy nie byl uczestnikiem wypadku. W 80 % przypadków winni sa kierowcy ciezarowek. wyliczenia niemieckich służb i urzędów związanych z transportem. Co dziennie najechanie na tyl, roztrzaskanie pojazdów stojących na poboczu, najechanie na pojazdy robót drgowych, nie wyrobienie sie na zakrecie, wywrotki na łukach. cos jeszcze przygłupie Olac uk? | -1 | ||
~Marek | madmax - to, co napisałeś to totalna BZDURA. Znalazłem specjalnie dla ciebie statystyki Policji na rok 2019 - ://statystyka. policja. pl/st/ruch-drogowy/7 6562, Wypadki-drogowe-rapo rty-roczne. html (strona 33) Wypadki wg pojazdu sprawcy - samochód ciężarowy o DMC powyżej 3, 5 tony w 2019 roku: 3% ogólnej liczby wypadków 5, 1 % ogólnej liczby zabitych 3% ogólnej liczby rannych W tych samych kategoriach sprawcą wypadku był kierujący samochodem osobowym: 74, 7% ogólnej liczby wypadków 70, 8 % ogólnej liczby zabitych 77, 4% ogólnej liczby rannych Problem NIE LEŻY w kierowcach samochodów ciężarowych ani w samych pojazdach o DMC powyżej 3, 5 tony, nie dajmy sobie tego wmówić, a powyższe statystyki powinny być nagłaśniane przez branżowe organizacje po to, żeby odkłamać mity o mo*derczych ciężarówkach... | 2 | ||
~Mad Max | Ciężarowych samochodów jest 11 krotnie mniej. Ja piszę i danych z Niemiec. Zresztą żadnych statystyk nie potrzeba. Wystarczy śledzić wiadomości. A kierowcy ci to podobno zawodowcy... Przestań bronić to bydło drogowe. Widać codziennie na drogach co wyprawiają. A przez CB radio słychać. Ich nadzwyczaj inteligentny język. Słowa typu k, CH, poj, i inne to ich jedyny sposób wymowy. Tyle w temacie przygłupy. | -1 | ||
~Marek | Nie piszesz o danych z Niemiec, tylko o swoich odczuciach na temat tego, co słyszysz w radiu, na CB, czy w internecie. To nie są miarodajne informacje. Ja przedstawiłem ci twarde dane z Polski i nie wierzę, żeby statystyki różniły się między PL i DE o kilka wielkości, można oczekiwać, że z grubsza rzecz biorąc jest to jeden poziom. Absolutnie nie bronię też generalnie wszystkich kierowców ciężarówek, sam spędziłem trochę czasu za kółkiem, na codzień pracuję z nimi jako dyspo i mam pod sobą zarówno świetnych fachowców, kulturalnych i znających się na rzeczy, jak i z bala ciosanych tłumoków i zwykłych chamów... Ale kultura osobista i nawet kultura jazdy to jedno, a powodowanie wypadków w ruchu drogowym to drugie, a przedstawione dane są jednoznaczne - gdyby ktoś chciał zmniejszyć liczbę wypadków / zabitych i rannych powinien szukać problemu w kierowcach osobówek | 1 | ||
~Tedi | Andrzej jest w porządku | |||
Twardy72
| Kiedyś prof Bartoszewski mówił o dyplomatołkach, a teraz czytając wypociny tych eurokratów śmiało można powiedzieć że w tej Brukseli są euromatołki. | |||
~uytutuuyuuuuu | mad max... to ze kierowcy klną to jeszcze idzie zrozumieć bo tacho korki itp... wejdz sobie w srodowisko policyjne wojskowe itp... a nawet lekarzy zobaczysz jakie tam jest piękne słownictwo :]]]] | |||
kevlar
| Marek mam takie samo zdanie na ten temat. Sprawstwo a udział to dwa zupełnie różne czyny. Wiadomo że masa pojazdu w trakcie zdarzenia generuje większe uszkodzenia niż samochody osobowe. Nie rozumiem dlaczego ma to być powodem ograniczeń z wjazdem do miast. Moim zdaniem lepiej by było uświadamiać uczestników ruchu o skutkach nieprzestrzegania obowiązujących przepisów oraz zwiększyć kary za przewinienia. | |||
~Oburzony | Tiry na tory!!! Mieszkam w wiosce, przy drodze krajowej, zgadnijcie ilu kierowców ciężarówek jedzie tam zgodnie z przepisami? Chyba tylko wtedy, gdy krzyknę przez radio, że susza na 114km | |||
~Mad Max | I proszę. To o czym wczoraj pisałem. Dzisiaj rano na S5 najechanie na tył ciężarówki na stojąca druga na pasie awaryjnym. Skutki tragicznie. | |||
~Ryszard | Mad Max, to po UJ staje na awaryjnym kręcić pauzę? | |||
~givera | Do Oburzony, a powiedz czy ktos z osobowego auta jedzie przepisowo? 99% wypadkow z udzialem ciezarowych nie jest z winy kierowcy ciezarowego, to auta osobowe generuja wypadki, nie maja kultury jazdy i obycia z autami ciezarowymi, osobowe auta powinny placic tyle samo za autostrady albo nawet wiecej niz TIRY poniewaz to dzicz i jezdzi bez celu i oni powoduja zatory na drogach! | |||
~Marek | Jeszcze raz krótko w temacie (na podstawie statystyk Policji w Polsce za rok 2019) : kierowcy pojazdów ciężarowych o DMC pow. 3, 5 tony byli SPRAWCAMI 3% wszystkich wypadków i odpowiadają za 5, 1% wszystkich ofiar śmiertelnych. Mówiąc wprost, sytuacja w której osobówka wbija się pod naczepę zestawu stojącego w korku na autostradzie zalicza się do sprawców w kategorii kierujących osobówkami, ale jednocześnie podnosi statystyki wypadków Z UDZIAŁEM ciężarówek, nawet jeśli nie było w tym żadnej firmy szofera dużego mobila. To nie ciężarówki i ich kierowcy stanowią największe zagrożenie na naszych drogach! |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.