ID: 222530
Czy hamulec silnikowy jest niezdrowy dla silnika, skrzyni
ID: 222530
ID: 222530
w automatycznej skrzyni biegow, dla samochodu ciezarowego, jest niezdrowe uzywanie hamulca silnikowego? czy moze jednak ma jakies zalety? (po za rzekoma ekonomia paliwa)
w automatycznej skrzyni biegow, dla samochodu ciezarowego, jest niezdrowe uzywanie hamulca silnikowego? czy moze jednak ma jakies zalety? (po za rzekoma ekonomia paliwa)
~lokop*.internetia.net.pl
*.internetia.net.pl
Posty (73)
~Miesnyjeż | Kuna chyba po raz pierwszy w życiu zgodzę się z dieslem. Trza to opić. | |||
300D
| jeszcze można. | |||
irish_dude
| ostatnio posługuje się nickami: ~lokop użyte: 2017-09-12 11:46:50 ~pit użyt e: 2017-09-11 10:42:09 ~nikron u żyte: 2017-08-21 15:45:47 ~szytas u żyte: 2017-08-20 17:41:46 ~weer uży te: 2017-08-09 00:35:45 ~paraszyta s użyte: 2017-07-24 22:05:00 ~pieter u żyte: 2017-07-16 15:41:12 ~bonit uż yte: 2017-05-28 17:41:57 ~sipdop u żyte: 2017-04-29 11:49:51 ~kok użyt e: 2017-01-29 11:30:29 ~reyoy uż yte: 2017-01-08 12:04:50 ~rrrron u żyte: 2016-05-12 20:57:35 ~bubi uży te: 2016-02-02 14:53:50 Ostatnie posty napisane przez "lokop" Hej ty, lokop z koleżkami ! Nie macie nic lepszego do roboty, niż zakładanie durnych wątków na et? Może w piłkę pograjcie, wyjdzie na zdrowie. | |||
visitors
| 300D 2017-09-11 17:29:47 Zdjęcie nogi z gazu, zawsze spowoduje spalanie zero. nie zawsze MarcinSE 2017-09-11 20:16:56 Nogą to sobie można manualnie ale można w manetce od spodu automat ustawić (o silnikowym mówiąc ) a nowa ma na widoku w manetce biegów i silnikowy i retarder :) czyli tak jak w scanii. w scani, przy wlaczonym wspomaganiu hamulcem silnikowym i wlaczonym ( ale nieaktywnym tempomacie ) wystarczy tylko raz tknac hamulec nozny, a komp zapamietuje przy zjezdzie z gory zadana predkosc i bedzie tak i tym hamowal, by ta predkosc utrzymac ( nie zwiekszac ) i w zaleznosci od pochylenia drogi, oraz masy auta, moze hamowac samym gorskim, retarderem, lub razem w polaczeniu z zasadniczym. | |||
irish_dude
| A tak patrząc z boku na tę dyskusję - od razu widać, kto jest kierowcą, a kto wskoczył do "tira" z piekarni, stolarni, itp. | |||
MarcinSE
| Ja wyznaję zasadę - jeśli coś jest, to trzeba to używać! Nie używane zanika albo się psuje :) :) | |||
visitors
| 300D zawsze bedzie mozna go wylaczyc ( ten sytem wspomagania hamowania ) poniewaz zachowanie auta podczas hamowania na sliskiej nawierzchni przy aktywnym wspomaganiu, moze zaskoczyc kierowce i doprowadzic do scyzora | |||
300D
| Irish- wpadłeś, wkleiłeś lupe (po co?) - a co z tym hamulcem? | |||
visitors
| zawsze trzeba pamietac i miec na uwadze ze wszystkie zwalniacze montowane w aucie dzialaja TYLKO na os napedowa. napisalem zamontowane w aucie, bo spotkalem sie ze zwalniaczem zamantowanym na osi naczepy | |||
~janek | Jest spoko dalej mi roboty szukają | |||
irish_dude
| 300 - nie będę pisał o Rocky Mountain, bo nie wszyscy wiedzą, co to jest, ale polecam przejechać się choćby przez Alpy bez używania dodatkowego hamulca z ładunkiem 24 ton. Kierowcy będą wiedzieli, o czym mówię, a z pajacami dyskutować mi się nie chce. Pozdrawiam z samego rana. | |||
300D
| spoko: jeden napisał że można wyłaczyć, drugi wkleja lupe, trzeci pisze że tylko na oś napędową. będę czwarty: trzeba też pamiętać że wszystkie koła w czasie jazdy kręca się najczęściej w tą samą stronę. | |||
MarcinSE
| Visit - pamiętaj o EBSie I co robi ten system z naczepą... W Volvo już to działa, od sprawdzenia czy masz zapięte siodło po dohamowania samej naczepy, bez ingerencji w hamulce auta - świetna sprawa na deszcz i lód :) | |||
visitors
| Marcin - EBS ma w dalekim powazaniu zachowanie auta. EBS naczepy dba tylko o zachowanie naczepy | |||
visitors
| zaden EBS nie kontroluje czy naczepa idzie w slad za autem, bo inaczej nie moglbys skrecic ; ) | |||
MarcinSE
| No o tym mówię, bo napisałeś, że wszystkie zwalniacze działają na oś pędną a można przy winklach przysadzić samą naczepę bez deptania po heblach :) | |||
MarcinSE
| Niestety działa to tylko przy jednym kablu ABS a uważam, że powinno działać przy dwóch. | |||
visitors
| no ale jak sadze watek jest o zwalniaczach, kontrolowanych przez kierowce a nie o aktywnych systemach bezpieczenstwa pojazdow ! i nie sciemniaj mi teraz o predkosci ktora kiero kontroluje manualnie ! | |||
visitors
| Marcin - a tak lopatologicznie to o co kaman? 2017-09-12 14:37:50 | |||
visitors
| EBS jest integralna czescia ABSu i nie moze oddzielnie funkcjonowac wyob razasz sobie zablokowanie kola ( kol ) w zakrecie? ja nie | |||
300D
| Marcin chce rozwinąć system o kolejne moduły. Gadżeciarz. | |||
MarcinSE
| Ja piszę o zwalniaczu tylko na naczepę, kontrolowanym przez kierowcę... prawa dźwignia do siebie i hamuje sama naczepa, coś jak stare hamulce naczepowe tylko tu robi ebs, nie pozwalając zejść z toru :) Wiem, wiem scania jeszcze ni-ma tego :) | |||
MarcinSE
| Połączenie dwa siodła link + trailer ale to dla skandynawii :) | |||
visitors
| ty se kurna Marcin zwazaj, bo szykuja mi sie trasy do szwecji !! | |||
visitors
| ewentualnie, jak juz mus po tych gorach, to bez hamowania | 1 | ||
MarcinSE
| Masz tylko podstawową kontrolę siodła puchatku... ale inne marki nawet tego nie mają :) :) | |||
visitors
| ja jak widze vovlo na drodze to sie zastanawiam, czym ten kierowca podpadl ze go do tego czegos wcisneli :> | |||
MarcinSE
| Przybywaj visit :) | |||
visitors
| moj ryk rozpaczy " ALE ZA CO!? " wydobywa sie ze mnie w dwoch przypadkach : 1 - jak szef mi kaze jechac volvem 2 - jak musze jechac A2 w niemczech | |||
visitors
| spoko. moze cos z tego wyjdzie ( jazda na polnoc ) poki co to tylko plany |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz