ID: 241267
Ciężki okres branży transportowej
ID: 241267
ID: 241267
Przedsiębiorców z branży transportowej czeka ciężki okres. Stracili jedną z najważniejszych przewag, którą mieli nad konkurencją z zagranicy – tanie zasoby siły roboczej. Wpłynęło to również na ich płynność finansową, która została znacznie zachwiana.
Przedsiębiorców z branży transportowej czeka ciężki okres. Stracili jedną z najważniejszych przewag, którą mieli nad konkurencją z zagranicy – tanie zasoby siły roboczej. Wpłynęło to również na ich płynność finansową, która została znacznie zachwiana.
~etransport.pl
Posty (123)
~zcx | artykuł ma zerowe odzwierciedlenie do otaczającego Świata. | 1 | ||
~Teletumbisie | kiedy był lekki okres w branży? | |||
~zenek benek | Skąd oni biorą te zarobki kierowców? Przecież większość kierowców ma na umowie najniższą, bądź ciut wyższą podstawę. Diet nie wliczamy do zarobków. Albo więc ktoś kto chce uchodzić za znawcę tematu pisze nierzetelny artykuł albo lobby firm transportowych chce dalej ograniczać koszty prowadzenia transportu i zarabiać krocie w firmach z branży która podobno się nie opłaca. Zresztą niech ZUS czy US sprawdzi u siebie ile na papierze zarabiają kierowcy. Pozdrawiam normalnych. | |||
~Pan Ordynator | Spokojnie, dziada płaci tylko to co musi. Pisiory jednak powoli, lecz konsekwentnie podnoszą im poprzeczkę. | |||
~kierowca | Która firma w PL wypłaca kierowcy wszystko co mu się należy?Czemu tylu wykwalifikowanych kierowców z PL robi na zachodzie nie u Polaka?Bo np:w niemieckim systemie nie tak łatwo jest oszukać kierowcę. Ci co mięli głowę na karku i potrafią liczyć pracują dla zachodniego pracodawcy. | |||
~Ciekawski Genek | Transport się nie opłaca jednak? | |||
~fryc | kierowca 2019-03-26 18:52:14Która firma w PL wypłaca kierowcy wszystko co mu się należy?C To teraz napisz co się kierowcy należy. Jeśli potrafisz oczywiście. | |||
~Pan Ordynator | frycuś nie świruj, u dziada nic się nie należy{według dziada). | |||
~fryc | Pytam co należy się wg kierowcy. | |||
~kierowca | Temat wałkowany wiele razy tu na forum i dobrze wiemy jak jest. | |||
~Pan Ordynator | A jak jest?Polski transport się nie opłaca, a jest największy w Europie. Cud? | |||
~szymek | Jak czytam, ze transportowej patologii będzie ciężko, to jest mi lekko... | |||
~kierman | fryc-ja inny kierowca. Milog, umowa minimum najniższa, rozliczenie za dojazdy do pracy, nadgodziny, soboty, praca w nocy, chłodnia praca w niedziele, ubrania robocze, itd. Wystarczy?Jesteście płatnymi trollami et. Goownoburza, wpisy, ruch na stronie, et zarabia na reklamach. Pranie mózgu, że kierowca za 5tys cały mc w budzie to ma jeszcze szefowi merca umyć jak wróci itd. | |||
~Podlas | "Pranie mózgu, że kierowca za 5tys cały mc w budzie to ma jeszcze szefowi merca umyć jak wróci itd. " za swoje kamiona umyć (jak trzeba zdezynfekować) i naprawić dopiero do domu. | |||
~kierman | Raz w mcu 1200 za swoje szefowi zatankować. Tak trolle et piorą mózgi. | |||
~Podlas | To że ty kierman tankujesz nie znaczy że inni też tak robią, nawet w twojej firmie. | |||
~Podlas | Kierman a głosy teraz słyszysz, czy chwilowo nie? | |||
~fryc | kierman Co znaczy rozliczenie za dojazdy do pracy? | |||
~fryc | Czy płatność ryczaltem za nadgodziny kierowców satysfakcjonuje. Nie wiadomo, gdyż żaden z nich nie umie prawidłowo obliczyć ilości nadgodzin. | |||
~Ngine | Jeszcze tylko niech pokażą roczne pity od tych zarobków. Transport do szambo. | |||
~nobel nie alfred | kierowcy dużo krzyczą ale gdyby kazdemu przyszło legalnie na kwit zarobic 7000 -8000 to bardzo szybko kazdy zwolniłby sie z takiej roboty dlaczego? podatki podatki, drugi próg podatkowy, wiec zanim ktorys z was cos napisz e niech sie 2x zastanowi | |||
PavelSPM
| "Czy płatność ryczaltem za nadgodziny kierowców satysfakcjonuje. " Ludzie nie są głupi. W wielu polskich przedsiębiorstwach transportowych ryczałt za nadgodziny jest kwotą symboliczną, nawet w części nie pokrywającą należnego kierowcom wynagrodzenia i dodatku za nadgodziny. Sąd Najwyższy wielokrotnie stwierdzał, iż ryczałt za nadgodziny nie pozbawia pracownika roszczeń o wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych, nieobjętych ryczałtem. | |||
Dawid87
| brawo pavełek, niestety standardy Polskie są dalekie od Ukraińskich czy Białoruskich, w imieniu firm transportowych przepraszam że jesteś rozczarowany zarobkami w PL, droga wolna, | |||
Dawid87
| poza tym szukając pracy w transporcie, mało myślący człowiek wie gdzie będzie spędzał noce, ale to mało myślący z kierowcami podobnymi do ciebie jest gorzej, | |||
~fryc | Kierowca pracuję w godzinach 7. 00 do 18. 00 przez 16 dni w 3 tygodniach, czwarty tydzień wolny ( system 3/1). Ryczalt za nadgodziny to 300 zlotych brutto. To dużo czy mało? | |||
PavelSPM
| "To dużo czy mało?" Jak zapytasz u swojej księgowej to dowiesz się że za mało podałeś danych (zbyt dużo są niuansów) żeby dokładnie i poprawnie odpowiedzieć na twoje pytanie. Gdyby rozliczenie było by takie prymitywne i proste jak rozliczyć nie legalne tak zwane "dniuwki, km, %", to nie było by księgowych i w ogóle księgowości. | |||
~Milicja | Może w Białorusi lub Ukrainie, rozliczenie akordowe jest nie legalne, ale w pl można płacić. | |||
~fryc | Dane są wystarczające. | |||
~Janusz | ło czem wy tu godocie jakie ryczołty? pżeca hłopoki z prawem jazdy jezdzo za 35 groszy | |||
PavelSPM
| 'Kierowca pracuję w godzinach 7. 00 do 18. 00 przez 16 dni w 3 tygodniach, czwarty tydzień wolny ( system 3/1). Ryczalt za nadgodziny to 300 zlotych brutto. To dużo czy mało?" Podstawa minimalna - 2250 zł. brutto za 1 etat (19-23 dni pracujących, 152-184 godzin pracy ("jazda" i/lub "młotki"), zależy od miesiąca) co daje minimalną pogodzinną stawke za 1 godzine pracy 14. 7-12. 2 zł/h brutto. Jedna nadgodzina pracy to 14. 7-12. 2 zł. plus 50% co daje okolo 22. 05-18. 3 zł. brutto. Zależnie od miesiąca, ryczalt za nadgodziny 300 zł. brutto to tylko za okolo 13-16 godzin (300/ (od 22. 05 do 18. 3) = od 13 do16). Dopuszczamy że kierowca ma 1-miesięczny okres rozliczenia i czyni w 1 tygodniu maksymalnie dopuszczonych 60 godzin pracy co da za 3 tygodni 180 godzin pracy (3x60=180). Wystarczy żeby miesiąc był z tych 1089; 1086; ma za 1 etat 152 godzin pracy, to w wyniku wyjdzie 28 nadgodzin (180-152=28) co da finansowo 617. 4 zł. brutto (28x22. 05=617. 4). Nie dopłacone kierowcy będzie za nadgodziny w jednym miesiącu 317. 4 zł. brutto (617. 4-300=317. 4). Ryczałt za nadgodziny 300 zł. brutto, jak potwierdziłem, w danym przypadk jest kwotą za małą, czyli symboliczną. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz