ID: 212299
Volvo FH 2010 - problem z poduszkami
ID: 212299
ID: 212299
Witam wszystkich,
Mam taki problem z Volvo FH z 2010 roku - najpierw podczas jazdy zaczęły poduszki podnosić do samej góry, nie było żadnej reakcji z pilota. Zdjąłem kostkę z poziomaka - nic, ani do dołu ani w górę.
Założyłem nowy oryginalny poziomak, nowy oryginalny elektrozawór (ten główny), podmieniłem pilota z drugiego auta i nic.
Sprawdziłem wiązki między ramą a kabiną - były przerwane dwa przewody ale nie pomogła naprawa.
Poduszki dalej głupieją, czasem same idą w górę, z pilota działa tylko podnoszenie w górę, a w dół idzie ale jakoś strasznie powoli, poziomowania brak.
Do czego tu jeszcze zajrzeć?
Witam wszystkich,
Mam taki problem z Volvo FH z 2010 roku - najpierw podczas jazdy zaczęły poduszki podnosić do samej góry, nie było żadnej reakcji z pilota. Zdjąłem kostkę z poziomaka - nic, ani do dołu ani w górę.
Założyłem nowy oryginalny poziomak, nowy oryginalny elektrozawór (ten główny), podmieniłem pilota z drugiego auta i nic.
Sprawdziłem wiązki między ramą a kabiną - były przerwane dwa przewody ale nie pomogła naprawa.
Poduszki dalej głupieją, czasem same idą w górę, z pilota działa tylko podnoszenie w górę, a w dół idzie ale jakoś strasznie powoli, poziomowania brak.
Do czego tu jeszcze zajrzeć?
Posty (24)
mariusz_e
| jak w temacie... | |||
~ktosik | komp diagnostyczny i ponowne programowanie poduszek | |||
~scania | Kolego- czujnik poziomowania. Tez to kiedyś miałem w Volvie. | |||
mariusz_e
| No właśnie czujnik poziomowania zalozylem nowy, nic nie pomogło. Nie znalazłem żadnej przyczyny, dlaczego miałbym programować poduszki? | |||
~Rovan | Nowy ale chiński i tu jest przyczyna, załóż ori nawet uzywke | |||
~ktosik | Założyłem nowy oryginalny poziomak, nowy oryginalny elektrozawór (ten główny) dlatego progarmowanie | |||
300D
| volvo ma bardzo dużo informacji o usterkach na desce... co ci tam pokazuje w ecu zawieszenia i ecu pojazdu? poziomak nowy wcale nie znaczy sprawny... ktosik pisze o kalibracji, naprawde bardzo bardzo rzadko jest potrzebna... | |||
~boluś | Na 99, 9 czujnik ciśnienia w prawej tylnej poduszce - wypnij i wróci sterowanie ręczne. | |||
300D
| no fakt, oba czujniki powinny pokazywać podobne wartości, tego na desce nie ma... a jeszcze jedno, jaki zawiech z przodu, jeśli poduchy to jeszcze masz zawór blokowy na przód. | |||
300D
| 2017-02-04 18:02:40 No właśnie czujnik poziomowania zalozylem nowy, nic nie pomogło. a przypadkiem nie założyłeś go odwrotnie? | |||
~boluś | NIE poziomak tylko czujnik ciśnienia wkręcony w poduszkę. | |||
300D
| poziomak- czujnik poziomowania, potencjometr... to w ramie przy kołach połaczone mechanicznie z osią pojazdu... czujnik ciśnienie to to wkręcone w poduche... OK? | |||
300D
| dwa poziomaki na tył czy jeden? moim zdaniem dwa, w chińczyku z 2005r. Jekieś różnice/zmiany w 2010? | |||
300D
| poziomaka mozna zapiąc odwrotnie, o 180 stopni. | |||
~Zyga | Miałem to samo, kolo na serwisie rozwiązał prablem a mianowicie podłączył kompa i podniósł cisnienie na poduszki w kabinie i było po temacie. pozdrawiam | |||
300D
| Zyga- qureva, tera to żeś pojechał... ja cie pier... teoretycznie jest to mozliwe... ale zamieszałeś. | |||
~bombaj | do du, py se zajrzyj a ty kierowca czy mechanik jesteś. Dziadostwo się rozłazi na cały świat. | |||
300D
| Zazwyczaj jak "pada" elektrozawór to po rozpięciu kostki można ustawić stałe ciśnienie w poduchach pilotem- tak aby awaryjnie zjechać do naprawy. ee, nie tak... najpierw trzeba ustawić ciśnienie w poduchach a potem wypiąć kostkę z poziomaka... powietrza bedzie tyle, na ile szczelne są poduchy... ale kazdy pomysł jest dobry. | |||
~volvo | tak jak puchatek napisał wyciągnięci e kostki uaktywni na powrot martwego pilota, ale tylko góra - dół, bez automatycznego poziomowania | |||
300D
| oj... w moich po wypięciu czegokolwiek pilot nie działa w ogóle... ale to w moich starych kapciach... auto naście lat to stary trup, czas umierać... | |||
~tomek | Zawór w ramie sprawdż nie ten z tyłu tylko nad skrzynią biegów co puszcza powietrze jak dajesz na opuszczanie Miałem to samo w góre wywalało samo a na dół nie chciało iść komplet naprawczy kupisz za 150 zł godz roboty i będzie działac | |||
300D
| tomek- firmowe komplety naprawcze kosztują tyle co nowy zawór... na zwykłych gumkach i oringach po 2zeta to zadziała, ale dlugo nie pochodzi. poza tym, w tych zaworach siada też elektronika. | |||
mariusz_e
| Zacząłem sprawdzać miernikiem przewody - od kostek poziomaka i zaworu blokowego do kostek w trumience z przodu kabiny. Na zielono niebieskim prowadzącym od poziomaka brak przejścia. Przyczyną okazał się utleniony ów przewód we wiązce między ramą a kabiną, tylko nie na jej załamaniu a 20 cm dalej. Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie. | 2 | ||
300D
| Ogólnie w Volvo sporo sie dzieje w elektryce, za dużo tam się moim zdaniem dzieje. Mariusz, fart, że kabel przerwany i wyszło to, że nie ma przejścia. Często gęsto przejście jest... ale nie takie jak trzeba. Obyś miał już po temacie, a nie dopiero początek. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz