ID: 247428
Zmiany w karach za przekroczenia czasu pracy od 1 stycznia 2020
ID: 247428
ID: 247428
Uchwalone zmiany przewidują kary już za jednominutowe przekroczenia.
Uchwalone zmiany przewidują kary już za jednominutowe przekroczenia.
~etransport.pl
Posty (236)
~Ordynator Panteras. | I jeszcze jedna sprawa. Pojawił się "Pan Łalternator", zniknął Tadek i AgaParówa. Napisz, ak trzeba mieć nasrane we łbie, aby tak postępować. Jestem ciekaw. | |||
Rajdowiec
| Matko jak złapią kierowce na czymś poważnym to bos się wyprze i wypnie na szofera. | 1 | ||
Rajdowiec
| ale niech tak kierowcy głupi robią. Będzie więcej pracy dla nas. | 1 | ||
~Ordynator Panteras. | A mało pracy masz? | 1 | ||
Pan_Ordynator
| Panteras. Została zwrócona Ci uwaga na dość istotny szczegół, ze wymienione kary Cię nie dotyczą. Zamiast przyznać tu oczywistą rację zachowujesz się jak buc. Co to za slowo " AgaParówa Czujesz się dumny po napisaniu tego? | -1 | ||
Pan_Ordynator
| I nie dopisuj do mojego konta innych nazw. | -1 | ||
~Rysiek777 | jak szofer jest głupi to niech płaci... co to za tłumaczenie że nie było parkingu? po 8h pracy masz blisko dwie na jego znalezienie a tylko upośledzony nie rozumie że etat to 8h i za resztę mało który dziad zapłaci... | 1 | ||
~Ordynator Panteras. | To ile miszczu mam jechać do Lizbony, tydzień? | 1 | ||
Pan_Ordynator
| Rysiek777 2019-11-2 7 08:46:26jak szofer jest głupi to niech płaci... Rysiek ty stary niby doświadczony kierowca a nie potrafisz pojąć prostych przepisów. Ba, nawet nie potrafisz prawidlowo ich podac. | -1 | ||
Pan_Ordynator
| Na forum to chyba tylko Sofii1 jest glupsza od Ciebie Rysiu. | -1 | ||
Pan_Ordynator
| Kierowca, jak większość pracowników moze pracować 12 godzin dziennie zgodnie z kodeksem pracy. Zapamiętaj to dzbanie Ryszardzie. | -1 | ||
~Ordynator Panteras. | Teraz pędze na maxa pozdro z Lyona | 1 | ||
~Ordynator Panteras. | Teraz pędze na maxa pozdro z Lyona | 1 | ||
~Ordynator Panteras. | Sofi to mądra baba, bez przesady | 1 | ||
~Ordynator Panteras. | W Lyonie byłem ponad godzinę temu, kiepska podróbko. | 1 | ||
~OBDAR | kierowca niech się najlepiej położy i nic nie robi, w nocy nie pojedzie, 12 godzin pracy, dietki 6 z przodu weekendy wolne, ropy ukraść, na szefa powiedzieć dziad, sępić fajki na parkingu, i standardowa opowieść o tym ze jego kolega to się nie cacka tylko po inspekcje dzwoni jak go rozładowac nie " chciały"to im rampy zablokował a on hrabia 11h pauzy w rampie zrobił, dramat, do tego brak higieny u co 2 cymbała smród, bród i flanela oto obraz przeciętnego traktorzysty w polskim transporcie, pozdrawiam normalnych którzy maja pojecie o robocie | -1 | ||
~Ordynator Panteras. | Spoko, ale pozdrów też glace bo mu będzie przykro. | 1 | ||
PavelSPM
| Jeśli planować jak i pracować i/lub jeździć po 8 godzin dziennie przeciętnie 5 dni w tygodniu, to czas pracy i/lub jazdy dzienny, dobowy, tygodniowy i t. d... nie wyjdzie i, powiedzmy w sytuacji 100 km od bazy (od domu), nie trzeba będzie wykręcać dodatkowy odpoczynek (9h; 11h; 24h; 45h) czy naruszać przepisy (kombinować) ryzykując otrzymać karę, bo spokojnie uda się dojechać do bazy, wykorzystując dozwolone dodatkowe godziny. Wystarczy zrozumieć że to, co jest napisane w Art. 128. ust. 1., Art. 129. ust. 1., Art. 132. ust. 1. i Art. 133. ust. 1. Kodeksu Pracy lub w Art. 6., Art. 11. ust. 1. i Art. 14. ust. 1-2. Ustawy o czasie pracy kierowców, to jest PODSTAWA (norma), a reszta Kodeksu lub Ustawy jak i Rozporzadzenie 561/2006 lub Ustawa AETR to tylko dają możliwość poszerzyć możliwości manewrów, czyli zwiększyć czas pracy i zmniejszyć odpoczynki pracowników (kierowców) w pewnych warunkach, przypadkach, sytuacjach i zdarzeniach, jako WYJĄTEK, i od razu wszystko stanie na swoje miejsce. Kodeks Pracy. Art. 128. ust. 1. Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy. Art. 129. ust. 1. Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 135-138, 143 i 144. Art. 132. ust. 1. Pracownikowi przysługuje w każdej dobie prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku, z zastrzeżeniem ust. 3. oraz art. 136 ust. 2. i art. 137. Art. 133. ust. 1. Pracownikowi przysługuje w każdym tygodniu prawo do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku, obejmującego co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku dobowego. Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 3. Przepisy ustawy nie naruszają postanowień zawartych w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006 i Umowie AETR. | 1 | ||
Pan_Ordynator
| Skąd przekonanie, ze to tylko WYJĄTEK? Jakie to ma znaczenie w zadaniowym systemie pracy, kiedy to kierowca sam sobie ustala dzienny czas pracy i odpoczynku? | -1 | ||
Pan_Ordynator
| Pavel to ze potrafisz zrobić kopiuj wklej z wieloma paragrafami nie czyni Cię madrzejszym. Trzeba to jeszcze zrozumieć i umiec wprowadzać w zycie2. | -1 | ||
PavelSPM
| 2019-11-27 15:16:46 "... Jakie to ma znaczenie w zadaniowym systemie pracy,... " Czas pracy pracownika zatrudnionego w systemie zadaniowym również nie może przekraczać 8 godzin na dobę i 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy (art. 129 K. p. ). Jednocześnie, w razie wątpliwości w tym zakresie, pracodawca ma obowiązek wykazać, że powierzał pracownikowi zadania możliwe do wykonania w czasie pracy, który wynika z norm określonych w Kodeksie pracy, co podkreślił Sąd Najwyższy w wyroku z 15 marca 2006 r. (II PK 165/05, OSNP 2007/5 - 6/69). Jeśli zatem pracodawca wyznaczy pracownikowi zadania, których pracownik nie jest w stanie wykonać w normalnym czasie pracy, oznacza to wykonywanie pracy w czasie przekraczającym normy czasu pracy, a pracownik może domagać się zapłaty wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych. | |||
ninobzik
| Bialorus marnujesz swój czas i zdarowie. Twój adwersarz, ma swoje interpretacje przepisów, których nie rozumie. Kopanie się z koniem, grozi kalectwem. Pozdrawiam | |||
Pan_Ordynator
| Pavel masz problem ze zrozumieniem pytania? | |||
Pan_Ordynator
| Więc jeszcze raz: 2019-11-27 15:16:46Skąd przekonanie, ze to tylko WYJĄTEK? Jakie to ma znaczenie w zadaniowym systemie pracy, kiedy to kierowca sam sobie ustala dzienny czas pracy i odpoczynku? | |||
PavelSPM
| 2019-11-27 15:16:46 "Skąd przekonanie, ze to tylko WYJĄTEK?... " Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 20. 2. Praca w godzinach nadliczbowych jest dopuszczalna w razie: 1) SYTUACJI i ZDARZEŃ wymagających od kierowcy podjęcia działań dla ochrony życia lub zdrowia ludzkiego oraz mienia albo usunięcia awarii; 2) SZCZEGÓLNYCH potrzeb pracodawcy. | |||
~Ordynator Panteras. | Łalternator co ci wylazło z gaci i dynda. | |||
Pan_Ordynator
| Bzik nie wtrącaj sie do dyskusji, skoro i tak niewiele rozumiesz. Zajmij się wlazeniem w tyłek zosce i innym. Nie zapomnij o wazelinie. | |||
Pan_Ordynator
| Spm do 12 godzin pracy nie ma nadgodzin. | |||
Pan_Ordynator
| Kiedy to zrozumiesz? | |||
Pan_Ordynator
| Wiec po jaki hcooj wklejasz art 20? | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.