Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Czy pracodawca ma prawo ukarać?

ID: 210033


Pokrótce przedstawię sprawę. Jadę z Anglii do Francji. Będąc jeszcze w Anglii przed promem dzwonię do pracodawcy i informuję go że mam 1/3 stanu paliwa i na terenie Francji potrzebne będzie dotankowanie auta i proszę o wskazanie stacji na której mam zatankować. Otrzymuję odpowiedz że pracodawca zajmie się sprawą. Przepływam do Francji i jadę cały następny dzień. W międzyczasie pracodawca informuje mnie, że ustaleniem właściwej stacji zajmie się jego współpracownik. Proszę ponownie o wskazanie stacji z podaniem adresu i współrzędnych. Współpracownik pracodawcy informuje mnie, że wg. komputera w biurze mam wystarczająco dużo paliwa żeby dojechać na rozładunek. Na moją prośbę przysyła mi adres stacji oraz współrzędne jednak po wpisaniu danych w nawigację i porównaniu stanu paliwa na wskaźniku stwierdzam że nie będę w stanie dojechać do tej stacji bo mi po prostu zabraknie paliwa. Piszę stosownego smsa do współpracownika szefa i samodzielnie podejmuję decyzję, że zjadę na stację która będzie najbliżej i zatankuję auto. Tak też robię. Na stacji tankuję paliwo do lewego zbiornika. Jest to o tyle istotne że ssak jest w prawym. Auto to nowy Iveco Hi-Way, euro 6. Po zatankowaniu ruszam i przejeżdżam jeszcze kilkadziesiąt kilometrów. Przy zjeździe z autostrady, na bramkach auto gaśnie i nie daje się uruchomić. Po kilku bezskutecznych próbach odpowietrzenia auta proszę obsługę autostrady o wezwanie depaneru czyli ich holownika. Potem jednak udaje mi się samodzielnie uruchomić auto i zjechać na parking za bramkami. Przyjeżdża holownik a jego kierowca daje mi tylko kwit do podpisania że był na miejscu. Potem odjeżdża a ja przy pomocy przewodu do przedmuchiwania kabiny przepycham paliwo z lewego zbiornika do prawego bo samo nie chce przelecieć, być może coś przymarzło lub było zapchane. No i tu zaczyna się problem bo prawdopodobnie holownik wystawi fakturę za usługę. Pracodawca zapowiedział, że mnie obciąży za fakturę. Według mnie zawinił współpracownik pracodawcy bo przez cały dzień nie był w stanie przysłać danych stacji oraz błędnie zapewniał mnie że paliwa wystarczy bo tak pokazuje komputer w biurze. Pytanie : czy pracodawca ma prawo obciążyć mnie za przyjazd holownika i jak taka procedura wygląda? Z góry dziękuję za merytoryczne odpowiedzi.

~kierowca iveco
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Posty (317)

~zcx
moze nie moze...

firmy aptekarskie omija sie szerokim lukiem.
proorok
Jak najbardziej ~kierowco iveco pracodawca ma prawo Ciebie obciążyć za holownik. Jak pisałeś to decyzję o tankowaniu i o wezwanie holownika podjąłeś samodzielnie bez uzgodnień z centralą. Również nie wiedziałeś o tym ze jak się tankuje zbiornik bez smoka to trzeba przedmuchać to paliwo do drugiego baku. Procedura jest prosta, wystawi Ci notę obciążeniową i obciąży nią Twoje wynagrodzenie. Możesz wystąpić na piśmie do niego z prośbą o rozłożenie tej kwoty na raty.
proorok
To nie są firmy aptekarskie ~zcx. Wiele firm szukając oszczędności korzysta z wyszukiwarki tanich stacji paliw. To są poważne oszczędności w skali całego kształtu i kierowca powinien to rozumieć. Jeśli tego nie rozumie to niech sobie sam założy własną firmę i tankuje gdzie chce.

2

~sid
2016-12-18 18:57:12 To nie są firmy aptekarskie ~zcx. Wiele firm szukając oszczędności korzysta z wyszukiwarki tanich stacji paliw. To są poważne oszczędności w skali całego kształtu i kierowca powinien to rozumieć. Jeśli tego nie rozumie to niech sobie sam założy własną firmę i tankuje gdzie chce. -ZAMIAST OSZCZEDNOSCI SZUKAC PRZESTANCIE ZA DAMPINGOWE STAWKI JEZDZIC
~Kamil
Ta procedura noty obciazeniowej dotyczy umowy o prace?
~Kamil
Do proroka pisalem.
proorok
~zcx, ja rozumiem ze jak nie ma argumentu to się kopie konia. Tutaj nie piszemy o stawkach za frachtu tylko o samodzielnym bez zgody podejmowaniu decyzji przez kierowcę. Również o podstawowych oszczędnościach w firmie. Zastanawiam się czy Ty kupujesz coś za worek pieniędzy bo masz taką ochotę czy kupujesz to samo taniej jak masz taką możliwość.
~volvo
dlatego '' pomocnik pracodawcy '' sie nie wyrobił, bo usilnie szukał tej najtańszej stacji
proorok
Kamilu reguluje to Kodeks Cywilny i Kodeks Pracy.
Kto powoduje straty itd itd.
~volvo
i wszyscy zaoszczędzili jak hu
proorok
vovlvo, gdyby kierowca nie był nadgorliwy i zachował się rozsądnie zgodnie z procedurą polityki firmy to takie koszty by nie wystąpiły. Gdyby nawet wystąpiły z winy pracodawcy pomocnika toby on ponosił za to winę.
Wiele razy powtarzam w koło. POŚPIECH I NADGORLIWOŚĆ JEST GORSZA OD KOMUNIZMU.
~dziadtrans
zawinił szef, nie jeżdzi się na oparach, ja bym poinformował ze robię tak jak chcą ale jak stanie to nie ruszam palcem.
proorok
Dziadtrans, Szef zawinił? Może nieodpowiedni przekaz informacji przez kierowcę? Jasna i konkretna informacja ze paliwa mam tyle i na tyle kilometrów. Gdzie w połowie tego przypuszczalnego stanu staje na parkingu i czeka na adres.
~zcx
proorok

dziadostw o w firmie jakiej pracuje zalozyciel watku wprowadzajac bardzo nerwowa i stresujaca sytuacje doprowadzilo to tego co opisal autor.
~zcx
autor od chwili informacji od pracodawcy ze paliwa ma do rozladuk powinien jechac, nie zawracac sobie glowy paliwem i miec wyj//bane kiedy skonczy sie paliwo

w koncy pracodawca jest "mondrzejszy"
~zcx
proorok jaki jasny przekaz? przeczytaj to co napisal autor a nie zgaduj.
~porch monkey 4 life
to w ciężarówkach nie ma asistance : (, u mnie wszystkie mają osob. Koło, paliwo, laweta
proorok
W mojej firmie jest podobnie. Kierowcy mają otrzymać adres i tylko tam tankować. Na barkach kierowcy leży również określenie odległości jaką może jeszcze przejechać. Praktykujemy taki system od trzech lat i żaden kierowca nie narzeka. Nadmienić muszę, że samochód poprzez kontroę tankowania w skali roku oszczędza około trzech tysięcy euro.
proorok
Ja czytam z uwagą i ze zrozumieniem.

... po wpisaniu danych w nawigację i porównaniu stanu paliwa na wskaźniku stwierdzam że nie będę w stanie dojechać do tej stacji bo mi po prostu zabraknie paliwa. Piszę stosownego smsa do współpracownika szefa i samodzielnie podejmuję decyzję, że zjadę na stację która będzie najbliżej i zatankuję auto. Tak też robię

To jest cytat co napisał ~kierowca iveco. Jego obowiązkiem było stanąć na parkingu i czekać na decyzję a nie podejmować samodzielnie decyzję o tankowaniu.
~zcx
proorok

po co mial stawac przeciez pracodawca go poinformowal cyt.

Współpracownik pracodawcy informuje mnie, że wg. komputera w biurze mam wystarczająco dużo paliwa żeby dojechać na rozładunek.
proorok
Dobrze kończę dyskusję ~kierowca iveco pytał się czy Szef ma prawo dokonać obciążenie za ten holownik to napisałem jaki jest stan prawny według mojej wiedzy. Życzę wszystkim spokojnej nocy. Dobranoc
proorok
zcx, ale ~kierowca iveco dokonał samowolnej decyzji i dlatego ponosi wine za dalsze konsekwencje Dobranoc.
Sergiej-TG
konserwator, znalazłeś już kierowcę, czy zestaw stoi i rdzewieje?
z tymi 500 tys. zł to przesadziłeś, Iveko + naczepa??? ale z całą resztą się z tobą zgadzam -> ~kierowca iveco
MarcinSE
zcx -jak Ty dajesz radę klaskać tą jedną ręką tak długo... :) :) :)
~zcx
prorok

jakby kierowca nie podja by decyzji o tankowaniu to stal by duzo wczesniej na autostradzie i koszta byly znacznie wieksze.

zapewne to tez by byla jego wina bo to on jedzie i on powinien wiedziec kiedy tankowac.
barracuda
Nie bardzo rozumiem. W mojej firmie, każdy kierowca ma kilka kart paliwowych i NIE MOŻE zdarzyć się sytuacja, że musi kogokolwiek prosić o kasę na tankowanie. Oczywiście, jest powiedziane, na jakich stacjach powinno się tankować do pełna, a na jakich-tyle, żeby dojechać do tych głównych. Ale nie ma takiej opcji, żeby wydzielać na tankowanie kasę. Myślałem, że takich dziadowskich firm-które tak gospodarują-już nie ma.
~zcx
baracuda

no to teraz wiesz ze sa firmy ktore decyzje o tankowaniu podejmuja na ostatnia chwile szykajac oferty dnia na diesla.

zywym przykladem tego jest firma w ktorej pracuje zalozyciel watka i prorok.
~kierowca iveco
Co racja to racja : pracownik szefa przez dzień czasu nie potrafi podać stacji na której mam zatankować auto, jak już podaje to okazuje się że to za daleko a jak auto staje na autostradzie to ja mam zapłacić za holownik. Jak dostanę obciążenie na piśmie to się ustosunkuje. No chyba że szefostwo wskaże fragment z instrukcji obsługi mówiący o kolejności tankowania zbiorników. Wtedy zapłacę bez szemrania.
~zcx
iveco

duzo wlales tego paliwa?
~kierowca iveco
250 litrów diesla oraz 40 ad blu
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 13.59.2.242

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels