ID: 222530
Czy hamulec silnikowy jest niezdrowy dla silnika, skrzyni
ID: 222530
ID: 222530
w automatycznej skrzyni biegow, dla samochodu ciezarowego, jest niezdrowe uzywanie hamulca silnikowego? czy moze jednak ma jakies zalety? (po za rzekoma ekonomia paliwa)
w automatycznej skrzyni biegow, dla samochodu ciezarowego, jest niezdrowe uzywanie hamulca silnikowego? czy moze jednak ma jakies zalety? (po za rzekoma ekonomia paliwa)
~lokop*.internetia.net.pl
*.internetia.net.pl
Posty (73)
~Adam | @lokop o ile obroty nie wskakuja na czerwone pole to nie ma to wplywu na silnik (swoja droga w najnowszych ciezarowkach prawie niemozliwe jest wkroczenie na czerwone pole), glowna zasada dzialania hamulca silnikowego sa odpowiednio WYSOKIE obroty, bo zwalniacz te obroty zbija do normalnego poziomu. Dlatego wielu kierowcow twierdzi ze zwalniacz nie dziala, bo uzywaja go przy normalnej jezdzie i normalnych obrotach. To ze silnik "wyje", nie powoduje od razu jego zuzycia. | |||
~Adam | @ maro - nowym Dafem Euro 6, Actrosem Euro 6 i Volvo, rowniez nowym. | |||
~rao | maro, a ty wiesz gdzie się włancza? Jest tam jakiś włancznik? może i jest, ale ja nie wiem co to włancznik. Podpowiesz? | 1 | ||
~maro | Fachowcy mówią, że się włancza i basta. | |||
300D
| ~Adam 2017-09-11 15:49:59 Zdjęcie nogi z gazu, zawsze spowoduje spalanie zero. Duszenie silnika, to jest to co robi góral. Używanie jakiekolwiek zwalniacza czy hamulca silnikowego, powoduje/zwieksza zużycie wszyskiego, prócz hamulców. | |||
300D
| ... odnąsze się do postu Adama, bo jest najbardziej kumaty w tym wątku. | |||
~Darek | @puchatek61 Zgadza się, to było coś z nutką ironii :-) Kiedyś jeździłem w podwójnej obsadzie ze starym driverem z PKS-u, pamiętam jak dziś kiedy mi mówił żebym nie hamował góralem bo silnik zepsuję. A tak swoją drogą uważam że najsłabszy hamulec górski ma seryjny actros. | |||
~maro | Sam silnikowy zwalnia tyle co kot napłakał. W połączeniu z retarderem dopiero coś to trzyma. | |||
~lokop | @300D zuzycie wszystkiego oprocz hamulcow, Adam twierdzi co innego, wiec jak to jest w praktyce? | |||
300D
| lokop-pewnie/na pewno tak, że używanie skrzyni biegów też przyspiesza zużycie. ... już mi sie nie chce pisać w tym wątku, bo już jakiś przymuł klepie łapki. | |||
MarcinSE
| maro-scania tak maa :) Volvo ustawione na automacie nie przepuści 5 więcej od ustawionej na tempomacie, do momentu dotknięcia gazu!Można obniżyć w ustawieniach czyli 90 tempomat a 80 górski i będzie trzymać. Dobry górski w zimie ma wielką przewagę nad retarderem, którego nie powinno się używać na śliskim bo wiadomo co może się wydarzyć! | 2 | ||
~maro | Marcin wiesz pewnie, gdzie w scani się ten silnikowy włancza? | |||
~maro | W automacie zadaną prędkość utrzymują i retarder i silnikowy razem. | |||
~bogdan | w scani pod lewa noga jest taki wloncznik, wciskasz i hamuje zwalniacz. | |||
~maro | bogdan bingo. | |||
MarcinSE
| A w Volvo sam silnikowy trzyma zadaną :) Nogą to sobie można manualnie ale można w manetce od spodu automat ustawić (o silnikowym mówiąc ) a nowa ma na widoku w manetce biegów i silnikowy i retarder :) | |||
MarcinSE
| Jesuu maro, co za pytania zadajesz, przecież to chyba wszyscy kier scani wiedzą :) :) | |||
~Ziom | Te pytania na forum są coraz lepsze niedługo będą jakim papierem podejrzeć tyłek, jeszcze nie słyszałem aby np Jake break miał wpływ na usterki silnika, następne parkingowe wykłady | |||
~Adam | @300D tak jak mowisz, z tym zuzyciem czesci jest tak, bo kazde uzywanie jakiegos sprzetu powoduje jego zuzycie, ale nie mozna tez twierdzic ze hamujac silnikiem powodujemy jego znacznie szybsze i zwiekszone zuzycie, bo to tak samo jakby twierdzic ze jezdzac samochodem powodujemy ze on sie szybciej zuzyje, wynika to tylko z eksploatacji. Najwazniejsze w tym wszystkim jest oszczednosc na paliwie (naprawe spora) i oszczednosc w wymianie hamulcow, ktore zuzywaja sie znacznie wolniej niz normalnie. Dodatkowo hamowanie silnikiem (z racji tego ze jest to hamulec wspomagajacy, niz zasadniczy) wymusza na kierowcy bardziej przewidujaca jazde i bardziej przemyslane manewry, co samo w sobie ma najwiekszy wplyw na zuzycie. | |||
300D
| Pewnie że trzeba go używać, to nie jest w ogóle temat do dyskusji. Tylko dlaczego nie zrobić dwóch baniek na silniku, zamiast jednej. Cudów nie ma, blokowanie spalin musi wpłynąć na zużycie głowicy tłoków i pierścieni. | |||
300D
| ... z innej beczki-znajomy taksówkarz z Bemowa, jest zachwycony start-stopem w 1, 6 THP. | |||
~lokop | Ze względu na charakterystykę pracy środków smarnych hamowanie silnikiem ma same pozytywne cechy. Należy pamiętać, że największym wyzwaniem dla ochrony mechanizmów jest trwały film olejowy. Film ten znacznie łatwiej jest zerwać przy małej prędkości obrotowej współpracujących elementów i/lub przy dużym ich obciążeniu. Podczas hamowania silnikiem obie cechy współpracy (prędkość i obciążenie) składają się na podwyższenie ochrony. Wyższa prędkość obrotowa silnika to znacznie wyższa wydajność pompy oleju oraz tworzenie trwalszego filmu olejowego przy jednoczesnym bardzo małym obciążeniu mechanicznym współpracujących elementów. Składowe te przyczyniają się do podwyższenia ochrony silnika i jego mniejszego zużycia. Wartym podkreślenia jest też fakt wydajnego chłodzenia silnika. Podczas hamowania silnikiem nie spalamy paliwa (nie dostarczamy energii cieplnej) i jednocześnie wymuszamy duży przepływ oleju i płynu chłodzącego przez układy w których pracują. | |||
~lokop | reszty nie moge wkleic, a jest dalsza część na tej stronie :// antymoto. com/ czy-hamowanie-silnik iem- ma-sens/ | |||
MarcinSE
| Może być zachwycony do +5, poniżej tej temperatury start-stop nie działa, no i przy max klimatyzacji :) | |||
~janek | Jak komuś płacą z km to żadne hamulce nie są dobre i zdrowe | |||
~dob. y | Co tam janek? Opowiadaj | |||
~dob. y | Śmiało, niewstydź się. | |||
300D
| Sprzedawca mu powiedział, że silnik jest przystosowany do start-stop, no i widać minuty oszczędności na blacie. Ja, widzę turbine głowice i takie tam. O, to taka różnica poglądów. | |||
300D
| ~lokop 2017-09-12 10:36:02 Po co to, do czego? | |||
~lokop | 300D no odnosnie hamulca silnikowego, ze jednak nie jest szkodliwy chyba |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.