Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

W trakcie jazdy 'zgubił' dwa koła

ID: 236929


Z relacji kierowcy wynikało, że koła najprawdopodobniej nie zostały właściwie dokręcone po naprawie przyczepy, która miała miejsce poprzedniego dnia.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (92)

barracuda
puchatek61-na to nie wpadłem. Myślałem-w swojej naiwności-że to ja co rano, chociaż wizualnie, sprawdzam stan kół. A to robi dziad-podczas gdy ja śpię. Jak już o spaniu. W piątek rano wjechałem w błotnistą, wąską drogę po której nawet chodzić się nie dało. I nie było możliwości z nie wyjechać. W następnej chwili się obudziłem. :-)
~gość
Kiedyś nazywało sie tak jakoś, jak obowiązkowa obsługa codzienna, a teraz?
~gość
W serwisach, jeżeli było zdejmowane koło, to sami mówią o dokręcenio po pewnym przejechanym dystansie
Ale kto teraz o tym pamieta
~Prorok
Jezeli nie chce sie wyciagac klucza i sprawdzac, to wystarczy zainwestowac w plastikowe markery. Zwlaszcza na blizniakach. A po tym jak kolo bylo zdejmowane trzeba przejechac kawalek i nikomu korona z glowy nie spadnie jak dociagnie nakretki. Lepiej stracic 5 minut, niz potem kilka godzin szukac pomocy..
~gość
Tam gdzie pózniej może być kierowca, to na pomoc jest za pózno
~kierowca
Każdy szanujący się oponiarz wystawiając fakturę przybija stempel, duży, czerwony, że po przejechaniu xx kilometrów (czasem 50, czasem 100) kierowca ma obowiązek sprawdzić dokręcenie kół. To dla nich dupochron, jakby taki cielak jak ten drajwer z artykułu miał iść do nich z awanturą, że koło niedokręcone.
~Ł ysy
Jednym słowem kindybał jest idiotą?
~Prorok
Lysy jednym slowem Ty jestes fachowiec!
~300
A wie który z jaką siłą dokręcać?
Większość uja wie.
~Ł ysy
Kindybał. Przygłupie, jakim momentem dokręca się koła?
Znasz takie pojęcie jak moment dokręcenia?
Znasz wartości?
~Ł ysy
Wbrew pozorom siła z jaką trzeba przykręcić koło nie jest wielka. Co do problemów z odkręceniem mam wyrobione zdanie. Odrobina smaru grafitowego czyni cuda. Oczywiście zastosowanego przed, a nie po.
Czy jest sens dyskutować z rzeszą szoferskich przygłupów.
Przecież oni wiedzą swoje, wiedzą więcej, wiedzą lepiej. Po drugie, oni są od kręcenia kierownicą.
~300
nie jest wielka czyli jaka dokładnie?
~Prorok
Lysy wreszcie sie odnalazl.. Zawodowo dokrecasz kola, czy to tylko hobby?
~300
a na cholere smar grafitowy?
smar to podstawowy błąd badziewarzy.
gwinty mają być czyste i trzymać parametry.
~Ł ysy
300. Jaka? Przy szpili 22mmm, a takie są w większości pojazdów moment zamyka się w przedziale 600-700 Nm.
Zadowolony?
~300
Nie, bo te 600-700Nm to bredzisz.
~Ł ysy
300. Porozmawiaj z kindybałem. Dysponujecie równym poziomem wiedzy.
~300
Nie wiem czy równym. Nie znam tego pajaca.
~Ł ysy
Co za problem policzyć sobie siłę dokręcenia mając do dyspozycji dwa parametry?
1. Długość "brechy".
2. Waga kierowcy
W czym q/rwa problem?
Parkingowi experci nie ogarniają tematu?
~Prorok
Lysy to jakis wzor matematyczny?
~300
Widzisz mędrco forumowy, teoretyczne siły dokręcania koła można stosować w przypadku nowych felg i gwintów.
Praktyczne siły to rura dwa metry i do oporu. W przypadku przyczepy i bliźniaków poprawka po 100km. i bedzie git.
~gość
Dokręcać trzeba "siłom i kulturom osobistom"
~niezalogow. lopez66
Lekkie natłuszczenie smarem, czy to grafitowym jak pisze Łysy, czy miedziowym, powoduje redukcję oporu spowodowanego przez zanieczyszczenia i korozję połączenia i pozwala na dokręcenie z odpowiednią siłą- momentem. Oczywiście nie zwalnia to od sprawdzenia dokręcenia po kilkudziesięciu km. Bo przecież nikt nie czyści bardzo dokładnie powierzchni styku felgi z piastą- tarczą hamulcową jak również nakrętek i szpilek, tak żeby były wolne od korozji i zanieczyszczeń. I tu jest właśnie powód "popuszczenia" koła. Jak ktoś nie zrozumiał piszcie. Wyjaśnię. W prostych słowach CH... , k... , pie..
~gość
Ładna pogoda, więc ide po dokręcać co sie tylko da
~300
~niezalogow. lopez66
2018-10-14 11:55:28
Teorie służą teoretykom.
W praktyce gwint ma by czysty i trzymać parametry.
Nie znam przypadku, by klucz planetarny za 250zł. nie dał rady odkręcić.
Poza tym, od poluzowania się nakrętek do odpadnięcia bliźniaków to trzeba mieć równo wyjepane na robote.
~Ł ysy
300. Właśnie takim baranom jak ty koła odpadają. Tylko idiota dokręca koło 2metrową brechą.
~Ł ysy
puchatek. Jak chcesz się po przy pier da lać zmień adresata. Dla mnie jesteś jedynie pyskatym cienkim bolkiem. Traktuję cię jak powietrze. Twoje zgryźliwości spływają po mnie jak woda po kaczce.

-2

~300
ja waże 50 kg.
~300
no dobra 80 tylko robić mi się chcę na 70%.
~niezalogow. lopez66
I tu 300, że trzeba mieć wyjepane na robotę się z Tobą zgodzę. Jeśli chodzi o klucz planetarny widziałem jak pęka kiedy ktoś przegnie z dokręceniem. Fakt. Rzuciłem teorię jak to powinno wyglądać. Ale co byśmy nie robili to zdrowy rozsądek i myślenie się kłania.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.17.110.91

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels