ID: 228029
DAF XF 105
ID: 228029
ID: 228029
Witam wszystkich jestem tu nowy i nie ukrywam faktu że byłbym wdzięczny za pomoc
W grudniu 2017 roku zakupiłem Dafa Xf 105 z przebiegiem 287000km. Zakupilem go w Niemczech. zatankowalem niemieckie paliwo i wróciłem do domu. Przed świętami wybrałem się na 2tyg wyjazd. Dotankowalem paliwo w Pl zaladowalem się 18 tonami i Daf nie radził sobie za dobrze. Przed wyjazdem nie zrobiłem wymiany filtrów bo sugerowanej się wpisami w książkę serwisowa. Na owej firmie w której jeździl wcześniej prowadzili ja do końca. Przyznam się że źle zrobiłem no mogłem olać wpisy ale teraz już wiem jak mam postępować. Daf przez te 2tyg mega wypalił i cały czas zapalił się komunikat silnik ostrzeżenie. Po powrocie do Pl naszczescie bez awarii oprócz tej opisywanej ; -) wymieniłem filtry na oryginalne dafoskie pojechałem szczytac błędy. Z kodów wyszło że to czujnik ciśnienia paliwa-ok zdążą się ale po sprawdzeniu ciśnienia wyszło między 5 a 5. 5 bara na wolnych obrotach czyli niby super-bledy zostały pomalowane. Po świętach w styczniu przed wyjazdem zatankowalem już na innej stacji i SINIK miał już ducha i radzi sobie świetnie z różnym obciazeniem ale do dnia dzisiejszego pojawia się komunikat SILNIK OSTRZEŻENIE.
Pojawia się w momencie gdy... jadę sobie pod górkę np z 22tonami... pedału wciśnięciu w podłogę... auto górki się nie boi.. ciągnie ciągnie... podjeżdża pod górkę... zaczyna się zjazd w dół popuszczenie gaz i bahhh zapala się owe SILNIK OSTRZEZENIE
Pewnie nie jedni mi tu napiszą że jeśli mam moc to po co sieprzejmije tylko chodzi o to że wolę dmuchać na zimne i chciałbym uniknąć komunikatu MOTOR STOP lub OGRANICZENIA mocy
Wszystkim udzielającym jakiś ciekawych pomysłów z góry dziękuję wiem że niektórzy mają już pim o wielu latach użytkowania tej marki ta markę w małym paluszku
Witam wszystkich jestem tu nowy i nie ukrywam faktu że byłbym wdzięczny za pomoc
W grudniu 2017 roku zakupiłem Dafa Xf 105 z przebiegiem 287000km. Zakupilem go w Niemczech. zatankowalem niemieckie paliwo i wróciłem do domu. Przed świętami wybrałem się na 2tyg wyjazd. Dotankowalem paliwo w Pl zaladowalem się 18 tonami i Daf nie radził sobie za dobrze. Przed wyjazdem nie zrobiłem wymiany filtrów bo sugerowanej się wpisami w książkę serwisowa. Na owej firmie w której jeździl wcześniej prowadzili ja do końca. Przyznam się że źle zrobiłem no mogłem olać wpisy ale teraz już wiem jak mam postępować. Daf przez te 2tyg mega wypalił i cały czas zapalił się komunikat silnik ostrzeżenie. Po powrocie do Pl naszczescie bez awarii oprócz tej opisywanej ; -) wymieniłem filtry na oryginalne dafoskie pojechałem szczytac błędy. Z kodów wyszło że to czujnik ciśnienia paliwa-ok zdążą się ale po sprawdzeniu ciśnienia wyszło między 5 a 5. 5 bara na wolnych obrotach czyli niby super-bledy zostały pomalowane. Po świętach w styczniu przed wyjazdem zatankowalem już na innej stacji i SINIK miał już ducha i radzi sobie świetnie z różnym obciazeniem ale do dnia dzisiejszego pojawia się komunikat SILNIK OSTRZEŻENIE.
Pojawia się w momencie gdy... jadę sobie pod górkę np z 22tonami... pedału wciśnięciu w podłogę... auto górki się nie boi.. ciągnie ciągnie... podjeżdża pod górkę... zaczyna się zjazd w dół popuszczenie gaz i bahhh zapala się owe SILNIK OSTRZEZENIE
Pewnie nie jedni mi tu napiszą że jeśli mam moc to po co sieprzejmije tylko chodzi o to że wolę dmuchać na zimne i chciałbym uniknąć komunikatu MOTOR STOP lub OGRANICZENIA mocy
Wszystkim udzielającym jakiś ciekawych pomysłów z góry dziękuję wiem że niektórzy mają już pim o wielu latach użytkowania tej marki ta markę w małym paluszku
~BUSKA88*.146.224.107.mobile.internet.t-mobile.pl
*.146.224.107.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (58)
~BUSKA88 | Kolego Damiann a znasz jakiś dobry serwis Dafa kolo Katowic? Jestem z tych okolic a chciałbym jakiś taki sprawdzony gdzie znają się na robocie | |||
~Daf | ja też miałem taki przypadek. winne były wtryski | |||
~Damiann | Niestety nie bo jestem z Olsztyna ale ta KOKO baba coś może wreszcie napisze sensownego i coś się dowiemy a nie zapomniałem trzeba płacić żeby było zrobione bo w tym kraju nawet w*lu za darmo nie dostaniesz... to pewnie tyle razy dostał że teraz bankrut | |||
~koko | to juz wszystkie twoje madrosci? tyle twojej wiedzy, czy jeszcze cos poczytam? | |||
~BUSKA88 | Kolego Daf a jak zdiagnozowaliscie ze to wtryski? gdyby wtrysku były to paliły jak smok co nie?a może się mylę... na płaskim np po holandia przy 20tonach... średnia 25. 3... po górach 24 tony... A z ulm do hanoveru 30 | |||
~Daf | u mechanika. zdiagnozował, naprawił. więcej co ma mnie obchodzić? | |||
~Damiann | Daj sobie już luz babo i idź spać jak nie masz już nic madzejszego do napisania... od samego początku szukasz zwany ale jestem ciekaw coby zrobił gdybym nie był tu gdzie teraz tylko tam przed tobą i czy byłbyś taki mądry... za monitorem komputera lub wyświetlaczem telefonu każdy kozak taki jest a jak dojdzie co do czego to robisz się miękki jak fifol po stosunku więc idź spać babo bo jutro do kościoła iść pewnie musisz kokoniedoebańcu | |||
~koko | ja tam wiem co mam robic. chcesz konfrontacji? nie ma sprawy. napisz numery auta. ze daf, to juz wiem | |||
~BUSKA88 | Dzięki DAF | |||
~Damiann | NO 238NY stoję na Borde na A2... Gdybyś mógł tu być... a może ty busem jeździsz to wpadłys dostalbys w ryj jeszcze bym ci za to zapłacił bo tak mnie ręką swierzbi tylko zabierz kask bo w kasku cie będę na*a żeby Ci głowy bardziej nie uszkodzić | |||
~koko | nie. akurat siedze w domu. ale spoko, drog jest malo, kiedys cie spotkam | |||
~BUSKA88 | Dobra panowie nie ma co kończymy ten festyn... zamykam temat ogarnę sobie to jakoś... dzięki tym co mieli dobre chęci i ciekawe pomysły i tym co tez próbowali ale im nie wychodzilo | |||
~koko | sam sie mozesz zamknac | |||
~BUSKA88 | Bym zapomniał tobie Koko tez wielkie dzięki... mało co a bym cie pominął... | |||
pawel744
| Ja bym wtrysków nie ruszał, spalanie masz dobre. Ale ten zawór co kolega podpowiada jak najbardziej. Mam 105kę z przebiegiem 1312000km. Wyciągnąłem kiedyś wtryski do sprawdzenia i włożyłem je z powrotem. Wymieniłem też pompę paliwa okazało się że niepotrzebnie. Szukałem przyczynę dużego spalania. Błędów nie było. | 1 | ||
~condor | kolego buska88... mialem to samo... na servisie stvierdzili ze uszkodzona pompka wstepna paliwa... wymienilem chyba ze 3 szt i za kazdym razem to samo... okazalo sie ze jest nieszczelna podstawa separatora i lapal gdzies powietrze... wes szybkozlaczke 16ke i omin w *u separator... u mnie pomoglo | |||
~BUSKA88 | Kolego Condor jak tylko wrócę do Pl to sprawdzę ale dzięki za ciekawa podpowiedź... czasami pół auta się wymieni a okaże się że to pordolka... a też wyświetlał ci błąd w takich sytuacjach jak opisałem powyżej?wyświetlał bla d ale miał moc i spalanie w normie? | |||
~BUSKA88 | Ta szybko złączka 16stka mam połączyć ze sobą przewód który wchodź i wychodzi z seperatora?mam go porostu ominąć?błędy też musiałbym odrazu pokazywać hmmm? | |||
~BUSKA88 | Tak teraz jeszcze się przyglądam na parkingu... kolega Damiann pisał o zaborze zwrotnym przy lewym kole?on będzie widoczny czy raczej rozgrzewa bym musiał ta cała związku co idzie wzdłuż ramy żeby go dostrzec?czy możliwe że porostu znajduje się gdzie bliżej pompy?nie chce tu grzebać za dużo bo podjadę polismeny i mi dorobić za długie na pauze ; -) on jest w każdej 105the?czy montowane go w wybranych modelach? | |||
~BUSKA88 | Ale ja błędy robię przez ten telefon jak tak czytam to normalnie szok!! | |||
pawel744
| Ten błąd wyświetla Ci jak już wjedziesz na górę i odpuszczasz gaz? W jakim momencie gaśnie? Błąd silnika... | |||
~condor | tak mialem kolego... moc byla spalanie w normie tylko pod gorke wywalalo ostrzezenie silnika... podstawe separatora mi mechanik uszczelnil i usterka znikla... | |||
~BUSKA88 | Kolego pawel744... opiszę Ci całą sytuację... startuje po pauze błędu nie ma... auto idzie ładnie ciągnie... zbliża się do górki... wjazd pod górkę np z 24 tonami... podjazd długi... gaz w podłodze.. auto wchodzi pod górkę... zaczynam rozbieg z gorki... odpuszczam gaz... jadę i bahhh błąd na wyświetlaczu SILNIK OSTRZEZENIE... jadę dalej.. błąd dalej się pali auto pokonuje kolejne wzniesienia.. czasami zdarzy się że ponosi komunikat ale to zadość... zjazd na parking.. Robię np 1. 5 godz pauzy... ponowne oddalenie auta... błędu nie ma... aż do wzniesienia... po wzniesieniu znów bahhh silnik ostrzeżenie Tak to wygląda Mam powymienialem filtry separator itp Auto ma moc i spalanie w normie | |||
~BUSKA88 | Kolego Condor a to są jakieś zestawy naprawcze do podstawy seperatora?do uszczelnienia?orient ujesz się czy raczej nastawiles się na to że mechanik ci to ogarnął i dalej się nie wdrazales w temat? | |||
~jan11967 | Auto nie dostaje paliwa i daltego ucina mu moc i wywala błąd. jak sprawidzsz na kompie to wyskoczy błąd czujnik ciśnienia paliwa. PRzyczyną może być również ta szyszka co jest w obudowie filtra. sprawdz czy nie są połamane. | |||
~jan11967 | sprawdz jeszzcze zawroki zwrotne w ramie albo je wywal wcale | |||
~BUSKA88 | Jan11967 a te zawory zwrotne to gdzie dokładnie je szukać?będą po zewnętrznej stronie ramy od strony koła czy od wewnętrznej od strony silnika?ok szyszki też sprawdzę... wymianę filtrów robił mi mechanik to chyba przyuwazylby że ta Szyszka jest felerna polamana czy coś chyba że nie przyuwazylby ale najwyżej sam obczaje Dzięki | |||
~BUSKA88 | Taki też błąd mi pokazało na diagnostyce kompem że czujnik ciśnienia paliwa czyli reasumując sprawdzić szyszki pod filtrem... wywalić zawory zwrotne na ramię i obczaić podstawę seperatora czy czasem jest tak ze jest nie szczelna | |||
~jan11967 | jakby było coś nie szzzelne to by ci sie zapowietrzał. a zaworki są od zewnątrz. trzeba je wydłubać. jak wyciągniesz filtr paliwa to zobaczz czy nie sa pozginane lstki. jak są to masz syfw zbiornikach. i ta szyszka | |||
~BUSKA88 | Wydlubac z tej wiązki co idzie wzdłuż ramy po lewej stronie od strony lewego koła?no w sumie to też racja z tą nieszczelnością... mam sita pozakladane na wlewach... w sumie to już były jak został zakupiony... czyli gdy te listki będą pokrzywione trzeba też zajrzeć do kotłów czy syfu nie ma-ok kumam ; -) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.