ID: 250149
Nasila się kryzys w transporcie. Chcą wycofania Pakietu Mobilności
ID: 250149
ID: 250149
Pomimo szalejącej na całym świecie pandemii COVOD-19, której skutki gospodarcze w coraz większym stopniu odczuwa cała europejska gospodarka, a branża transportu drogowego w szczególności, Rada Unii Europejskiej kontynuuje prace nad Pakietem Mobilności nr 1, o czym świadczą kolejne wyznaczone w najbliższych dniach terminy formalnych posiedzeń organów i komitetów Rady.
Pomimo szalejącej na całym świecie pandemii COVOD-19, której skutki gospodarcze w coraz większym stopniu odczuwa cała europejska gospodarka, a branża transportu drogowego w szczególności, Rada Unii Europejskiej kontynuuje prace nad Pakietem Mobilności nr 1, o czym świadczą kolejne wyznaczone w najbliższych dniach terminy formalnych posiedzeń organów i komitetów Rady.
~etransport.pl
Posty (65)
~kiero | Ptaszysko to co piszesz to już było i na dobre nam nie wyszło Może młody jesteś to nie wiesz | |||
~kiero | Ile tera dniuwki jest? | |||
~Pan Ordynator jest jeden! | kiero yełopie, w firmie roboty id chooja. We wtorek wracam na Iberię. Pustaków się nie wozi. A od moich zarobków, trzy albo więcej chooji w bok. | |||
~ODURATOR | jak przyjdzie na rozmowe we filcach to 20 złoty dniuwki, a jak w koszly to 22zł | 1 | ||
~kiero | Dlatego doszedłem z tej firmy. ku-ku i inne przy*sy będą tam do końca robić nawet za pół stawki. | |||
~ODURATOR | koszuly miao byc | |||
~!!!iiii | Ptaszysko a w którym miejscu jest napisane w tym pakiecie o zrównaniu stawek lub minimalnej stawki za transport oraz gdzie jest napisane, że nie będzie można siedzieć w pojeździe dłużej niż 3tyg. Poczytaj choćby trochę o pakiecie mobilności a potem pomyśl co przeczytałeś i jakie są skutki wyprowadzenia tego rozporządzenia dla wschodzących rynków UE (nie tylko branży transportowej) | |||
~kiero | Ha ha ku ku nie rozsmieszaj mnie. | 1 | ||
~boluś | Z każdej strony szoferaka po dooopie kopią. Kiedy napiszą ze szoferak bedzie zarabiał 10000 zł min podstawy i od całosci zus i ubezpieczenie. SZoferaki co mają od frachtu i od kilometra teraz zdechną z głodu i wylądują pod mostem. | |||
Ptaszysko
| nie ma tam wpisu o stawkach, a powinien. Skoro nie można robić 45 w kabinie to jasne, że wrócisz do domu bo kto zapłaci 150 eryków za hotel??? | |||
~kiero | Gwiazdorzysz na forum a w firmie ci*pa ku-ku jesteś. | 1 | ||
~kiero | Ptaszysko glupku kierowca dostanie ryczałt za nocleg i ma go nie być w aucie. Jak go złapią w tym czasie w kabinie to sam mandat placi | |||
Ptaszysko
| Pakiet czytałem i jest BARDZO DOBRY tylko wnioskuję, że duża część Firm to tzw. "Dziadtransy" i jesteście ta sytuacją pos. rani po pachy.. Może wirus Wam pomoże zakończyć tą menczarnie i uwolnić rynek od patologii przewoźników tretytkowców. | |||
~kiero | Co prawda w takim przypadku firma u Niemca też płaci kaucję ale potem grzecznie zwracają. | |||
Ptaszysko
| kiero... pukaj sie w ten pusty łeb... znajdziesz takiego kierowcę??? | |||
~Maniek-Miedźna. (SPS) | ~kiero. Minimum 80eur/350zł za dniówe. Za mniej naprawdę siada desperat chociaż coraz mniej firm proponuje tak niskie stawki bo później nie chętnych. | |||
~Maniek-Miedźna. (SPS) | ***nie ma chętnych. | |||
Ptaszysko
| kiero- to jakiś dzieciak przed kompem się bawi. nie piszę z nim. | |||
~!!!iiii | Tu nie trzeba dywagować o tym kto zarabia i jak będzie pracować. Przypomnijcie sobie wszyscy lata 90te jak pracowaliście, na jakich zasadach. A ten kryzys przy latach 90tych to pikuś, bo wtedy gospodarka rosła. 20% bezrobocia a jak będzie pakiet mobilności to pracę znajdziesz za Odrą ale w systemie zamieszkaj w De lub sam dojeżdżaj do pracy z domu w PL. 21dni urlopu i tyle. | |||
~skg dk | jaki problem zamieszkac w de o wiele lepiej sie zyje przy bance cenowej na mieszkanaich w pl za chwike nikogo nie bedzie na nie stac a zwlaszcza mlodych wiec jedzeimy do kraju gdzie na dzein dzisiejszy ludzie sie prosza by u nich zamieszkac za normalne stawki | |||
~!!!iiii | Jak macie jeszcze wątpliwości to zadzwoń jeden z drugim do kierowców autobusów i zapytajcie kiedy będą mieli pracę? Już mam zapytania od takich kierowców, którzy proszą o pracę i skoro Niemcy nie wymagają tych długich pauz to może jechać na cały miesiąc. Nie mówię, że to jest standard ale to przedsmak tego co nadchodzi. | 1 | ||
~skg dk | za chwile realna ekonomia obnazy cala nedze zonduw pisowskich nieudacznikow | |||
PavelSPM
| O jakich "dniówkach"w transporcie międzynarodowym (w wielodobowych podróżach służbowych) piszecie? Polska już ogłosiła że wróciła do feudalizmu (degradowała)? ; -) "Dniówka" pochodzi ze starych czasów (bez prawnych) kiedy chadziaj płacił parobku za bezmierny dzień pracy (miarą czasu pracy wtedy był - dzień, czyli abstrakcyjna wielkość z reguły od wschodu do zachodu słońca). W czasie współczesnym (prawnym), miarą czasu dla rozliczenia podstawy z należnymi dodatkami jak i stawek kwot diet z ryczałtami za noclegi w podróżach służbowych jest godzina, ilość godzin w dobie, miesiącu. Dla wszystkiego są odpowiednie ustalone państwem limity norm na podstawie których po fakcie czyni się rozliczenie z danych ewidencji (cyfrowa karta kierowcy) w ustalonym okresie rozliczeniowym (z reguły w 1-miesięcznym). NIE DAJCIE SIĘ OSZUKAĆ!!! Wypłat jako jakieś tam "dniówki" nie istnieje a priori w prawnym polu (wymyślona abstrakcyjna wypłata ta jeszcze z reguły zawsze znacznie zmniejszona w porównaniu do wypłat, zadokumentowanych w Umowie o pracy czy w innych wewnętrznych dokumentach Firmy). Każdy wkłada do definicji "dniówki" wszystko cokolwiek zachce się w miarę własnej rozwiązłości. Właśnie zgoda pracowników (kierowców) na wypłaty zarobku od wymyślonych wypłat jako, tak zwane, dniuwki, km, %. okordy, obroty i t. d. i doprowadza do sytuacji kiedy minimalna podstawa (stawka godzinowa) wzrasta a wypłaty zostają nie zmienne albo tego gorzej zaniżają się. | |||
~Kris | Ptaszysko więc mówisz że dziad z autem na trytki padnie a kołchoz z autami w leasingu przetrwa? | |||
~skg dk | odezwal sie ruski kolchoznik z krainy gdzie oni sami nigdy nie wyszli z feudalizmu tyle ze komunistycznego nierobie jak pare lat temu udalo ci sie ukrasc worek kartofli z pola w kolchozie to byles przez caly tydzien bohaterem na swojej dierewni a teraz szczekasz na polusow | |||
~Kris | Pavel w większości zawodów ustala się kwotę za miesiąc a nie za godziny. I nie ważne czy miesiąc ma 20 czy 22 dni robocze kwota jest stała. Więc nie pisz o stawce godzinowej | |||
~!!!iiii | SKG czyli te kolejki w autach osobowych i busach na granicy zachodniej to byli turyści, bo to sezon turystyczny w pełni. Tak dobrze za Odrą, że tam pracujący ściągają rodziny i tam mieszkają wysyłają dzieci do szkół, bo 2000e/mc plus KG to sielanka. *a co ty piszesz tak w ogóle to kryzys w De też będzie. Czyli rynek pracy też się skurczy. | |||
~!!!iiii | Kris Pavel pewnie implementuje prawo pracy De do prawa pracy w PL. | |||
~Kris | Kierowcom się wydaje że epidemia się skończy i na drugi dzień wszystko wróci do normy. W 2010 roku można było kupić auto z 2008 roku bez przebiegu. Czy stały 2 lata u dilera. Jak teraz w styczniu sprzedaz spadła o 30% a teraz mamy parę miesięcy wycięte z życiorysu to ile będziemy wracać do normy. W 2008 mimo że był kryzys to jakoś powoli ale się kręciło a teraz firmy stoją. To przez nalaogie zajmie na 5 lat żeby wyjść na prostą. A kierowcom się wydaje że pójdą do Niemca albo na budowę. | |||
~skg dk | wykrzykniku na wschodzie de mozna wynajac mieszkanie w bloku za 250 e przy pensji 1200 a w pl w sczczecinie przy pensji 2500 chata kosztuje 2000 nie widzisz roznicy??? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.