Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Scania S520 2019r. bierze olej

ID: 246977


Witam, mam dla Was hit. Legendarny, kultowy silnik Scanii bierze olej. Auto kupione przez nas w lipcu br. po 8tys. km kierowca pojechał na 1 dolewkę, myślałem sobie - ok dociera się (chociaż niby nowe są już dotarte). Później była druga, trzecia i czwarta dolewka... Auto idzie w najbliższym czasie na serwis, mają szukać. Słyszałem, że mój przypadek nie jest odosobniony, czy ktoś zmaga się z tym problem w nowej serii V8?

~Rychu
*.centertel.pl

Posty (340)

~abc
DAF 530 80. 000km 1/2 stanu do wymiany bez dolewki, trasy hiszpania norma 27 litr.
~Da_las
abc, bo te DAFy po lifcie wezma tylko do pierwszzej wymiany ze 3 litry a pozniej bez dolewek. DAF 480 2018 rok, 217tys km kulniete i ani grama. Olej wymieniany co 60tys km. Drugi 480 i 130 tys km i to samo.
~Da_las
Cieszyl to sie bedzie jak katalizator i wklad DPFa bedzie do wymiany z powodu brania oleju.
~Fenim
Nie tylko V8 biorę. U nas 5 s450 i jest to samo. Po 20 tyś musiałem w swojej dolać 6 litrów.
realia
Pan_Ordynator, sam jesteś idiotą. Pierścienie to obracają się ale tobie w głowie.
Ja w przeciwieństwie do ciebie wiem co piszę bo jestem z wykształcenia mechanikiem i znam się na tym. Pierścienie tłokowo należy ustawiać z przesunięciem zamków względem siebie o 1/3 średnicy tłoka. Ty to pewnie nawet nie wiesz jakie jakie pierścienie znajdują się na tłokach. Poszukaj w internecie aby odpowiedzieć.

-1

~zcx
a jak są 4 pierścienie czy nawet 5 to tez o 1/3?
realia
ZCX- Najczęściej stosowane są są tłoki z 3 pierścieniami. Zdarzają się też 4 pierścieniowe, ale to rzadkość. Wtedy zamki ustawia się 1/4. Poszukałem w internecie i znalazłem fajny filmik szkoleniowy. Możecie sobie oglądnąć. s://www. youtube. com/watch?v=AZC5P06d S-0

-1

realia
Rychu- Jak uda wam się ustalić przyczynę tak dużego poboru oleju, napisz proszę co było przyczyną. Dobrze wiedzieć troszkę więcej. Ja jednak nadal obstawiam pierścienie.
~zcx
2019-11-10 19:24:31

rzadki to ty jesteś.
realia
zcx- jeżeli uważasz, że się mylę, podaj samochody ciężarowe w których jest więcej niż 3 pierścienie tłokowe. Czekam!

-1

realia
Abyś miał łatwiej poszukaj również w autach osobowych.

-1

~zcx
skoro nie widziałeś to zapewne takich silników nie ma.
~zcx
ale żeby nie być gołosłowny to np. om314 ma 4 pierścienei.

a om 352 ma 5 pierścieni.
Ł ysy
zcx. Ale ty dureń jesteś. Takiego idioty szuka się ze świeczką w ręku.
W którym samochodzie masz więcej pierścieni niż trzy?
Podaj przygłupie, znaffco od wszystkiego.

-1

~zcx
2019-11-10 20:55:16

przecież idioto podałem

1

~zcx
a 5 pierścień jest poniżej sworznia.

1

300D
#264 Tłoki MERCEDES OM 314 OM 353 MAHLE
~zcx
przy 4 pierścieniach, też 4 pirścień może być poniżej sworznia.
300D
No ja widzę cztery i piąty poniżej sworznia.

Rychu- Ile dolewasz?
I nie rób tego w ASO tylko sam se dolej, to chyba ogarniasz?
~młot
Panowie ile takie cacko scania kosztuje? bo tu kolega mówi że iveco 66 tys eur
realia
zcx- i kto tu jest rzadki!!stać cię na podanie jednego przykładu silnika, gdzie jest więcej jak 3 pierścienie? To tylko potwierdza co pisałem wcześniej, że silniki z tłokami, które mają więcej jak 3 pierścienie zdarzają się bardzo rzadko. Nigdzie nie napisałem, że nie występują takie silniki. Dla twojej wiadomości 4 pierścienie mają również niektóre Zetory 5011

-1

~zcx
Realia idioto

Do okulisty.

A zetor to nie samochód.
~Jacek
Moja s500 z czerwca juz po 4 dolewce najechane 90000 km, dostalem tzw karte olejowa wpisuje tankowania i przebieg i tony, bedzie reklamacja do centrali. Bierze olej aż miło pomimo lekkich ladunkow, na poczatku dostała po * z ciezarami ale teraz lekkie i tez bierze.
Grzegorz6
Standardowo stosuje się 2+1. Kazdy dodatkowy pierścień to zwiększone opory tarcia, a co za tym idzie to zwiększone zużycie paliwa. Jedynie w dwusuwach stosuje się zamki na tloku zapobiegające obracaniu się pierścieni.
W reszcie silnikow pierścienie się swobodnie obracają dzięki czemu zwieksza się trwałość.
Grzegorz6
Bardzo ważną rzeczą jest dokładne spasowanie tych trzech elementów czyli cylindra, tloka i pierscieni oraz obróbka gładzi cylindra czyli honowanie.
~zcx
O koorwa.
Grzegorz6
W czasie montażu ustawia się zamki co 120 stopni. Ulatwia to pierwszy rozruch. W dalszym czasie i tak nie ma to znaczenia.
Grzegorz6
Zapieczone, nieobracajace się pierścienie powodują po jakimś czasie zwiększone pobór oleju.
Zamki znajdują się w stalym polozeniu więc odbija się to na gładzi cylindrowej.
Widać to nawet golym okiem po demontażu silnika.
~zcx
grzesiu nie fantazjuj.

silniki z więcej niż 3 pierścieniami był i są stosowane i żaden bełkot tych co nie widzieli tego nie zmieni.
Grzegorz6
Pewnie, że są takie.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.217.237.169

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels