Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

kat3 jazda bez tacho

ID: 228394


Witam. Jeżdżę zestaw chłodnia na kat 3 ( nie do spożycia przez ludzi ) produkty uboczne zwierząt. Jeździmy na okrągło wykrecajac tysiące kilometrów po kraju bez jakich kolejek pauz i zachowania norm czasu. Jak jest naprawdę? Na ile można pozwolić sobie na kat 3? Pozdrawiam

~driverrivernonstop20 18
*.centertel.pl

Posty (16)

~driverrivernonstop20 18
jak w temacie...
brzdac39
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady
z dnia 15 marca 2006 r.
Artykuł 13
n) pojazdami używanymi do przewozu odpadów lub tusz zwierzęcych nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi;

pozostaje ci znaleść w necie co zawiera definicja "kategoria 3"

1

brzdac39
Artykuł 13
1. O ile nie zagraża to osiągnięciu celów określonych w art. 1, każde Państwo Członkowskie może wprowadzić wyjątki od przepisów art. 58211; 9 i uzależnić te wyjątki od spełnienia indywidualnych warunków na swoim terytorium lub, w porozumieniu z zainteresowanymi Państwami, na terytorium innego Państwa Członkowskiego, mające zastosowanie do następujących przewozów wykonywanych:
a)...
b)...
n) pojazdami używanymi do przewozu odpadów lub tusz zwierzęcych nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi;
brzdac39
piszę tak na raty w wolnej chwili:

Artykuł 1
Niniejsze rozporządzenie ustanawia przepisy dotyczące czasu prowadzenia pojazdu, przerw i okresów odpoczynku kierowców wykonujących przewóz drogowy rzeczy i osób w celu ujednolicenia warunków konkurencji pomiędzy poszczególnymi rodzajami transportu lądowego, zwłaszcza w odniesieniu do sektora transportu drogowego oraz w celu poprawy warunków pracy i bezpieczeństwa drogowego. Niniejsze rozporządzenie ma na celu także przyczynienie się do polepszenia metod monitorowania i egzekwowania przepisów przez Państwa Członkowskie oraz poprawy warunków pracy w transporcie drogowym.

niby to jest jakaś furtka w przepisach ale jest tu mowa : "... w celu poprawy warunków pracy i bezpieczeństwa drogowego... "

teraz sam sobie odpowiedz czy jeźdźąc na wariata bez tacha bedac przemęczony i nie wyspany stwarzasz zagrożenie w ruchu drogowym? ?? jak niby ten przepis ma Tobie poprawić warunki pracy? ??

no i na koniec nie wiadomo jak podejdzie do tego kontrolujący Cię Inspektor Transportu Drogowego

1

~Marcin
Ja wlasnie mam oferte pracy na jazde z odpadami kat. 3
Czy trzeba wkladac karte bo gosc ktory odchodzi jezdzil 8 lat bez, szef tez mowi ze bez ale w razie w jak udowodnisz ze nie jezdzisz 20h bez przerwy? ?
~//~
~Marcin

Nawet gdy kierowcy i nie dotyczy Rozp. (WE) nr 561/2006/2020 oraz Rozp. nr 165/2014/2020 to mu ani jak nie zabrania się różnymi sposobami (ta jeszcze mając w pojeździe tachograf) prowadzić dla siebie ewidencję godzin pracy z archiwizacją i w razie czego (problemy z wypłatami całego zarobku i/albo wypłat związanych z podróżami służbowymi) mieć dowody na rękach (będzie w przyszłości z czym pójść do PIP, sądu i t. d. ). Wykresówki, karta kierowcy (KK) jak i sczytujące urządzenie dla KK, dodatkowo kopii (ksero, skany, zdjęcia) CMR-ek i t. d. nie drogo kosztują.
Kto jest uzbrojony ten jest obroniony. :-)
~kiero
Szoszon cały czas obsrany kombinuje tylko jak by tu iść ze skargą
~sid
~Marcin
2021-10-02 02:21:35 -zapytaj dlacego gosc po 8 latach odchodzi
~Dziadek
Marcin
Słyszałeś o takiej technologii jak kartka i długopis?

Poszuka j na jutubie.
W razie dalszych problemów, pytaj śmiało
~//~
Nie, no a jak zakłamany skrzywdzono-uszkodzo ny liżąco-dziurawy wielotwarzowy pseudo "KIERO-wnik" szowinista udający kierowcę ta bez kłamliwo śmierdzącego szoszokania?
No właśnie, byłoby nieprawdopodobnie. :-)

Tak, między innymi (dla edukacji), etniczni Polacy ze wschodnich kresów / z Białorusi (jestem jeden z nich) nie szoszokają, bo przeważnie powszednio posługują się językiem rosyjskim i rzadko białoruskim, w których nie ma takiego (ukraińskiego "szo... , szo?", czyli po polsku "co... , co?") brzmienia.
Chamskie zachowanie (wyzywanie) - oznaka słabości, niskiego poziomu pochodzenia, wychowania, rozwoju, edukacji, wykształcenia, kultury i ani jak nie kompensuje tego wszystkiego.
~Szoszon beton
Spoertalaj szoszon
~//~
Jak to jest śmieszne gdy ktoś z skrzywdzonych szowinistów próbuje kogoś wyzywać szoszonem wtenczas gdy sam szoszoka, przeprzeka i cocoka. :-)
Oj jak "bogato" pracownicy z "czubami" na pożegnanie "odwdzięczyły" swoim "trójzębem" niby to "panów szlachciców" (nie mylić z prawdziwymi) pseudo "pracodawców" w ich "tyłki". Jak widać, "panowie" w gumiakach z wystającą słomą od "zadowolenia" stale szoszokają i szoszokają, cały czas. :-)
Tak, między innymi (dla informacji), liudzi to możecie wypędzać tylko po internecie grożąc palcem przed monitorem, bluzgąc śliną i sikając wrzątkiem na klawiaturę (tylko na to was tu starcza). Oni tu nie są nawet u was na podwórku. To społeczny i publiczny forum. Tak więc wyluzujcie, mniej ośmieszycie się :-)
~Marcin
Ok qiec wracając do mojego pytania.
Tak będę sobie pisal w zeszycie wszystko ale nadal nie jestem pewny czy jeżeli jest tachograf nie było by bezpieczniej jeździć z kartą??
Czy czas pracy kierowców tez nie obowiązuje? Bo mój poprzednik robil 600km beż żadnej przerwy? Szukam konkretnej odpowiedzi zeby później nie płakać.
~//~
Jako informacja.

Kodeks Pracy (PL), jak i wszystkie przepisy na które powołuje się, jest obowiązkowy dla wszystkich pracowników zatrudnionych na Umowie o pracy i jest też obowiązkowy dla ich pracodawców wobec wszystkich stref (budżetowych i poza budżetowych).
Ustawa o czasie pracy kierowców jest zobowiązująca dla wszystkich kierowców, zatrudnionych na podstawie stosunku pracy (Ustawa, w pytaniach o godzinach pracy i odpoczynku, zasadniczo nie różni się od Kodeksu).
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 jest zobowiązujące nie dla wszystkich kierowców objętych Ustawą o czasie pracy kierowców.
Zależnie od konieczności, jedną Ustawę albo jednocześnie Ustawę razem z Rozporządzeniem na raz (SYNCHRONIZUJĄC RAZEM) trzeba pilnować i dotrzymywać (żadnego priorytetu Rozporządzenie nad Umową, lub odwrotnie, nie ma). Razem te przepisy poszerzają możliwości i dopełniają jeden jednego, czyli nie są sprzeczne.

Kodeks pracy i Ustawę o czasie pracy kierowców - kontroluje PIP.
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 - kontroluje ITD
~//~
~Marcin
2021-10-06 16:23:49
"... zeby później nie płakać"

Trzymaj się wyżej (2021-10-02 05:35:28 / 2021-10-06 16:41:18) i niżej podanego i "płakać" nie będziesz. :-)

