ID: 221758
ID karta na Szwajcarie
ID: 221758
ID: 221758
Hejka,
Wie ktoś może do której godziny mogę wyrobić tą kartę na Basel (Weil am Rhein). Jadę pierwszy raz i nie mam tej karty a mam T1 i chciałem jutro po południu przejechać do Szwajcarii.
Hejka,
Wie ktoś może do której godziny mogę wyrobić tą kartę na Basel (Weil am Rhein). Jadę pierwszy raz i nie mam tej karty a mam T1 i chciałem jutro po południu przejechać do Szwajcarii.
~KRystian*.centertel.pl
*.centertel.pl
Posty (27)
~KRystian | jak w temacie... | |||
~czary mary | 22. 00 to max, potem zamykają granice, tumorow 05. 00 uhr | |||
~dobry kolega | jestem jutro o 5 na weilu jak masz pytania to dawaj pomoge | |||
~dobry kolega | powiedz gdzie stoisz podjade bialy man plus kontener cysterna szwajcarskie blachy | |||
~dobry kolega | w poniedziałek chciałem powiedzieć bo weekend przeciez | |||
~KRystian | Ale mam jechać tym pasem dla T1 i stanąć na boku i iść do budynku wyrobić tą kartę czy podjechać do tej budki (bez wysiadania z auta) i celnik mi wyrobi? (słyszałem że z T1 się nie wjeżdża na terminal tylko podjeżdża do budki i tam z auta się odprawia) | |||
~KRystian | Kolego ja tam dopiero przyjadę jutro po południu... | |||
~dobry kolega | do niemieckiej budy podjezdzasz na pasie tranzytowym dajesz kwit i dostajesz stempel wjezdzasz do ch i stajesz wyrobić karte tak mysle ja pracuje w ch i mam automatyczny pobor oplat wiec mnie nie sprawdzaja | -1 | ||
~janek | jak były granice to wszyscy umieli robić kwity | 2 | ||
~KRystian | Kwity to ja umiem zrobić, chodzi mi tylko o to czy będzie jeszcze jakiś celnik po południu żeby mi karte ID na opłaty drogowe wyrobił bo z tego co wiem to spedycje i celnicy pracują do 12 w sobotę w budynku głównym a nie wiem do której w tej budzie Ci co wyrabiają karty. | |||
~janek | to zadzwoń do kolegi z firmy on Na pewno Ci powie | |||
~janek | po co szukasz pomocy na tym forum tu nikt nic nie wie sami mondrale co w doopie było i hooj widzieli | 2 | ||
~abc | podaj nr tel to zadzwonie do ciebie i ci wytłumacze | |||
~janek | no bo nie ma roamingu w Europie | |||
~janek | dzwoniłeś | |||
~gość | I tak pomaga szwajcarski kierowca, oczywiście wiedzą której nie posiada. | |||
~Kamil | Ekhm.. Górski, szwajcarski kierowca górski. On ma wszystko w automacie, nie poczeba nic wiedzieć, to je amelinium, tego nie pomalujesz. | |||
ZIBIIRL
| A już miałem sobie dać spokój na weekend, ale aż mnie zagotowało od "koleżeństwa" panującego na tym forum. Niema to, jak "szwajcarscy kierowcy górscy", nie ma co, popisaliście się, a sprawa jest przecież ba*alna i była kiedyś codziennością. CH jest poza UE, więc każdy unijny ładunek podlega odprawie celnej. Jeżeli ktoś pomyka tranzytem np. do I, to CH najlepiej ominąć, bez sensu tracić czas na odprawy i pakować się w opłaty drogowe, nawet dokładając te 200km i tak jest się do przodu. Jeżeli zrzut jest na terenie CH nie ma wyjścia i tu są dwie opcje, nie mając T1, T2 ustawiamy się w kolejkę, a następnie pomykamy na parking, spisujemy stan licznika, bierzemy ze sobą dokumenty ( dowód rejestracyjny, licencje, certyfikat EURO) irobimy sobie spacer do budki z szyldem LSVA TRANSIT, tam wyrabiamy kartę, która nazywa się LSWA, kiedyś była pomarańczowa teraz nie wiem. Po wyrobieniu karty idzie się do maszyny/terminala i bez wielkiej filozofii wkłada się tą kartę, wprowadza stan licznika, rodzaj pojazdu, tonaż, sposób płatności, do wyboru karta, albo gotówka, jeżeli karta, również się ją wkłada do weryfikacji, wypluwa kwit, który trzeba trzymać do kontroli i opłaty przy wyjedzie z CH (wpisujemy wówczas stan licznika, nasz podpis i płacimy, oryginał na cło, kopia dla nas i papa), następnie robimy papier na cle CT 11 i poza CMRem, który jest wystarczający do przewozu towaru na terenie UE, do odprawy przyda się również oryginał faktury. Jeżeli mamy już T1, T2, to wiadomo, jest łatwiej. Nie czekamy, pieczątka w DE, pieczątka w CH plus karta LSWA, kierunek na urząd przeznaczenia, zwolnienie towaru, rozładunek i to wszystko. Jeżeli chodzi o godziny, między 20. 00, a 5. 00 w dni powszednie, w weekendy, dni świąteczne, święta poszczególnych kantonów (odpowiednik polskiego województwa) jest zakaz poruszania się i nic się nie załatwi. Może napisałem to zbyt chaotycznie, lub nie wszystko ująłem - trochę lat już minęło od tamtych kierunków, to niech ktoś uzupełni, lub skoryguje. | 1 | ||
~dobry kolega | dodam ze auta zrejestrowane w ch maja terminal obu i wtedy karta jest fioletowa zczytuje sie dane z urządzenia raz w miesiacu | -1 | ||
ZIBIIRL
| dobry kolego, a ja Ci dodam, że nie jeżdze w CH, ale co nieco wiem i tak sobie myślę, jak to jest tam pracować i nie interesować się niczym poza tym co się ma, tym bardziej, jeżeli jest to związane z naszym zawodem i jest to dla nas chlebem powszednim. Trochę to słabe, nie uważasz. | 2 | ||
~dobry kolega | przecież ja wiem jaktam jest o co ci chodzi | |||
~KRystian | Gdyby ktoś potrzebował: Sprawa załatwiona. Trzeba wjechać na terminal, wyrobić kartę a następnie do celnika. Można wyrobić w sobotę do 20:00 w budzie przy terminalu z napisem TRansit (i tylko oto mi chodziło). | 2 | ||
~volvo | gumowe klapki też są honorowane na terminalu | |||
ZIBIIRL
| KRystek, no i super, dałeś rady. Dobrze wiedzieć, że w soboty też pracują, kiedyś tak nie było, ale trzeba było kierowcy z UE żeby się o tym dowiedzieć, bo miejscowi tego nie wiedzą. | |||
~KRystian | Pracują ale tylko Transit do 20:00 i można w tym czasie kartę ID wyrobić. Odprawy końcowe i otwieranie T1, T2 do 12:00 w sobotę tylko. Spedycje do 12:00 a celnicy do 13:00. Amen. PS. Klapek gumowych nie honorują, dresów też nie, no chyba żeś jest Rumun lub Bułgar. Domyślam się że kolega Volvo jest jednym z nich... a przynajmniej utożsamia się z nimi. Ale to dobrze bo przynajmniej słoma mu z butów nie wystaje... :) Pozdrawiam. | 1 | ||
~volvo | owszem, dla jeszcze większego komfortu stopy, można gumowe klapki z bazaru wyścielić słomą | |||
~Kris | Mam pytanie odnośnie lsva, przekraczalem granicę w basel solówka 12 t, mam kartę, pobrałem kwit itd. ale wyjeżdżając pokręciłem przejścia i wyjechałem małym przejściem w mieście weil, nie na autostradzie, był pas LKW, celnicy ale nikt mnie nie zatrzymywał i wyjechałem bez opłaty lsva, moje pytanie do mądrych co dalej, czy to będzie problem przy następnym wjeździe do CH |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.