ID: 228394
kat3 jazda bez tacho
ID: 228394
ID: 228394
Witam. Jeżdżę zestaw chłodnia na kat 3 ( nie do spożycia przez ludzi ) produkty uboczne zwierząt. Jeździmy na okrągło wykrecajac tysiące kilometrów po kraju bez jakich kolejek pauz i zachowania norm czasu. Jak jest naprawdę? Na ile można pozwolić sobie na kat 3? Pozdrawiam
Witam. Jeżdżę zestaw chłodnia na kat 3 ( nie do spożycia przez ludzi ) produkty uboczne zwierząt. Jeździmy na okrągło wykrecajac tysiące kilometrów po kraju bez jakich kolejek pauz i zachowania norm czasu. Jak jest naprawdę? Na ile można pozwolić sobie na kat 3? Pozdrawiam
~driverrivernonstop20 18*.centertel.pl
*.centertel.pl
Posty (16)
~driverrivernonstop20 18 | jak w temacie... | |||
brzdac39
| Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. Artykuł 13 n) pojazdami używanymi do przewozu odpadów lub tusz zwierzęcych nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi; pozostaje ci znaleść w necie co zawiera definicja "kategoria 3" | 1 | ||
brzdac39
| Artykuł 13 1. O ile nie zagraża to osiągnięciu celów określonych w art. 1, każde Państwo Członkowskie może wprowadzić wyjątki od przepisów art. 58211; 9 i uzależnić te wyjątki od spełnienia indywidualnych warunków na swoim terytorium lub, w porozumieniu z zainteresowanymi Państwami, na terytorium innego Państwa Członkowskiego, mające zastosowanie do następujących przewozów wykonywanych: a)... b)... n) pojazdami używanymi do przewozu odpadów lub tusz zwierzęcych nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi; | |||
brzdac39
| piszę tak na raty w wolnej chwili: Artykuł 1 Niniejsze rozporządzenie ustanawia przepisy dotyczące czasu prowadzenia pojazdu, przerw i okresów odpoczynku kierowców wykonujących przewóz drogowy rzeczy i osób w celu ujednolicenia warunków konkurencji pomiędzy poszczególnymi rodzajami transportu lądowego, zwłaszcza w odniesieniu do sektora transportu drogowego oraz w celu poprawy warunków pracy i bezpieczeństwa drogowego. Niniejsze rozporządzenie ma na celu także przyczynienie się do polepszenia metod monitorowania i egzekwowania przepisów przez Państwa Członkowskie oraz poprawy warunków pracy w transporcie drogowym. niby to jest jakaś furtka w przepisach ale jest tu mowa : "... w celu poprawy warunków pracy i bezpieczeństwa drogowego... " teraz sam sobie odpowiedz czy jeźdźąc na wariata bez tacha bedac przemęczony i nie wyspany stwarzasz zagrożenie w ruchu drogowym? ?? jak niby ten przepis ma Tobie poprawić warunki pracy? ?? no i na koniec nie wiadomo jak podejdzie do tego kontrolujący Cię Inspektor Transportu Drogowego | 1 | ||
~Marcin | Ja wlasnie mam oferte pracy na jazde z odpadami kat. 3 Czy trzeba wkladac karte bo gosc ktory odchodzi jezdzil 8 lat bez, szef tez mowi ze bez ale w razie w jak udowodnisz ze nie jezdzisz 20h bez przerwy? ? | |||
~//~ | ~Marcin Nawet gdy kierowcy i nie dotyczy Rozp. (WE) nr 561/2006/2020 oraz Rozp. nr 165/2014/2020 to mu ani jak nie zabrania się różnymi sposobami (ta jeszcze mając w pojeździe tachograf) prowadzić dla siebie ewidencję godzin pracy z archiwizacją i w razie czego (problemy z wypłatami całego zarobku i/albo wypłat związanych z podróżami służbowymi) mieć dowody na rękach (będzie w przyszłości z czym pójść do PIP, sądu i t. d. ). Wykresówki, karta kierowcy (KK) jak i sczytujące urządzenie dla KK, dodatkowo kopii (ksero, skany, zdjęcia) CMR-ek i t. d. nie drogo kosztują. Kto jest uzbrojony ten jest obroniony. :-) | |||
~kiero | Szoszon cały czas obsrany kombinuje tylko jak by tu iść ze skargą | |||
~sid | ~Marcin 2021-10-02 02:21:35 -zapytaj dlacego gosc po 8 latach odchodzi | |||
