ID: 215982
Niemcy wprowadzą sankcje za odbiór regularnego odpoczynku w kabinie
ID: 215982
ID: 215982
Media informują, że prawdopodobnie w maju lub czerwcu tego roku w Niemczech wejdzie w życie zakaz zatrzymywania się na regularny tygodniowy okres odpoczynku w ciężarówce.
Media informują, że prawdopodobnie w maju lub czerwcu tego roku w Niemczech wejdzie w życie zakaz zatrzymywania się na regularny tygodniowy okres odpoczynku w ciężarówce.
~etransport.pl
Posty (172)
~maro | volvo ty poeta? | |||
~maro | Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku. | |||
~volvo | zgadza sie | |||
~volvo | startuje dajmy na to środa 15. 00, jade rzeczone 6 okresów dobowych i we wtorek 14. 59 kończe tydzień pracy kierowcy tygodniowym okresem odpoczynku. i tak w kółko. kalendarz nie ma tu nic do rzeczy | |||
~volvo | to jest wersja maksymalnej rozciągłości tygodnia pracy, inaczej czasu pracy pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku. nikt mi nie zabroni zacząć w środe, i mój tydzień zakończyć już w niedziele tygodniowym okresem odpoczynku, np. skróconym. jednakże już drugi tydzień, zakończmy go powiedzmy w czwartek, powinien zostać zakończony regularnym, nawiązując do art 8, o jednym regularnym w trakcie dwóch kolejnych tygodni pracy | |||
~i znowu | wow. Po prostu wow. Z prostej sprawy zrobiono coś jak ustawa o VACie. Najprościej jak mogę wymyślić: W pierwszym tygodniu odbieramy minimum 24 h. W drugim minimum 45. A jak kto chce - pomiędzy nimi może odebrać dodatkowe 24 godziny przerwy. Albo i więcej. Albo nawet przejść na emeryturę. | |||
~volvo | proste i logbiczne jak mawiali pi i sigma ; ) | |||
Dawid87
| 150 postów, a wy dalej dogadujecie się ile kierowca może jechać/pracować i ile musi robić przerwy. jak czytam niektóre wypowiedzi to wątpię że wypowiada się kierowca. | 1 | ||
~volvo | należy jednak pamietać, że tacho rozlicza JAZDE poniedziałek 00. 00 - niedziela 24. 00, czyli w/g kalendarza i tyle odnośnie definicji - tygodnia - ( ROZLICZENIOWEGO ) | |||
~maro | 9. Tygodniowy okres odpoczynku, który przypada na dwa tygodnie można zaliczyć do dowolnego z nich, ale nie obu. volvo wytłumacz po co ten przepis? Czy tu też mają na myśli twój tzw. tydzień kierowcy | |||
~volvo | nie wiem po co, a ty mi wytłumacz co ten przepis mówi | |||
~volvo | nie czepiaj sie słówek, bo wiesz o co chodzi. okres pracy pomiędzy dwoma TYGODNIOWYMI okresami odpoczynku, nazwałem tygodniem pracy kierowcy | |||
~maro | "Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku. " Nie mogę nigdzie odnaleźć przepisu, który te sześć okresów 24 godzinnych określa mianem tygodnia. volvo pomóż. | |||
~maro | Artykuł 4 Dla celów niniejszego rozporządzenia zastosowanie mają następujące definicje: "tydzień " oznacza okres od godz. 00. 00 w poniedziałek do godz. 24. 00 w niedzielę; Tylko tyle. | |||
~volvo | poczytałem rozporządzenie. twoja interpretacja nie jest głupia ; ) | |||
~maro | Tu może masz i rację :-) | |||
~volvo | nie licząc pn i wt które przeznaczamy na 45 z pierwszego tygodnia, oraz soboty i niedzieli z końca trzeciego tygodnia, również jako 45, to jesteśmy w trasie 3 tygodnie. dodatkowo w niedziele I i II -go zrobimy 24. w ten sposób i pojeździmy i wypadnie nam 45 w każdej codwutygodniówce ; ) dobre dobre | |||
~volvo | paniętając o oddaniu godzin w każdych dwóch z trzech kolejnych tygodni. w takim systemie jeździsz : I tydz - śr czw pt II tydz -pon do pt III tydz pon do pt i kierowca na 4 dni przerwy, miejmy tylko nadzieje, że w domu ; ) | |||
~volvo | 2 weekendy w budzie wychodzi. sobota na oddanie 21 godzin, a niedziela to juz normalny skrócony. na pewno niewygodną będzie konieczność przełączenia tacha na 3 godziny młotków po oddanych godzinach, bo inaczej wyjdzie 45 i wam łeb utną | |||
~volvo | 17 dni w trasie, w tym 2 weekendy w budzie, so - nie - pon - wt w domu, co 3 tygodnie . tak to by wyglądało co na to szefostwo, a co kierowcy? | |||
~volvo | na to pozwala jedna z interpretacji rozporządzenia. zamiast wykurzyć koczowników parkingowych z weekendów, zrobia sie z tego 2 obowiązkowe weekendy na parkingu legalnie ha ha ha ha | |||
~maro | Można? Można. Co nie znaczy, że każdy musi tak stale robić. Ale jest taka możliwość. | 2 | ||
~zeet | ... I w ten oto sposób Panowie, wykąbinowaliscie jak legalnie spędzać 3 tygodnie w kabinie, ale zastanawia mnie co na to nasi "panowie" | 2 | ||
ese
| Kąbinowanie jest sztukom | 2 | ||
leon
| HMMM... Polski Kierowca potrafi. "Kombinerkami" tacho wyprostować... Brakuje mi tu tylko zaczarowanego ołówka. | |||
~zeet | Kąbinowanie kąbinowaniem ale kolega volvo to nie źle wymyślił i piwa trza by mu dać za to myślenie. | 1 | ||
~zeet | Ja nigdy nie wątpilem w nasze zdolności. Bo przecież Polak potrafi | 1 | ||
~Rysiek777 | a co wy się przepisami zasłaniacie? jak znajdzie się upośledzony co wydaje mu się że spędzić trzy tygodnie w kabinie za jedzenie jest szczytem jego możliwości to okey | -2 | ||
~Zakręcony | Rysiek777... robole będą korzystać z tej informacji w imię kilometrówki. | -2 | ||
~zeet | Kolego Zakręcony. Zdaje mi się ze ty chyba masz rację, |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.