Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Czy pracodawca ma prawo ukarać?

ID: 210033


Pokrótce przedstawię sprawę. Jadę z Anglii do Francji. Będąc jeszcze w Anglii przed promem dzwonię do pracodawcy i informuję go że mam 1/3 stanu paliwa i na terenie Francji potrzebne będzie dotankowanie auta i proszę o wskazanie stacji na której mam zatankować. Otrzymuję odpowiedz że pracodawca zajmie się sprawą. Przepływam do Francji i jadę cały następny dzień. W międzyczasie pracodawca informuje mnie, że ustaleniem właściwej stacji zajmie się jego współpracownik. Proszę ponownie o wskazanie stacji z podaniem adresu i współrzędnych. Współpracownik pracodawcy informuje mnie, że wg. komputera w biurze mam wystarczająco dużo paliwa żeby dojechać na rozładunek. Na moją prośbę przysyła mi adres stacji oraz współrzędne jednak po wpisaniu danych w nawigację i porównaniu stanu paliwa na wskaźniku stwierdzam że nie będę w stanie dojechać do tej stacji bo mi po prostu zabraknie paliwa. Piszę stosownego smsa do współpracownika szefa i samodzielnie podejmuję decyzję, że zjadę na stację która będzie najbliżej i zatankuję auto. Tak też robię. Na stacji tankuję paliwo do lewego zbiornika. Jest to o tyle istotne że ssak jest w prawym. Auto to nowy Iveco Hi-Way, euro 6. Po zatankowaniu ruszam i przejeżdżam jeszcze kilkadziesiąt kilometrów. Przy zjeździe z autostrady, na bramkach auto gaśnie i nie daje się uruchomić. Po kilku bezskutecznych próbach odpowietrzenia auta proszę obsługę autostrady o wezwanie depaneru czyli ich holownika. Potem jednak udaje mi się samodzielnie uruchomić auto i zjechać na parking za bramkami. Przyjeżdża holownik a jego kierowca daje mi tylko kwit do podpisania że był na miejscu. Potem odjeżdża a ja przy pomocy przewodu do przedmuchiwania kabiny przepycham paliwo z lewego zbiornika do prawego bo samo nie chce przelecieć, być może coś przymarzło lub było zapchane. No i tu zaczyna się problem bo prawdopodobnie holownik wystawi fakturę za usługę. Pracodawca zapowiedział, że mnie obciąży za fakturę. Według mnie zawinił współpracownik pracodawcy bo przez cały dzień nie był w stanie przysłać danych stacji oraz błędnie zapewniał mnie że paliwa wystarczy bo tak pokazuje komputer w biurze. Pytanie : czy pracodawca ma prawo obciążyć mnie za przyjazd holownika i jak taka procedura wygląda? Z góry dziękuję za merytoryczne odpowiedzi.

~kierowca iveco
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Posty (317)

~zcx
a ile chca cie obciazyc? i czy widziales orginalna fakture wystawiona przez depannege?
~kierowca iveco
Napisałem już że dał mi tylko kwit do podpisania. Na kwicie były :
-dane mojej firmy ( pieczątka)
-moje dane
-dane samochodu
-nr. DKV
-jedno zdanie opisu sytuacji
Nie było holowania, cała operacja trwała ok. 10-15 minut. Holownik wezwałem na polecenie centrum serwisowego iveco do którego zadzwoniłem wcześniej.
~kierowca iveco
prorok jesteś kolejnym który mówi o kolejności tankowania wg. instrukcji. W instrukcji obsługi iveco jest nawet o wymianie żarówek i płynach używanych do czyszczenia auta. O kolejności tankowania nie ma ani słowa. Wiem bo czytałem.
~kierowca iveco
Dla mnie nie ma problemu zjechać z autostrady ale jeżeli przedstawiciel szefa mówi : paliwa jest tyle i tyle bo tak mu pokazuje komputer w biurze i na 100% starczy to nie mam powodu mu nie wierzyć. ale za słowo trzeba brać odpowiedzialność.
~zcx
operacja mogla i trwac 1 minute a wiesz co podpisales moze bylo ze ktos cos robil a to zapewne inaczej policzone niz dojazd i powrot.

dlatego dla twojego bezpieczenstwa finansowego co by cie szef nie wydymal bardziej najwazniejsza jest do wgladu oryginalna francuska faktura.

a jak by bardzo sapali to kazalbym wystawic note obciazeniowa i bym jej nie podpisal co jes rownoznaczne z niemozliwoscia legalnego obciazenia. niech idzie do sadu.
~kierowca iveco
Prorok auto przepompowałem i odpowietrzyłem na bramce, potem odpaliłem i zjechałem na parking, paliwo przepchałem po odjeździe holownika bo widziałem że pomimo otwarcia kotłów nie idzie, zresztą to sposób znany mi jeszcze z dawien dawna bo jeździłem w różnych firmach i sytuacje miałem już różne łącznie z odpalaniem na plak. Holownik liczy za godziny pracy, pytanie ile było dojazdu bo tego nie wiem.
~kierowca iveco
Oczywiście z bramek mogłem odjechać bez czekania na holownik na parkingu tylko że daleko bym nie zajechał bo paliwo nie przepływało. Ale to by było nieuczciwe względem holownika.
~zcx
to skoro nie wiesz to faktura oryginal do wgladu, co by kreatywna ksiegowosc szefa nie puscila cie bez wyplaty.
~kierowca iveco
depaner ściągnie prawdopodobnie z karty
~kierowca iveco
Iveco jest nowe, musi latać a bez kierowcy nie pojedzie.
~zcx
prorok

jak dla ciebie dopominanie sie swoich praw to marudzenie to juz wiecej nie musz sie wypowiadac.

szef nie pojdzie do sadu ba zapewne przecholowal z kreatywna ksiegowoscia.

i jeszcze jedno czy ty placisz na piekne oczy czy zadasz faktur?
~kierowca iveco
prorok chłopczyku a doczytałeś w opisie że to ja przepompowywałem paliwo? Poza tym nie szmatka tylko stare rękawice i do tego folia oraz taśma. Prorok zaraz zapyta : a po co folia i taśma, przecież jest szmatka.
piotr2075
Odsyłam Cię kolego do kodeksu pracy Dział V -odpowiedzialność materialna pracownika
~zcx
to teraz prorok odeslij go do dzialu w ktorym jest mowa o obciazeniach pracownika.

bo chcesz byc taki prawilny ale tylko w jedna strone.
~mAŁY
~kierowca iveco- a czemu nie dmuchałeś w odpowietrzenie przy zamkniętym zbiorniku w którym było paliwo tylko jakieś rękawice, folie i taśmy

1

~zcx
ten twoje iveco jest jakies nadzwyczajne ze przepchnac solary nie dalo sie doprowadzajac powietrze odpowietrznikiem tylko trzeba bylo szukac jakichs szmat czy rekawic?
~kierowca iveco
Art. 117. Wyłączenie odpowiedzialności pracownika
§ 1. Pracownik nie ponosi odpowiedzialności za szkodę w takim zakresie, w jakim pracodawca lub inna osoba przyczyniły się do jej powstania albo zwiększenia.
§ 2. Pracownik nie ponosi ryzyka związanego z działalnością pracodawcy, a w szczególności nie odpowiada za szkodę wynikłą w związku z działaniem w granicach dopuszczalnego ryzyka.
§ 3. (uchylony)
~kierowca iveco
A co w tym dziwnego? Odkręcasz wlewy, w lewy wkładasz pistolet, uszczelniasz i dmuchasz. Jak nie idzie to uszczelniasz rękawicami ( bo akurat nie miałem szmaty ) , owijasz folją i okręcasz taśmą, blokujesz spust pistoletu i pompujesz do skutku.

1

~zcx
w tym przypadku kierowca przyczyniel sie do zmniejszenia szkody tankujac samowolnie, bo pracodawca od 1. 5 dnia nie raczyl przekazac miejsca tankowania.
~kierowca iveco
W moim iveco w odpowietrznik nie włożysz. Za mały i jego przewód leci w ramę, nowe auto nie będę rozbierał.
~kierowca iveco
Oczywiście mogłem zlecić operację pompowania kierowcy holownika. Tylko że takie zlecenie kosztuje. Dlatego zrobiłem sam.
~zcx
wyobrazam sobie jaki w firmie jest bajzel jak sie przez poltora dnia nie mozna doprosic adresu tankowania.

szkoda zdrowia na taka firme nawet za wyjatkowo duze pieniadze.
~volvo
jeszcze raz napisze
auto na gwarancji a taki kozak jak ty trzęsie teraz portkami na forum

1

~kierowca iveco
Firma dopiero powstała, brak im doświadczenia, jedyne w co wierzą to komputer, spedytor nieogarnięty bez pojęcia o robocie, załadunek środa 12 w południe w Kutnie, rozładunek środkowa Anglia piątek 8 rano, takie kwiatki,
~kierowca iveco
nie trzęsie bo żeby mnie obciążyć to droga daleka, oczywiście może wstrzymać wypłatę ale najpierw musi wystawić notę i umotywować
~zcx
po co wezwales depannage skoro sam uruchomiles auto?

1

~zcx
to ile klamotow w tej firmie jest ze sa tak bardzo zapracowani i nie maja czasu zadbac o tankowanie auta?
~kierowca iveco
Bo jak stałem na bramkach gdzie auto zgasło i zadzwoniłem do centrum serwisowego to powiedzieli, że oni mogą wysłać mechanika ale on nie będzie robił na bramkach tylko muszę stać na parkingu i żebym zadzwonił po depaner. No to poprosiłem obsługę zeby zadzwoniła a sam w międzyczasie próbowałem odpowietrzać i uruchomić. Udało się po kilkunastu minutach i mogłem o własnych siłach zjechać na parking.
~kierowca iveco
Obsługuje mnie troje ludzi, firma ma jedno nowe auto.
~kierowca iveco
prorok gdzie mój błąd? Czy poinformowanie pracodawcy o konieczności tankowania na 1, 5 dnia przed problemem to błąd? Czy stosowanie się do zaleceń instrukcji to błąd? Czy poradzenie sobie samemu z problemem i nie narażanie pracodawcy na koszty to błąd?
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.189.186.247

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels