~Tołdi
| Mój boże - spedytor odpowiedzialny za zabezpieczenie ładunku! Czyli osoba, która siedzi nierzadko kilka tysięcy kilometrów od miejsca załadunku, ale ma być odpowiedzialna za jego zabezpieczenie?! Chyba chodzi raczej o to, kto ma być kozłem ofiarnym w razie wypadku, bo nie o faktyczną odpowiedzialność. Faktycznie odpowiada załadowca w osobie, dajmy na to kierownika magazynu czy kogoś w tym stylu, potem kierowca, który albo ma trochę oliwy w głowie i wie jak użyć pasów, mat, kątowników czy innych zabezpieczeń albo nie ma tejże oliwy a nawet chęci, żeby to zrobić. Wszyscy inni, których fizycznie nie ma na miejscu w trakcie załadunku, mogą odpowiadać wyłącznie "politycznie", czyli w razie czego, podać się do "dymisji" (żart). | | | |
~fryc
| Żaden spedytor tylko załadowca.
Etransport znów bredzi. | 1 | | |
~fryc
| "Odpowiedzialnosc w przypadku wykroczen zwiazanych z mocowaniem ladunku ponosi zaladowca, chyba ze ustalono wczesniej przeniesienie tego obowiazku na przewoznika (konieczne jest udokumentowanie takich ustalen). ? Tylko i wylacznie przewoznik odpowiada za te czynnosc jedynie w przypadku uslug kurierskich i im podobnych. " | 2 | | |
~Nowicjusz
| W opisanej sytuacji chodzi o spedytora czyli przedsiebiorce ktory sprzedal ladunek przewoznikowi a nie o spedytora ktory pracuje u przewoznika i kupil ladunek na gieldzie | -1 | | |
~puchatek61
| Spokojnie.
To odpowiedzialność.
Ale fizyczne zabezpieczenie ładunku nadal będzie należeć do kierowcy.
Pan zaladowca/ przedstawiciel spedycji/ zapozna kierowcę ze sposobem zabezpieczenia każe podpisać i pójdzie na kawę.
Kierowca skończy, to przyjdzie i sprawdzi, zrobi zdjęcia i powie adios. | 2 | | |
~puchatek61
| W wielu firmach i krajach takie praktyki znane są od dawna. | 1 | | |
~abc
| powiedz jakiemu inspektorowi ze ladunek jest jaki jest a za zabezpieczenie go odpowiada spedytor albo załadowca... ale byłby ubaw! co innego wzor zabezpieczenia, kazdy ładunek moze posiadać jakąś specyfikę i powinno byc to ujete w dok jak to ma wyglądać, w jaki sposób ma byc zabezpieczone, i nie powinno byc możliwości wyjazdy z zakładu, przed sprawdzeniem odpowiedzialnej osoby, czy owe warunki sa spełnione, ( dok z kontroli, zdiecia itp) takowa osoba powinna podlegać odpowiedzialności karno/skarbowej, zagrożona konfiskata mienia lub pozbawienia wolnosci... no lae z czego by miec kase do budżetu jakby nie bylo można karac kierowcy? a tak? udupic kiero i tyle | -1 | | |
~abc
| a wygląda to tak ze... młody... to sa tony to ci sie w życiu nie ruszy... jedzie zaś taki a potem zonk... no ale sef mi mówił ze to wazy i nie trza spinac przecie... i co ja mam teraz zrobic? odpala forum, zakłada watek pt p" pomocy" | 1 | | |
~fryc
| Po to wprowadzili rozporządzenie, aby nikt nie wyjechał z firmy z niezabezpieczonym towarem.
Do tej pory zaladowcy było to obojętne. | 1 | | |
~kiero
| U Niemca tak od dawna, papierów nie dostaniesz jak ładunek nie zabezpieczony. | | | |
~pablo
| kiero masz racje ja jak ładowałem towar u niemca na szwecje to dopuki towar niebył zabezpieczony i niemiec nie zrobił zdjęc to niedostałem cmr | -1 | | |
~scania
| Odpowiedzialność nadawcy towaru. | -1 | | |