ID: 249050
Kierowcy uwierzyli w bańke podobną jak w 2009 r
ID: 249050
ID: 249050
witam, czy nie macie wrażenia że tak naprawdę presja inflacyjna wywindowała zarobki kierowców do poziomów nonsensu, jesli porównamy to jakielkolwiek bańki spekulacyjnej, to można znaleźć sokoro podobieństw w 2009 roku tez wszyscy wierzyli że taniej nie może być że ceny mieszkań dosiegna cen w Hiszpani itp, i każda bańka tworzy się podobnie. studiując bańke w transporcie można wyłapać kilka momantów, mianowicie jak ktoś przesledzi wskażniki w DE i EU, szczyt koniunkuty przypadł na 2017 a wzrosty mocne byly w 2016, idac dalej w 2016 roku mielismy najtansze paliwo i była równowaga na rynku bid /ask kierowców i duże zapotrzebowanie na transport, wtedy tez wprowadzono dość popularne w nastepnych latach wynajmy długoterminowe, cechowały się one tym że przewoxnik mial zapeniony świety spokoj nie musiał inwestowac dużego kapitału, i nie wiązał się mocno ze sprzetem, co napedzało ten rynek tak że firmy w krótkim okesie zwiekszały tabor nawet i kilkunastokronit e potęzna presja na rynku niemieckim doprowadziła do tego że niemcy którzy wcześniej dosć wysoko trzymali poprzeczke wymagań co do kierowców obniżyli ją prawie do zera, czyli każdy kto trzymał kierownice nawet jak nie znał słowa po niemiecku miał szanse na prace w DE w lepszej lub gorszej firmie, wiadomo to spowodowało odpływ kierowców do DE, a firmy w PL musiały uzupełniac braki kierowcami z UA. dlaczego w innych zawodach nie wytworzyła się bańka na zarobkach, to proste kierowca mieszka na aucie jedzenie zabiera z domu widomo do lekarza idzie w PL to samo inne usługi, w innych zawodach gdzie ludzie musza zapłacic za mieszkanie i inne opłaty bazowe, po prostu nie ma az takiej roznicy żeby sklaniało to duża ilość osób do pozostawienia dzieci i wyjazd na klika miesiecy za granice, dlatego tez wypłaty kierowców zbliżyły sie do wypłat za granicą, każdy kierowca porównuje zarobki w DE, ale popatrzcie na inne kraje np kasa w PL w praktyce zrownala się z kasa kierowco na IT oni tam zarabiaja 1, 8 -2, 2 E za miesiac za cały miesiac a nie za 3/1, i teraz w mojej ocenie w chwili obecnej nastapi korekta ale nie za duża, bo cały czas nie ma nadwyżki kierowców nad liczba miejsc, ale po prostu te zarobki zatrzymaja się na kilka lat a inflacja zrobi swoje
witam, czy nie macie wrażenia że tak naprawdę presja inflacyjna wywindowała zarobki kierowców do poziomów nonsensu, jesli porównamy to jakielkolwiek bańki spekulacyjnej, to można znaleźć sokoro podobieństw w 2009 roku tez wszyscy wierzyli że taniej nie może być że ceny mieszkań dosiegna cen w Hiszpani itp, i każda bańka tworzy się podobnie. studiując bańke w transporcie można wyłapać kilka momantów, mianowicie jak ktoś przesledzi wskażniki w DE i EU, szczyt koniunkuty przypadł na 2017 a wzrosty mocne byly w 2016, idac dalej w 2016 roku mielismy najtansze paliwo i była równowaga na rynku bid /ask kierowców i duże zapotrzebowanie na transport, wtedy tez wprowadzono dość popularne w nastepnych latach wynajmy długoterminowe, cechowały się one tym że przewoxnik mial zapeniony świety spokoj nie musiał inwestowac dużego kapitału, i nie wiązał się mocno ze sprzetem, co napedzało ten rynek tak że firmy w krótkim okesie zwiekszały tabor nawet i kilkunastokronit e potęzna presja na rynku niemieckim doprowadziła do tego że niemcy którzy wcześniej dosć wysoko trzymali poprzeczke wymagań co do kierowców obniżyli ją prawie do zera, czyli każdy kto trzymał kierownice nawet jak nie znał słowa po niemiecku miał szanse na prace w DE w lepszej lub gorszej firmie, wiadomo to spowodowało odpływ kierowców do DE, a firmy w PL musiały uzupełniac braki kierowcami z UA. dlaczego w innych zawodach nie wytworzyła się bańka na zarobkach, to proste kierowca mieszka na aucie jedzenie zabiera z domu widomo do lekarza idzie w PL to samo inne usługi, w innych zawodach gdzie ludzie musza zapłacic za mieszkanie i inne opłaty bazowe, po prostu nie ma az takiej roznicy żeby sklaniało to duża ilość osób do pozostawienia dzieci i wyjazd na klika miesiecy za granice, dlatego tez wypłaty kierowców zbliżyły sie do wypłat za granicą, każdy kierowca porównuje zarobki w DE, ale popatrzcie na inne kraje np kasa w PL w praktyce zrownala się z kasa kierowco na IT oni tam zarabiaja 1, 8 -2, 2 E za miesiac za cały miesiac a nie za 3/1, i teraz w mojej ocenie w chwili obecnej nastapi korekta ale nie za duża, bo cały czas nie ma nadwyżki kierowców nad liczba miejsc, ale po prostu te zarobki zatrzymaja się na kilka lat a inflacja zrobi swoje
Posty (920)
~Milicja | na jaki szacunek zasługuje osoba która wyzywa od złodzieja, kogoś kogo nie zna, wczoraj czytałem kabaret w jego wydaniu, kącik na kawę i tłumaczenie aby za pomocą linijki oraz cyrkla wyznaczyć północ, południe Niemiec, czyli podzielić kraj na pół, wtedy wiadomo gdzie jest północ a południe, ten matoł chociaż raz w życiu przechodził obok szkoły, bo wątpię żeby w niej był na chociaż jednej lekcji. idą jego tokiem myślenia Bydgoszcz to północ polski, | |||
~Pan teraz O! | "Dejwid""bierzesz wszystko zbyt poważnie. To jest forum rozrywkowo-awanturni czo-transportowe. Ale ekonomii się nie oszuka. Można się wyzywać wzajemnie, lub nie. Nic to jednak nie da. Będzie taka potrzeba, to najsłabsi odpadną. | 1 | ||
~Cool | Wieczór udany. Czytam wpisy i ubaw po pachy. To jak politycy w Polsce wiecznie kłótnia i obrażanie się nawzajem. | 1 | ||
~Zlote kety na karku | Wasz czas sie konczy, inwazja ukrainvow nadciaga, dzisiaj mialem 15 telefonow czy mozna jezdzic dluzej niz 6 tygodni, stawka 250 zl na dzien. Duze firmy redukuja tabor i nadciaga bezrobocie dla szoferow pl... he he | 1 | ||
ninobzik
| Apropo kultury wypowiedzi. Zatem abyście zrozumieli, powiem prościej, ., . ze złodziejem się nie rozmawia, złodzieja się skraca o członki, którymi dopuszcza się przestępstwa. Teraz i tutaj jest to niewykonalne, zatem rozmawiam z wami, ., waszym językiem. Nadal żaden miszcz transportu drogowego, nie wypowiedział się w temacie podstawy i jej składników. Zapomnieliście także o tym, że dietę wrzucacie w koszta?!?! Coo, amnezja??? Mało tego, że okradacie pracowników, to jeszcze dymiecie na kasę skarbówkę.. Nabrało się klamotow gdy była hossa, a teraz mamy spowolnienie i zaczyna się lament i zębami zgrzytanie. Tak jak wyżej pisal ku-ku. Ujj z was nie biznesmeni. Kilkaset tysięcy wkładu ze sprzedanej "ojcowizny", reszta w lizing, , pod spedycję i zoonk !! I jak na was patrzeć?? Nic tylko się śmiać ; ) ; ) | |||
~Przewoźnik | Połączenie koksu z alkoholem. Na pewno. | 1 | ||
~Pan teraz O! | Siema Psiwożnik. Wyspał się? Czy siofery dręczyły w nocy, dzwoniąc z zapytaniem o pobliski parking? | 1 | ||
~Kris | Ninobzik o co chodzi z wrzucaniem diety w koszty? Przecież każdy wydatek w firmie to koszt. No prawie każdy ale to inna historia. Dieta napewno jest kosztem. Tak jak inne części wynagrodzenia. Więc nie wiem o jakim oszukiwaniu US piszesz. A co do składników wynagrodzenia to napisz co ci nie daje spokoju to ja Ci wytlumacze | 1 | ||
ninobzik
| Brunhildy szuka, bo poszła tańczyć z ukrami. ; ) | 1 | ||
~Milicja | Bzik dlatego że firmy są uczciwie dają diety w koszty, ale widzę że ten temat dla ciebie jest nie do ogarnięcia, może jeszcze raz wytłumaczysz jak za pomocą linijki i cyrkla określić północ/ południe? I chu/ja ci do tego, kto co zrobił z ojciwizna. | -1 | ||
ninobzik
| Kris w czem masz problema?? Że dietę niższa wypłacie, a do skarbówki na kwiatach widnieją wyższe kwoty!?! Tylko mi nie nawijaj, że ty tak nie robisz, bo się okaże, że jesteś rodzynek ; ) ; ) Lewe kwity od mechanika, który jest na ryczałcie? !? Z kwitami za diesel się pos) /ralo, ale jeszcze i na tym kombinujecie. A najlepszym hitem jest branie w lizing Q 0, 07, wrzucanie w koszta i płacz, że nima z czego uczciwie zapłacić. Teraz to i meble do domu biorą gumniaki w lizing ; ) ; ) | 1 | ||
~Milicja | Bzik zgodnie z instrukcją udzieloną w kąciku na kawę, podzieliłem Polskę na pół, wyszło ze Bydgoszcz to północ Polski, | -1 | ||
ninobzik
| Milicjant, nie udawaj żeś tak tępy jak te CKM-y, którym się wydaje, że Europa leży na południu globu. Najprościej jak mogłem to pokazać, gdzie jest A2. Weź podziel na pół niemiecka mapę i już masz północ i południe. O ile ogarniesz gdzie jest który biegun. W czem zatem problem widzisz?? Nie umiesz liczyć, miarą mierzyć? | 2 | ||
ninobzik
| I racz zauważyć, że pomiary dotyczyły A2 w Niemczech. Ale skoro czytasz na skróty, to nie wymagam abyś cokolwiek zrozumiał ; ) | 1 | ||
~Milicja | "Kris w czem masz problema?? Że dietę niższa wypłacie, a do skarbówki na kwiatach widnieją wyższe kwoty!?!" Odstaw człowieku prochy i alkoholu, nie znasz a oskarżasz że oszust, pewnie gumofilce biora meble na raty skąd ta wiedza, kto kupił sobie cos na kredyt? Z doświadczenia mogę napisać, że bardziej zadłużonych od kierowcy ciezko znaleźć, robisz mu umowę zgłasza a za kilka dni pismo od komornika o zajęcie wynagrodzenia. | -1 | ||
~Milicja | Bzik gdybyś chodził do szkoły, znał byś określenie " środkow część kraju " | -1 | ||
~Pan teraz O! | Cycol 87, sprawa jest bardzo prosta. Twój stary zatrudnia tylko dziadszoferów. Na profesjonalistów widocznie go nie stać. | 1 | ||
~Kris | Ale ty piszesz o oszustach a nie normalnej praktyce. Jeżeli kierowca podpisuje ze odebrał dietę np 30 zł na kraju to jak ja mogę wykazać wyższą do US. A jak podpisuje wyższą a bierze niższą to jest problem między tym kierowca a pracodawcą. A ty piszesz jakby to była normalna praktyka. A lewe kwity od mechanika? Podobna sprawa może jeden czy drugi tak kombinuje ale nie wmówisz mi że 200 tys firm transportowych zawraca sobie d. upe lewą fakturą na parę tys gdzie koszt zdobycia takiej faktury to połowa oszczędności na niej a ryzyko spore bo odkąd jest jpk to nawet pomyłkę w fakturze wychwytują. Ja ostatnio tłumaczyłem się z faktury na 200 zł. Myślisz że będę ryzykował z jakąś lewizną? | 1 | ||
~Kris | Milicja dlatego nie należy zatrudniać kierowców z zajęciem komorniczym a to akurat figuruje w poprzednim świadectwie pracy | 1 | ||
ninobzik
| Milicjant, czy tam davidek. Zatem twierdzisz, że A2, w Niemczech, jest w środkowej części tego kraju!!! Głupi jesteś tak samo jak kuncikowe pajace. Na tym koncze rozmowę z idio/tą. | 1 | ||
~Pan teraz O! | Kris, a który dziada domaga się poprzedniego świadectwa pracy? Tylko glaca coś pierdzi o bibliotece, ale przecież wiadomo że ten przygłup nawet ślepego przygarnie. Byle tylko na Budzisko trafił. | 1 | ||
~Kris | Ninobzik nie każdy jest dobry z geografii a ty się uczepiles jakiejś *ly. Piszmy o konkretach. Pytałem o jakie składniki wynagrodzenia ci chodzi | 1 | ||
~Kris | Pan O. Każdy powinien prosić o poprzednie świadectwo pracy choćby z powodu ustalenia ile dni urlopu się należy kierowcy w nowej pracy. A dla mnie też istotne jest czy ma zajęcia komornicze albo jak często chodzi na L4 i na jak dlugo | 1 | ||
~Kris | Dlatego u mnie świadectwa pracy z ostatnich 5 lat to minimum. | 1 | ||
ninobzik
| Kris, skoro jesteś pracodawcą, więc zakładam, że nie miałeś okazji poznać złodziejskich praktyk polskiego pracodawcy. W innych krajach cywilizowanych, takie pomysły do głowy nikomu nie przychodzą. I żaden z szefów ichnych firmy, nie jeździ po kosztach. A tutaj polscy bossowie, sami frachty zaniżyli, a teraz płacz i kombinacje aby wyjść na swoje. Gdzie tutaj logika?? Każdy kij ma dwa końce, a pazerny dziad zatrudnia dziad kieroffcy, i się na wzajem okradają. Czytasz to forum, to masz orientację jakie argumenty padają, a język sięga dna. Pisałem wcześniej, że każda akcja musi liczyć się z reakcją i plucia na siebie końca nie widać | 1 | ||
~Kris | Ninobzik po części masz rację. W transporcie jest sporo patologii ale to nie do końca jest tylko wina przedsiębiorców. Każdy ma w tym swój udział. A największy udział ma w tym państwo polskie bo przepisy są jakie są. A że grabie grabią do siebie to jest naturalne że każdy próbuje w ramach tych przepisów wyciągnąć dla siebie jak najwięcej. Prosty przykład zobacz ile jest interpretacji tego czy kierowca jest w podróży służbowej czy to normalna praca dla niego. Czy należy się dieta czy nie. Albo czy należy się ryczałt za nocleg czy nie. Przecież ile spraw tyle różnych interpretacji sądu. Czy to moja wina ze nawet sąd nie wie. | 1 | ||
ninobzik
| Kris, pisałem o f VAT od mechanika, który jest na ryczałcie!! Napis ałem też, że się kombinacje pos/raly i teraz szuka się oszczędności na kierowcach. Nie patrzy się komuś do portfela, gdy żyje się ponad stan, tylko zaczyna się oszczędności od samych siebie. Ale to już wyższa szkoła jazdy, której polski dziad nie kmini | 1 | ||
~Kris | A państwo zamiast upraszczać przepisy to brnie w absurdy nie tylko w transporcie. Zobacz przez kombinacje przy płacy minimalnej i jej składnikach doszło w Łodzi do absurdu ze sekretarka zarabia więcej niż dyrektor szkoły a sprzątaczka więcej niż nauczyciel. | 1 | ||
~Kris | Ninobzik znowu piszesz o szczegółach a ja o ogolach. Ile warsztatów jest na ryczałcie? To musi być malutki warsztat bo ryczlat jest dla małych obrotow. | 1 | ||
ninobzik
| Kris, dlatego powtarzam jak mantrę., . Gramy do jednej bramki i tylko współpraca może nam pozwolić na spokojny sen. Tylko problem w tym, że mało kto chce to zrozumieć. Większość dziadów myśli, że są panami nieomylnymi, którym należy dziękować za możliwość pracy. Taki pacjent nie kuma rzeczywistości, a za błędy wlasne obwinia wszystkich tylko nie siebie. Zatem działalnośc w jego wykonaniu musi być pod kreską. A jak kreska, to najłatwiej odkuć sobie na pracownikach. I tak się kula w dół równi pochyłej | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.