ID: 245439
Kilkudziesięciu kierowców z Filipin padło ofiarą handlarzy ludźmi
ID: 245439
ID: 245439
Obiecywano im stabilną pracę w Polsce i zarobki na europejskim poziomie. Musieli pracować ponad siły i poniżej stawek, łamiąc procedury bezpieczeństwa obowiązujące w ich zawodzie.
Obiecywano im stabilną pracę w Polsce i zarobki na europejskim poziomie. Musieli pracować ponad siły i poniżej stawek, łamiąc procedury bezpieczeństwa obowiązujące w ich zawodzie.
~etransport.pl
Posty (32)
~Kierowca | Aleś błysnął, trociniak87. Rzeczywiście, ci filipińczycy nie mieszkali w kontenerach w pl, nie z polską firmą mieli spisaną umowę, nie tu ich oszukano co do wypłat i tego, co będą robić. Głupiś jak but. Niestety duńczyk, niemiec czy inny francuz chronią swoje doopy przepuszczając takie akcje przez dziatransów polskich. Takie są realia. A nasze tuzy transportowe tylko zacierają ręce, bo jest tani pracownik. | -2 | ||
~Tadek | Kierowca Firma zarejestrowana w Polsce Właściciel firmy Duńczyk. Taka mała różnica. | 3 | ||
~marcus | Duńczyk ma polskich przedstawicieli którzy doprowadzili do upodlenia tych ludzi. Czy to tak trudno zrozumieć? | -3 | ||
~Tadek | Gdzie było to upodlenie jelopie. W Polsce czy w Danii? Gdzie jest powiedziane, ze Polacy to robili? | 3 | ||
Dawid87
| wczoraj widziałem ten reportaż, TVN trzyma swój poziom, nie mogłem słuchać jak ten rudy z brodą redaktor kłamie na temat swojego kraju, można powiedzieć tania qurqa z TVN, kierowcy z Filipin rozpoznali z nagrań siedziby firmy w Dani takiego grubego w białej koszulce chyba miał na imię Denis, że to on werbował kierowców na parkingu w Filipinach, oni w Polsce czekali tylko na papiery, | 3 | ||
~dobry kolega | polacy byli bardzo podobnie traktowani w belgijskiej firmie butter tez byl o tym reportaz ale w belgijskiej tv szef rozliczenia miesieczne wrzucal im do puelka na korytarzu bo kierowcy nie mieli wstepu do biura | 2 | ||
~dobry kolega | ciekawe jednak ze na zachodzie kazda firma daje do reki kierowcy rozliczenie ile zarobil brutto i ile z tego ma odprowadzone skladek i na co a wpl to dalej czarna magia dla pracownika bo sam tego nie wie | |||
~marcus | To że Tadek jesteś naczelnym de*ilem na tym forum to nie moja wina, złap za rąsię tego szwajcarskiego pajaca, jeden wart drugiego, jełopie. | -3 | ||
~Wielki Szu | Dla polskich dziadtransow ociężałość umysłowa to typowa przypadłość. Ważne że filipińczycy jezdzili samochodami na polskich rejestracjach i mieli polskie umowy. Taki przekaz poszedł w świat. A to że ich dun czy inny nordyk wydyma zawsze to już inna inszosc. Kiedy się ma frajera to cza to dusić. | |||
Dawid87
| dobry nie pisz głupot, każdy kierowca musi być rozliczony z delegacji, musi je podpisać, nie może tylko pracować za podstawę wtedy firmy musiały by płacić wielkie podatki dochodowe, inna sprawa to że większość kierowców nie rozumie sposobu rozliczenia, | |||
~Wielki Szu | Trociniak 87 jest typowym przedstawicielem polskich dziadów. OHP ukończone w trybie zaocznym. | |||
~dobry kolega | dawid 87 fakt ´nigdy nie pracowalem w pl jako kierowca w sumie nawet nie wiem jak wyglada takie rozliczenie u was moja wiedza wynika tylko z rozmow z polskimi kierowcami bo oni sami nie wiedza co dostaja i podpisuja ja mam wszystko skompensowane na jednej kartce formatu A4 i wszysto wiem a w pl to jakas papierologia skomplikowana ktorej taki kierowca nie ogarnia i tyle | |||
