~Kris
| A na koncu wejdą w rowery elektryczne. To podobno przyszłość kurierki. | | | |
~Danuta. Holecka
| pany,
N. siedzi w Karpaczu, popija dżin z tonickiem, dba o dzieci i żonę, w tablecie szuka doładunku na autka, jest w kontakcie z handlowcami o zakupy nowych jednostek do firmy, chłopaki zarabiają na jego bogactwo w imie filozofii - ogien na tłoki, a Wy przegrywy zacieszający się ze nie macie długów a tfuuu :D | | | |
~Kris
| Ja tylko nie pojmuje tego ekshibicjonizmu. Rozumiem, że komuś moze biznes nie wypalić. Zdarza się. Ale zeby sie tym chwalić i robić z siebie błazna na całą Polskę to juz mnie przerasta | | | |
~driver
| interes nie idzie to i filmy maja charakter thilera Siedzi gosc w fotelu jak zbity pies bezdomny i warczy na wszsytko | | | |
~wierny FAN
| Fan Nit, w autokary? Dobry z ciebie herbatnik. Wiesz ile kosztuje 1 autokar? Pewnie nie. Zwykły standardowy 12metrowy 2 osiowy co najmniej tyle co 3 ciągniki z naczepami. | | | |
~fan N i T
| Ja trochę w transporcie już siedzę i wiem jedno na zajechanym klamocie pieniędzy nie zarobisz
oni mają nowe samochody i ratę w leasingu a dziadtrans co ma magnumkę z milionem kilometrów warsztat co miesiąc i też wydatki, wiec pytanie sie nasuwa czy mieć nówkę i trochę spokoju czy mieć klamota i codziennie modlić sie czy to to gdziekolwiek dojedzie, odpowiedź jest prosta. | | | |
~wierny FAN
| Widzisz to trochę kiepsko znasz transport bo jeżeli w starym klamocie zrobisz np kompletny remont silnika to co się w nim zepsuje przez następne 0. 5 mln km? | | | |
~Kris
| Fan WiT jasne ze odpowiedz jest prosta. Trzeba zarabiać inaczej nie ma sensu prowadzic biznesu. A narzedzie jest nie wazne. Jednak praktyka pokazuje że wypasiona scania nie daje zysku. Znajdz jedna firmę typowo transportową gdzie są takie auta. Wypasioną scanie to moze kupic firma produkcyjna w ktorej transport jest dodatkiem albo firma transportowa gdzie jedno takie auto to jest maskotka. Natomiast zakup takiego auta przez firmę która balansuje na granicy upadku świadczy o tym że właścicielowi ze stresu po prostu odyebało. | | | |
~driver
| fh12 420 ponad 2miliony kilometrow na blace i jezdzi od wymiany do wymiany olejów kloców co 3 lata nowy wydech i jakies usterki elektyki wiązka kabelków miedzy ramą a kabiną nic sie nie dzieje robi krajówkę i miedzynarodówke Robi ok 45000tys obrotu niesiecznie spalanie ma 32/100 Złote auto w otomoto idioci sprzedają takie po 15tys zł | | | |
~fan N i T
| Wierny Fan, ok zrobisz remont silnika, tylko, że w następnym miesiącu padnie ci zawieszenie a jeszcze w następnym hamulce albo coś z elektryką i tak dookoła i znowu przestój i znowu serwis i kasa. | | | |
~Kris
| Jeżeli budżetowy DAF nie daje zysku to jak scania droższa o 30% moze dać zysk. Skoro robi tą samą robotę za te same pieniądze. To jest naprawdę nowa matematyka | | | |
~driver
| a co ma pasc w zawieszeniu poduszka za 300zł i 30 min wymiany zawór poziomujacy za 400? Tu sie klania umiejetnosc robienia pewnych rzeczy samemu A co pokazują serwisy montując sygnały i kładac 1kg silikonu | | | |
~fan N i T
| driver ok, ale jestes 500 km od bazy i zrób coś, musisz specjalnie zjechać, naprawiać, zawsze jakiś przestój i kasa o to mi bardziej chodzi. | | | |
~Kris
| No fan WiT. Jak masz skórzaną tapicerkę to napewno sie nie zepsuje. To lepiej chroni niz pakiet serwisowy. Cikawe czy jak zrobie sobie premiumke w skórze to cos pomoże. | | | |
~Pozdrawiam
| Jak szofer zwalniając się w nerwach, postawi kloca to, ze skóry podobno lepiej schodzi. | | | |
~fan N i T
| Ciekawych rzeczy tu się dowiaduję, lepsza do pracy zajechana magnumka z milionowym przebiegiem niż nowe auto z salonu, i nie piszę tutaj o Scanii, ot taki tok myślenia gumofilców | | | |
~driver
| dla własciciela odgrywa wazny czynnik zwany koszt A im mniejsze koszty tym wieksze zyski Zadna spedycja czy klient nie zapłaci wiecej za to czy naczepe ciagnie nowa scania na wypasie czy stara premiumka wazne zeby cmr z dostawy był podbity | | | |
~Jam
| Fanowi zrozumienie tego zajmie lata swietlne. Zadne argumenty do tego tłuka nie docierają | | | |
~nitrobzik
| Zapomnieliśmy, że chodzi między innymi o ucieczkę od podatku. , .,
No ale skąd forumowe gumofilce mogą o tym wiedzieć | | | |
~wierny FAN
| No tak jak się wierzy bajkom handlarzy że auto igła nic nie stuka nic nie puka tylko lać paliwo i jeździć to tak się kończy że co chwilę coś wypada. Za to jak się auto zrobi pod siebie na początku to za 20 25 procent ceny nowego ma się pewny sprzęt | | | |
~Kris
| Ninobzik czyli mam 5 tys zysku. Zapłacę 1 tys podatku zostaje mi 4 tys. Więc kupuje wypasiona scanię. Mam 0 zysku ale wazne ze nie zapłaciłem podatku. To sie kwalifikuje na nobla z ekonomii | | | |
~Kris
| Jak ktos nie chce miec zysku to po co bawić sie w biznes. Lepiej lezec na kanapie i ogladac seriale na netflixie | | | |
~Pinokio
| Takie czasy byle kto kupuje stary ciągnik za max 30-50 koła i za miesiąc na forum ET jest bogiem o nicku przewoźnik, drive, CCC, milicja. | | | |
~fan N i T
| jest bogiem ale serwisu | | | |
~Kris
| Czyli rozumiem że bogiem transportu stajesz sie jak wezmiesz na kredyt auto za 100 tys euro. NIc nie zarobisz ale podatku nie zapłacisz. No i masz uwielbienie idiotów. Za komuny mowili ze robotnik pije szampana ustawi pierwszego sekretarza. Teraz idiota siedzi na skorzanym fotelu doopą celebryty.
To chyba jest wytłumaczenie tego fenomenu. Ludziom marzą sie wypasione auta i nie wazne ze sami nim nie jadą im wystarczy to ze sobie popatrzą jak ktos pierdzi w skorzany fotel | | | |
~Gucio
| T odbiera w czerwcu 5 busów, a ma zamiar do końca roku dobrać kolejne 5 szt razem 10, jak stwierdził w cenie jednego zestawu ma 4 busy, a porównując zyski miedzy branża busiarską a zestawami praktycznie wychodzą nawet lepiej, oczywiście 3 zestawy nadal będą jeździć ale na dobieranie ciężarówek nie ma w tej chwili zamiaru -bo jak stwierdził jest to faktycznie mało opłacalne. | | | |
~wierny FAN
| Oj taki cios dla wszystkich fascynatów. Mało opłacalne ale jak to? | | | |
~Kris
| Tak busy to mega biznes. Tylko nie mowcie glosno bo giretka 10 tys zestawow zamieni na 50 tys busow | | | |
~marzenia i upadek
| to po co brał DAF dobrał RN a na koniec gdzie jest niby słabo dobrał MB, trzeba było od razu od busa startować | | | |
~Kris
| Po to zeby wreszcie zrozumiec ze dziad go chooja nie robil jak mu mowil ze na tym sie malo zarabia. Teraz wezmie 10 busow i za trzy lata dojdzie do tych samych wnioskow. Ale w miedzyczasie uslyszy ze na kurierce rowerowej jest mega kasa i zamowi 100 rowerow elektrycznych | | | |