Art. 15.
1. Do kierowców wykonujących przewóz drogowy mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 12 godzin na DOBĘ w ramach systemu równoważnego czasu pracy.
Art. 8.
1. "... przez DOBĘ należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. "
Art. 21.
W przypadku gdy praca jest wykonywana w porze nocnej, czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej DOBIE.
Art. 2.
6a) pora nocna (dotyczy ustalania czasu pracy) - okres czterech godzin pomiędzy godziną 00. 00 i godziną 07. 00 ; definicję pory nocnej zawartą w tym przepisie stosuje się wyłącznie do celów ustalania czasu pracy;
Art. 13.
1. Po sześciu kolejnych godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. Przerwa może być dzielona na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut każdy, WYKORZYSTYWANE w TRAKCIE SZEŚCIOGODZINNEGO CZASU pracy lub BEZPOŚREDNIO PO TYM OKRESIE.
Art. 12.
1. Tygodniowy czas pracy kierowcy, łącznie z godzinami nadliczbowymi, nie może przekraczać przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy.
2. Tygodniowy czas pracy, o którym mowa w ust. 1, może być przedłużony do 60 godzin, jeżeli średni tygodniowy czas pracy nie przekroczy 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy.
3. Wymiar czasu pracy określony w ust. 1 i 2 obowiązuje także kierowcę zatrudnionego u więcej niż jednego pracodawcy.
AETR.
Art. 14.
1. W każdej dobie kierowcy PRZYSŁUGUJE PRAWO do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku. Dobowy odpoczynek, z wyłączeniem odpoczynku kierowców o których mowa w rozdziale 4a (kierowców tramwajów), może być wykorzystany w pojeździe jeżeli pojazd znajduje się na postoju i jest wyposażony w miejsce do spania.
2. W każdym tygodniu kierowcy PRZYSŁUGUJE PRAWO do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku. Tygodniowy nieprzerwany odpoczynek obejmuje odpoczynek dobowy, o którym mowa w ust. 1, przypadający w dniu, w którym kierowca rozpoczął odpoczynek tygodniowy.
3. W przypadkach, o których mowa w art. 20 ust. 2 pkt 1, oraz w przypadku zmiany pory wykonywania pracy przez kierowcę w związku z jego przejściem na inną zmianę zgodnie z ustalonym rozkładem czasu pracy, nieprzerwany tygodniowy okres odpoczynku MOŻE OBEJMOWAĆ MNIEJSZĄ LICZBĘ GODZIN, nie może być jednak krótszy niż 24 godzin.
Art. 2.
5) tydzień - okres pomiędzy godziną 00. 00 w poniedziałek i godziną 24. 00 w niedzielę;
Art. 20.
2. Praca w godzinach nadliczbowych jest DOPUSZCZALNA w razie:
1) SYTUACJI i ZDARZEŃ wymagających od kierowcy podjęcia działań DLA OCHRONY ŻYCIA lub ZDROWIA LUDZKIEGO oraz MIENIA albo USUNIĘCIA AWARII;
~Swój
Mówicie Państwo o dwóch różnych rzeczach, rozporządzeniu UE i ustawie o czasie pracy kierowców.

Jeśli mówimy o kierowcy, który realizuje transporty kategorii 3 na terenie kraju (ważne, że nie przekracza granicy ponieważ wtedy sytuacja się diametralnie zmienia) to konkuzje są następujące:

1) Czy karta kierowcy musi być zalgowana w tachografie?
Nie, mówi o tym rozporządzenie i punkt n. mówiący o wyłączeniach.
Sam nawet pojazd teoretycznie nie musi posiadać tachografu, ale w praktyce musi ponieważ nie przejdzie przeglądu.

2) Czy kierowca może w takim razie jeździć ile ma sił?
Teoretycznie nie, mówimy o tym ustawa. Praktycznie tak, ponieważ jeśli kierowca ma poprawny rejestr swojej pracy np. w kalendarzu to nikt nie zweryfikuje, czy on jest poprawny.

3) Czy kategoria 3 mieści się w ujęciu odpadów lub tusz zwierzęcych nieprzeznaczonych do spożywania przez ludzi?
Tak, ALE, wszystkie udogodnienia mają miejsce tylko wtedy kiedy kierowca i pojazd są dedykowane do przewozu kategorii 3. Nie ma możliwości łączenia kategorii 3 z innymi produktami np. neutralami i wykorzystywanie w/w przepisów.

Reasumując, "odpady" (choć słowo odpad wg. mnie nie istnieje) można całkiem swobodnie przewozić, trzeba tylko robić to z głową, a co najważniejsze, mając na to stosowne dokumenty i oznakowania pojazdów (za szybą nie przejdzie ; ) ) i naczep.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.84.231.140

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels