ID: 235240
Dlaczego nikt nie chce już jeździć ciężarówkami?
ID: 235240
ID: 235240
Choć niemieckie autostrady są już bardzo zatłoczone, na drogi musi wyjechać jeszcze więcej ciężarówek. Obecnie w samych Niemczech brakuje 45 000 kierowców – a zapotrzebowanie stale rośnie. Tymczasem trudno znaleźć chętnych do wykonywania tego zawodu. Dlaczego tak jest?
Choć niemieckie autostrady są już bardzo zatłoczone, na drogi musi wyjechać jeszcze więcej ciężarówek. Obecnie w samych Niemczech brakuje 45 000 kierowców – a zapotrzebowanie stale rośnie. Tymczasem trudno znaleźć chętnych do wykonywania tego zawodu. Dlaczego tak jest?
~etransport.pl
Posty (74)
~Pan Ordynator | Zrobiłeś w końcu to B głąbie? | 1 | ||
~świetlicowa | no to nie będą mieli dziady kierowców - za wybitnych polskich kierowców chłodni hakowych trza płacić godnie | 1 | ||
~Transportowski | świetlicowa w ramach protestu zamknij się w tej hakówce, uprzednio włączając agregat na -22, strajkuj do skutku | |||
MiiRco
| Niemcy już tylko n bazują na Tanim Pracowniku ze wschodu (PL, CZ, SK, LT itd. ) 1. Jest Tani 2. Nie zna dobrze prawa pracy i języka. Przez taki zabieg tak zaniżyli stawki płacy w transporcie, ze kierowca z De nie pójdzie jeździć za 200-400e więcej niż kasjerka w markecie pracująca w de. To tak jakby dziś kierowca w PL zarabiał 3000pln to kto by się pchał za kółko. Za 10lat będzie ten sam problem w PL. Czysta kalkulacja. | 1 | ||
~siwy | Szanowni wykształceni. To co piszecie o innych, świadczy tylko o was jak macie nasrane w głowie. | |||
MiiRco
| 2000rok ekspedientka w markecie ok 2000-2500DM, kierowca International 6500-8000dm Dzisiaj ekspedientka w markecie ok 1100-1500e, kierowca international 1600-2100e. Stosunek pracy kierowcy do pracy stacjonarnej wyraźnie się obniżył na skutek zatrudniania taniej siły roboczej z wschodniej europy. Zaczną płacić po 3500e dla kierowców to całe brednie z artykułu będą na 4 planie. | 1 | ||
~siwy | Przyjdzie taki dzień że to wszystko stanie w pi... i będzie spokój. | 1 | ||
MANnalegalu
| bo 60proc polskich kierowcow i przewoznikow to barany i de... b.. le... kto by chcial sie obracac w takim towarzystwie | |||
~Edward | Niech panowie z rzady wkoncu wezma sie za naszych dziadtransow, oszczednosci na kazdym kroku, niech wkoncu zaczna placic zusy od calosci wyplaty a nie od jakiejs marnej podstawy. Nawet problem jest dostac tv w markecie na raty:) | |||
~Antek | Mam 25 lat jeżdżę na miedzynarodowce od 3 lat. Jeszcze maksymalnie 2 lata i koncze z tym niewdziecznym zawodem. Szkoda gadać na temat polskich firm transportowych łamania przez nich przepisów itd. Mam wielu znajomych z uprawnieniami, i oni nie chca jezdzic jak zobaczyli od środka jak to wygląda. Dyspozytorzy de*ile itd. | |||
~Wielki Szu | Przyjdzie czas i dziadtransy wyżygają to co ukradli. Cierpliwości. | |||
~Krystian SzakaL Skalski | A gdzie wzmianka o tym że w tym zawodzie tylko nieliczni będą mieć emerytury wyższe niż minimalne? Gdzie akapit o wysokości mandatów jakie są na nas nakładane? Często to kilka miesięcy jazdy bez wypłaty przez jeden mandat. Dlaczego nie wspomniano o presji czasu jaką cały czas odczuwamy? Może wypadało by też wspomnieć o zmuszaniu kierowców do jazdy ponad możliwy czas? Przez ten zawód często rozpadają się małżeństwa, a własne dziecko płaczę na widok ojca, bo nie wie kim on jest : ( Ogólnie to ciężki kawałek chleba i jeżeli ktoś nie kocha życia na autostradzie i nie pogodzi się z byciem gościem we własnym domu to niech nawet nie próbuje tego zawodu... To trzeba kochać albo nienawidzić! | |||
~Kiero82 | Krystian Szakal, ujales to w sposob perfekcyjny. Ale coz, ten zawod zszedl juz na psy, a kto madrzejszy to z tego probuje uciec badz juz uciekl. | |||
~fryc | Brendzel82 tacy jak ty szmacą zawód kierowcy | 1 | ||
~Romek | Kiero82 Ten zawód zszedł na gnój- się mówi. | |||
~kierowca | W naszym kraju ten zawód jest niszowy, ludzie szybko się wypalają. Dlaczego?To proste za długo w budzie. Spytaj kolegę z NL, F, GB, D, B ile siedzi w aucie?Tu jest sedno problemu. Bo oni pracują by żyć, a nie żyją by tylko pracować. Kto z Was widział kolegów z tych krajów na pauzach weekendowych w PL???Nie ma, nie było i nie będzie. | 1 | ||
~fryc | Żaden brendzel nie dostrzeże piękna tego zawodu | |||
~kierowca | U nas kierowcy są sami w sobie tam działają prężnie związki zawodowe i nie pozwolą sobie na takie traktowanie. Śmieja się wszyscy z Francuzów, ale Oni mają więcej jaj jak My wszyscy razem wzięci. Mogą się nie miłować, ale w kwestiach pracy, zarobków potrafią walczyć o swoje i mają jak mają, a my... | |||
~Borewicz07 | No to zacznijmy wymieniać plusy zawody kierowcy zawodowego c+e. Czas start :) | |||
~fryc | Brendzel82 co z Tobą? | |||
~fryc | Plusy. Brak sztywnych godzin pracy. | |||
~fryc | Siadasz za kierownicę i ruszasz. Włączasz ulubioną muzykę i mkniesz podziwiając piękne widoki za oknem. | |||
~fryc | Stosujesz się do przepisów o czasie pracy kierowcy i żaden dziad czy spedytor nie może ci zaskoczyć. | |||
~Borewicz07 | Tylko jak powiesz "nie" jednemu czy drugiemu juz jestes ten zly | |||
~fryc | Każdy ciec musi szlaban unieść, aby pan kierowca wjechał | |||
~fryc | Borowicz a kogo to obchodzi że jeden z drugim jest zły? To tylko ich problem | |||
~gość | Polski rząd ma w * kierowców i cały transport Gdyby chcieli coś zmienic to by mogli wprowadzić dowolną ustawę w 1 dzień, nawet szybciej Miejcie pretensje do pisuarów | |||
~Pułkownik Molibden | Cięcie prowokują awantury często. Kolega ostatnio wyjeżdżał na zakład pijany i cieć go sprzedał. Szmata bez szkoły. | |||
~!!!iiii | zainwestowane pieniądz w zdobycie uprawnień zwracają się w 1-2 wypłatach (żaden zawód tak nie ma), bez szkoły i bez doświadczenia pobory wyższe niż nie jeden manager lub kierownik Biedry czy MCdonalda. | |||
~!!!iiii | Brak szefa i innego brygadiera nad głową co sprawdza jakość i normy. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.