ID: 222530
Czy hamulec silnikowy jest niezdrowy dla silnika, skrzyni
ID: 222530
ID: 222530
w automatycznej skrzyni biegow, dla samochodu ciezarowego, jest niezdrowe uzywanie hamulca silnikowego? czy moze jednak ma jakies zalety? (po za rzekoma ekonomia paliwa)
w automatycznej skrzyni biegow, dla samochodu ciezarowego, jest niezdrowe uzywanie hamulca silnikowego? czy moze jednak ma jakies zalety? (po za rzekoma ekonomia paliwa)
~lokop*.internetia.net.pl
*.internetia.net.pl
Posty (73)
~Miesnyjeż | Kuna chyba po raz pierwszy w życiu zgodzę się z dieslem. Trza to opić. | |||
300D
| jeszcze można. | |||
irish_dude
| ostatnio posługuje się nickami: ~lokop użyte: 2017-09-12 11:46:50 ~pit użyt e: 2017-09-11 10:42:09 ~nikron u żyte: 2017-08-21 15:45:47 ~szytas u żyte: 2017-08-20 17:41:46 ~weer uży te: 2017-08-09 00:35:45 ~paraszyta s użyte: 2017-07-24 22:05:00 ~pieter u żyte: 2017-07-16 15:41:12 ~bonit uż yte: 2017-05-28 17:41:57 ~sipdop u żyte: 2017-04-29 11:49:51 ~kok użyt e: 2017-01-29 11:30:29 ~reyoy uż yte: 2017-01-08 12:04:50 ~rrrron u żyte: 2016-05-12 20:57:35 ~bubi uży te: 2016-02-02 14:53:50 Ostatnie posty napisane przez "lokop" Hej ty, lokop z koleżkami ! Nie macie nic lepszego do roboty, niż zakładanie durnych wątków na et? Może w piłkę pograjcie, wyjdzie na zdrowie. | |||
visitors
| 300D 2017-09-11 17:29:47 Zdjęcie nogi z gazu, zawsze spowoduje spalanie zero. nie zawsze MarcinSE 2017-09-11 20:16:56 Nogą to sobie można manualnie ale można w manetce od spodu automat ustawić (o silnikowym mówiąc ) a nowa ma na widoku w manetce biegów i silnikowy i retarder :) czyli tak jak w scanii. w scani, przy wlaczonym wspomaganiu hamulcem silnikowym i wlaczonym ( ale nieaktywnym tempomacie ) wystarczy tylko raz tknac hamulec nozny, a komp zapamietuje przy zjezdzie z gory zadana predkosc i bedzie tak i tym hamowal, by ta predkosc utrzymac ( nie zwiekszac ) i w zaleznosci od pochylenia drogi, oraz masy auta, moze hamowac samym gorskim, retarderem, lub razem w polaczeniu z zasadniczym. | |||
irish_dude
| A tak patrząc z boku na tę dyskusję - od razu widać, kto jest kierowcą, a kto wskoczył do "tira" z piekarni, stolarni, itp. | |||
MarcinSE
| Ja wyznaję zasadę - jeśli coś jest, to trzeba to używać! Nie używane zanika albo się psuje :) :) | |||
visitors
| 300D zawsze bedzie mozna go wylaczyc ( ten sytem wspomagania hamowania ) poniewaz zachowanie auta podczas hamowania na sliskiej nawierzchni przy aktywnym wspomaganiu, moze zaskoczyc kierowce i doprowadzic do scyzora | |||
300D
| Irish- wpadłeś, wkleiłeś lupe (po co?) - a co z tym hamulcem? | |||
visitors
| zawsze trzeba pamietac i miec na uwadze ze wszystkie zwalniacze montowane w aucie dzialaja TYLKO na os napedowa. napisalem zamontowane w aucie, bo spotkalem sie ze zwalniaczem zamantowanym na osi naczepy | |||
~janek | Jest spoko dalej mi roboty szukają | |||
irish_dude
| 300 - nie będę pisał o Rocky Mountain, bo nie wszyscy wiedzą, co to jest, ale polecam przejechać się choćby przez Alpy bez używania dodatkowego hamulca z ładunkiem 24 ton. Kierowcy będą wiedzieli, o czym mówię, a z pajacami dyskutować mi się nie chce. Pozdrawiam z samego rana. | |||
300D
| spoko: jeden napisał że można wyłaczyć, drugi wkleja lupe, trzeci pisze że tylko na oś napędową. będę czwarty: trzeba też pamiętać że wszystkie koła w czasie jazdy kręca się najczęściej w tą samą stronę. | |||
MarcinSE
| Visit - pamiętaj o EBSie I co robi ten system z naczepą... W Volvo już to działa, od sprawdzenia czy masz zapięte siodło po dohamowania samej naczepy, bez ingerencji w hamulce auta - świetna sprawa na deszcz i lód :) | |||
visitors
| Marcin - EBS ma w dalekim powazaniu zachowanie auta. EBS naczepy dba tylko o zachowanie naczepy | |||
visitors
| zaden EBS nie kontroluje czy naczepa idzie w slad za autem, bo inaczej nie moglbys skrecic ; ) | |||
MarcinSE
| No o tym mówię, bo napisałeś, że wszystkie zwalniacze działają na oś pędną a można przy winklach przysadzić samą naczepę bez deptania po heblach :) | |||
MarcinSE
| Niestety działa to tylko przy jednym kablu ABS a uważam, że powinno działać przy dwóch. | |||
visitors
| no ale jak sadze watek jest o zwalniaczach, kontrolowanych przez kierowce a nie o aktywnych systemach bezpieczenstwa pojazdow ! i nie sciemniaj mi teraz o predkosci ktora kiero kontroluje manualnie ! | |||
visitors
| Marcin - a tak lopatologicznie to o co kaman? 2017-09-12 14:37:50 | |||
visitors
| EBS jest integralna czescia ABSu i nie moze oddzielnie funkcjonowac wyob razasz sobie zablokowanie kola ( kol ) w zakrecie? ja nie | |||
300D
| Marcin chce rozwinąć system o kolejne moduły. Gadżeciarz. | |||
MarcinSE
| Ja piszę o zwalniaczu tylko na naczepę, kontrolowanym przez kierowcę... prawa dźwignia do siebie i hamuje sama naczepa, coś jak stare hamulce naczepowe tylko tu robi ebs, nie pozwalając zejść z toru :) Wiem, wiem scania jeszcze ni-ma tego :) | |||
MarcinSE
| Połączenie dwa siodła link + trailer ale to dla skandynawii :) | |||
visitors
| ty se kurna Marcin zwazaj, bo szykuja mi sie trasy do szwecji !! | |||
visitors
| ewentualnie, jak juz mus po tych gorach, to bez hamowania | 1 | ||
MarcinSE
| Masz tylko podstawową kontrolę siodła puchatku... ale inne marki nawet tego nie mają :) :) | |||
visitors
| ja jak widze vovlo na drodze to sie zastanawiam, czym ten kierowca podpadl ze go do tego czegos wcisneli :> | |||
MarcinSE
| Przybywaj visit :) | |||
visitors
| moj ryk rozpaczy " ALE ZA CO!? " wydobywa sie ze mnie w dwoch przypadkach : 1 - jak szef mi kaze jechac volvem 2 - jak musze jechac A2 w niemczech | |||
visitors
| spoko. moze cos z tego wyjdzie ( jazda na polnoc ) poki co to tylko plany |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.