ID: 250460
Pauza dzielona w dystrybucji
ID: 250460
ID: 250460
Czy przy pauzie 30 minutowej po 6 godzinie pracy odejmujecie podzielona wczesniejsza 15, czy robicie 15 i po 6 godzinie 30?
Czy przy pauzie 30 minutowej po 6 godzinie pracy odejmujecie podzielona wczesniejsza 15, czy robicie 15 i po 6 godzinie 30?
~Szczególarz*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (47)
~Michal | ~Szczególarz tu sie zgodze pisalem o tym wyzej jesli zrobisz pierw 15 potem 30 zalicza Ci to jednoczesnie jako przerwe po 6h pracy i przerwe po ktorej mozesz prowadzic nieprzerwanie 4. 5h. Bzdura jest to ze ze jesli zrobimy pierw 15min to pozniej musimy zrobic te 30 zeby zaliczylo nam jako przerwe po 6h pracy bo ta moze byc dzielona na odpoczynki 15to minutowe natomiast przerwa po ciaglym prowadzeniu pojazdu moze byc dzielona tylko jako 15 i 30 | 1 | ||
~Michal | A ja zadam pytanie z ciekawosci zeby sprawdzic wiedze w tym temacie. Czy jesli dzielimy przerwe na okresy po 15min to czy pierwsze 15 min mozemy zrobic po uplywie 6h pracy kolejne 15min pozniej czy tez musimy zrobic 15min przerwy w trakcie 6h czasu pracy nastepne po uplywie tego 6h. Ja znam odpowiedz ale ciekaw jestem czy reszta zna odp na to pytanie | 1 | ||
~Szczególarz | Wg mnie jesli dzielona to po 6 godzinie robi się ostatnia 15 | 1 | ||
~Krzysztof | Pavel, tu pozwól nie zgodzę się. Co najmniej 45 minut w układzie 15+30 (tylko w takiej kolejności) kasuje czas i pozwala na dalszą jazdę. Gdybyś chciał zrobić 30+15, to w praktyce to 15 musiałbyś przedłużyć do 30. Zalecam zawsze robić pauzy o dwie minuty dłuższe czyli 17+32, aby dać urządzeniu swobodę, bo co z tego, że zrobisz 30 jak zaliczy Ci 29 i jak ruszysz zaliczy minutę jazdy, to znowu musisz stanąć na 30, bo nie zaliczyło? | 1 | ||
~Wasyl | Ta pierwsza musi być krutsza bo jak będzie 31 i 30 to źle bo pierwsza za dluha | 1 | ||
~Wasyl | Ja rano zawsze mam 15 minut pracy na mlotkach potem 15 minut pauzy i dopiero ruszam a potem tylko se pół godziny postoje ijadę dalej. | 1 | ||
~Michal | ~Szczególarz zgadza sie Art. 13. 1. Po sześciu kolejnych godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przeznaczon a na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. Przerwa może być dzielona na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut każdy, wykorzystywane w trakcie sześciogodzinnego czasu pracy lub bezpośrednio po tym okresie. | 1 | ||
~Michal | Wykorzystywane W TRAKCIE SZESCIOGODZINNEGO CZASU PRACY | 1 | ||
~Krzysztof | 44+32 też jest prawidłowo, dlaczego wasylu uważasz że nie? Podaj przepis. | 1 | ||
~Wasyl | A gdy po 6 godzin pracy zrobisz pół godziny i znów praca to ile jeszcze może być tej pracy? | 1 | ||
~Michal | ~Krzysztof nie trzeba az 2min wystarczy 31 sekund. Regula jednej minuty w tym przypadku sie klania | 1 | ||
~Wasyl | Wszyscy mówili ze druga musi być dłuższa niż pierwsza. | 1 | ||
~Wasyl | Czyli 15 i 30 dobrze a 35 i 30 źle. | 1 | ||
~Michal | Wasyl jesli tylko 30min to jeszcze 3h a jesli 45min to 13 badz 15 jesli masz do wykorzystania | 1 | ||
~Michal | Jesli zrobisz 35 i 30 to to pierwsze i tak zaliczy Ci na tacho jako 15 | 1 | ||
~Krzysztof | Wasyl, podaj przepis, co kto mówił to turataru. | 1 | ||
~Michal | Kazda przerwe pomiedzy 15min a 44min 29sek tacho zaliczy jako 15 min przerwy po ktorym wystarczy ze zrobisz 30min przerwy zeby moc znow nieprzerwanie prowadzic pojazd przez 4h 30 min | 1 | ||
~Wasyl | Dlaczego 44. 29? | 1 | ||
~Wasyl | Bo dla mnie nawet 44. 02 tacho może zaliczyć jako 45 minut | 1 | ||
~Michal | Wasyl regula jednej minuty. Jezeli w jednej minucie 29sek bedziemy mieli lozka a 31 sek mlotki to cala minute zaliczy jako mlotki | |||
~Michal | To zrob kiedys tak stan na pauze i wykrec 44. 29 i rusz to zobaczysz na tacho czy zaliczy Ci jako 15 czy jako 45min | 1 | ||
~Wasyl | Prawie masz rację bo zapomniałeś o pierwszej minucie postoju | 1 | ||
~Wasyl | Tam też wystarczy 31 sekund by zaliczylo calo minutę. | 1 | ||
~Wasyl | Wiec teoretycznie postój trwający rzeczywiście tylko 44. 02 tacho zaliczy jako 45 | 1 | ||
~Michal | Nie. 44. 02 zaliczy jako 15 a 44. 31 juz jako 45 | 1 | ||
~Wasyl | Ty nadal nie ponial w czym rzecz. Durnym polaczkom dlugo trzeba tłumaczyć. | 1 | ||
~Michal | Dlaczego wyzywasz? Nie potrafisz z kultura prowadzic konwersacji? Tak wiem nie uwzglednilem pierwszej minuty postoju. Czyli nie 44. 31 a 45. 31 zeby zaliczylo 45 | 1 | ||
PavelSPM
| ~Szczególarz Są dwa przepisy : 1. Uoczpk Art. 13. (zobowiązuje wszystkich fachowych kierowców). 2. Roz. (WE) nr 561/2006. Art. 7. (zobowiązuje nie wszystkich fachowych kierowców). Zależnie od konieczności, jeden przepis albo jednocześnie dwa przepisy na raz trzeba pilnować i wykonywać. Kierowca którego zobowiązuje tylko Uoczpk Art. 13. trzyma się prostej zasady - po nie więcej niż sześciu kolejnych godzinach aktywnej ("jazda" i/lub "młotki") i/lub pasywnej ("koperta") czynności (czyli pracowniczej zmiany), niezależnie czy była w tym okresie (sześciogodzinnym) część (15 minut) dzielonej (15+15 lub 15+30 albo nawet 15+15+15 minut) przerwy ("łóżko") czy nie, powinna być przerwa (w sumie razem z częścią dzielonej przerwy jesli taka była) co najmniej 30 lub 45 minut (Uoczpk. Art. 13. ). Kierowca którego zobowiązuje jak Uoczpk Art. 13 tak i Roz. (WE) nr 561/2006. Art. 7., z reguły, żeby nie zaniżać samemu sobie zarobku, będąc w pracy w ciągu pracowniczej zmiany, czyni nie więcej niż dwie przerwy ("łóżko") po 45 minut (przez +/- 4 godziny zmiany) a reszta czasu, oprócz jazdy, rejestruje jako inna praca ("młotki") i/albo dyspozycja / dyżur ("koperta") w zależności od tego jaką czynność w tym czasie wykonuje. Tylko nie trzeba przy tym zapominać o ograniczeniach 10 czy 12 godzin pracy ("jazda" i/lub "młotki") w dobie jak i 60 godzin pracy w tygodniu (Uoczpk Art. 12., Art. 15., Art. 21. ). Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 13. 1. Po sześciu kolejnych godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. Przerwa może być dzielona na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut każdy, WYKORZYSTYWANE w trakcie SZEŚCIOGODZINNEGO CZASU pracy lub BEZPOŚREDNIO PO TYM OKRESIE. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006. Art. 7. Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna okres odpoczynku. Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego. | -1 | ||
~Wasyl | Kolega wlasnymi slowy pisać nie potrafi czy wstydzi się? | 1 | ||
PavelSPM
| ~Wasyl 2020-04-02 14:51:14 "... wlasnymi slowy pisać nie potrafi czy wstydzi się?" No co ci chodzi? Podałem z góry swoimi słowami a na dole, jako potwierdzenie, z przepisów. Czep się lepiej do słupa. ; -) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.