Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Zmiany w karach za przekroczenia czasu pracy od 1 stycznia 2020

ID: 247428


Uchwalone zmiany przewidują kary już za jednominutowe przekroczenia.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (236)

~Ordynator Panteras.
I jeszcze jedna sprawa.
Pojawił się "Pan Łalternator", zniknął Tadek i AgaParówa.
Napisz, ak trzeba mieć nasrane we łbie, aby tak postępować.
Jestem ciekaw.
Rajdowiec
Matko jak złapią kierowce na czymś poważnym to bos się wyprze i wypnie na szofera.

1

Rajdowiec
ale niech tak kierowcy głupi robią. Będzie więcej pracy dla nas.

1

~Ordynator Panteras.
A mało pracy masz?

1

Pan_Ordynator
Panteras.
Została zwrócona Ci uwaga na dość istotny szczegół, ze wymienione kary Cię nie dotyczą.
Zamiast przyznać tu oczywistą rację zachowujesz się jak buc.
Co to za slowo " AgaParówa
Czujesz się dumny po napisaniu tego?

-1

Pan_Ordynator
I nie dopisuj do mojego konta innych nazw.

-1

~Rysiek777
jak szofer jest głupi to niech płaci...
co to za tłumaczenie że nie było parkingu? po 8h pracy masz blisko dwie na jego znalezienie a tylko upośledzony nie rozumie że etat to 8h i za resztę mało który dziad zapłaci...

1

~Ordynator Panteras.
To ile miszczu mam jechać do Lizbony, tydzień?

1

Pan_Ordynator
Rysiek777
2019-11-2 7 08:46:26jak szofer jest głupi to niech płaci...  

Rysiek ty stary niby doświadczony kierowca a nie potrafisz pojąć prostych przepisów.
Ba, nawet nie potrafisz prawidlowo ich podac.

-1

Pan_Ordynator
Na forum to chyba tylko Sofii1 jest glupsza od Ciebie Rysiu.

-1

Pan_Ordynator
Kierowca, jak większość pracowników moze pracować 12 godzin dziennie zgodnie z kodeksem pracy.
Zapamiętaj to dzbanie Ryszardzie.

-1

~Ordynator Panteras.
Teraz pędze na maxa pozdro z Lyona

1

~Ordynator Panteras.
Teraz pędze na maxa pozdro z Lyona

1

~Ordynator Panteras.
Sofi to mądra baba, bez przesady

1

~Ordynator Panteras.
W Lyonie byłem ponad godzinę temu, kiepska podróbko.

1

~OBDAR
kierowca niech się najlepiej położy i nic nie robi, w nocy nie pojedzie, 12 godzin pracy, dietki 6 z przodu weekendy wolne, ropy ukraść, na szefa powiedzieć dziad, sępić fajki na parkingu, i standardowa opowieść o tym ze jego kolega to się nie cacka tylko po inspekcje dzwoni jak go rozładowac nie " chciały"to im rampy zablokował a on hrabia 11h pauzy w rampie zrobił, dramat, do tego brak higieny u co 2 cymbała smród, bród i flanela oto obraz przeciętnego traktorzysty w polskim transporcie, pozdrawiam normalnych którzy maja pojecie o robocie

-1

~Ordynator Panteras.
Spoko, ale pozdrów też glace bo mu będzie przykro.

1

PavelSPM
Jeśli planować jak i pracować i/lub jeździć po 8 godzin dziennie przeciętnie 5 dni w tygodniu, to czas pracy i/lub jazdy dzienny, dobowy, tygodniowy i t. d... nie wyjdzie i, powiedzmy w sytuacji 100 km od bazy (od domu), nie trzeba będzie wykręcać dodatkowy odpoczynek (9h; 11h; 24h; 45h) czy naruszać przepisy (kombinować) ryzykując otrzymać karę, bo spokojnie uda się dojechać do bazy, wykorzystując dozwolone dodatkowe godziny.

Wystarczy zrozumieć że to, co jest napisane w Art. 128. ust. 1., Art. 129. ust. 1., Art. 132. ust. 1. i Art. 133. ust. 1. Kodeksu Pracy lub w Art. 6., Art. 11. ust. 1. i Art. 14. ust. 1-2. Ustawy o czasie pracy kierowców, to jest PODSTAWA (norma), a reszta Kodeksu lub Ustawy jak i Rozporzadzenie 561/2006 lub Ustawa AETR to tylko dają możliwość poszerzyć możliwości manewrów, czyli zwiększyć czas pracy i zmniejszyć odpoczynki pracowników (kierowców) w pewnych warunkach, przypadkach, sytuacjach i zdarzeniach, jako WYJĄTEK, i od razu wszystko stanie na swoje miejsce.

Kodeks Pracy.
Art. 128. ust. 1. Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Art. 129. ust. 1. Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 135-138, 143 i 144.
Art. 132. ust. 1. Pracownikowi przysługuje w każdej dobie prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku, z zastrzeżeniem ust. 3. oraz art. 136 ust. 2. i art. 137.
Art. 133. ust. 1. Pracownikowi przysługuje w każdym tygodniu prawo do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku, obejmującego co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku dobowego.

Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 3.
Przepisy ustawy nie naruszają postanowień zawartych w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006 i Umowie AETR.

1

Pan_Ordynator
Skąd przekonanie, ze to tylko WYJĄTEK?

Jakie to ma znaczenie w zadaniowym systemie pracy, kiedy to kierowca sam sobie ustala dzienny czas pracy i odpoczynku?

-1

Pan_Ordynator
Pavel to ze potrafisz zrobić kopiuj wklej z wieloma paragrafami nie czyni Cię madrzejszym.
Trzeba to jeszcze zrozumieć i umiec wprowadzać w zycie2.

-1

PavelSPM
2019-11-27 15:16:46
"... Jakie to ma znaczenie w zadaniowym systemie pracy,... "

Czas pracy pracownika zatrudnionego w systemie zadaniowym również nie może przekraczać 8 godzin na dobę i 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy (art. 129 K. p. ). Jednocześnie, w razie wątpliwości w tym zakresie, pracodawca ma obowiązek wykazać, że powierzał pracownikowi zadania możliwe do wykonania w czasie pracy, który wynika z norm określonych w Kodeksie pracy, co podkreślił Sąd Najwyższy w wyroku z 15 marca 2006 r. (II PK 165/05, OSNP 2007/5 - 6/69).
Jeśli zatem pracodawca wyznaczy pracownikowi zadania, których pracownik nie jest w stanie wykonać w normalnym czasie pracy, oznacza to wykonywanie pracy w czasie przekraczającym normy czasu pracy, a pracownik może domagać się zapłaty wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych.
ninobzik
Bialorus marnujesz swój czas i zdarowie. Twój adwersarz, ma swoje interpretacje przepisów, których nie rozumie.
Kopanie się z koniem, grozi kalectwem. Pozdrawiam
Pan_Ordynator
Pavel masz problem ze zrozumieniem pytania?
Pan_Ordynator
Więc jeszcze raz:

2019-11-27 15:16:46Skąd przekonanie, ze to tylko WYJĄTEK?

Jakie to ma znaczenie w zadaniowym systemie pracy, kiedy to kierowca sam sobie ustala dzienny czas pracy i odpoczynku?
PavelSPM
2019-11-27 15:16:46
"Skąd przekonanie, ze to tylko WYJĄTEK?... "

Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 20.
2. Praca w godzinach nadliczbowych jest dopuszczalna w razie:
1) SYTUACJI i ZDARZEŃ wymagających od kierowcy podjęcia działań dla ochrony życia lub zdrowia ludzkiego oraz mienia albo usunięcia awarii;
2) SZCZEGÓLNYCH potrzeb pracodawcy.
~Ordynator Panteras.
Łalternator co ci wylazło z gaci i dynda.
Pan_Ordynator
Bzik nie wtrącaj sie do dyskusji, skoro i tak niewiele rozumiesz.
Zajmij się wlazeniem w tyłek zosce i innym.
Nie zapomnij o wazelinie.
Pan_Ordynator
Spm do 12 godzin pracy nie ma nadgodzin.
Pan_Ordynator
Kiedy to zrozumiesz?
Pan_Ordynator
Wiec po jaki hcooj wklejasz art 20?

-1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.135.195.180

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels