ID: 236929
W trakcie jazdy 'zgubił' dwa koła
ID: 236929
ID: 236929
Z relacji kierowcy wynikało, że koła najprawdopodobniej nie zostały właściwie dokręcone po naprawie przyczepy, która miała miejsce poprzedniego dnia.
Z relacji kierowcy wynikało, że koła najprawdopodobniej nie zostały właściwie dokręcone po naprawie przyczepy, która miała miejsce poprzedniego dnia.
~etransport.pl
Posty (92)
barracuda
| puchatek61-na to nie wpadłem. Myślałem-w swojej naiwności-że to ja co rano, chociaż wizualnie, sprawdzam stan kół. A to robi dziad-podczas gdy ja śpię. Jak już o spaniu. W piątek rano wjechałem w błotnistą, wąską drogę po której nawet chodzić się nie dało. I nie było możliwości z nie wyjechać. W następnej chwili się obudziłem. :-) | |||
~gość | Kiedyś nazywało sie tak jakoś, jak obowiązkowa obsługa codzienna, a teraz? | |||
~gość | W serwisach, jeżeli było zdejmowane koło, to sami mówią o dokręcenio po pewnym przejechanym dystansie Ale kto teraz o tym pamieta | |||
~Prorok | Jezeli nie chce sie wyciagac klucza i sprawdzac, to wystarczy zainwestowac w plastikowe markery. Zwlaszcza na blizniakach. A po tym jak kolo bylo zdejmowane trzeba przejechac kawalek i nikomu korona z glowy nie spadnie jak dociagnie nakretki. Lepiej stracic 5 minut, niz potem kilka godzin szukac pomocy.. | |||
~gość | Tam gdzie pózniej może być kierowca, to na pomoc jest za pózno | |||
~kierowca | Każdy szanujący się oponiarz wystawiając fakturę przybija stempel, duży, czerwony, że po przejechaniu xx kilometrów (czasem 50, czasem 100) kierowca ma obowiązek sprawdzić dokręcenie kół. To dla nich dupochron, jakby taki cielak jak ten drajwer z artykułu miał iść do nich z awanturą, że koło niedokręcone. | |||
~Ł ysy | Jednym słowem kindybał jest idiotą? | |||
~Prorok | Lysy jednym slowem Ty jestes fachowiec! | |||
~300 | A wie który z jaką siłą dokręcać? Większość uja wie. | |||
~Ł ysy | Kindybał. Przygłupie, jakim momentem dokręca się koła? Znasz takie pojęcie jak moment dokręcenia? Znasz wartości? | |||
~Ł ysy | Wbrew pozorom siła z jaką trzeba przykręcić koło nie jest wielka. Co do problemów z odkręceniem mam wyrobione zdanie. Odrobina smaru grafitowego czyni cuda. Oczywiście zastosowanego przed, a nie po. Czy jest sens dyskutować z rzeszą szoferskich przygłupów. Przecież oni wiedzą swoje, wiedzą więcej, wiedzą lepiej. Po drugie, oni są od kręcenia kierownicą. | |||
~300 | nie jest wielka czyli jaka dokładnie? | |||
~Prorok | Lysy wreszcie sie odnalazl.. Zawodowo dokrecasz kola, czy to tylko hobby? | |||
~300 | a na cholere smar grafitowy? smar to podstawowy błąd badziewarzy. gwinty mają być czyste i trzymać parametry. | |||
~Ł ysy | 300. Jaka? Przy szpili 22mmm, a takie są w większości pojazdów moment zamyka się w przedziale 600-700 Nm. Zadowolony? | |||
~300 | Nie, bo te 600-700Nm to bredzisz. | |||
~Ł ysy | 300. Porozmawiaj z kindybałem. Dysponujecie równym poziomem wiedzy. | |||
~300 | Nie wiem czy równym. Nie znam tego pajaca. | |||
~Ł ysy | Co za problem policzyć sobie siłę dokręcenia mając do dyspozycji dwa parametry? 1. Długość "brechy". 2. Waga kierowcy W czym q/rwa problem? Parkingowi experci nie ogarniają tematu? | |||
~Prorok | Lysy to jakis wzor matematyczny? | |||
~300 | Widzisz mędrco forumowy, teoretyczne siły dokręcania koła można stosować w przypadku nowych felg i gwintów. Praktyczne siły to rura dwa metry i do oporu. W przypadku przyczepy i bliźniaków poprawka po 100km. i bedzie git. | |||
~gość | Dokręcać trzeba "siłom i kulturom osobistom" | |||
~niezalogow. lopez66 | Lekkie natłuszczenie smarem, czy to grafitowym jak pisze Łysy, czy miedziowym, powoduje redukcję oporu spowodowanego przez zanieczyszczenia i korozję połączenia i pozwala na dokręcenie z odpowiednią siłą- momentem. Oczywiście nie zwalnia to od sprawdzenia dokręcenia po kilkudziesięciu km. Bo przecież nikt nie czyści bardzo dokładnie powierzchni styku felgi z piastą- tarczą hamulcową jak również nakrętek i szpilek, tak żeby były wolne od korozji i zanieczyszczeń. I tu jest właśnie powód "popuszczenia" koła. Jak ktoś nie zrozumiał piszcie. Wyjaśnię. W prostych słowach CH... , k... , pie.. | |||
~gość | Ładna pogoda, więc ide po dokręcać co sie tylko da | |||
~300 | ~niezalogow. lopez66 2018-10-14 11:55:28 Teorie służą teoretykom. W praktyce gwint ma by czysty i trzymać parametry. Nie znam przypadku, by klucz planetarny za 250zł. nie dał rady odkręcić. Poza tym, od poluzowania się nakrętek do odpadnięcia bliźniaków to trzeba mieć równo wyjepane na robote. | |||
~Ł ysy | 300. Właśnie takim baranom jak ty koła odpadają. Tylko idiota dokręca koło 2metrową brechą. | |||
~Ł ysy | puchatek. Jak chcesz się po przy pier da lać zmień adresata. Dla mnie jesteś jedynie pyskatym cienkim bolkiem. Traktuję cię jak powietrze. Twoje zgryźliwości spływają po mnie jak woda po kaczce. | -2 | ||
~300 | ja waże 50 kg. | |||
~300 | no dobra 80 tylko robić mi się chcę na 70%. | |||
~niezalogow. lopez66 | I tu 300, że trzeba mieć wyjepane na robotę się z Tobą zgodzę. Jeśli chodzi o klucz planetarny widziałem jak pęka kiedy ktoś przegnie z dokręceniem. Fakt. Rzuciłem teorię jak to powinno wyglądać. Ale co byśmy nie robili to zdrowy rozsądek i myślenie się kłania. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.