ID: 218733
KE zapowiada zmiany
ID: 218733
ID: 218733
Przedstawiamy Państwu najważniejsze zmiany i szczegóły Pakietu drogowego:
1) Zasady podlegania kierowców pod Dyrektywę o delegowaniu pracowników
Wysta rczy jedynie 3 dni pracy kierowcy w miesiącu lub jedna operacja kabotażowa, aby jego wynagrodzenie wynikało z przepisów kraju przyjmującego.
2) Ułatwienie delegowania oraz zwiększenie liczby kontroli płacy minimalnej
KE planuje ujednolicić system zgłoszenia delegowania w całej UE poprzez:
wprowadz enie odpowiedniej platformy elektronicznej,
zniesienie obowiązku posiadania przedstawicielstwa w każdym kraju, do którego pracownik jest delegowany,
dopuszczenie przechowywania dokumentacji płacowej jedynie w formie elektronicznej.
Z drugiej jednak strony, KE zamierza wprowadzić konieczność rejestracji przez kierowców za pomocą tachografu momentu przekroczenia granic w celu lepszej kontroli przestrzegania zasad odpowiedniego wynagradzania.
3) Uproszczenie zasad kabotażu, czyli transportu krajowego wykonywanego przez zagranicznych przewoźników
Plan owane jest usunięcie limitu operacji kosztem skrócenia ogólnego czasu wykonywania kabotażu do 5 dni (obecnie możliwe są 3 operacje w ciągu tygodnia).
4) Odpoczynki tygodniowe kierowców
Propozy cja wprowadza możliwość odbioru przez kierowcę dwóch skróconych odpoczynków tygodniowych pod rząd w okresie 4 tygodni, przy zachowaniu obowiązujących zasad rekompensaty. Z drugiej strony, KE chce wprowadzić ogólnoeuropejski zakaz odbioru regularnych odpoczynków tygodniowych (>45h) w kabinie pojazdu pod groźbą surowych kar.
5) Walka z firmami-skrzynkami pocztowymi "Letter-box"
Komi sja Europejska będzie wymagała, aby zagraniczna firma, która działa np. w Polsce i zatrudnia polskich pracowników, faktycznie wykonywała działalność w naszym kraju. Aby to osiągnąć planuje się wprowadzić jasne kryteria oceny, w celu maksymalnego ograniczenia tego zjawiska m. in. poprzez wzmocnienie współpracy pomiędzy służbami kontrolnymi.
6) Opłaty drogowe w UE
Komisja zaproponowała również ujednolicenie platformy poboru opłat za korzystanie z dróg. Nowe rozwiązanie ma być w całości elektroniczne i obejmować ma wszystkie kraje europejskie. Platforma ma zostać połączona z nowymi rozwiązaniami promującymi niskoemisyjne pojazdy, które - w zależności od stopnia ekologiczności - będą korzystać z preferencyjnych stawek opłat za użytkowanie dróg.
7) Regulacje w sprawie transportu lekkiego, o DMC
Przedstawiamy Państwu najważniejsze zmiany i szczegóły Pakietu drogowego:
1) Zasady podlegania kierowców pod Dyrektywę o delegowaniu pracowników
Wysta rczy jedynie 3 dni pracy kierowcy w miesiącu lub jedna operacja kabotażowa, aby jego wynagrodzenie wynikało z przepisów kraju przyjmującego.
2) Ułatwienie delegowania oraz zwiększenie liczby kontroli płacy minimalnej
KE planuje ujednolicić system zgłoszenia delegowania w całej UE poprzez:
wprowadz enie odpowiedniej platformy elektronicznej,
zniesienie obowiązku posiadania przedstawicielstwa w każdym kraju, do którego pracownik jest delegowany,
dopuszczenie przechowywania dokumentacji płacowej jedynie w formie elektronicznej.
Z drugiej jednak strony, KE zamierza wprowadzić konieczność rejestracji przez kierowców za pomocą tachografu momentu przekroczenia granic w celu lepszej kontroli przestrzegania zasad odpowiedniego wynagradzania.
3) Uproszczenie zasad kabotażu, czyli transportu krajowego wykonywanego przez zagranicznych przewoźników
Plan owane jest usunięcie limitu operacji kosztem skrócenia ogólnego czasu wykonywania kabotażu do 5 dni (obecnie możliwe są 3 operacje w ciągu tygodnia).
4) Odpoczynki tygodniowe kierowców
Propozy cja wprowadza możliwość odbioru przez kierowcę dwóch skróconych odpoczynków tygodniowych pod rząd w okresie 4 tygodni, przy zachowaniu obowiązujących zasad rekompensaty. Z drugiej strony, KE chce wprowadzić ogólnoeuropejski zakaz odbioru regularnych odpoczynków tygodniowych (>45h) w kabinie pojazdu pod groźbą surowych kar.
5) Walka z firmami-skrzynkami pocztowymi "Letter-box"
Komi sja Europejska będzie wymagała, aby zagraniczna firma, która działa np. w Polsce i zatrudnia polskich pracowników, faktycznie wykonywała działalność w naszym kraju. Aby to osiągnąć planuje się wprowadzić jasne kryteria oceny, w celu maksymalnego ograniczenia tego zjawiska m. in. poprzez wzmocnienie współpracy pomiędzy służbami kontrolnymi.
6) Opłaty drogowe w UE
Komisja zaproponowała również ujednolicenie platformy poboru opłat za korzystanie z dróg. Nowe rozwiązanie ma być w całości elektroniczne i obejmować ma wszystkie kraje europejskie. Platforma ma zostać połączona z nowymi rozwiązaniami promującymi niskoemisyjne pojazdy, które - w zależności od stopnia ekologiczności - będą korzystać z preferencyjnych stawek opłat za użytkowanie dróg.
7) Regulacje w sprawie transportu lekkiego, o DMC
~ktosik*.mtm-info.pl
*.mtm-info.pl
Posty (8)
~ktosik | jak w temacie... | |||
~ktosik | czyli ze troszke lagodniej, ale pod wieksza kontrola | |||
~ktosik | źródło : www. ocrk. pl/aktualnosci/szcze goly-pakietu-drogowe go | |||
~Samos | Ciekawe zmiany ale co z tego będzie to się zobaczy. Aktualnie odpoczynków tygodniowych to znalazłem ciekawy blog- 2445. pl | |||
~mała_mi | Wysłać polskich dziad-kierowców na wcześniejsze zasiłki... a polskie dziad-transy na Syberię. Branża się oczyści w jakimś stopniu. | |||
Olender73
| Jak najbardziej słuszne ale |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.