REKLAMA

MAN TGX EURO 6 wypalanie DPF na postoju
ID: 224331

Witam,
Mój MAN zaczął wyświetlać kontrolkę spalin i informację aby zrobić procedurę wypalania DPF na postoju- tylko jak to zrobić? Mam ktoś instrukcję lub podpowie jak przeprowadzić procedure?

~TGX440E6
*.dynamic.gprs.plus.pl

Posty (27)

~TGX440E6
2017-10-20 17:32:39
jak w temacie...

1

~z.
2017-10-20 18:18:50
Zazwyczaj "regeneracja DPF" odbywa się automatycznie. Najlepiej podczas jazdy, gdy silnik i uklad wydechowy (zwłaszcza) rozgrzeje sie do odpowiedniej temperatury. Sam proces oczyszczania trwa +-30 min. i dłużej. Po ewentualnym unieruchomieniu silnika podyktowanym np. postojem proses jest ana... logicznie wznawiany.
Masz wyłacznik automatycznego oczyszczania. Gdyby akurat wyswietlil sie komunikat np. na hali, zamknietym pomieszczeniu, w poblizu latwopalnych materialow etc.
Nie ma specjalnych procedur x:D. Zdrowy rozsądek i myślenie wystarczy.

1

~TGX440E6
2017-10-20 22:58:54
No ale właśnie u mnie się nie odbyła i komp woła o regenerację na postoju. Liczyłem na to że to się jakoś uruchamia... a jak nie to co? Pewnie serwis.

1

~Sancho Pancho
2017-10-20 23:18:07
Kierowca powinien wtedy nacisnąć przycisk regeneracji na przełączniku i przytrzymać go co najmniej przez trzy sekundy. Pojazd musi stać na biegu jałowym z rozgrzanym silnikiem, zaciągniętym hamulcem postojowym

1

~Sancho Pancho
2017-10-20 23:27:17
Może to pomoże, jest od mercedesa

1

~Paweł
2017-12-09 23:43:37
Jeżeli nie wypali w trybie serwisowym to zostaje regeneracja lub wymiana. Ja zawoziłem do serwisu w Pilźnie
www. wtryski-serwis. pl

1

~Lucas
2018-02-01 21:46:11
Filtry DPF regeneruje też firma Turbospec w Rzeszowie. Wprawdzie początkowo zastanawiałem się nad nowym ale ostatecznie ze względów ekonomicznych zdecydowałem się na regenerację i nie żałuję. Okazuje się, że czasem warto grzebnąć w necie bo możliwości mogą być w pobliżu.

1

~DpfPowerJet
2019-03-06 20:56:42
Regenerujemy zarówno filtry, jak i katalizatory od osobówek, poprzez maszyny rolnicze i osobówki. Jeśli ktoś się zastanawia czy i kiedy wykonać taką regenerację zależy od możliwościi ubezpieczenia. Jeśli jestes na taką ewentualność ubezpieczony i masz zapewniona wymianę na nowy w dowolnym momencie w Europie - żaden problem. Zawsze warto mieć nowy. Ale jeśli ponosisz koszty związane z niedomaganiem ciężarówki - nie zastanwiaj się. Lepiej zregenerować, niż stresować się w trasie. Tym bardziej, że cena nie jest tak wygórowana. W firmie Grand Service zrobisz to od 399 w osobówce, a w dużym już od 1199 zł. Urządzenie nie jest kupione i nie myjemy w zimnej wodzie. Odpowiadając potrzebom rynku i dbając o wysoką jakość stworzyliśmy DpfPowerJet. Wiadomo, że ciężarówka nie będzie stała tydzień z powodu dpfa - więc wystarczy umówić się telefonicznie - zrobimy od ręki i od razu możesz zrobić kolejną trasę. Jak ktoś zainteresowany usługą lub maszyną to zapraszam. 572893139

1

~Maciej
2020-02-01 21:29:24
Mam problem w Manie TGL, a mianowicie systematycznie co 2000km wyskakuja kontrolki zapchanego DPF, guzikami jesli kierowca wlaczy proces to wszystko ladnie pieknie idzie ale kontrolki nie gasna, aby zgasly musze jechac na wypalanie komputerem i wtedy pojezdzi 2tys km i systuacja sie powtarza, mechanik wyjal juz katalizator zawiozlem do profesjonalnej regeneracji, wymienilem jakis czujnik (zaplacilem za niego 5tys) ale systuacja ciagle sie powtarza, zaznacze ze auto normalnie jedzie i nie traci mocy a komputer nie pokazuje zadnych wiecej bledow- mial ktos podobna sytuacje? jakies pomysly co moze byc powodem? mysle wstawic na serwis ale obawiam sie kosztow

1

~Maciej
2020-02-01 21:38:17
co jest niejasne?

1

gigi
2020-02-01 21:59:59
może wtryski Ci Maciej leją? robiłeś porządną diagnostykę?

-1

gigi
2020-02-01 22:00:45
może masz kiepski olej w silniku oraz nie dbacie o regularne serwisy... chodzi przede wszystkim o filtr powietrza...

-1

~Maciej
2020-02-02 07:25:45
wszystko jest regolarnie wymieniane, olej bezpopiolowy, a wtryski to chyba by jakis blad pokazalo, auto by dymilo lub ciezko odpalalo lub jakies inne objawy by byly-tak mi sie wydaje

1

gigi
2020-02-02 08:50:33
jak będą lekko lać nie będziesz miał błędu, sprawdź korekcję wtrysków i będziesz miał wstępną diagnozę, co ile robisz serwis?

-1

~Maciej
2020-02-02 15:42:34
auto niedawno sprowadzone z Niemiec, 2015r, przebied 280tys, zrobilem nim 10-15tys km, wymienilem, wszystkie fltr oleje od razu jak kupilem,... wydaje mi sie ze nawet gdyby laly wtryski i kat by sie zapychal to i tak powinienem wypalic stacjonarnie (guzikami w kabinie) , zauwazylem jeszcze ze gdy zaswieca sie kontrolki na kokpicie wtedy nie pobiera adBlu

1

gigi
2020-02-02 18:16:13
przechodzi w tryb awaryjny dlatego nie łyka mocznika, pojedź na jakis porządny warsztat lub serwis man, postawia diagnozę

-1

~Michal
2020-02-24 16:32:49
Czemu przycisk od regeneracji DPF na postoju nie działa? Gdzie może być przyczyna. Tgl 2015
12. 250

1

gigi
2020-02-24 19:40:43
a czy zostały spełnione warunki do regeneracji dpf?

-1

gigi
2020-02-24 19:41:55
kolego Maciej, przebieg 280 tys to nie powinno być kłopotów z dpf, a przebieg faktycznie masz taki jak piszesz?

-1

~Ł ysy
2020-02-25 12:27:20
Po pierwsze, w Manie nie ma DPF.

1

gigi
2020-03-02 08:05:47
w manie tgx euro 6 jest dpf

-1

gigi
2020-03-02 08:12:33
czemu mnie zminusowałeś?
~Piotr
2020-07-22 22:45:13
Man tgl 12-250 w tej chwili mam 28 tys na nauce jazdy. Juz pare razy wyswietlil sie komunikat o dopalaniu na postoju. Robie wtedy tak- naciskam na ok 3 sek przycisk od dopalania i czekam az podniesie sobie obroty. Po jakis 15 minutach zapala sie druga kontrolka podobna do dpf tylko z takim dymkiem. Tylko raz czekalem az zgasly obie kontrolki. Zawyczaj dam mu chwile pochodzic gdy pala sie obie kontrolki i wyjezdzam z kursantem na miasto. Troche pojezdze moze z 30minut i na dwa miesiace spokoj. Samochod duzo sie kula na placu manewrowym wiec moze to go tak zatyka
gigi
2020-07-23 08:16:11
musiałby pójść w robote pod ładunek i dpf zaraz czyściutki
~Spoko
2020-07-23 16:24:57
Niestety ale potrzeba jest niekiedy bardziej agresywna jazda. U nas w firmie są osoby którym notorycznie zapalają się kontrolki wypalania a innym bardzo rzadko. Nie muszę chyba dodawać jaki styl jazdy preferują te pierwsze.
~max
2020-07-24 16:55:50
chcesz stracic ciagnk siodlowy typu Daf wstaw go do serwisu dafa do Gdanska napisze krutko same glaby i oszusci
~Rob
2020-07-25 04:13:50
Jak masz lekka noge (tzw. ekojazda) to nie dziw się, że Ci się zapala. Diesel potrzebuje pary. Natomiast jak masz szefostwo nastawione na wyniki spalania, to jeździj eko i tak samo bądź cierpliwy na PANA krytykę względem wozu, ale gdy będzie chciał oskarżyć Ciebie -nie daj. Czujnik DPF zatyka się w warunkach zimowych krystalizacją czynnika adblue i jest to nomalny objaw.
iveco E6 w południowych Włoszech nie mają tego problemu tak często -tam nie ma srogiej zimy.
Natomiast kierując poradę do zatrudniającego, nie martw się, oskarżysz pracownika, obciążysz, a jak alimencior albo pijus to do Sadu nie pojdzie, a jak nie pojdzie to masz nowy dpf w koszty.
REKLAMA
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.237.200.21

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2020
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels