Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Hamował 5 razy częściej, stracił szansę na finał

ID: 217271


Za nami półmetek konkursu Optifuel Challenge 2017. Znamy nazwiska 6 zawodników którzy powalczą w polskim finale o prawo reprezentowania naszego kraju w Światowym Finale.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (103)

~ktosik
zzz - z predkosci 90km/h jak puscisz na luz 40t, 1km wczesniej, to na rondzie bedziesz mial ze 70km/h
~zzz
"ktosik" a kto cie uczył by wyrzucać na luz? ? nigdy tego nie robiłem i nie zrobię

-1

~zzz
"ktosik" chyba z tej szkoły ekonomicznej jazdy??
~ktosik
kazde wspolczesne auto w automacie wyrzuca na luz.
wystarczy noge z gazu sciagnac
~ktosik
zzz - nie karze ci tak robic.

sa kierowcy i sa tacy co mysla ze sa kierowcami.
~zzz
"ktosik " a ja znam takiego właściciela co chwalił się ze zrobił 1, 5 bańki na jednym komplecie klocków
~zzz
"ktosik" a ja mam manual i sobie chwale też i zaden komputer nie będzie mi dyktował
~ktosik
~ktosik
2017-05-20 20:08:35
sa kierowcy i sa tacy co mysla ze sa kierowcami.
~zzz
nawet producent tego nie przewidział ze Polak potrafi na jednym komplecie klocków zrobić bańkę? ? nastał Duda i są w Polsce cuda
gustav
zzz są kierwcy i są tacy ktorzy myślą, że są kierowcami.
Zwłaszcza gdy są instruktorami instruktorów, ale tylko z chłodnią!
silwio
Parking nie zrozumie że można na klockach wykręcić milion.

Tam obowiązuje zasada"dziada stać więc po hooj jeździć umiejętnie). No i trzeba jeszcze umieć tak jeździć:)
~qlka
Chłodnią to trza umic jechać a nie aby jechać
~qlka
Milion na klockach to żadna filozofia niech kto zrobi milion bez klocków :) Udowodnione naukowo Continental HTR2 ponad 500 tyś wytrzymały...
barracuda
~ktosik
2017-05-20 20:07:43 kazde wspolczesne auto w automacie wyrzuca na luz.
wystarczy noge z gazu sciagnac

Nie każde. Są dwie szkoły. W jednej, po odjęciu gazu-komputer odcina dopływ paliwa, ale nie rozłącza napędu, a w drugiej-rozłącza napęd a silnik pracuje na obrotach biegu jałowego.
gustav
Usłyszałem na parkingu dwadzieścia parę lat temu, że zawracjąc z załadowaną naczepą w miejscu, na łuku o promieniu 50 metrów lub 200 metrów to zawsze zużycie opon będzie takie same.
Brak już takich instruktorów...
~ktosik
qlka - no.
dlatego kazdy mlody jak diabel swieconej wody boi sie np jazdy szmata, bo przeraza ich mocowanie ladunkow.

zauwaz ze wiekszosc mlodych szuka pracy na chlodni.

ciekawe dlaczego?

co jest takiego trudnego w powozeniu chlodnia?

1

~ktosik
barracuda - kazde wspolczesne auto wyrzuca na luz.
dlaczego?
z powodu ekonomii.
auto mniej spali jadac na luzie, niz na biegu jalowym
jadac na biegu jalowym, hamuje sie silnikiem, a kazde hamowanie zwieksza spalanie
~qlka
Odnosnie tej sztuki jazdy to była ironia...
wielka mi to przyjemność słuchac tego *lnika za ścianą...
gustav
ktosik
2017-05-20 18:46:35 scania ktora jezdze ma dwa lata.
przebieg - 260 tys
grubosc klockow ( od nowosci ) : od 96 do 98% nominalnej grubosci.

auto wyposazone w retarder


W sumie może być, tylko pytanie gdzie się jeździ i co się wozi.
No niestety, ja przy stałych ładunkach 30 ton klocki zmieniałem co 120/ 140 000. Oczywiscie retarder, zero autostrady i góry, górki, góreczki... niestety, retarder nie wystarcza by przeżyć...
barracuda
Jeszcze raz. Nie każde. Jeśli to jest np. DAF automat-odpuszczenie gazu, powoduje odcięcie dopływu paliwa, a nie wyrzucenie na luz. Która szkoła jest lepsza-nie wiedzą nawet producenci. Dlatego jedni stosują jedną metodę, inni drugą.
~ktosik
jeszcze raz : wspolczesne auta.

prawo znane od lat :
hamowanie powoduje zwiekszone zuzycie paliwa.

nie wyrzucasz na luz = hamujesz silnikiem
~ktosik
gustav - trasy: pl - e - d - pl

od 15t do 25t.
barracuda
ktosik, trochę się zaplątałeś "jadac na biegu jalowym, hamuje sie silnikiem". To jest herezja.
~ktosik
no i retarder w zupelnosci wystarcza by wyhamowac 40t z gory.
moze dlatego ze :

przed szczytem na podjezdzie juz puszczam gaz
mam mocniejszy retarder?
~ktosik
barracuda - fakt.

czasami mysli sie o jednym, a pisze o drugim.

chodzilo o jazde na biegu, z odcietym paliwem
barracuda
A wyrzucasz na luz-silnik zużywa paliwo, bo pracuje na obrotach biegu jałowego. Jedni producenci wolą tak inni inaczej-tak jak DAF.
gustav
ktosik ja mówię o Norwegii, mam tłumaczyć czy coś wiesz?
Naprawdę głupio jest hamować podjeżdżając pod górę, ale często tak trzeba... lub wypada
~ktosik
tak, ale jadac na biegu jalowym pokonam kilka razy wiekszy dystans niz ktos kto pusci tylko gaz.

zuzyje na takim dystansie duzo mniej paliwa, nawet na obrotach jalowych, niz to drugie auto
~ktosik
gustav - juz dawno wyroslem z tego co jest glupio, a co nie.

dla mnie glupota jest cisnac na sam szczyt, tylko po to by 100m za tym szczytem deptac po hamulcach na gorce co ma 300m. .

1

barracuda
ktosik, nie podejmuję się rozstrzygnąć co jest bardziej ekonomiczne-jeśli nie wiedzą tego sami producenci.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 216.73.216.62

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels