ID: 249050
Kierowcy uwierzyli w bańke podobną jak w 2009 r
ID: 249050
ID: 249050
witam, czy nie macie wrażenia że tak naprawdę presja inflacyjna wywindowała zarobki kierowców do poziomów nonsensu, jesli porównamy to jakielkolwiek bańki spekulacyjnej, to można znaleźć sokoro podobieństw w 2009 roku tez wszyscy wierzyli że taniej nie może być że ceny mieszkań dosiegna cen w Hiszpani itp, i każda bańka tworzy się podobnie. studiując bańke w transporcie można wyłapać kilka momantów, mianowicie jak ktoś przesledzi wskażniki w DE i EU, szczyt koniunkuty przypadł na 2017 a wzrosty mocne byly w 2016, idac dalej w 2016 roku mielismy najtansze paliwo i była równowaga na rynku bid /ask kierowców i duże zapotrzebowanie na transport, wtedy tez wprowadzono dość popularne w nastepnych latach wynajmy długoterminowe, cechowały się one tym że przewoxnik mial zapeniony świety spokoj nie musiał inwestowac dużego kapitału, i nie wiązał się mocno ze sprzetem, co napedzało ten rynek tak że firmy w krótkim okesie zwiekszały tabor nawet i kilkunastokronit e potęzna presja na rynku niemieckim doprowadziła do tego że niemcy którzy wcześniej dosć wysoko trzymali poprzeczke wymagań co do kierowców obniżyli ją prawie do zera, czyli każdy kto trzymał kierownice nawet jak nie znał słowa po niemiecku miał szanse na prace w DE w lepszej lub gorszej firmie, wiadomo to spowodowało odpływ kierowców do DE, a firmy w PL musiały uzupełniac braki kierowcami z UA. dlaczego w innych zawodach nie wytworzyła się bańka na zarobkach, to proste kierowca mieszka na aucie jedzenie zabiera z domu widomo do lekarza idzie w PL to samo inne usługi, w innych zawodach gdzie ludzie musza zapłacic za mieszkanie i inne opłaty bazowe, po prostu nie ma az takiej roznicy żeby sklaniało to duża ilość osób do pozostawienia dzieci i wyjazd na klika miesiecy za granice, dlatego tez wypłaty kierowców zbliżyły sie do wypłat za granicą, każdy kierowca porównuje zarobki w DE, ale popatrzcie na inne kraje np kasa w PL w praktyce zrownala się z kasa kierowco na IT oni tam zarabiaja 1, 8 -2, 2 E za miesiac za cały miesiac a nie za 3/1, i teraz w mojej ocenie w chwili obecnej nastapi korekta ale nie za duża, bo cały czas nie ma nadwyżki kierowców nad liczba miejsc, ale po prostu te zarobki zatrzymaja się na kilka lat a inflacja zrobi swoje
witam, czy nie macie wrażenia że tak naprawdę presja inflacyjna wywindowała zarobki kierowców do poziomów nonsensu, jesli porównamy to jakielkolwiek bańki spekulacyjnej, to można znaleźć sokoro podobieństw w 2009 roku tez wszyscy wierzyli że taniej nie może być że ceny mieszkań dosiegna cen w Hiszpani itp, i każda bańka tworzy się podobnie. studiując bańke w transporcie można wyłapać kilka momantów, mianowicie jak ktoś przesledzi wskażniki w DE i EU, szczyt koniunkuty przypadł na 2017 a wzrosty mocne byly w 2016, idac dalej w 2016 roku mielismy najtansze paliwo i była równowaga na rynku bid /ask kierowców i duże zapotrzebowanie na transport, wtedy tez wprowadzono dość popularne w nastepnych latach wynajmy długoterminowe, cechowały się one tym że przewoxnik mial zapeniony świety spokoj nie musiał inwestowac dużego kapitału, i nie wiązał się mocno ze sprzetem, co napedzało ten rynek tak że firmy w krótkim okesie zwiekszały tabor nawet i kilkunastokronit e potęzna presja na rynku niemieckim doprowadziła do tego że niemcy którzy wcześniej dosć wysoko trzymali poprzeczke wymagań co do kierowców obniżyli ją prawie do zera, czyli każdy kto trzymał kierownice nawet jak nie znał słowa po niemiecku miał szanse na prace w DE w lepszej lub gorszej firmie, wiadomo to spowodowało odpływ kierowców do DE, a firmy w PL musiały uzupełniac braki kierowcami z UA. dlaczego w innych zawodach nie wytworzyła się bańka na zarobkach, to proste kierowca mieszka na aucie jedzenie zabiera z domu widomo do lekarza idzie w PL to samo inne usługi, w innych zawodach gdzie ludzie musza zapłacic za mieszkanie i inne opłaty bazowe, po prostu nie ma az takiej roznicy żeby sklaniało to duża ilość osób do pozostawienia dzieci i wyjazd na klika miesiecy za granice, dlatego tez wypłaty kierowców zbliżyły sie do wypłat za granicą, każdy kierowca porównuje zarobki w DE, ale popatrzcie na inne kraje np kasa w PL w praktyce zrownala się z kasa kierowco na IT oni tam zarabiaja 1, 8 -2, 2 E za miesiac za cały miesiac a nie za 3/1, i teraz w mojej ocenie w chwili obecnej nastapi korekta ale nie za duża, bo cały czas nie ma nadwyżki kierowców nad liczba miejsc, ale po prostu te zarobki zatrzymaja się na kilka lat a inflacja zrobi swoje
Posty (920)
~kiero | Dlatego jesteś szoszon | |||
~Transport to dno | Ja w domciu. A wy transdziady? Miłego weekendu | |||
~x-man | PvelPSM kopioj wklej to kazdy potrafi, nie zajmuj sie czyms o czym nie masz pojecia. sprawdz jaka jest wykladnia prawa a nie kopiojesz fragmenty ustaw. Koerta - tzw dyspozycja to nie jest ani praca ani pauza. za to nie dostaniesz wynagrodzenia. zaden kierowca w transporcie zarobkowym nie jest zatrudniony w zdaniowym czasie pracy tylko rownowaznym. | |||
~kiero | Szoszon myli te pojęcia i stosuje akurat to co jest mu wygodne. Raz pisze że pracodawca musi dać mu tydzień wolnego za nadgodziny a chwilę potem że należy mu się zapłata za nadgodziny | |||
PavelSPM
| W czasie wolnym od pracy (jak przykład - wolny tydzień, pracując w systemie) pracownik może odebrać rekompensatę (za pracę, dyżury, dyspozycji w godzinach nadliczbowych, niedzielę, święto) jako czas wolny (w wymiarzy czasu 1/1 - na wniosek pracownika lub 1/1. 5 - na wniosek pracodawcy) nie tracąc roczny urlop. Czyli za wolny tydzień pracownikowi uda się odebrać tylko 40 nadgodzin (na wniosek pracownika) lub 26 (na wniosek pracodawcy). W razie kiedy brakuje czasu wolnego żeby odebrać rekompensatę w ciągu okresu rozliczeniowego, pracownikowi wypłacają się dodatkowe należności - finansowo (pogodzinna płaca plus % stawki godzinowej). | |||
~kiero | Szoszon najpierw musisz te nadgodziny wypracować. Jakie czynności są pracą masz w ustawie o czasie pracy kierowców. Leżenie na łóżku nie jest tam wymienione jako praca | |||
PavelSPM
| Poważne i solidne Firmy (uczciwe) rozliczają wszystkie wypłaty kierowców tylko po fakcie z danych ewidencji (cyfrowa karta kierowcy) w 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym za zeszły zużyty miesiąc i wypłacają ich w ustalonym terminie zgodnie przepisów (nikt nikomu nic nie nadpłaca jak i nie dokłada). NIE DAJCIE SIĘ OSZUKAĆ!!! | |||
~x-man | nie wiesz o czym piszesz, cos gdzies slyszales robis jakies wklejki niewiadomo skad i oderwane od calosci. nie znam firmy ktora rozlicza pracownikow w okresie miesiecznym - to jest ekonomicznie nieuzasadnione!!! niewazne jaka branza | |||
~kiero | Wogole nie ma żadnego uzasadnienia dla takiego rozliczania | |||
PavelSPM
| Ustawa o czasie pracy kierowców Art. 15. 3. Okres rozliczeniowy nie może być dłuższy niż 1 miesiąc, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5. 4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 3 miesięcy. 5. Przy pracach uzależnionych od pory roku lub warunków atmosferycznych okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 4 miesięcy. Czyli, jeśli udaje się zamieścić, w okresie 1 miesiąca, pracę i chociażby część odpoczynku w domu to nie ma prawnych podstaw żeby ustalać więcej niż 1-miesięczny okres rozliczeniowy, oprócz zastrzeżenia ust. 5. Art. 15. Uoczpk (sezonowa praca). Jak przykład : System 1/1-4/1 - 1-miesięczny okres rozliczeniowy. System 5/1- 8/1 - 2-miesięczny okres rozliczeniowy. System 9/1-"... " - 3-miesięczny okres rozliczeniowy. Jeśli prasownik zatrudniony na pelny etat z tych czy innych przyczyn nie wypracowuje w 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym całych godzin 1 etatu to pracodawca jest zobowiązany zgodnie prawnych podstaw wypłacić za cały etat, co najmniej minimalną podstawe. | |||
~x-man | czlowieku czy ty jestes tak ograniczony czy co? po co to kopiujesz jak tego nie rozumiesz, kierowcy maja 3 lub 4 miesieczyn okres rozliczeniowy bo pracuja w systemie rownowaznym i nie da sie tego inaczej rozliczyc. rozliczales kiedykolwiek czas pracy kierowcy albo kogokolwiek. wyglada na to ze nie. | |||
~kiero | Bu ha ha to se szoszon wymyślił | |||
PavelSPM
| ~x-man Kwicz, kwicz... bo pękniesz od złości. Stanie lżej. ; -) | |||
~driver | stoj 8h na młotkach i pojedz 4, 5 to masz 12. 5h ciągłej pracy bez odpoczynku rejestrowanego na własne zyczenie otworz taryfikator i się zorientuj potem wyzywaj parkingowy mędrcu | |||
PavelSPM
| Uczestnicy wątku powinni znać swego niby to "pana bohatera" forum. ; -) Uwaga!!! Inform acje te zostały zbudowane na bazie adresu IP, należy wziąć pod uwagę, że piszący mógł korzystać np. z kawiarenki internetowej lub innego miejsca publicznego. ostatnio posługuje się nickami: ~kiero uż yte: 2020-02-14 15:45:54 ~Fago uży te: 2019-06-01 08:42:51 ~Prorok u żyte: 2019-01-20 12:20:45 ~Fr3d uży te: 2018-04-07 11:02:16 ~Dominik użyte: 2017-01-05 18:22:12 | |||
~kiero | Szoszon wczoraj twoja lupa co inne nicki wskazywała więc gdzie prawda a gdzie fałsz? | |||
~kiero | Wczoraj sklamales czy dziś kłamiesz? | |||
~driver | SPM chyba musisz częściej odnawiać ogłoszenie o chęci podjęcia pracy bo jest tak jak w zyciu jest branie ale wzicia nie ma | |||
~kiero | Możesz se te lupę w doope wsadzić idioto | |||
PavelSPM
| ~kiero 2020-02-14 15:54:00 "Szoszon.. . Kwicz, kwicz... tylko to ci zoctało obłudny zakłamany nie adekwatny COCONO-cham z łotrowską treścią. ; -) | |||
PavelSPM
| ~driver 2020-02-14 15:56:23 "... musisz częściej odnawiać ogłoszenie... " Oj jak nie możesz przeżyć że nie pracuję za półdarmo w Polsce i mam gdzieś indziej lepiej. Na pracy w Polscy swiat nie kończy się. Są kraje gdzie świetnie pracuje się i za lepszą kasę. Po prostu praca w Polscy dla Mnie była by bliska terytorialnie i w mownym stosunku. Przy okazji (z powodu deficytu w Polsce i w UE kierowców, możliwości i pragnienia pomóc) pomógł by, lecz nie za część wypłat (nie za pułdarmo) za jakieś tam nie legalne (nie opodatkowywane) wymyślone wypłaty jako, tak zwane, "dniuwki", "km", "%", "okordy", "obroty" i t. d. Polska i Polacy nie cudzy dla mnie kraj i naród. Ci tego nie zrozumieć. Nie ta kultura i mentalność. Wyluzuj opętany. | |||
