ID: 246977
Scania S520 2019r. bierze olej
ID: 246977
ID: 246977
Witam, mam dla Was hit. Legendarny, kultowy silnik Scanii bierze olej. Auto kupione przez nas w lipcu br. po 8tys. km kierowca pojechał na 1 dolewkę, myślałem sobie - ok dociera się (chociaż niby nowe są już dotarte). Później była druga, trzecia i czwarta dolewka... Auto idzie w najbliższym czasie na serwis, mają szukać. Słyszałem, że mój przypadek nie jest odosobniony, czy ktoś zmaga się z tym problem w nowej serii V8?
Witam, mam dla Was hit. Legendarny, kultowy silnik Scanii bierze olej. Auto kupione przez nas w lipcu br. po 8tys. km kierowca pojechał na 1 dolewkę, myślałem sobie - ok dociera się (chociaż niby nowe są już dotarte). Później była druga, trzecia i czwarta dolewka... Auto idzie w najbliższym czasie na serwis, mają szukać. Słyszałem, że mój przypadek nie jest odosobniony, czy ktoś zmaga się z tym problem w nowej serii V8?
~Rychu*.centertel.pl
*.centertel.pl
Posty (340)
~abc | DAF 530 80. 000km 1/2 stanu do wymiany bez dolewki, trasy hiszpania norma 27 litr. | |||
~Da_las | abc, bo te DAFy po lifcie wezma tylko do pierwszzej wymiany ze 3 litry a pozniej bez dolewek. DAF 480 2018 rok, 217tys km kulniete i ani grama. Olej wymieniany co 60tys km. Drugi 480 i 130 tys km i to samo. | |||
~Da_las | Cieszyl to sie bedzie jak katalizator i wklad DPFa bedzie do wymiany z powodu brania oleju. | |||
~Fenim | Nie tylko V8 biorę. U nas 5 s450 i jest to samo. Po 20 tyś musiałem w swojej dolać 6 litrów. | |||
realia
| Pan_Ordynator, sam jesteś idiotą. Pierścienie to obracają się ale tobie w głowie. Ja w przeciwieństwie do ciebie wiem co piszę bo jestem z wykształcenia mechanikiem i znam się na tym. Pierścienie tłokowo należy ustawiać z przesunięciem zamków względem siebie o 1/3 średnicy tłoka. Ty to pewnie nawet nie wiesz jakie jakie pierścienie znajdują się na tłokach. Poszukaj w internecie aby odpowiedzieć. | -1 | ||
~zcx | a jak są 4 pierścienie czy nawet 5 to tez o 1/3? | |||
realia
| ZCX- Najczęściej stosowane są są tłoki z 3 pierścieniami. Zdarzają się też 4 pierścieniowe, ale to rzadkość. Wtedy zamki ustawia się 1/4. Poszukałem w internecie i znalazłem fajny filmik szkoleniowy. Możecie sobie oglądnąć. s://www. youtube. com/watch?v=AZC5P06d S-0 | -1 | ||
realia
| Rychu- Jak uda wam się ustalić przyczynę tak dużego poboru oleju, napisz proszę co było przyczyną. Dobrze wiedzieć troszkę więcej. Ja jednak nadal obstawiam pierścienie. | |||
~zcx | 2019-11-10 19:24:31 rzadki to ty jesteś. | |||
realia
| zcx- jeżeli uważasz, że się mylę, podaj samochody ciężarowe w których jest więcej niż 3 pierścienie tłokowe. Czekam! | -1 | ||
realia
| Abyś miał łatwiej poszukaj również w autach osobowych. | -1 | ||
~zcx | skoro nie widziałeś to zapewne takich silników nie ma. | |||
~zcx | ale żeby nie być gołosłowny to np. om314 ma 4 pierścienei. a om 352 ma 5 pierścieni. | |||
Ł ysy
| zcx. Ale ty dureń jesteś. Takiego idioty szuka się ze świeczką w ręku. W którym samochodzie masz więcej pierścieni niż trzy? Podaj przygłupie, znaffco od wszystkiego. | -1 | ||
~zcx | 2019-11-10 20:55:16 przecież idioto podałem | 1 | ||
~zcx | a 5 pierścień jest poniżej sworznia. | 1 | ||
300D
| #264 Tłoki MERCEDES OM 314 OM 353 MAHLE | |||
~zcx | przy 4 pierścieniach, też 4 pirścień może być poniżej sworznia. | |||
300D
| No ja widzę cztery i piąty poniżej sworznia. Rychu- Ile dolewasz? I nie rób tego w ASO tylko sam se dolej, to chyba ogarniasz? | |||
~młot | Panowie ile takie cacko scania kosztuje? bo tu kolega mówi że iveco 66 tys eur | |||
realia
| zcx- i kto tu jest rzadki!!stać cię na podanie jednego przykładu silnika, gdzie jest więcej jak 3 pierścienie? To tylko potwierdza co pisałem wcześniej, że silniki z tłokami, które mają więcej jak 3 pierścienie zdarzają się bardzo rzadko. Nigdzie nie napisałem, że nie występują takie silniki. Dla twojej wiadomości 4 pierścienie mają również niektóre Zetory 5011 | -1 | ||
~zcx | Realia idioto Do okulisty. A zetor to nie samochód. | |||
~Jacek | Moja s500 z czerwca juz po 4 dolewce najechane 90000 km, dostalem tzw karte olejowa wpisuje tankowania i przebieg i tony, bedzie reklamacja do centrali. Bierze olej aż miło pomimo lekkich ladunkow, na poczatku dostała po * z ciezarami ale teraz lekkie i tez bierze. | |||
Grzegorz6
| Standardowo stosuje się 2+1. Kazdy dodatkowy pierścień to zwiększone opory tarcia, a co za tym idzie to zwiększone zużycie paliwa. Jedynie w dwusuwach stosuje się zamki na tloku zapobiegające obracaniu się pierścieni. W reszcie silnikow pierścienie się swobodnie obracają dzięki czemu zwieksza się trwałość. | |||
Grzegorz6
| Bardzo ważną rzeczą jest dokładne spasowanie tych trzech elementów czyli cylindra, tloka i pierscieni oraz obróbka gładzi cylindra czyli honowanie. | |||
~zcx | O koorwa. | |||
Grzegorz6
| W czasie montażu ustawia się zamki co 120 stopni. Ulatwia to pierwszy rozruch. W dalszym czasie i tak nie ma to znaczenia. | |||
Grzegorz6
| Zapieczone, nieobracajace się pierścienie powodują po jakimś czasie zwiększone pobór oleju. Zamki znajdują się w stalym polozeniu więc odbija się to na gładzi cylindrowej. Widać to nawet golym okiem po demontażu silnika. | |||
~zcx | grzesiu nie fantazjuj. silniki z więcej niż 3 pierścieniami był i są stosowane i żaden bełkot tych co nie widzieli tego nie zmieni. | |||
Grzegorz6
| Pewnie, że są takie. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.