ID: 245134
Nieważne prawa jazdy kierowców z Ukrainy
ID: 245134
ID: 245134
Ilość kierowców "ze wschodu" zatrudnianych przez polskie firmy transportowe osiągnęła w 2019 roku wartość 50 tysięcy - i ciągle rośnie. Z tego też powodu w toku kontroli drogowych ujawniają się także problemy związane z zatrudnianiem kierowców z zagranicy, w tym kwestie związane z prawem jazdy.
Ilość kierowców "ze wschodu" zatrudnianych przez polskie firmy transportowe osiągnęła w 2019 roku wartość 50 tysięcy - i ciągle rośnie. Z tego też powodu w toku kontroli drogowych ujawniają się także problemy związane z zatrudnianiem kierowców z zagranicy, w tym kwestie związane z prawem jazdy.
~etransport.pl
Posty (326)
~kierowca | Cdn. Mało tego jak szef zobaczył jak wygląda 6 mies Actros w środku (zjazd na serwis w PL), to można było płakać, zero poszanowania auta, dla nich to traktor do roboty i tyle (oczywiście są też tacy co dbają, ale w małym procencie). Od tamtej pory i po jeszcze nie jednym numerze wywiniętym szybko wyleczył się z kierowców z UA, jak stwierdził woli ograniczyć tabor. Najwyższy czas skrupulatnie weryfikować ich uprawnienia i wprowadzić egzamin Państwowy dla kierowców z poza strefy UE (tak jak to jest np: w USA, Kanadzie, nie wystarczy wymienić PJ, trzeba się pewnymi umiejętnościami wykazać i jakąś wiedzą). | |||
~Marek | Ulobiony parking naszego siofera to Garbsen. Tam uskutecznia bajere z amerykanami. Pozatym Panowie pamietajcie ze przyszlosc polskiego trtansportu lezy w rekach amerykanow. | 2 | ||
~Kierowca | A ile Polaków kupiło tam prawo jazdy, szkoda słów. Odebrać i zdawać jak normalny człowiek | 2 | ||
~kierowcapoznan | Polska to tylko przejściówka, wymienią na duże D... :) | |||
AgaGora
| Nie pójdą do D, zbyt dobrze im w Polsce. | 1 | ||
~zcx | W Polsce mają tyle przywilei, że nikt inny im tyle za darmo nie zaoferuje. | |||
~zcx | Asymilacja tej roszczeniowej nacji polega, że jak już rozpakują mondżur to próbują przejmować kontrolę nad regionem w którym się zatrzymali. | 1 | ||
AgaGora
| Coś w tym jest zcx. Jak jakiś rolnik oszuka polskiego pracownika to ujdzie mu to na sucho. Z Ukrainą ten numer nie przejdzie. | |||
AgaGora
| Przyjadą wieczorem czarnym samochodem i wezmą dwa razy tyle ile się należało | |||
~hhghfhg | przeciez oni maja prawka za pare groszy porobione bez egzaminów... to samo 90% starszych polskich kierowców z prawkiem robionym na niby w wojsku albo na starze z beczką grochówki w lesie... i tacy najlepiej wszystko wiedzą i smieją sie z młodych aahahahahaha a tak na serio nie powinen zaden z nich na publiczne drogi ciezarówka wyjechac | |||
~Stempel | Ćwok ordynator nie rozmawia, bo nikt nie chcę słuchać jak gnoj od krów wywala, i za stodole idzie walić kloca | 2 | ||
~jojo | 90% z nich ma prawo jazdy o tym samym numerze, i jakos Polskie i zagraniczne sluzby nie kontroloja tego | |||
~Ronin | W Suwałkach w pewnej firmie transportowej białoruscy kierowcy mieli podrobiony przewóz rzeczy, wyszło to podczas kontroli ITD na Budzisku. W innej firmie ale z Białegostoku ukraińscy kierowcy mieli podrobione prawo jazdy. Dwóch kierowców nawet nie miało kategorii B (oczywiście legalnej). Także Panowie przewoznicy oczy szeroko otwarte przy zatrudnianiu kierowców ze wschodniej granicy. | |||
~kierowca | Dla większości przewoźników licz się to, że taki kierowca z UA, BY będzie siedział w budzie ile tylko się da nawet 3 mies, pojedzie na magnesie, lub drugiej karcie, dostanie wynagrodzenie z akordu km, %. Grunt by żelazo wreszcie wyjechało z placu. | |||
~Transportowski | Ronin zapisz te informację w petycji do Kancelarii Premiera, może odzew będzie szybszy. | |||
~zcx | A uważasz że przy obecnej ukrainizacji Polski przez PIS to ta petycja coś wniesie? | |||
~kierowca | Prawda jest taka, że w wielu regionach Polski, głównie ściana zachodnia, żeby nie pracownicy z UA to transport, przemysł, przetwórstwo, miało by ogromny problem Oni im uratowali przysłowiową du... e, choć już też nie dają się tak wykorzystywać i zaczynają się cenić. U niektórych dziadtransów żeby nie kierowcy z UA to już dawno byłoby po firmach, a tak egzystują. | |||
~kris | A ja proponuje popatrzec inaczej na problem. Skor ci z ukrainy jak wiekszosc tutaj twierdzi kupili prawo jazdy a jezdza i dają radę to swiadczy o tym ze jazda to nie jest jakas wiedza magiczna jak twierdzą polscy kierowcy. I nawet małpa moze siadać i jechac. I chyba to najbardziej boli polskich kierowców że ukrainiec bez prawa jazdy siada i jedzie a oni uwazali sie za takich fachowców | 2 | ||
~Pan Ordynator | kris, jechać a jechać to też jest różnica. Nic nie mam do ukrów, ale niech dziady nie pier/dolą, że to są dachowcy. Bo nie są. | |||
~kris | Tak czułem ze zaraz będziecie dorabiac ideologię do jazdy. Kiedy wreszcie zrozumiecie za jazda samochodem to nie jest jakas szczególna umiejętność. Miliony ludzi ma prawo jazdy | 2 | ||
~Pan Ordynator | A kto pisze że jest? | |||
~kris | No przeciez ty sie uwazasz za fachowca. Ukrainiec dla ciebie jest gorszy chociaz wsiada jedzie dostarcza łądunek ale tu uwazasz ze robisz to lepiej od niego. To niby w czym jestes lepszy od niego? | 2 | ||
Dawid87
| jest i Ku-Ku nie wie, ale się domyśla i pisze, | 1 | ||
~Pan Ordynator | kris, jestem fachowcem. Ale wcale nie uważam ukrów za gorszych. Widzę jednak róźnicę pomiędzy fachowcem, a "kwiatem transportu" Narodow ość przy tym jest bez znaczenia. | |||
~Tadek | ku-ku jest the beściak, dlatego żaden Ukrainiec przy nim nie jest fachowcem. | 1 | ||
~Pan Ordynator | Zastanówcie się, ilu ukrów przyjechało do nas z doświadczeniem w tym zawodzie? 2, 3%? Reszta dopiero się uczy. | |||
~Tadek | Nikt tak szybko nie potrafi wykoorwic z parkingu jak kukuś przed dobrym kolegą. | 1 | ||
~Pan Ordynator | Przestraszyłem się dobrego. | |||
~kris | To moze zebys wiedzieli o czym rozmawiamy napisz co wg ciebie znaczy fachowiec. | 1 | ||
Dawid87
| 2, 3% ty jednak jesteś ćwokiem, jakoś dojechać do załadunku/rozładunku umieją, towa zabezpieczy też, ale jedno jest pewne w głupocie nie masz sobie równych, | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.