~Dziadek | Marcin Słyszałeś o takiej technologii jak kartka i długopis? Poszuka j na jutubie. W razie dalszych problemów, pytaj śmiało | |||
~//~ | Nie, no a jak zakłamany skrzywdzono-uszkodzo ny liżąco-dziurawy wielotwarzowy pseudo "KIERO-wnik" szowinista udający kierowcę ta bez kłamliwo śmierdzącego szoszokania? No właśnie, byłoby nieprawdopodobnie. :-) Tak, między innymi (dla edukacji), etniczni Polacy ze wschodnich kresów / z Białorusi (jestem jeden z nich) nie szoszokają, bo przeważnie powszednio posługują się językiem rosyjskim i rzadko białoruskim, w których nie ma takiego (ukraińskiego "szo... , szo?", czyli po polsku "co... , co?") brzmienia. Chamskie zachowanie (wyzywanie) - oznaka słabości, niskiego poziomu pochodzenia, wychowania, rozwoju, edukacji, wykształcenia, kultury i ani jak nie kompensuje tego wszystkiego. | |||
~Szoszon beton | Spoertalaj szoszon | |||
~//~ | Jak to jest śmieszne gdy ktoś z skrzywdzonych szowinistów próbuje kogoś wyzywać szoszonem wtenczas gdy sam szoszoka, przeprzeka i cocoka. :-) Oj jak "bogato" pracownicy z "czubami" na pożegnanie "odwdzięczyły" swoim "trójzębem" niby to "panów szlachciców" (nie mylić z prawdziwymi) pseudo "pracodawców" w ich "tyłki". Jak widać, "panowie" w gumiakach z wystającą słomą od "zadowolenia" stale szoszokają i szoszokają, cały czas. :-) Tak, między innymi (dla informacji), liudzi to możecie wypędzać tylko po internecie grożąc palcem przed monitorem, bluzgąc śliną i sikając wrzątkiem na klawiaturę (tylko na to was tu starcza). Oni tu nie są nawet u was na podwórku. To społeczny i publiczny forum. Tak więc wyluzujcie, mniej ośmieszycie się :-) | |||
~Marcin | Ok qiec wracając do mojego pytania. Tak będę sobie pisal w zeszycie wszystko ale nadal nie jestem pewny czy jeżeli jest tachograf nie było by bezpieczniej jeździć z kartą?? Czy czas pracy kierowców tez nie obowiązuje? Bo mój poprzednik robil 600km beż żadnej przerwy? Szukam konkretnej odpowiedzi zeby później nie płakać. | |||
~//~ | Jako informacja. Kodeks Pracy (PL), jak i wszystkie przepisy na które powołuje się, jest obowiązkowy dla wszystkich pracowników zatrudnionych na Umowie o pracy i jest też obowiązkowy dla ich pracodawców wobec wszystkich stref (budżetowych i poza budżetowych). Ustawa o czasie pracy kierowców jest zobowiązująca dla wszystkich kierowców, zatrudnionych na podstawie stosunku pracy (Ustawa, w pytaniach o godzinach pracy i odpoczynku, zasadniczo nie różni się od Kodeksu). Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 jest zobowiązujące nie dla wszystkich kierowców objętych Ustawą o czasie pracy kierowców. Zależnie od konieczności, jedną Ustawę albo jednocześnie Ustawę razem z Rozporządzeniem na raz (SYNCHRONIZUJĄC RAZEM) trzeba pilnować i dotrzymywać (żadnego priorytetu Rozporządzenie nad Umową, lub odwrotnie, nie ma). Razem te przepisy poszerzają możliwości i dopełniają jeden jednego, czyli nie są sprzeczne. Kodeks pracy i Ustawę o czasie pracy kierowców - kontroluje PIP. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 - kontroluje ITD | |||
~//~ | ~Marcin 2021-10-06 16:23:49 "... zeby później nie płakać" Trzymaj się wyżej (2021-10-02 05:35:28 / 2021-10-06 16:41:18) i niżej podanego i "płakać" nie będziesz. :-) Art. 15. 1. Do kierowców wykonujących przewóz drogowy mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 12 godzin na DOBĘ w ramach systemu równoważnego czasu pracy. Art. 8. 1. "... przez DOBĘ należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. " Art. 21. W przypadku gdy praca jest wykonywana w porze nocnej, czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej DOBIE. Art. 2. 6a) pora nocna (dotyczy ustalania czasu pracy) - okres czterech godzin pomiędzy godziną 00. 00 i godziną 07. 00 ; definicję pory nocnej zawartą w tym przepisie stosuje się wyłącznie do celów ustalania czasu pracy; Art. 13. 1. Po sześciu kolejnych godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. Przerwa może być dzielona na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut każdy, WYKORZYSTYWANE w TRAKCIE SZEŚCIOGODZINNEGO CZASU pracy lub BEZPOŚREDNIO PO TYM OKRESIE. Art. 12. 1. Tygodniowy czas pracy kierowcy, łącznie z godzinami nadliczbowymi, nie może przekraczać przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy. 2. Tygodniowy czas pracy, o którym mowa w ust. 1, może być przedłużony do 60 godzin, jeżeli średni tygodniowy czas pracy nie przekroczy 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy. 3. Wymiar czasu pracy określony w ust. 1 i 2 obowiązuje także kierowcę zatrudnionego u więcej niż jednego pracodawcy. AETR. Art. 14. 1. W każdej dobie kierowcy PRZYSŁUGUJE PRAWO do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku. Dobowy odpoczynek, z wyłączeniem odpoczynku kierowców o których mowa w rozdziale 4a (kierowców tramwajów), może być wykorzystany w pojeździe jeżeli pojazd znajduje się na postoju i jest wyposażony w miejsce do spania. 2. W każdym tygodniu kierowcy PRZYSŁUGUJE PRAWO do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku. Tygodniowy nieprzerwany odpoczynek obejmuje odpoczynek dobowy, o którym mowa w ust. 1, przypadający w dniu, w którym kierowca rozpoczął odpoczynek tygodniowy. 3. W przypadkach, o których mowa w art. 20 ust. 2 pkt 1, oraz w przypadku zmiany pory wykonywania pracy przez kierowcę w związku z jego przejściem na inną zmianę zgodnie z ustalonym rozkładem czasu pracy, nieprzerwany tygodniowy okres odpoczynku MOŻE OBEJMOWAĆ MNIEJSZĄ LICZBĘ GODZIN, nie może być jednak krótszy niż 24 godzin. Art. 2. 5) tydzień - okres pomiędzy godziną 00. 00 w poniedziałek i godziną 24. 00 w niedzielę; Art. 20. 2. Praca w godzinach nadliczbowych jest DOPUSZCZALNA w razie: 1) SYTUACJI i ZDARZEŃ wymagających od kierowcy podjęcia działań DLA OCHRONY ŻYCIA lub ZDROWIA LUDZKIEGO oraz MIENIA albo USUNIĘCIA AWARII; | |||
~Swój | Mówicie Państwo o dwóch różnych rzeczach, rozporządzeniu UE i ustawie o czasie pracy kierowców. Jeśli mówimy o kierowcy, który realizuje transporty kategorii 3 na terenie kraju (ważne, że nie przekracza granicy ponieważ wtedy sytuacja się diametralnie zmienia) to konkuzje są następujące: 1) Czy karta kierowcy musi być zalgowana w tachografie? Nie, mówi o tym rozporządzenie i punkt n. mówiący o wyłączeniach. Sam nawet pojazd teoretycznie nie musi posiadać tachografu, ale w praktyce musi ponieważ nie przejdzie przeglądu. 2) Czy kierowca może w takim razie jeździć ile ma sił? Teoretycznie nie, mówimy o tym ustawa. Praktycznie tak, ponieważ jeśli kierowca ma poprawny rejestr swojej pracy np. w kalendarzu to nikt nie zweryfikuje, czy on jest poprawny. 3) Czy kategoria 3 mieści się w ujęciu odpadów lub tusz zwierzęcych nieprzeznaczonych do spożywania przez ludzi? Tak, ALE, wszystkie udogodnienia mają miejsce tylko wtedy kiedy kierowca i pojazd są dedykowane do przewozu kategorii 3. Nie ma możliwości łączenia kategorii 3 z innymi produktami np. neutralami i wykorzystywanie w/w przepisów. Reasumując, "odpady" (choć słowo odpad wg. mnie nie istnieje) można całkiem swobodnie przewozić, trzeba tylko robić to z głową, a co najważniejsze, mając na to stosowne dokumenty i oznakowania pojazdów (za szybą nie przejdzie ; ) ) i naczep. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.