Dawid87
| dobry jak nie wiesz to nie pisz że rozliczenie w Polsce to jakaś czarna magia, druga sprawa to zrozumienie rozliczenia, czytając pajaców typu szu można obstawić że nie zrozumie nic, a po parkingu będzie opowiadać bajki. | |||
~marcus | 2019-09-01 12:52:55 Gdzie było to upodlenie jelopie mój wpis był reakcją na to zdanie, jakiemuś tam dupkowi można obrażać, bo kim on tutaj jest. jedno wielkie szambo, za chwilę skończy sie temat o filipińczykach i zacznie się normalny forumowy bełkot, dziadtransy kontra wielcy kierowcy, szkoda gadać. | |||
~dobry kolega | ale czy dajesz pracownikowi co miesiac pelne wyliczenie jasno opisane co gdzie i ile? zeby nie bylo watpliwosci, pamioetam w pl kiedys dawali tzw. pasek ale bylo to niewygodne i niejasne a jak jest teraz? | |||
Dawid87
| Dobry a jak myślisz, przecież żeby delegacja mogła być wliczona w koszty, musi tam być podpis kierowcy, więc widzi co podpisuje, inna sprawa czy rozumie. | 2 | ||
~dobry kolega | a to inna sprawa | |||
~hycel | Inna jest jeszcze sprawa jak dziad podsuwa papiery inblanco lub podpisuje za kierowcę. To też polska rzeczywistość | |||
~hycel | Ale kierowca też jest sam sobie winny gdyż na wiele niedociągnięć u dziadtransa przymyka oko. Na szczęście takich jest już coraz mniej i dziady mają problem, chwytają się a to Ukraińców a to Filipińczyków. jestem ciekawy kto będzie na końcu? Eskimosi czy Nigeryjczycy? | |||
Dawid87
| czy redakcja może zmienić ten artykuł " Jak polskie firmy " i napisze poprawnie Duńskie firmy wycierają sobie mor/dy rejestrując oddziały w Polsce, tak będzie poprawnie. | 1 | ||
~Sancho Pancho | Taki mamy klimat :) Patologia transportowa i nie tylko. Kasa kasa, kasa kasa Będziesz za kasę ssała k... a | |||
~Sancho Pancho | Nigeria przywiezie w coś w zakładkach i ma wy... e na BOSSAKÓW | |||
~Tadek | Czytaj jełopie Tymczasem w Polsce znalazła się firma, której właściciel postanowił Kurta Beiera bronić. Mowa tutaj o przedsiębiorstwie Andersen Euro-Handel (AEH), prowadzonym przez Duńczyka, lecz mającym swoją siedzibę w Koszalinie. Co więcej, firma ta sama zatrudnia Filipińczyków i jak się okazuje, to właśnie o niej pisałem ostatnio w tym artykule. | |||
Prorok
| To chyba Azja-handel. Pomyliles nazwy.. | |||
~Tadek | Właściciel AEH skrytykował też samych Filipińczyków, odnosząc się do zdjęć z zamieszkiwanego przez nich obozu. Jak twierdzi, kierowcy po prostu muszą zadbać o czystość, a wówczas ich warunki mieszkaniowe znacznie się poprawią. Stwierdził też, że zdjęcia z obozu wydają się być zmanipulowane. Filmy prezentujące warunki | |||
~Tadek | w całej historii swoją rolę odgrywa także Polska. Kierowcy z Filipin oraz Sri Lanki zatrudniani są przez polski oddział duńskiej firmy, dysponując przy tym polskim zezwoleniem na pracę w Unii Europejskiej. Wynagrodzenie za ich pracę ma natomiast wynosić około 4000 złotych netto miesięcznie, już po uwzględnieniu diet. | |||
Prorok
| Dawid widziales co Tadek napisal? To cos dla Ciebie; ) | |||
Prorok
| Tadek cos bys tanszego znalazl, bo 3000 tez szuka kierowcy.. | |||
~Tadek | Ni ma nic tanszego. Tym co pozostali Beier płaci teraz już 5800 | |||
~Greg | To jest ta firma przewozowa co sie miesci w Koszalinie na Zwirki i Wiagry. Jak sobie zobaczysz w supawizjerze miejsce to wejdz w gugyl maps na wyzej podane. Wydaje sie podobne? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.