~driver | wytłumacz mi za pól darmo? def u Niemca wychodzi do reki 2000-2500e netto miesiąc czy a np. u mnie 2250e i gdzie tu widzisz połowe? czy te 250e stanowi roznice? nie ponosząc kosztów przejazdu Dochodzi już do abstrakcji ze można mieć tanczego kierowcę ze wschodu w Niemczech bo pracują już poniżej 2000e tez Ale ty i wielu innch chce więcej i więcej | |||
PavelSPM
| ~driver 2020-02-14 16:33:00 "wytłumacz mi za pól darmo?... " "u Niemca... 2000-2500e" - to po kraju (tylko po Niemczech) za 5 dni pracy (8 godzin pracy dziennie) cotydzień czu w syctemie 3/1 tydzień. Niby to twoje (dręczą wątpliwości) "u mnie 2250e" - to w zagranicznej podróży służbowej (30 dni) po calej UE, po 5-6 dni pracy w tygodniu (9-12 godzin pracyco dziennie), czyli te twoje niby "2250e" to tylko część wypłat jeśli uczciwie policzyć (podstawa za 1 etat - minimalna, dodatki, diety i ryczałty - określone państwem (nie zaniżone). Dociera? ?? A znasz ile otrzyma wypłat Niemiecki kierowca przy niemieckiej Umowie za 24 dni w zagranicznej podróży służbowej po całej UE (teoretycznie, bo wątpię że taki znajdzie się żeby aż tyle dni koczować w pojeździe)? ?? No właśnie. O tym to nigdy nie napiszesz. I to na tyle warte twoje wypowiedzenie że - "Niemieccy kierowcy są tańsi... " Tak zwana "Goebbelska propaganda" (czym więcej kłamstw - tym większa szansa że szybciej uwierzą) już słabo działa w naszych czasach. | |||
PavelSPM
| 2020-02-14 16:33:00 "... ty i wielu innch chce więcej i więcej" Nabywcy w sklepie, jeśli brakuje mu pieniędzy, chleba za połowę (za częsć) ceny nie sprzedadzą. No takie okrutne mamy reale życia... Czasy prawnego an alfabetyzmu ludzi (pracowników) i nieobecność dostępu do jakiejkolwiek informacji dawno przeszły (minęły). | |||
~Driver | Powiem tylko tyle że miałem dość polaczkow mądrości ale mądrości zza buga to już nie mój level wymiekam | |||
~Jego Kierowniczość Pan O! | To spadaj na drzewo. | |||
PavelSPM
| ~Driver 2020-02-14 17:38:18 "Powiem tylko tyle... wymiekam" Nikt od ciebie i ci podobnych innego i nie oczekiwał. ; -) | |||
~Driver | Aż się dopytać muszę chłopaków z Grodna co to spm a jakoś jeździ ich 6szt | |||
PavelSPM
| ~Driver 2020-02-14 17:55:56 "... dopytać muszę... co to spm... " Nie jest to sekret. SPM - to skrócone inicjały, czyli : S - Sk8230; (nazwisko) P - Pavel (imię) M - Marjan (imię ojcowskie) Uczestnicy wątku powinni znać swego niby to "pana bohatera" forum. ; -) Wątek "Pracodawco Polski czy podniosłeś już pensję na 12000 zl" ~driver 2020-0 1-22 15:39:18 "a ten skrót spm to pavel sperma takie artystyczny nick może??" 2020-01-22 15:43:17 "chyba z osła bo tez taki uparty" 2020-01-22 16:32:14 "Dobrze ze twojej babki jakiś hrabia nie trachal bo jeszcze w logo byś musiał herb wkleić" 2020-01-22 16:54:33 "8230; po to byli polscy panowie żeby takie trachac" | |||
~mt. | Dozylem niestety czasow, w ktorych ukraincy zaczynaja pouczac polskich przewoznikow w zakresie obowiazkow i praw pracowniczych. Buhahahah |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.