Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Pracodawco Polski czy podniosłeś już pensję na 12000 zl

ID: 248653


pracodawca Polski czy podniosłeś pensję na 12000 zł bo już Ukraińcy uciekają do Niemca a Polaków na pewno już nie masz ratuj się jak możesz bo niebawem firmę zamkniesz

~Pyra PO
*.2.247.pool.telefonica.de

Posty (1003)

~Driver
Każdego to wali mam ustawione tak jak mi pasuje nikt nie zmusza się godzić na moje warunki place tyle że kierowców mam do oporu jedyne wyjście dla wymagających to otwarcie wlaswgo

-1

PavelSPM
NIE GROSZA MNIEJ!!!

Podstawa minimalna - 2600 zł. brutto (około 1878 zł. netto) za jeden etat (19-23 dni pracowniczych, 152-184 godzin pracy ("jazda" + "młotki"), zależy od miesiąca) co daje minimalną stawkę godzinową - 17-14. 1 zł/h brutto (średnio około 11 zł/h netto).
Dodatek za jedną godzine pracy w porze nocnej (8 godzin pomiędzy 21. 00 a 07. 00) - 20% stawki godzinowej (2. 2 zł/h netto).
Dyżury/dyspozycji ("koperta") - 30-60-100% wynadrodzenia (3. 3-6. 6-11 zł/h netto, zależy od sytuacji) lub rekompensata jako czas wolny (1h/1h - na wniosek pracownika lub 1h/1. 5h - na wniosek pracodawcy).
Jedna nadgodzina pracy (powyżej 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym) - 11 zł. plus dodatek 50% co daje 16. 5 zł/h netto lub rekompensata jako czas wolny.
Jedna nadgodzina pracy w porze nocnej, niedzielę, święto - 11 zł. plus dodatek 100% co daje 22 zł/h netto lub rekompensata jako czas wolny.
Krajowa dieta z ryczałtem - 75 zł/doba (30 zł. dieta plus 45 zł. ryczałt za nocleg (150% wartości diety) w razie nieprzedłożenia rachunku za nocleg) zgodnie z Rozporządzeniem MPiPS od 01. 03. 2013 r.
Zagraniczna dieta z ryczałtem - 63-98 euro/doba (około 270-420 zł. ), zależy od kraju docelowego podróży służbowej (38-52 euro (około 160-220 zł. ) dieta plus 21-50 euro (około 95-215 zł. ) ryczałt za nocleg (25% od limitu na nocleg) w razie nieprzedłożenia rachunku za nocleg), zgodnie z Rozporządzeniem MPiPS od 01. 03. 2013 r.
Kabotaż (w delegacji), Milog, Loi Makron - pogodzinna płaca (stawka godzinowa z należnymi dodatkami) zobowiązująca w odpowiednym kraju, opierając się na wewnętrzne przepisy kraju oddelegowania (Milog - 9. 35 eur/h brutto, Lie Makron - 10. 39 eur/h brutto).

1

Pan_Ordynator
Szoszon płacenie ryczałtu za nocleg nie jest obowiązkowe.
Ile jeszcze potrzebujesz czasu, aby to zrozumieć?

-1

~Driver
Bardzo proszę o znalezienie sobie wg tych warunków

-1

~Wielki Szu
A pakiet mobilności przeszedł kolejny etap legislacyjny - jak podaje Echo Moskwy.

1

PavelSPM
2020-01-22 14:20:22
"... mam ustawione tak jak mi pasuje... "

Buuuchachacha!! !

Jak Polskie państwo publicznie ogłosi że wróciło do feudalizmu (słowo chadziaja powyżej prawa), no to tylko wtedy niby to "pracodawcy" będą mogli ustalać, jako chadziaje, swoje warunki niby to "wynagrodzenia" - tyle ile zachce się dać czy oddać. Narazie, to dozwolono im tylko kwicząc spełniać obecne prawo i przepisy Polskiego państwa i UE.

1

Pan_Ordynator
Dieta zagraniczna wg tabeli z rozporzadzenia również nie jest obowiązkowa dla pracodawcy prywatnego.

Więc się nie podniecaj tymi kwotami, bo one nie są dla ciebie.

1

Pan_Ordynator
Dla szoszona minimum wynosi 2600 brutto + 30 zlotych diety dziennej.
O reszcie możesz jedynie pomarzyć.

-1

jacek-kuba
To prawda Ordynator z tymi dietami. Ale goście do dzisiaj tego nie pojęli. Czytają wybiórczo i przyswajają to co im pasuje.

-1

jacek-kuba
Naturalnie to nie oznacza, że dniówka ma być niższa jak 500 zł.

1

PavelSPM
2020-01-22 14:25:18
"... płacenie ryczałtu za nocleg nie jest obowiązkowe... "

Przy zwykłej Umowie o pracy (bez żadnych wyjątków gdziekolwiek), wszystkie standardowe (nie zmniejszone) normy, stawki, kwoty i limity Rozporządzenia MPiPS od 01. 03. 2013 r. obowiązkowe są dla pracowników wobec wszystkich stref (budżetowych i poza budżetowych).

Sąd Najwyższy przesądził OSTATECZNIE, że zapewnienie pracownikowi - kierowcy samochodu ciężarowego odpowiedniego MIEJSCA do SPANIA w KABINIE tego pojazdu podczas wykonywania przewozów w transporcie międzynarodowym, NIE STANOWI ZAPEWNIENIA przez pracodawcę BEZPLŁATNEGO NOCLEGA w rozumieniu § 9 ust. 4 rozporządzenia.

Z kolei Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej zajął stanowisko (w wyroku C 102/16), że nawet najnowocześniej wyposażona kabina NIE ZWALNIA pracodawcy z obowiązku udzielenia kierowcy tygodniowego odpoczynku poza pojazdem.

KP Art. 9. § 2. Postanowienia układów zbiorowych pracy i porozumień zbiorowych oraz regulaminów i statutów nie mogą być mniej korzystne dla pracowników niż przepisy Kodeksu pracy oraz innych ustaw i aktów wykonawczych.

1

Pan_Ordynator
Wynagrodzenie i dodatki obie strony ustalają wspólnie wraz z podpisaniem umowy.
Ale wciąż jest bez zmian, że to pracownik pisze podanie o pracę, a nie odwrotnie.

-1

Pan_Ordynator
SPM skończ te brednie.
Masz nieaktualną wiedzę i wprowadzasz innych w błąd.

-1

jacek-kuba
Nie prawda, żadnych podań. Wystarczy wyjść przed dom i krzyknąć-szukam pracy. Wówczas zostaniesz otoczony przez dziadów.

1

PavelSPM
2020-01-22 14:29:58
"... 30 zlotych diety dziennej... "

To że Polskie państwo pozwoliło ("przymykając oczy" na KP Art. 9. § 2., Art. 77. 5) Firmam poza budżetową strefą na zmniejszenie zagranicznych diet (unikając kolaps i katastrofę w branży transportowej po sprawach sądowych o dietach i rycz. za noclegi) aż do wielkości krajowej stawki kwoty 30 zł. (dyskryminując pracowników na zasadzie stref zatrudnienia) POD WARUNKIEM ZGODY NA TO PRACOWNIKA z określeniem i podpisaniem tego w układzie zbiorowym pracy czy regulaminie pracy i wynagradzania lub w umowie o pracy, lecz to nie znaczy że jest to obowiązującym czy kogoś do tego zmusza, jak i to nie pozwala zmniejszyć limity na noclegi i to co z tantym związano (ryczałty), określone Roz. MPiPS od 01. 03. 2013 r., w wypadkach konieczności czy chęci pracowników nocować poza pojazdem (w Hotelach) lub w pojeździe podczas podróży służbowych.

KP Art. 77. 5 §4. "... nie mogą ustalać diety... niższej niż dieta z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju określona dla pracownika, o którym mowa w §2".

"W polskim orzecznictwie przyjmuje się, iż ustalenia faktyczne i uzasadnienia wyroków w określonych sprawach, nawet podobnych, nie mogą wpłynąć na rozstrzygnięcia w innych procesach. Wynika z tego, że stanowiska sądów w podobnych sprawach nie muszą być jednolite. Tak przyjęta praktyka prowadzi do rozbieżności stanowisk i nie gwarantuje mocnej pozycji ani pracodawcom, ani pracownikom.
Dopóki przepisy dotyczące diet i ryczałtów nie zostaną stosownie uszczegółowione, sądy będą musiały orzekać w oparciu o indywidualne okoliczności każdej ze spraw o zapłatę diet i ryczałtów. Omawiane orzeczenie powinno skłonić pracodawców do sformalizowania procesu rozliczania kierowców. Bardzo ważne jest, aby oprócz tworzenia kolejnej dokumentacji, zadbać o prawidłowe naliczanie i rozliczanie wynagrodzenia oraz kosztów podróży służbowych... "
"Sąd Najwyższy zaznacza też, że w ramach przyznanych mu kompetencji, nie jest władny rozwiązać problemu w ujęciu legislacyjnym - w tym zakresie wyłącznie uprawnionym jest prawodawca... "
(T) TRANSLAWYERS (kancelaria specjalizująca się w prawie transportowym).

1

Pan_Ordynator
Żenada SPM.
Zasmiecasz jedynie to forum.

-1

PavelSPM
2020-01-22 14:48:32
"... skończ te brednie... "

Diabeł chowa się w niuansach i w porównaniach.
Prawda - przeważnie jest gorzkia i boli.
Przeciw prawdzie z potwierdzeniem jako wklejone przepisy zawsze ciężko coś sensownego skomentować jak i podać argumenty.
Siła w prawdzie.
W kim prawdy nie ma ten słaby.
Kiedy nie ma czego powiedzieć i jak zareagować słaby zawsze zaczyna kręcić, próbuje obmówić, stara się oczerniać i idzie na zniewagi, lecz w końcu zawsze skazany na przegranie i pośmiewisko.

1

Pan_Ordynator
W rzeczywistości SPM nie zapłacę ci ani grosza ryczałtu za nocleg, a ty w żadnym sądzie nie uzyskasz potwierdzenia na swoje brednie.
Uważajcie na to co on pisze, bo możecie się na tym nieźle przejechać i wyjść na durni.

-1

~driver
SPM-szukałeś pracy już znalazłeś? bo raczej w Polsce nie ma pracy dla ludzi z Twoim wykształceniem

1

PavelSPM
Czasy prawnego an alfabetyzmu ludzi (pracowników) i nieobecność dostępu do jakiejkolwiek informacji dawno przeszły (minęły). Tak zwana "Goebbelska propaganda" (czym więcej kłamstwa tym szybciej uwierzą) już słabo działa w naszych czasach.
Kwiczenie tu niektórych to podtwierdza.

1

Pan_Ordynator
Mógłby być radcą prawnym w GITD i szkolić inspektorów, że mają karać kierowców za zaliczone, choć nie wykorzystane odpoczynki tygodniowe.

To jedna z jego kolejnych bredni.
Odpoczynek tygodniowy regularny trzeba rozpocząć w sobotę o 3 rano, aby 45 się zmieściło do północy w niedzielę

:-)

1

Pan_Ordynator
SPM jako jedyny w całej Europie na to wpadł
Odpoczynek zaliczony, ale nie wykorzystany.

1

Pan_Ordynator
Jak już przeszkoli inspektorów w tej kwestii to będziesz płacić mandaty ze hej
:-)

1

~driver
prawnie to możesz każdego w 4 litery pocałować już sobie wyobrażam przychodzi mi taki szmaciarz na rozmowę i będzie dyskutował o zarobkach a wg 1 pytanie z mojej strony jest poproszę pełną historie zatrudnienia z 5 ostatnich lat i tu pada odpowiedz ze każdy mnie oszukal i dlatego zmieniam tak często prace

1

PavelSPM
2020-01-22 14:59:03
"... w Polsce nie ma pracy dla ludzi z Twoim wykształceniem"

P otrzebują i szukają tych kogo da się "strzyc", kto nie czytając wszystko podpisuje i zgadza się pracować za nie całą część podpisanej podstawy lub pogodzinnej płacy z należnymi dodatkami jak i za nie całą część podpisanych stawek kwot przysługujących na pokrycie zwiększonych kosztów na wyżywienia i noclegi w czasie podróży służbowej czy delegacji, za nie legalne (nie opodatkowywane) wymyślone wypłaty jako, tak zwane, dniuwki, km, %, okordy, obroty i t. d.

Biznes jak i interes nie opiera się na zaufaniu lub dżentelmeńskich umowach. Tylko zapoznania się pracownikiem przed wyrażeniem zgody na pracę z Umową o pracę, układem zbiorowym pracy, regulaminem pracy i innymi wewnętrznymi dokumentami Firmy, których należy przestrzegać w przypadku zawarcia umowy, pozwoli uniknąć w przyszłości wielu niespodzianek i bajek od pracodawcy dotyczących niuansów pracy, obowiązków, odpowiedzialności, norm finansowych pensji i kwot związanych z podróżami służbowymi czy delegacjami i t. d.

1

~Pan teraz O!
driver, u dziada się nie robi.
Kapito?

1

~driver
i vice versa dziad u mnie tez

1

PavelSPM
2020-01-22 15:04:13
"... karać kierowców za zaliczone, choć nie wykorzystane odpoczynki tygodniowe... "

To że ktoś nie chce przyznać oczywistej rzeczy, że OKRES czasu - W CIĄGU DWÓCH KOLEJNYCH TYGODNI (okres od godz. 00. 00 w poniedziałek pierwszego tygodnia do godz. 24. 00 w niedzielę drugiego tygodnia) INTERPRETUJE SIĘ JEDNOKOWO jak w Art. 6. pkt. 3. tak i w Art. 8. pkt. 6. Roz. (WE) nr 561/2006, czyli nie zależnie w jakimkolwiek wziętym dowolnym okresie czasu (czy to w okresie 1-2 tygodni, czy 2-3, czy 3-4 i t. d. ), może być nie więcej niż 90 godzin jazdy jak i musi w tym okresie zmieścić się całkiem w pełnej mierze co najmniej jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku (45h) i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku (24h-44:59h), nie zależnie w jakiejkolwiek kolejności, to jego osobista sprawa.


USTAWA o transporcie drogowym.

Załącznik nr 1
(ART. 92 UST. 1 USTAWY O TRANSPORCIE DROGOWYM1)
5. 4. Skrócenie tygodniowego okresu odpoczynku:
1) o czas do 1 godziny 50zł.
2) za każdą następną rozpoczętą godzinę 100zł.

Załącznik nr 3
(ART. 92A UST. 1 USTAWY O TRANSPORCIE DROGOWYM1)
5. 8. Skrócenie regularnego okresu odpoczynku tygodniowego, jeżeli jego skrócenie nie jest dozwolone:
1) o czas do 3 godzin 150zł.
2) o czas powyżej 3 godzin do 9 godzin 300zł. 1. 26 PN
3) za każdą rozpoczętą godzinę powyżej 9 godzin 400zł. 1. 27 BPN
5. 9. Skrócenie wymaganego skróconego okresu odpoczynku tygodniowego:
1) o czas do 2 godzin 200zł.
2) o czas powyżej 2 godzin do 4 godzin 350zł. 1. 24 PN
3) o czas powyżej 4 godzin 450zł. 1. 25 BPN

1

~driver
a panie prawnik spm mogę 1tydz 24 drugi 30 trzeci 30 -4-72?

1

Pan_Ordynator
SPM problem w tym, że nikt ci w tym racji nie przyznaje
Nikt.
Nie tylko ja.

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.145.33.244

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels