ID: 239266
Pomysł na firmę transportową w Holandii
ID: 239266
ID: 239266
Witam! Jestem tu nowy jak i w transporcie :) Może nie do końca bo przez ostatnie 15 lat woziłem dwoma Ducato 2 po Pl i Eu meble z mojego warsztatu. Stolarni już nie ma, a ja od pół roku mieszkam z żoną pod Venlo :)
Poza pracą zawodową robię drobne usługi transportowe, a wracając do kraju zabieram ładunki.
Zastanawiam się nad spedycją, Nl Be De Fr, polska DG lub ZZP. Leasing też z Pl, wiadomo brak Belastingu. Jeżeli kierowcy jeżdżą na kółka 3/1 to w sumie można chyba mieszkać w Nl i prowadzić taki biznes?
Jako że jeszcze mi nie przeszły wspomnienia z prowadzenia DG w Pl myślę żeby zacząć samemu, więc pytanie czy ktoś ze sprdytorów by mi pomógł taką działalność poprowadzić?
Czy ktoś działa na tej zasadzie czy wszyscy zjeżdżają do kraju po 2 - 3 tygodniach?
Z góry dzięki za pomoc :)
Witam! Jestem tu nowy jak i w transporcie :) Może nie do końca bo przez ostatnie 15 lat woziłem dwoma Ducato 2 po Pl i Eu meble z mojego warsztatu. Stolarni już nie ma, a ja od pół roku mieszkam z żoną pod Venlo :)
Poza pracą zawodową robię drobne usługi transportowe, a wracając do kraju zabieram ładunki.
Zastanawiam się nad spedycją, Nl Be De Fr, polska DG lub ZZP. Leasing też z Pl, wiadomo brak Belastingu. Jeżeli kierowcy jeżdżą na kółka 3/1 to w sumie można chyba mieszkać w Nl i prowadzić taki biznes?
Jako że jeszcze mi nie przeszły wspomnienia z prowadzenia DG w Pl myślę żeby zacząć samemu, więc pytanie czy ktoś ze sprdytorów by mi pomógł taką działalność poprowadzić?
Czy ktoś działa na tej zasadzie czy wszyscy zjeżdżają do kraju po 2 - 3 tygodniach?
Z góry dzięki za pomoc :)
Posty (6)
Panjurek
| jak w temacie... | |||
~... | dlaczego nie ma stolarni? | |||
~Grzegorz | Parlament europejski pracują nad Pakietem Mobilności. Na tę chwilę według tego dokumentu będziesz musiał mieć licencje transportowa na transport do 3, 5t. Nie wiem jaki pieniądze sa za taka licencje w NL ale ja bym poczekal na te ustawe i zobaczyl co tam w niej ciekawego będzie. | |||
Panjurek
| Z meblami problem w kraju jest taki że to szara strefa, DG maja ci co robią budżetówkę i powiedzmy montaże kucjni, ale i tak wałki idą. Fizycznie faktur nie potrzebują bo nie ma ulgi, w każdej dziurze jest hurtownia akcesoriów więc każdy jest stolarz. Wycena jest prosta: materiał razy 3 wtedy jest legal. Aktualnie na kuchniach jest razy 0. 6. Bez sensu. Generalnie płaciłem pracownikowi 25 na godzinę a zarabiałem 27 :) | |||
Panjurek
| Poczekam na ustawę, nie pali się. Fakt mam kilka dużych realizacji meblowych w Nl i w kraju. Plan jest na działalność polską, ZUS A1 czy jakoś tak lub ZZP. Ale niekoniecznie, podatek od busa to 568 EUR na kwartał więc lepiej mieć na polskich. teraz tak mam i parkuję Ducato w De | |||
~Jest jak jest | Podchodziłem do tego tematu ponad rok temu. Bus NL blachy i ZZP. Szkoda nawet pisać. Przepisy zbliżone do C+E code 95 hahahha. Chyba że jako kurier w DHL, TNT czy coś w tym stylu ale jak rozumiem nie chodzi o rozwożenie paczek po wsi od rana do wieczora ; ) Jeżeli chodzi o międzynarodówkę do 3, 5 to to przepisy mają popaprane ; ) Najtaniej i już łatwiej otworzyć działalność w Czechach albo na Litwie i bujać się po Europie przez PL spedycje. Tylko że? Przez PL spedycje stawki są jakie są i kokosów to z tego nie będzie ale jak lubisz sobie pozwiedzać w czasie pracy ; ) No trzeba to lubić ; ) Jeżeli chcesz mieszkać legalnie z meldunkiem w NL to licz się z tym że belasing zapyta któregoś dnia z czego się utrzymujesz? Nie wiem czy nie lepiej u Niemca ale tym się nie interesowałem bo mam swoją chatę w NL i daaleko od granicy. Tak siak czy owak Powodzenia ; ) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.